Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

Aut kéne kiszámolni,hogy az 1000 SzA/Sz-75 osztály árban hogy viszonyult a 100db Sz400 osztályhoz.

1959-ben az Sz-75 osztály ára a Szovjetunió számára 4.6millió Rubel volt, 1.15millió korabeli USD, az ma 10.1millió.
Ugyanez a VSz számára már 9.5millió Rubel (1960-ban) az ma 20.1millió USD.
Exportra ugyanez ment 30millió mai USD-ért. (Finn árajánlat)

Az Sz-400 osztály export ára 500millió USD körül van.
 
Ja, hogy a tőmondatos kommunikációban azt mondod, hogy kéne ilyen.
Sorry. Nem lesz. Ha lesz videó, akkor angolul lesz. Mert csak 1000-szer több elérhető ember van angoul, mint magyarul. Ha erre igény van, akkor csináljon valaki hozzá feliratot...
A többség magyarul se igazán érti,nemhogy angolul.Azonkivül angolul van szakirodalom,a magyar nyelvüből van hiány.
 
A többség magyarul se igazán érti,nemhogy angolul.Azonkivül angolul van szakirodalom,a magyar nyelvüből van hiány.
Nagyon komolyan felmerült bennem egy ideje, hogy van-e értelme magyarul bármit csinálni. Aztán arra jutottam, hogy egy ideig még igen.
Lehet, hogy majd eljön az, hogy nem. Mert inkább mást csinálok majd. Idén lesz 10 éves az első írásom, az F-111-es...
 
Viszont egy üteget kipakolsz a Gellért hegyre és kb. lefedi az egész ország légterét..
Csak ez ebben a formában nem egészen igaz.

  1. Domborzat
  2. Radar horizont
  3. 90 fokos tuziv
  4. Rakéta repülési idő vs hmz, hol van kill es elnyomás
  5. A PMU2 es 400 kouott 50 km hmz elteres van csak
 
Nagyon komolyan felmerült bennem egy ideje, hogy van-e értelme magyarul bármit csinálni. Aztán arra jutottam, hogy egy ideig még igen.
Lehet, hogy majd eljön az, hogy nem. Mert inkább mást csinálok majd. Idén lesz 10 éves az első írásom, az F-111-es...
Részemröl némi érdekeltséggel mondom,de van értelme.
Probléma a terjesztéssel van. A HTKA közössége kicsi és zárt.
Ha a HM-ben saját magukon kivűl a dolgukkal is törödnének,PR osztállyal az élen,minimum a terjesztésben részt vállalnának,az HM által özemeltetet honlapokon.
 
Nagyon komolyan felmerült bennem egy ideje, hogy van-e értelme magyarul bármit csinálni. Aztán arra jutottam, hogy egy ideig még igen.
Lehet, hogy majd eljön az, hogy nem. Mert inkább mást csinálok majd. Idén lesz 10 éves az első írásom, az F-111-es...
U.I.
Azért nem teljesen reménytelen a dolog,elvégre Hajós Zolinak és Cifunak is jelent meg irása a HT-ben.
 
Részemröl némi érdekeltséggel mondom,de van értelme.
Probléma a terjesztéssel van. A HTKA közössége kicsi és zárt.
Ha a HM-ben saját magukon kivűl a dolgukkal is törödnének,PR osztállyal az élen,minimum a terjesztésben részt vállalnának,az HM által özemeltetet honlapokon.
Offline kiadásban terjeszthetetlen amit írok. Az online közösség növekedését nem látom. A HTÖ legtöbbet letöltött formátumát is kb. 2800-an szedték le eddig.
Ha az összes letöltést nézem és átlagova, akkor talán, de nagyon talán 3-4 ezer embert ért el.
https://bitly.com/ht-osszefoglalo-2017+

Az angol fordítás legolvasottabb fejezete, az S-300 még az ezret sem érte el 900 táján van. A többi frissebb fejezet 200-600 között...

Szóval egyes fontos fejezeteit megcsinálom még a fordításnak, de a teljes HTÖ fordítását szerintem skippelni fogom sanszosan főleg a mesélősebb részeket. Az üzemeltetést, a típusjelzés, bevetést típus és talán a különféle rendeltetésű gépek evolúciós leírását is.

