Pars III / IV / V 8x8 WACV (FNSS, Törökország)

A legrészletesebb promóciós videó, amit életemben láttamğ.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Thx.

5.30-nál látszik, hogy azért jó nagy batár ez is.

(5:39-nél meg ott van @krisss tornya)

Ha jól nézem a HMG-s toronynál 2 fő kezelő + 10 vagy 12 fő lövész lehet a felállás.
 
Mármint mint minden újabb kerekes gépnél amit az elmúlt 30 évben raktak össze?
Neméppen.Eitannál is maradt a soför melletti motor,végül is a Boxer is ilyen,Patria 6x6nál meg maradt a vezetőtér mögötti motortér )mint az előb Pasi sorozatnál,aminek a folytatása a "Patria" 6x6).BTR4 szintén ilyen,az új orosz BTR meg szintén soför melletti motoros.
Dél afrikaiak kezdték el ezt az orrmotoros kialakitást tervezni,mig az apardheid időkben-de akkor még nem tudták megcsinálni (nem volt bele megfelelő motorjuk)
119379-f667956da148859acf22893ed1655c0f.jpg

Előnye ennek az elrendezésnek,hogy szimetrikus lehet a gép,nem bontja meg az oldairányú egyensúlyt a hajtáslánc.Motortér védi a mögötte lévő teret.Plusz egy egybefüggő hasznos teret eredményez,könnyebb az alapjárművet bázisként használva különféle változatokat kialakitani.
A StrykerX is ilyen kialakitású
3cabeee61cbb4dd8a1e144b5018b417b.jpeg

Főleg mint bázisjármű felhasználás miatt vállasztották ezt az elrendezést.
 
Neméppen.Eitannál is maradt a soför melletti motor,végül is a Boxer is ilyen,Patria 6x6nál meg maradt a vezetőtér mögötti motortér )mint az előb Pasi sorozatnál,aminek a folytatása a "Patria" 6x6).BTR4 szintén ilyen,az új orosz BTR meg szintén soför melletti motoros.
Dél afrikaiak kezdték el ezt az orrmotoros kialakitást tervezni,mig az apardheid időkben-de akkor még nem tudták megcsinálni (nem volt bele megfelelő motorjuk)
119379-f667956da148859acf22893ed1655c0f.jpg

Előnye ennek az elrendezésnek,hogy szimetrikus lehet a gép,nem bontja meg az oldairányú egyensúlyt a hajtáslánc.Motortér védi a mögötte lévő teret.Plusz egy egybefüggő hasznos teret eredményez,könnyebb az alapjárművet bázisként használva különféle változatokat kialakitani.
A StrykerX is ilyen kialakitású
3cabeee61cbb4dd8a1e144b5018b417b.jpeg

Főleg mint bázisjármű felhasználás miatt vállasztották ezt az elrendezést.
Utána már rájöttem, hogy itt teljesen előre van tolva a motor, én abból indultam ki ami a legelterjedtebb mostanában, hogy sofőr melleti motoros a pars is.
 
Milyen plusz előnyökkel jár a sofőr panorámás prizmája, amiért megéri a sok helyet feláldozni?

Jobb, ha a sofőr lát oldalra is, akkor kisebb az esélye az olyan balesetnek, amilyet az oroszok is előadtak egy ukrán videón, amikor egymásnak mentek.

Persze lehetne kamerával is, de a prizma biztosabb gondolom.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pogány
Jobb, ha a sofőr lát oldalra is, akkor kisebb az esélye az olyan balesetnek, amilyet az oroszok is előadtak egy ukrán videón, amikor egymásnak mentek.

Persze lehetne kamerával is, de a prizma biztosabb gondolom.
Már látom a videón, hogy a sofőr jobb oldalán kapott helyet a parancsnok, és mögöttük az irányzó. Már nincs az a felesleges jobb-balkormányos variálhatóság, mint korábban.
Így már értem a nagy prizmát.
 
Ma már nem biztos, meg nem is akkora tétel akkor sem. Úgy értem egy-egy "autós kamerával" és "tablettel" helyettesíteni a prizmákat.
Mai kamionokon már gyakran kamera van visszapillantó tükör helyett-elég szar.Koránt sem érzékelhető benne a tér olyan jol,mint a tükörben(!),és eléggé közutálatnak örvend.
Különben a Barys/Mbombe 8-ban is van az Elbit Vision rendszer búr megfelelője,kezelőszemélyzetnek ugyan úgy rendelkezésre áll a "falonátlátás" képessége,mint a Merkava V-nél.(rendelhető az M6/4 gépekhez is,csak persze jó pénzért-még senki nem rendelte meg hozzájuk)
De ami elromolhat,az el is romlik.Egy sima optikai prizmában kevesebb elromolni való van,mint egy digitális csodában.Üzemeltetni meg jóval olcsóbb.
 
Csak nekem tűnt fel a buzulásig szoros deszant tér?
Nem is értem, hogy miért tolták annyira össze a katonákat, egymás szájába. Iszonyú messze ülnek a faltól. Ok, hogy oda is lehet pakolni, de ez már túlzás.
Kíváncsi vagyok, hogy ezen mennyit lehet alakítani.
 
A legrészletesebb promóciós videó, amit életemben láttamğ.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyanez a Youtube-on...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Negan
Csak nekem tűnt fel a buzulásig szoros deszant tér?
Nem is értem, hogy miért tolták annyira össze a katonákat, egymás szájába. Iszonyú messze ülnek a faltól. Ok, hogy oda is lehet pakolni, de ez már túlzás.
Kíváncsi vagyok, hogy ezen mennyit lehet alakítani.
Pakolni sem nagyon, mert valami dobozok vannak ott. Mi van azokban?
Elég durván emelgeti a kerekeit a filmen, érdekes ez a hidro-pneumatikus felfüggesztés.
Amúgy meg egy GÖRÖG betűről nevezték el a törökök a járművüket? Hova jut a világ?