P-8 Poseidon (Boeing, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Azt ne felejtsd el,hogy nagyon sok minden a pénztrlenség számlájára volt írható nem pedig a szakértelem hiányára.Persze a seprűs jégtelenítésre nincs mentség.Indiában nincs pénztelenség abból kiindulva amennyit költenek.


Mentsege magyarazata mindenkinek van. De ez sem Magyarorszagon sem Indiaban sem itt az USA ban a vegeredmenyen nem valtoztat.

Amugy a seprunyeles jegverest azt nem lehet penztelensegre fogni. Az szintiszta "kultura"
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Mentsege magyarazata mindenkinek van. De ez sem Magyarorszagon sem Indiaban sem itt az USA ban a vegeredmenyen nem valtoztat.

Amugy a seprunyeles jegverest azt nem lehet penztelensegre fogni. Az szintiszta "kultura"

Azt írtam én,arra nincs mentség.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Es van meg jo par dologamire nincs mentseg. Onnan bentrol meg szerintem te joval tobb ilyenrol tudsz mint en. Sajna meg ma is.

Nekem nincs nagy tapasztalatom az amerikai haderővel(nem voltam még tanfolyamon kint)akik igen azok azt mondták,hogy alapvetően ugyan az mint a Honvédség csak sokkal több forrás áll rendelkezésre és így sokkal könnyebb és nem jönnek ki a problémák.Azthiszem te mesélted,hogy vett a hajótok egy halom multitoolt teljesen véletlen, amit aztán nem győztetek osztogatni.Ha belegondolsz ez nagyon nem kis hiba épp csak ahol ez nem tétel, hanem kerekítési összeg, ott nem jön ki.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.


Azert a gepen is van profit de az igazi biznic az a bojak es fegyverzet ami fogyoeszkoz.
 

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
463
3 028
93
Nem annyira meglepő, mert a gép alapja a B738NG, melyből ötezret gyártottak...

Hm... mondasz valamit, és erről eszembe is jutott, hogy Google a barátom:

A 737-800-ra azt írja a Wikipédia, hogy 2018-ban egy új 48m, amit még értek, de 201m–275m a Poseidon P-8-ra, ez már közelebb van ahhoz az árhoz, ami a fejemben volt. Persze lehet, hogy a Boeing most inkább enged az árból, de mindenképp szeretne eladni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.

Az sztem maga a repülő a platform, esetleg pár alap dolog. És ez is úgy ennyi, hogy 7000+os sorozatba gyártják...

A választás másik nagy előnye, hogy ez egy modosított 737-800. Maga a platform híresen összeverhetetlen, simán produkálja légitársaságoknál a 99%+os rendelkezésre állást. 99%+os rendelkezésre állás + lehet annyit fog repülni mint a B-52... Ez k* nagy előny.
Harmadik nagy dolog, hogy nem csak, hogy összeverhetetlen nagyon gyorsan olcsón van pótalkatrész. Légitársaságok miatt Indiában is tuti van lerakat, pár óra és minden van. De ha éles katonai helyzetben ha nem ér rá 2ht simán lehet parkol egy polgári 737 a legközelebbi polgári reptéren, márha alapból nem arra száltak le... és nem csak most van alkatrész mivel rengeteg repül 20év múlva is lesz.
+1 képzett szakember, pilóta is dögivel van hozzá.

Egy jó platform az ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A baj az üzemeltetési kultúra,eladni jó nekik mert sokat vesznek csak nem úgy használják ahogy kéne.

Én azt látom van amit tudnak üzemeltetni és van amit nem. Egy kb 10éve olvastam egy esszét a Mirage flotta üzemeltetéséről aminek hazai üzemeltetése nehezen indult de 1-2 éve alatt franciák nagyon helyre rakták és azóta is topon vannak a legjobbak Indiában. Külön rész volt a Kargil háborúról ahol az akkor már 20éves gépek extrem jól teljesítettek, ennek lett a folyamánya a nem olcsó 43m$/gépes felújítás/upgrade/fegyver csomag.

Szóval van amit nagyon jól üzemeltetnek, vmit jól és van amit katasztrófálisan. Nincs egységes üzemeltetési kultúrájuk és fenti pldanal nagyon sokat segített nekik, hogy nem csak a gépet vették meg, hanem áttételesen a francia üzemeltetési kultúrát is.

Anno amikor még aktívan jártam ide kb 5éve volt róla szó, hogy mekkora szerencse, hogy mi a Gripeneket licenszeljük az Svéd tulajdon és Svédek vigyáznak a tulajdonukra és ez nekünk nagyon jó. Mert alapból hmünknél az üzemeltetési kúltúra = leverjük a jeget a Mig-29ről, Gripenről seprűvel a szint. Semmivel se jobb mint a rossz Indiai. Kár, hogy a pilóta vonalba nem eléggé szóltak bele. Meg is lett az eredménye. Gyanus, hogy továbbra is a Bagira féle huzzuk bele a 9g+t a szinvonal. Na és mindez ott ami az egyek elvileg jobb része a hmnek...

off: Verseny szférában dolgozom néha így/úgy érint a közigazgatás is. Rendszeresen megbontránkoztat az e végtelen pénzpocsékolás, működési minőség, elképesztő bürokrácia ami ott megy. Volt barátaimmal beszélgetünk heti 3-4h munkájuk van és kapják érte a 800bruttót... néha át is villan az agyamon hogy váltani kéne csak nehéz elfogadni, hogy nem a teljesítmény amit leraksz az asztalra számít hanem a seggnyalás. Ők is gyűlölik de vmit vmiért.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
M

molnibalage

Guest
Épp ezért meglepő, hogy átlag 83m darabja, kevesebb mint egy F-35-ös. Abban a hitben voltam, hogy ezek a speciális gépek meglehetősen drágák.
  • A számítógépek ára iszonyatosan nagyot zuhant a régi időkhöz képest. Fillérekért megvan az a számítási kapacitás, ami kell. Régen az volt a szűk km., hogy hogyan rakd a számítógépet repcsire...
  • Nem szuperszonikus.
  • Ez sokezres civil gépen alapul.
  • Nem stealth.
  • Már MAD sincs.
Erős túlzással ez egy kibelezett civil Boeing, amiben más fedélzeti rendszerek vannak és nem olyan, mint egy vadászgép, hogy radarja és egyéb rendszerei tudjanak "mindent is". Meg attól függ, hogy kinek mennyiért adják.

Anno amikor még aktívan jártam ide kb 5éve volt róla szó, hogy mekkora szerencse, hogy mi a Gripeneket licenszeljük az Svéd tulajdon és Svédek vigyáznak a tulajdonukra és ez nekünk nagyon jó. Mert alapból hmünknél az üzemeltetési kúltúra = leverjük a jeget a Mig-29ről, Gripenről seprűvel a szint. Semmivel se jobb mint a rossz Indiai. Kár, hogy a pilóta vonalba nem eléggé szóltak bele. Meg is lett az eredménye. Gyanus, hogy továbbra is a Bagira féle huzzuk bele a 9g+t a szinvonal. Na és mindez ott ami az egyek elvileg jobb része a hmnek...

Szerintem egyes példákból nem kéne végtelenbe extrapolálni és alaptalanul egész közösséget leköpni...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 473
84 546
113
Én azt látom van amit tudnak üzemeltetni és van amit nem. Egy kb 10éve olvastam egy esszét a Mirage flotta üzemeltetéséről aminek hazai üzemeltetése nehezen indult de 1-2 éve alatt franciák nagyon helyre rakták és azóta is topon vannak a legjobbak Indiában. Külön rész volt a Kargil háborúról ahol az akkor már 20éves gépek extrem jól teljesítettek, ennek lett a folyamánya a nem olcsó 43m$/gépes felújítás/upgrade/fegyver csomag.

Szóval van amit nagyon jól üzemeltetnek, vmit jól és van amit katasztrófálisan. Nincs egységes üzemeltetési kultúrájuk és fenti pldanal nagyon sokat segített nekik, hogy nem csak a gépet vették meg, hanem áttételesen a francia üzemeltetési kultúrát is.

Anno amikor még aktívan jártam ide kb 5éve volt róla szó, hogy mekkora szerencse, hogy mi a Gripeneket licenszeljük az Svéd tulajdon és Svédek vigyáznak a tulajdonukra és ez nekünk nagyon jó. Mert alapból hmünknél az üzemeltetési kúltúra = leverjük a jeget a Mig-29ről, Gripenről seprűvel a szint. Semmivel se jobb mint a rossz Indiai. Kár, hogy a pilóta vonalba nem eléggé szóltak bele. Meg is lett az eredménye. Gyanus, hogy továbbra is a Bagira féle huzzuk bele a 9g+t a szinvonal. Na és mindez ott ami az egyek elvileg jobb része a hmnek...

off: Verseny szférában dolgozom néha így/úgy érint a közigazgatás is. Rendszeresen megbontránkoztat az e végtelen pénzpocsékolás, működési minőség, elképesztő bürokrácia ami ott megy. Volt barátaimmal beszélgetünk heti 3-4h munkájuk van és kapják érte a 800bruttót... néha át is villan az agyamon hogy váltani kéne csak nehéz elfogadni, hogy nem a teljesítmény amit leraksz az asztalra számít hanem a seggnyalás. Ők is gyűlölik de vmit vmiért.

A baj az,hogy ha valahol ilyen hullámzó bármi akkor kénytelen vagy a hullámvölgy aljával számolni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Szerintem egyes példákból nem kéne végtelenbe extrapolálni és alaptalanul egész közösséget leköpni...

Az, hogy pl leverik a jeget, évekig el van nézve a 9G+ elképesztő rendszer probléma. Az alapvető képzésbeli hiányosság is erősen gyanus. És elég jól tudom, hogy ha vmi ennyire zárt kb csak a titkolhatatlan dolgokról tudunk akkor ez csak a jéghegy csúcsa.
Továbbra is tartom még ha nem is értesz vele egyet. Baromi jó, hogy Gripent licenszeljük Svéd tulajdon ezért vigyáznak rá. Ez legalább a leverjük jeget, belehuzzuk rendszeresen a 9G+t kiszűri.

@dudi Erre kialakult tudományág van. pl multiknál nagyon nagy probléma lenne de van TQM, minőségbiztosítás, Deming... 70éve kitalálta, megalkotta ha bevezetik alkalmazzák ha cél a "hullámvölgy" aljának elkerülése az is brutál csökkenthető.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
M

molnibalage

Guest
Az, hogy pl leverik a jeget, évekig el van nézve a 9G+ elképesztő rendszer probléma. Az alapvető képzésbeli hiányosság is erősen gyanus. És elég jól tudom, hogy ha vmi ennyire zárt kb csak a titkolhatatlan dolgokról tudunk akkor ez csak a jéghegy csúcsa.
Továbbra is tartom még ha nem is értesz vele egyet. Baromi jó, hogy Gripent licenszeljük Svéd tulajdon ezért vigyáznak rá. Ez legalább a leverjük jeget, belehuzzuk rendszeresen a 9G+t kiszűri.

@dudi Erre kialakult tudományág van. pl multiknál nagyon nagy probléma lenne de van TQM, minőségbiztosítás, Deming... 70éve kitalálta, megalkotta ha bevezetik alkalmazzák ha cél a "hullámvölgy" aljának elkerülése az is brutál csökkenthető.
Úgy érzem lövésed sincs a dolgokról. Egyébként húztak bele Gripenbe itthon már 11G-t.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Hány Mig-29ünk lett kuka a 9g+os ok miatt? 3db rémlik. Bele gondolni is durva, ennyi lett értelmetlenül leamortizálva. Hogy ezek után gripenbe is bele huzznak 11gt wow. Semmi se változott. Bár ez amikor kiderült a gripen gépveszteségünk oka elég gyanús/egyértemű volt.

Persze fogalmam sincs. Jó így ez az egész. Amatőrök gyülekezete továbbra is.
 
M

molnibalage

Guest
Hány Mig-29ünk lett kuka a 9g+os ok miatt? 3db rémlik. Bele gondolni is durva, ennyi lett értelmetlenül leamortizálva. Hogy ezek után gripenbe is bele huzznak 11gt wow. Semmi se változott. Bár ez amikor kiderült a gripen gépveszteségünk oka elég gyanús/egyértemű volt.

Persze fogalmam sincs. Jó így ez az egész. Amatőrök gyülekezete továbbra is.
Nem kitartott 11G volt.
A MiG-29-es flottát nem pillanatokra húzták meg 9G-re vagy fölé. Nagyon keményen. Össze, vissza.
Ez valami hobbi itt a HTKA-n, hogy egyesek látatlanul köpnek le embereket...?

Egészen mókás az a hangnem, amit megengedsz magadnak.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Nem kitartott 11G volt.
A MiG-29-es flottát nem pillanatokra húzták meg 9G-re vagy fölé. Nagyon keményen. Össze, vissza.
Ez valami hobbi itt a HTKA-n, hogy egyesek látatlanul köpnek le embereket...?

Egészen mókás az a hangnem, amit megengedsz magadnak.

Tudtommal 11Gket nem nagyon szoktak kitartani. Már a 11G is case of emergency, meg éles harci helyzetre van a legtöbb gépnél korlátozva.

Alapvetően nem embereket kritizáltam. Az én kis világomban első körben nem az ember a hibás hanem a rendszer amibe belepottyan, ami körbeveszi. btw repül jelenleg tippre 230+ gripen. Abból 14 magyar. Az elmúlt 10+évben hány potyant le? Kettő magyar, 1 thai, 1 svéd. Svéd madár miatt. Szerintem jól összefoglalja a helyzetet. Persze tudom véletlen ez is, meg persze persze meg mit meg nem engedek magamnak... blablabla.
 
M

molnibalage

Guest
Tudtommal 11Gket nem nagyon szoktak kitartani. Már a 11G is case of emergency, meg éles harci helyzetre van a legtöbb gépnél korlátozva.

Alapvetően nem embereket kritizáltam. Az én kis világomban első körben nem az ember a hibás hanem a rendszer amibe belepottyan, ami körbeveszi. btw repül jelenleg tippre 230+ gripen. Abból 14 magyar. Az elmúlt 10+évben hány potyant le? Kettő magyar, 1 thai, 1 svéd. Svéd madár miatt. Szerintem jól összefoglalja a helyzetet. Persze tudom véletlen ez is, meg persze persze meg mit meg nem engedek magamnak... blablabla.
  • Egyetlen magyar Gripen semmisült meg.
  • A másik hasraszállt, javítható volt és nem pilótahiba volt, véletlenszerű meghibásodás. Konkrétan a pilóta mentette meg a gépet, kis híján élete árán. Bármelyik másik géppel előfordulhatott volna. Pech, hogy itt történt meg. Ha meg a beton minősége és hosszútávú hatása volt, arról sem a pilóta vagy bármelyik kis hal tehet a rendszerbn.
Ne haragudj, de minősíthetetlen az a fröcsögés, amit itt előadsz. Úgy, hogy orbitális baromságot sikerült leírni.
Vastag arcbőröd, az van...