Van rá esély, hogy egy igen nagy feliratkozó számú csatornával (300 ezer+) együttműködve készülhetnek videók. Ez még nem biztos, de van rá esély. Na, akkor egyetlen videónál is, ha csak a közösség tizeded nézi végig és osztja meg, akkor is sokkal több emberhez lehet érdemi infókat juttatni kapitális téveszmék helyett.
Persze a videók tartalma egyszerűsített lenne, de akkor is értékelhetőbb lenne a sok semmitmondó vagy hülyeséghez képest, ami kering a Neten. Ezek mögé lehet odatenni a már lefordított részeket, ha valakit érdekel. De a példa azt mutatja, hogy az nagyon keveseket.

És egy videó elkészítése töredék időbe is kerül, legalábbis érzésre. Azért felszedtem némi készséget ezen a téren is.

A videó előnye az, hogy egy jó animáció többet ér ezer szónál is. Pl. a Sz-75 Berkit pásztázás és annak következménye sokkal jobban elmagyarázható videón.
 
Offline kiadásban terjeszthetetlen amit írok. Az online közösség növekedését nem látom. A HTÖ legtöbbet letöltött formátumát is kb. 2800-an szedték le eddig.
Ha az összes letöltést nézem és átlagova, akkor talán, de nagyon talán 3-4 ezer embert ért el.
https://bitly.com/ht-osszefoglalo-2017+

Az angol fordítás legolvasottabb fejezete, az S-300 még az ezret sem érte el 900 táján van. A többi frissebb fejezet 200-600 között...

Szóval egyes fontos fejezeteit megcsinálom még a fordításnak, de a teljes HTÖ fordítását szerintem skippelni fogom sanszosan főleg a mesélősebb részeket. Az üzemeltetést, a típusjelzés, bevetést típus és talán a különféle rendeltetésű gépek evolúciós leírását is.

Van rá esély, hogy egy igen nagy feliratkozó számú csatornával (300 ezer+) együttműködve készülhetnek videók. Ez még nem biztos, de van rá esély. Na, akkor egyetlen videónál is, ha csak a közösség tizeded nézi végig és osztja meg, akkor is sokkal több emberhez lehet érdemi infókat juttatni kapitális téveszmék helyett.
Persze a videók tartalma egyszerűsített lenne, de akkor is értékelhetőbb lenne a sok semmitmondó vagy hülyeséghez képest, ami kering a Neten. Ezek mögé lehet odatenni a már lefordított részeket, ha valakit érdekel. De a példa azt mutatja, hogy az nagyon keveseket.

És egy videó elkészítése töredék időbe is kerül, legalábbis érzésre. Azért felszedtem némi készséget ezen a téren is.

A videó előnye az, hogy egy jó animáció többet ér ezer szónál is. Pl. a Sz-75 Berkit pásztázás és annak következménye sokkal jobban elmagyarázható videón.
Online terjesztési támogatásra gondoltam a HM részéről.Pl,a Honvédelem.hu oldalon egy letöltőlink.Ez videó formátumban is megoldható.(spec én a videókkal kiegészitett irásbeliséget tartanám a legjobbnak).
Gyakorlatilag semmibe nem kerülne nekik.(vagyis hát az adófizetőknek).Én a helyükben simán kihasználnám a lelkes ingyenmunkásokat.Mindössze át kéne nézzniük,hogy megfelelő szinvonaluak e az irások.Azonkivül mindössze notorikusan ragaszkodnék az ékes magyar nyelvhez.
 
Online terjesztési támogatásra gondoltam a HM részéről.Pl,a Honvédelem.hu oldalon egy letöltőlink.Ez videó formátumban is megoldható.(spec én a videókkal kiegészitett irásbeliséget tartanám a legjobbnak).
Gyakorlatilag semmibe nem kerülne nekik.(vagyis hát az adófizetőknek).Én a helyükben simán kihasználnám a lelkes ingyenmunkásokat.Mindössze át kéne nézzniük,hogy megfelelő szinvonaluak e az irások.Azonkivül mindössze notorikusan ragaszkodnék az ékes magyar nyelvhez.
Számukra tökéletesen érdektelen egy videó sorozat a légvédelmi rendszerek evolúciójáról. Szerintem. A Honvédelem.hu oldal neve definiálja a témát.
A YT-s nézettséghez képest az 0.
Meg merem kockáztatni, hogy a HTKA-t többen olvassák, mint azt...
 
Offline kiadásban terjeszthetetlen amit írok. Az online közösség növekedését nem látom. A HTÖ legtöbbet letöltött formátumát is kb. 2800-an szedték le eddig.
Ha az összes letöltést nézem és átlagova, akkor talán, de nagyon talán 3-4 ezer embert ért el.
https://bitly.com/ht-osszefoglalo-2017+

Az angol fordítás legolvasottabb fejezete, az S-300 még az ezret sem érte el 900 táján van. A többi frissebb fejezet 200-600 között...

Szóval egyes fontos fejezeteit megcsinálom még a fordításnak, de a teljes HTÖ fordítását szerintem skippelni fogom sanszosan főleg a mesélősebb részeket. Az üzemeltetést, a típusjelzés, bevetést típus és talán a különféle rendeltetésű gépek evolúciós leírását is.

Van rá esély, hogy egy igen nagy feliratkozó számú csatornával (300 ezer+) együttműködve készülhetnek videók. Ez még nem biztos, de van rá esély. Na, akkor egyetlen videónál is, ha csak a közösség tizeded nézi végig és osztja meg, akkor is sokkal több emberhez lehet érdemi infókat juttatni kapitális téveszmék helyett.
Persze a videók tartalma egyszerűsített lenne, de akkor is értékelhetőbb lenne a sok semmitmondó vagy hülyeséghez képest, ami kering a Neten. Ezek mögé lehet odatenni a már lefordított részeket, ha valakit érdekel. De a példa azt mutatja, hogy az nagyon keveseket.

És egy videó elkészítése töredék időbe is kerül, legalábbis érzésre. Azért felszedtem némi készséget ezen a téren is.

A videó előnye az, hogy egy jó animáció többet ér ezer szónál is. Pl. a Sz-75 Berkit pásztázás és annak következménye sokkal jobban elmagyarázható videón.


Arra van valami adatod, hogy a "Az Ukraine International Airlines 752 katasztrófája" írásodnak milyen volt az olvasottsága?
Annak szerintem kiugró értéke kellett hogy legyen, mert az aktuális volt.

Az emberek már nem szeretnek olvasni. Főleg nem sokat és monitoron. A mai fiatalokat meg valószínűleg nem is nagyon érdekli ez, mert ez egy elég speciális téma. Csak ha van valami aktualitása, akkor esetleg rákeresnek. De már akkor sem olvassák el, ha egy monitornyi oldalnál több az információ és annak 80%-a nem kép. Akkor ki a célközönség? Az Y generáció tagjai közül még talán végigolvasa valaki, akit nagyon érdekel a téma és meg is érti.

Az Aranysasban tudnám elképzelni, egy hosszabb sorozatként, 4 oldalas részekre bontva. Az Aranysasnak most mekkora lehet az eladott példányszáma? 10.000 db körül? De ma már jellemzően az olvas újságot, aki nem az internetről tájékozódik. Így az internetes emberek gondolkodását ezzel sem fogod megváltoztatni. De az internet nagyrészt azért működik, mert itt mindenki elmondhatja a véleményét, függetlenül attól hogy az megfelel-e a valóságnak és mindenki nagyon meg van győződve a saját igazáról.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Arra van valami adatod, hogy a "Az Ukraine International Airlines 752 katasztrófája" írásodnak milyen volt az olvasottsága?
Annak szerintem kiugró értéke kellett hogy legyen, mert az aktuális volt.

Az emberek már nem szeretnek olvasni. Főleg nem sokat és monitoron. A mai fiatalokat meg valószínűleg nem is nagyon érdekli ez, mert ez egy elég speciális téma. Csak ha van valami aktualitása, akkor esetleg rákeresnek. De már akkor sem olvassák el, ha egy monitornyi oldalnál több az információ és annak 80%-a nem kép. Akkor ki a célközönség? Az Y generáció tagjai közül még talán végigolvasa valaki, akit nagyon érdekel a téma és meg is érti.

Az Aranysasban tudnám elképzelni, egy hosszabb sorozatként, 4 oldalas részekre bontva. Az Aranysasnak most mekkora lehet az eladott példányszáma? 10.000 db körül? De ma már jellemzően az olvas újságot, aki nem az internetről tájékozódik. Így az internetes emberek gondolkodását ezzel sem fogod megváltoztatni. De az internet nagyrészt azért működik, mert itt mindenki elmondhatja a véleményét, függetlenül attól hogy az megfelel-e a valóságnak és mindenki nagyon meg van győződve a saját igazáról.
@Tcat től tudom.
Ja 18-ig. 2 138 oldalletöltés 1 944 egyedi olvasó által.
Az adott oldalon eltöltött idő átlaga elég hosszú is, így nagy részük végig is olvasta, az biztos.

Azóta nem kérdeztem. De volt olyan rövidebb nem pdf-es cikk, amit 2500 felett olvastak asszem.
Még a repszimeset is 1500-an olvasták. Ami számomra megdöbbentő. Úgy harmad ennyire se számítottam.

Az ASb-ba sem fér be. Az újság sokkal könnyedebb írásokkal foglalkozik műszakilag. Maga az újság szerkezete sem alkalmas annak közlésére, amit én csinálok. + jogvédett képes használata vagy más netes oldal ábrája...
 
Számukra tökéletesen érdektelen egy videó sorozat a légvédelmi rendszerek evolúciójáról. Szerintem. A Honvédelem.hu oldal neve definiálja a témát.
A YT-s nézettséghez képest az 0.
Meg merem kockáztatni, hogy a HTKA-t többen olvassák, mint azt...
Mert szerintem egy szar propagandaoldal.Régebben a Seregszemlét,Honvédségi Szemlét érdemes volt letölteni róla.
 
Last edited by a moderator:
@Tcat től tudom.
Ja 18-ig. 2 138 oldalletöltés 1 944 egyedi olvasó által.
Az adott oldalon eltöltött idő átlaga elég hosszú is, így nagy részük végig is olvasta, az biztos.

Azóta nem kérdeztem. De volt olyan rövidebb nem pdf-es cikk, amit 2500 felett olvastak asszem.
Még a repszimeset is 1500-an olvasták. Ami számomra megdöbbentő. Úgy harmad ennyire se számítottam.

Az ASb-ba sem fér be. Az újság sokkal könnyedebb írásokkal foglalkozik műszakilag. Maga az újság szerkezete sem alkalmas annak közlésére, amit én csinálok. + jogvédett képes használata vagy más netes oldal ábrája...

Ehhez képest a SAM Simulator utolsó verziója, ahol abbahagytam a fejlesztést, 31'226 letöltést ért el.
Pedig ez csak egy rendszer szimulátor, nincs pontozás, előrelépés, stb...
 
Tényleg, a 3D változatát akkor kukáztad? Anno mutattál róla képet.

Engem a légvédelmi komplexum működése, és komplexitása, mindig jobban érdekelt, mint hogy a felhasználó 3d-ben láthassa a becsapódó rakétát.
Szerintem a rendszer szimuláció (érts nem játék) ott ér véget, hogy a zárt kabinban ülsz a Cirill feliratú konzolod előtt, nézed a zavarást az indikátorodon, és mondjuk megpróbálsz egy a valóságban is megtörtént támadást elhárítani...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha valakit érdekelne egy valódi szimulátor...
 
Engem a légvédelmi komplexum működése, és komplexitása, mindig jobban érdekelt, mint hogy a felhasználó 3d-ben láthassa a becsapódó rakétát.
Szerintem a rendszer szimuláció (érts nem játék) ott ér véget, hogy a zárt kabinban ülsz a Cirill feliratú konzolod előtt, nézed a zavarást az indikátorodon, és mondjuk megpróbálsz egy a valóságban is megtörtént támadást elhárítani...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha valakit érdekelne egy valódi szimulátor...
Nem kinti 3D nézetre értettem. Az egyik rendszer egyik munkaállomásáról évekkel ezelőtt mutattál 3D grafikát.
Egyébként van olyan grafikai engine, amit 40K USD helyett az indie és ingyenes játékot készítő emberek valami 100 dollárét licenszelhetnek. Kulcsrakész.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Érdekes, hogy a repülés történelem néhány téveszméje még mai is él és nem akar kihalni. Egyik ilyen az, hogy a B-58, vagy a B-70 az "könnyű prédája lett volna" a földi telepítésű légvédelemnek és vadászgépeknek. Nos, szerintem ez úgy téveszme, ahogy van.

Elég ránézni a '60-as években hadrendben levő légvédelmi rakéta-rendszerek HMZ diagramjaira.
S-75M3 Volhov tudott ennyit. Baloldalt 640 m/s-ig, ebben éppen belefér talán még a B-58. Jobbra 1000 m/s-ig. A Berkut HMZ is kb. ilyesmi lehetett. Ez nem manőverező, nem zavaró célpont ellen.
94ci86i.png

  • A B-70 gyakorlatilag áttört volna ezen rendszereken. Zajzavarás esetén hárompont rávezetéssel pont annyira nem tudták volna őket lelőni, amennyire az SR-71-et. Soha nem sikerült ez több száz rakétával sem. Még a B-58 esetén is remeg a léc. Még zavarás nélkül is elméleti esélye van inkább csak a sikernek a B-70 ellen.
  • M3.0 sebességű célra rávezetni egy MiG-25-ös nem gyenge feladat lett volna.
A B-70 lényegében a teljes PVO védelmét kukázta volna a 60-as évek legvégén. Csak aztán jött az Sz-200 Vega...
F0iNoGM.png

Ez meg a Vega. A legkisebb III-as zóna él. Jó esetben 1 osztálycsoport 1 ütege talán, ha egyszer tudott volna tüzet nyitni és rávezetni. A Vegák telepítési ütemét nem tudom.

Ezek voltak a Vega telepítési helyek a hh végén. Moszkvát jól védték a Vegák, de egy ponton támadva az is áttörhető lett volna több géppel. A másodlagos célok könnyedén támadhatóak, a földi telepítésű légvédelem ezek ellen, ha elérték a fent sebességet támadáskor akkor szinte tehetetlen volt még a Vegákkal is. A vadászoknak kellett volna lelőni a bombázókat több célpont esetén is.
agI0IHq.png


A fenti gépeket inkább a ICBM és SLBM nyírta ki, mert borzalmasan rossz ár/érték aránya volt a B-58-nak, nemhogy a B-70-nek. Drágák, komlexek, veszélyesek voltak ezek a gépek és a földön elpusztíthatóak, amitől anno annyira féltek. Holott a ICBM-ek nem tudnak szétspriccelni egy potenciálisan közelgő háború esetén...
..csak azok igen olcsón állnak a silóban és nem zuhannak le...

Ehhez képest az intelligensebb vagy erősebb fegyverek a B-52-re filléresek voltak. Nem a platformot kellett gyorssá tenni. Az AGM-28 volt az M2.0 sebességű 17 km-en repülő gyors és hosszú lándzsa. A rövidebb, de gyorsabb meg a AGM-69. Az csak 300 km-re ment el nagy magasságban is, de viszont nem 2 db fért el egy B-52-őn. Az M3.0 sebessége dettó az, mint a B-70. Ez elég jól áttört volna a SAM "gyűrűn" a nagyobb városoknál. Az FB-111-es meg alacsonyabb magasságon közelítve és ugorva azért eldobta volna úgy 120 km-re is. Aztán a BGM-109 és AGM-86 ALCM sanszosan a B-70 program árának töredékéből kukázta az összes korábbi SAM-et úgy, hogy a B-52 maradt a platform.
 
Arra van valami adatod, hogy a "Az Ukraine International Airlines 752 katasztrófája" írásodnak milyen volt az olvasottsága?
Annak szerintem kiugró értéke kellett hogy legyen, mert az aktuális volt.

Az emberek már nem szeretnek olvasni. Főleg nem sokat és monitoron. A mai fiatalokat meg valószínűleg nem is nagyon érdekli ez, mert ez egy elég speciális téma. Csak ha van valami aktualitása, akkor esetleg rákeresnek. De már akkor sem olvassák el, ha egy monitornyi oldalnál több az információ és annak 80%-a nem kép. Akkor ki a célközönség? Az Y generáció tagjai közül még talán végigolvasa valaki, akit nagyon érdekel a téma és meg is érti.

Az Aranysasban tudnám elképzelni, egy hosszabb sorozatként, 4 oldalas részekre bontva. Az Aranysasnak most mekkora lehet az eladott példányszáma? 10.000 db körül? De ma már jellemzően az olvas újságot, aki nem az internetről tájékozódik. Így az internetes emberek gondolkodását ezzel sem fogod megváltoztatni. De az internet nagyrészt azért működik, mert itt mindenki elmondhatja a véleményét, függetlenül attól hogy az megfelel-e a valóságnak és mindenki nagyon meg van győződve a saját igazáról.
Én szeretek tanulni, és minden saját igazam tényekkel felülírható. Magyarázatokkal ritkán.