Queen Elizabeth osztály (Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 147
113
Az oroszokat baszogatják szegény kuznyával erre a szigetlakók még alig 6 éves hajója megy donornak...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
A jó brit is holtig tanul....., most az oroszoktól. :) Soha nem voltak világelső hajóik. Régen a spanyol, majd a francia hajók is jobbak voltak, mint a britek. A haditengerészet már más téma....
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 316
25 033
113

The Royal Navy has announced its intention to award a contract to General Atomics to trial ‘Project Mojave’ drones onboard a British aircraft carrier.​

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
725
1 132
93

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 316
25 033
113
A kretének megint azon elmélkednek, hogy átépítik őket catobar verzióra. Ezúttal csak részlegesen, kisebb, közepes drónoknak.

Sokat szerencsére nem kell rajta alakítani.
Mondjuk kitalálhatnánk kurva gyorsan amig a PoW gyengélkedik és inkább tovább tartani kikötőben átépíteni,
mint majd megint átstrukturálni az egész bevetési tervet X hónap múlva :/
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
Sokat szerencsére nem kell rajta alakítani
Dehogynem. Még ha a fedélzetet nem is toldják meg a 100 %-os szögfedélzethez (erről is keringenek rajzok), az emals-ok helyének, segédberendezéseinek kialakítása, a megfelelő tápellátás kiépítése, a fékezőkábeleket működtető szerkezetek beépítése a fedélzet alá (a rajz alapján pont a hangár vége fölött lenne). És itt még bejön az is, amiről régebben Cifu, vagy HPASP és Allesmore is írt, hogy nem biztos, hogy a jelenlegi villamos kapacitása elég lenne a hajónak az emals-hoz.
Szóval ez mindenképpen óriási munka lenne, mind fizikailag, mind időben, és nagyon nem utolsó sorban pénzben.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 316
25 033
113
Dehogynem. Még ha a fedélzetet nem is toldják meg a 100 %-os szögfedélzethez (erről is keringenek rajzok), az emals-ok helyének, segédberendezéseinek kialakítása, a megfelelő tápellátás kiépítése, a fékezőkábeleket működtető szerkezetek beépítése a fedélzet alá (a rajz alapján pont a hangár vége fölött lenne). És itt még bejön az is, amiről régebben Cifu, vagy HPASP és Allesmore is írt, hogy nem biztos, hogy a jelenlegi villamos kapacitása elég lenne a hajónak az emals-hoz.
Szóval ez mindenképpen óriási munka lenne, mind fizikailag, mind időben, és nagyon nem utolsó sorban pénzben.
A sok az relatív. Amennyit már így is áll.
Egyébként arról sem lennék meggyőződve, hogy csak a mondott 'javítások' történnek jelenleg rajta.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A sok az relatív. Amennyit már így is áll.
Egyébként arról sem lennék meggyőződve, hogy csak a mondott 'javítások' történnek jelenleg rajta.
Elolvastad te ezt a cikket?
Semmi olyan nem lesz kész korábban, mint 2030, ami igényelné a katapultot.
Addig akarod stoppolni a Prince of Wales-t? :)
Különben marhaság az egész.
A szóban forgó gépek miatt egy fillért nem kell költeni. A felszálláshoz kell rájuk akasztani pár szilárd hajtóanyagú rakétát.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 316
25 033
113
Elolvastad te ezt a cikket?
Semmi olyan nem lesz kész korábban, mint 2030, ami igényelné a katapultot.
Addig akarod stoppolni a Prince of Wales-t? :)
Különben marhaság az egész.
A szóban forgó gépek miatt egy fillért nem kell költeni. A felszálláshoz kell rájuk akasztani pár szilárd hajtóanyagú rakétát.
Haahó. Mintha én azt mondtam volna feljebb, hogy nem kell sokat alakítani rajta jelenleg.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Haahó. Mintha én azt mondtam volna feljebb, hogy nem kell sokat alakítani rajta jelenleg.
Hát a Navy oldalán megjelent tervek igen is komoly átalakítást igényelnek.
Nem csak a fedélzet oldal irányú kibővítése jele t problémát, de a fedélzetbe beépítendő EMALS rendszer(ek) is igen komoly helyigénnyel rendelkeznek. És ezt csak az fedélzet alatt lévő tér teljes átalakításával lehet csak megoldani.
Arról már nem beszélek, ha a hajó bal oldalához hozzáépítesz egy komoly repülőfedélzeti bővítést, akkor megváltozik a hajó súlyeloszlása. Ez pedig stabilitási problémákhoz vezethet.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 316
25 033
113
Hát a Navy oldalán megjelent tervek igen is komoly átalakítást igényelnek.
Nem csak a fedélzet oldal irányú kibővítése jele t problémát, de a fedélzetbe beépítendő EMALS rendszer(ek) is igen komoly helyigénnyel rendelkeznek. És ezt csak az fedélzet alatt lévő tér teljes átalakításával lehet csak megoldani.
Arról már nem beszélek, ha a hajó bal oldalához hozzáépítesz egy komoly repülőfedélzeti bővítést, akkor megváltozik a hajó súlyeloszlása. Ez pedig stabilitási problémákhoz vezethet.
Azért az a mennyi? 8-10m nem olyan vészes, főleg hogy katapult sincs benne és csak felszálláshoz kell majd.
De meglátjuk, nekem egyre inkább vmi ordas disznóság szag kezdi körüllengeni ezt az egészet.
Első lépésként talán próbálják meg működőképessé hozni a PoWt és elkezdeni a teszteléseket a
katapultigény nélküli gépekkel.
Ja és derüljön már ki végre, hogy mi a szar van még a tengelyen kívül, amit mókolni kell.
De így elnézve a trendet, meg pl fregattokkal is milyen szarban vagyunk, én maradok szkeptikus.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 623
113
Azért az a mennyi? 8-10m nem olyan vészes, főleg hogy katapult sincs benne és csak felszálláshoz kell majd.
De meglátjuk, nekem egyre inkább vmi ordas disznóság szag kezdi körüllengeni ezt az egészet.
Első lépésként talán próbálják meg működőképessé hozni a PoWt és elkezdeni a teszteléseket a
katapultigény nélküli gépekkel.
Ja és derüljön már ki végre, hogy mi a szar van még a tengelyen kívül, amit mókolni kell.
De így elnézve a trendet, meg pl fregattokkal is milyen szarban vagyunk, én maradok szkeptikus.
Nekem az az elképesztő - országoktól és előítéleteimtől, ellenszenveimtől függetlenül - hogy hogy el tudnak baszarintani a számítógépes tervezések és szimulációk korában projekteket - szerte a világban.
A múlt században szinte csak a logarléc állt a rendelkezésükre - no meg a józan eszük.
Oké; "vastagabban " is méreteztek és akkor is voltak rendesen elszabott projektek, de amiket ma művelnek, a múlt felhalmozott ismeretei ellenére...

Tudom, más terület, de ez a cikk jutott eszembe: