A Rafalera nem nagyon van megrendelés és kb kifutó típus.A "csigatempó" alatt a Dassault Rafale gyártási ütemével megyegyező ütemet érted, ugye?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Rafalera nem nagyon van megrendelés és kb kifutó típus.A "csigatempó" alatt a Dassault Rafale gyártási ütemével megyegyező ütemet érted, ugye?
Nana, ez így nem igaz. 2025 és 2033 között 306 darab megrendelt példányt kellene legyártani, ebben az indiai esetleges gépek nincsenek benne (174 francia + 42 indonéz + 10 egyiptomi + 80 szaudi). 2023-ban 13 gépet sikerült megépíteni a tervezett 15 helyett. Forrás: Aranysas 2024/4 és https://www.dassault-aviation.com/e...umber-of-new-aircraft-as-of-december-31-2023/A Rafalera nem nagyon van megrendelés és kb kifutó típus.
Erről én teljesen lemaradtam!Nana, ez így nem igaz. 2025 és 2033 között 306 darab megrendelt példányt kellene legyártani, ebben az indiai esetleges gépek nincsenek benne (174 francia + 42 indonéz + 10 egyiptomi + 80 szaudi). 2023-ban 13 gépet sikerült megépíteni a tervezett 15 helyett. Forrás: Aranysas 2024/4 és https://www.dassault-aviation.com/e...umber-of-new-aircraft-as-of-december-31-2023/
Szaúdi helyett EAE 80 db.Nana, ez így nem igaz. 2025 és 2033 között 306 darab megrendelt példányt kellene legyártani, ebben az indiai esetleges gépek nincsenek benne (174 francia + 42 indonéz + 10 egyiptomi + 80 szaudi). 2023-ban 13 gépet sikerült megépíteni a tervezett 15 helyett. Forrás: Aranysas 2024/4 és https://www.dassault-aviation.com/e...umber-of-new-aircraft-as-of-december-31-2023/
Is!Erről én teljesen lemaradtam!
Konkrétan mindenki rafalet vesz aki nem akar amerikait mostanában.Erről én teljesen lemaradtam!
Időzített bombaként robbant be a típus exportsikere! A gép se rossz, de mostanra lett komplett csomag a fegyverzet és egyéb podok integrációja után. Mindent tud, Mica/MatraMagic/Meteor/Pgm/Scalp etc jó felderítő és önvédelmi rendszerek.Erről én teljesen lemaradtam!
Ne feledjük el, hogy brutálisat faragtak az üzemeltetési költségeken! Korábban piszok magasak voltak a repült óra költségei.Időzített bombaként robbant be a típus exportsikere! A gép se rossz, de mostanra lett komplett csomag a fegyverzet és egyéb podok integrációja után. Mindent tud, Mica/MatraMagic/Meteor/Pgm/Scalp etc jó felderítő és önvédelmi rendszerek.
Komplettebb multirole mint az EF.
Ne feledjük el, hogy brutálisat faragtak az üzemeltetési költségeken!
Főleg a hajtóművel. Növelték szerviz periódust, meg a beépített érzékelők jelei alapján nem fix csereperiódusokkal dolgoznak, hanem csak akkor bontják meg, ha tényleg muszáj. Hja és itt 2 hajtóműről van szó! Ha javítasz a szervizintervallumokon, akkor az duplán nyereség.De mivel?
És tedd hozzá, hogy a nagyobb gyártási volumen is jobban elnyeli a fejlesztési költségeket. Amelyek pedig elég nagyok. Konkrétan, a Rafale kifejlesztése többe került, mint az F-22-esé!Főleg a hajtóművel. Növelték szerviz periódust, meg a beépített érzékelők jelei alapján nem fix csereperiódusokkal dolgoznak, hanem csak akkor bontják meg, ha tényleg muszáj. Hja és itt 2 hajtóműről van szó! Ha javítasz a szervizintervallumokon, akkor az duplán nyereség.
Ez különben nem egyedi dolog. Az F-16 sárkányánál is a használat során derült ki, hogy jóval többet bír, mint eredetileg tervezték.
Fansziák bebukták az ausztrál tengó bizniszt, most csepeghet vissza egy kevés az ilyen lepattanókon nekik is.https://www.portfolio.hu/global/202...tonai-hatalom-felemelkedeset-hozzak-el-683285
"Az Eurasian Times beszámolója szerint Omán kénytelen elfordulni az amerikai ötödik generációs vadászgépek beszerzésének tervétől, mivel az Egyesült Államok nem engedélyezi számukra az F-35-ösök eladását. A lépés az európai hadiipari számára hozhat kedvező fordulatot."
Ja nincs is haditengerészeti változata a RaptornakÉs tedd hozzá, hogy a nagyobb gyártási volumen is jobban elnyeli a fejlesztési költségeket. Amelyek pedig elég nagyok. Konkrétan, a Rafale kifejlesztése többe került, mint az F-22-esé!
Hát azért nagyon nem ugyanaz a kávéház a két típus, úgyhogy nem a tengerész Rafale vitte el a költségeket, hanem a francia gazdasági környezet.Ja nincs is haditengerészeti változata a Raptornak