Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

Értem miért olyan az AEGIS amilyen azt nem értettem,hogy miért 105fokot írtál a Kirovoknak de már ez is tiszta.
 
molnibalage
Kérdem én, hogy mivel volt jobb az 50's -60's évek eleji USA hadihajók SAM légvédelme, mint a 80's évek beli angoloké? :rolleyes:


Az 1950-es években még csöves légvédelemre építettek, és repülőgép-hordozók köré szervezték a légvédelmet még a közepes haditengerészeteknél is (Ausztrália, Hollandia, stb.). Az US NAVY 1946/47-ben kivonta az Essex-osztály jó részét, majd az 1950-es években szépen visszaállította őket hadrendbe, mert rájöttek arra, hogy BARCAP nélkül esélyesen bajban lennének.


Az 1960-as évek elején megindult a rakétakorszak, menet közben fejlesztett megoldásokkal, viszont egy apróságot gyorsan tegyünk hozzá - a hajókon lévő radarok *sokkal* megbízhatóbbak és érzékenyebbek voltak, mint a repülőgépekre szereltek. Plusz a repülőgép-navigáció is más korszakot élt. Az, hogy a célponttól 20-30km-re a tengerszint felett repüljenek nem tűnik túl reálisnak, márpedig hogy a Tartar-t elkerüljék, erre lett volna szükség...


A 60's évek eleji technikai színvonalon pedig realitásnak tűnik az alacsony magasságon repülő vadászbombázó támadás ha nincs BARCAP.

Lásd fent. Számomra nem tűnik túl reálisnak, eleve ekkor még a szovjet gépeken INS is csak a stratégiai bombázógépek egy részébe jutott....
Hangsúlyozom, hogy nem a céltól 5-10km-re kellett volna leereszkedni a tengerszint fölé 5-10 méterre, hogy biztonságba legyenek valamennyire, hanem 20-30km-re...


Még a totálisan elavult argentin légierő is képes volt sikereket elérni a saját magát a világ 3. legerősebb hadiflottájának képzelő Royal Navy ellen :)

Sikereket elérhetett, de brutális áldozatok árán, ezt már írta Molni. Az összevetés részében érdemes megnézni, hogy azért *annyira* nem szerepelt rosszul a brit haditengerészeti rakéta-légvédelem. Azt azért ne várd el, hogy 100%-os hatékonysággal működjenek a légvédelmi rendszerek.
Plusz a brit haditengerészet csúnyán alábecsülte a CIWS-ek fontosságát és a Sea Wolf hatékonyságát.
Azt pedig már csak a margóra, hogy a brit veszteségek egy jó része brutális hiányosságokra volt visszavezethető (nem volt EW a hajókon, nem volt rendes kommunikáció a hajók között, a Sea Cat és Sea Slug légvédelmi rakéta egy vicc kategória volt már az 1960-as években is, nemhogy a 80-as években, stb.). Szóval a kulcsszó a fenti mondatban a "képzelő" rész...


1. A Royal Navy-val ellentétben a támadó nem képes vadászgépeket felküldeni, mert mondjuk nincs hordozója.
2. A támadó nem Mirage III-al meg A4-el támad a britekre, hanem mondjuk export MIG-23-al (BVR képes) és Szu-17-el (ARM képes)....

Ahogy azt is el lehet képzelni, hogy mi lett volna, ha a túloldalon Sea Sparrow / Tartar van, és nem Sea Cat meg Sea Wolf...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Az 1960-as évek elején megindult a rakétakorszak, menet közben fejlesztett megoldásokkal, viszont egy apróságot gyorsan tegyünk hozzá - a hajókon lévő radarok *sokkal* megbízhatóbbak és érzékenyebbek voltak, mint a repülőgépekre szereltek. Plusz a repülőgép-navigáció is más korszakot élt. Az, hogy a célponttól 20-30km-re a tengerszint felett repüljenek nem tűnik túl reálisnak, márpedig hogy a Tartar-t elkerüljék, erre lett volna szükség...

Már csak azért sem, mert ilyen profillal nem tudott volna bombázni egy Tu-16 és Tu-22 sem...
A hagyományos fegyvereket nem tudta használni, a nukival meg magát is kinyírta volna...

Lásd fent. Számomra nem tűnik túl reálisnak, eleve ekkor még a szovjet gépeken INS is csak a stratégiai bombázógépek egy részébe jutott....
A navigációs problémákat én is említettem. Radar sem volt mindben, ergo röpködtek volna "összevissza" azt vagy megtalálják a célpontot vagy nem.


