Piranha / Dragon (GDELS - MOWAG)

IFV

Http://www.armyrecognition.com/wheeled_armoured_vehicles_swiss_switzerland_army_u/piranha_v_5_wheeled_armoured_vehicle_data_sheet_description_specifications_information_intelligence.html
 
Dánia Piranha 5 8x8-al szeretné leváltani az M-113-at.

http://defense-update.com/20150502_piranha_denmark.html#.VUX-4_ntmko
 
http://www.armyrecognition.com/may_2015_global_defense_security_news_uk/gdels_piranha_5_8x8_armoured_vehicle_selected_by_norway_to_replace_m113_tracked_apc_0205154.html
 
Dánia végül 309 darab Piranha 5-öst szerez be az m113-ok leváltására

http://www.armyrecognition.com/january_2016_global_defense_security_news_industry/general_dynamics_has_signed_contract_with_denmark_for_the_delivery_of_309_piranha_5_8x8_armored_12901161.html
 
174472_1.jpg


http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/174472/gdels-to-exhibit-piranha-3%2B-at-eurosatory-show.html
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and gacsat
Spanyolok felmondták a 348 Piranha 5 megvételéről szóló szerződést. Elég nagy érvágás a GDELS-nek, összesen közel 1200 járműre lett volna hosszútávú igény a spanyoloknál.

"The final submission didn’t meet technical, cost or industrial requirements. There were also quality concerns with the Santa Barbara Sistemas production line. This is a concern for the UK as the plant manufactures the ASCOD2 hull for the Ajax program. The MOD should investigate."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Spanyolok felmondták a 348 Piranha 5 megvételéről szóló szerződést. Elég nagy érvágás a GDELS-nek, összesen közel 1200 járműre lett volna hosszútávú igény a spanyoloknál.

"The final submission didn’t meet technical, cost or industrial requirements. There were also quality concerns with the Santa Barbara Sistemas production line. This is a concern for the UK as the plant manufactures the ASCOD2 hull for the Ajax program. The MOD should investigate."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Akkor valakinek rövidebb szállítási határidőt ígérhet a gyártó... és lett hirtelen 348 Piranha (lekötetlen gyártási kapacitás) áron alul eladó.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and ijasz
Akkor valakinek rövidebb szállítási határidőt ígérhet a gyártó... és lett hirtelen 348 Piranha (lekötetlen gyártási kapacitás) áron alul eladó.
Nem tudom, hogy mi lehet a konkrét gond, de nekem elég komolynak tűnik az ügy, ha a saját gyáraik termékét dobják vissza...
Ha a románokra gondolsz, akkor ez nem valószínű, mert ők kimondottan ragaszkodtak a saját gyártáshoz.
 
Nem tudom, hogy mi lehet a konkrét gond, de nekem elég komolynak tűnik az ügy, ha a saját gyáraik termékét dobják vissza...
Ha a románokra gondolsz, akkor ez nem valószínű, mert ők kimondottan ragaszkodtak a saját gyártáshoz.
Semmi szerintem. Egyszerűen az "új" baloldali spanyol kormány egyenlőre nem kíván pénzt áldozni rá. Valszeg kífogásokat keresve vissza lökték. Aki akar és keres az talál bárhol kifogást. Nekünk meg érdemes lenne elgondolkodni azzon hogy csapjunk e rá. Ekkora mennyiségnél már igencsak megéri alkudozni. Főleg úgy hogy a gyártónak "banknak" benne áll a pénze.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and ijasz
Az ASCOD-ban és Piranha-ban van bármi közös a gyártón kívül? Lehet-e "rendszernek" tekinteni a kettőt?
 
Semmi szerintem. Egyszerűen az "új" baloldali spanyol kormány egyenlőre nem kíván pénzt áldozni rá. Valszeg kífogásokat keresve vissza lökték. Aki akar és keres az talál bárhol kifogást. Nekünk meg érdemes lenne elgondolkodni azzon hogy csapjunk e rá. Ekkora mennyiségnél már igencsak megéri alkudozni. Főleg úgy hogy a gyártónak "banknak" benne áll a pénze.
Neméppen.
2018 decemberében már az új kormány fogadta el (illetve hagyta jóvá) a megrendelést. A fejlesztésre már elköltöttek 100M USD-t, és teljesen hazai gyártásúnak tervezték.
Nagyon helyesen, ezt egy munkahelyteremtési lehetőségnek látják.
A németeknél is ez egy igen fontos gazdaságélénkítő lehetőség lenne/lesz.
 
  • D1. VCR-Basis
  • D2. VCR- PC Cía.
  • D3. VCOAV – ACA (Field Artillery)
  • D4. VCR-VEC PC Sc (Cavalry)
  • D5. VCR-ZAP (Engineers)
VCR_Basis
61_vcr_linea.jpg








Tower: Remote control weapons' station UT-30 MK2 of Elbit Systems with a gun of 30mm.

VCR-VEC Section Command's Post
61_vcr_vec_puesto_mando_seccion.jpg








Manned tower Hitfist of Oto Melara with a gun of 30 mm.

VCR Company Command's Post
61_vcr_puesto_mando_compania.jpg








Armament platform of Samson remote control for a gun of 30mm.

VCR-ZAP (Engineers)
61_vcr_zapadores.jpg








Weapons' station Mini-Samson of control remote with a Rafael machine gun of 12,70 mm.

Vehicle of Artillery Advanced Observant (VCOAV)
61_vehiculo_oav.jpg








Weapons' system of remote control Guardian with a machine gun of 12,7 mm.

http://www.ejercito.mde.es/en/reportajes/2018/61_8x8_fin_espera.html?__locale=en
 
Neméppen.
2018 decemberében már az új kormány fogadta el (illetve hagyta jóvá) a megrendelést. A fejlesztésre már elköltöttek 100M USD-t, és teljesen hazai gyártásúnak tervezték.
Nagyon helyesen, ezt egy munkahelyteremtési lehetőségnek látják.
A németeknél is ez egy igen fontos gazdaságélénkítő lehetőség lenne/lesz.
Kiegészítettem volna még:
Szóval szerintem mégis valami nézeteltérés (technikai, vagy pénzügyi) van a háttérben.
A mostani kihátrálós hírben az is szerepel, hogy tulajdonképpen nincs is tényleges szerződés.
Úgy viszont nem hinném, hogy túl sok járművet gyártottak volna. Előre...
Azt gondolom, hogy van belőle vagy 5-6 teszt példány. Annyi talán kijön a 100M-ból.
 
Régen foglalkoztam már a Piranha-val, emlékeim szerint a nyugati világ egyik első 8x8-as konstrukciója, elég népszerű is volt a maga idejében. Ugyanakkor a mai világban vannak olyan követelmények, ami maitt egy régi konstrukciót nehéz toldozni, foldozni. Érzéseim szerint ez lehet a gond vele (a mi szempontunkból).
- Az egyik ilyen az akna és robbanásállóság, ami általában V keresztmetszetű robusztus fenéklemez kialakítással elégíthető ki (meg jó sok plusz páncélozással). Az aminek a fenéklemeze nem így volt tervezve több évtizeddel ezelőtt, azt azért nehéz a mai követelményekhez igazítani.
- A másik ilyen a STANAG 4569-ben foglalt páncélvédelem, amire Dudi is utalt, ott a korszerű járművek a Level 4, 5 nek meg kell, hogy feleljenek, ha plusz páncéllal is. Ez általában a 14,5 mm-es orosz páncéltörő gyújtó lőszer elleni védelmet jelenti körkörösen (meg szemből 25 vagy 30 mm-es AP). Ez utóbbi szokott gond lenni, mert az oldal és far lemez nem lehet annyira döntött, mint a front, így ott az ilyen lövedékek ellen lemezvastagsággal kell védekezni, ez meg tömeg. Persze plusz kerámia, acél tehető minden járműre, ezért írják, hogy igény szerint.
- Csakhogy a járművek tömege azért nem növelhető csak úgy a vevő kívánsága szerint, mert az eredeti futómű konstrukció egy bizonyos méretre lett kialakítva. A Piranha sajátossága, hogy a 3. és 4, (hátsó kerekek) tengely felfüggesztése hosszlengőkaros, elég ritka megoldás, de így a deszanttér elég széles lehetett alul, annak idején amikor tervezték. Emiatt nem nagyon szélesek a különböző leszármazottai, mint a Stryker, a LAV, stb. Azonban, ha ez egyszer így meg lett tervezve, akkor nem biztos, hogy csak úgy hozzá lehet igazítani a nagyobb tömeghez. Nem ismerem a leg újabb változat (V) futóművét, de a III még a régit használta. Viszont a kerékméret nőtt, nyíilván a nagyobb tömeg miatt, tehát amit lehet megtettek (erősebb rugók, lengéscsillapítók).