Sikereket elérhetett, de brutális áldozatok árán, ezt már írta Molni. Az összevetés részében érdemes megnézni, hogy azért *annyira* nem szerepelt rosszul a brit haditengerészeti rakéta-légvédelem. Azt azért ne várd el, hogy 100%-os hatékonysággal működjenek a légvédelmi rendszerek.
Bizony. Ha pl. olyan lett volna a harci helyzet, hogy nem a szigetek felől jönnek a támadógépek már az is számított volna.

Plusz a brit haditengerészet csúnyán alábecsülte a CIWS-ek fontosságát és a Sea Wolf hatékonyságát.
Pontosan.

Azt pedig már csak a margóra, hogy a brit veszteségek egy jó része brutális hiányosságokra volt visszavezethető (nem volt EW a hajókon, nem volt rendes kommunikáció a hajók között, a Sea Cat és Sea Slug légvédelmi rakéta egy vicc kategória volt már az 1960-as években is, nemhogy a 80-as években, stb.). Szóval a kulcsszó a fenti mondatban a "képzelő" rész...
A Sea Wolf-ot leszámítva egyik SAM sem volt korszerű Falklandon, de a Sea Wolfnak is voltak hiányosságai. Legfőképp a célcsatorna mennyisége...

Ahogy azt is el lehet képzelni, hogy mi lett volna, ha a túloldalon Sea Sparrow / Tartar van, és nem Sea Cat meg Sea Wolf...[/QUOTE]
molnibalage
Cifu

Köszönöm a folyamatos válaszokat!
Viszont annál többet hozzáfűzni nem tudok, mint amit már elmondtam. :)
rgr
 
Na ez is jó .

Azért látszik is hogy a hordozókról induló f-18 gépek csapták volna szét AGM-84el a ruszki rombolókat .
ASM-135? Műhold elleni rakéta? Nem is tudtam hogy a jnekiknél is volt ilyen . A mig-31 műhold ellenes rakétáról már halottam "műholdvadász"
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nincs múzeumban? WTF?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Írtam a srácnak, hogy ha csinál ilyenolyan videókat, akkor tudok adni ezt-azt és megmutattam neki az Sz-300 angol fordítását. Nincs kizárva a jövőbeli kooperáció, de most konkrét tervek nincsenek, majd meglátjuk. :)
 
Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
 
Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?

Elnyeletik az oda beérkező radarhullámok jó részét.
 
De pl az AESA radarokat nem véletlenül nem függőlegesen építik ba.
 
Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
Hátradöntve épitik be az antennát,hogy a bejövö radarhullám az "égbe" verődjön vissza
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul
Meg az orrkúp általában frekvencia modulált. Így például az X sávos hullámok ki-be tudnak jutni, de az L sávosak például nem.
 
Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
Az ilyen finomságok teszik a stealth gépet igazán szerintem, és ezekről találni keveset. Okkal maradt ki ez. Kíváncsi voltam, hogy ezt ki fogja megkérdezni, mert a radaros részek elolvasása és megértése után pontosan nekem is ezek a kérdések jutottak eszembe.

Szóval grat, megéretted az írást és oda vezetett, ahogy arra számítottam. Egzakt választ erre nem tudok adni, vannak ilyenolyan magyarázó ábrák és hozzá szöveg, de finoman szólva nem koherensek, ezért inkább kihagytam őket.

Meg az orrkúp általában frekvencia modulált. Így például az X sávos hullámok ki-be tudnak jutni, de az L sávosak például nem.
Hát ilyenről én még nem hallottam és nehezen tartom ezt elképzelhetőnek, bár nem igazán láttam még n+1 polimer kompozit EM áteresztési spektrumát kimérve vagy megmutatva. (A frekvencia modulált meg biztosan rossz terminológia használat, az teljesen mást jelent.)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Az ilyen finomságok teszik a stealth gépet igazán szerintem, és ezekről találni keveset. Okkal maradt ki ez. Kíváncsi voltam, hogy ezt ki fogja megkérdezni, mert a radaros részek elolvasása és megértése után pontosan nekem is ezek a kérdések jutottak eszembe.

Szóval grat, megéretted az írást és oda vezetett, ahogy arra számítottam. Egzakt választ erre nem tudok adni, vannak ilyenolyan magyarázó ábrák és hozzá szöveg, de finoman szólva nem koherensek, ezért inkább kihagytam őket.


Hát ilyenről én még nem hallottam és nehezen tartom ezt elképzelhetőnek, bár nem igazán láttam még n+1 polimer kompozit EM áteresztési spektrumát kimérve vagy megmutatva. (A frekvencia modulált meg biztosan rossz terminológia használat, az teljesen mást jelent.)

Nekem is van kúp az orromban, de hogy frekvenciamodulált-e, azt nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka