1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Persze, lett volna... A földről ezt nagyon könnyű megmondani,az esemény/ katasztrófa után. A gépben ez máshogy néz ki,főleg, ha víz felett hajtja végre a feladatot. A vitorlázórepülésben az egyik oktató szokta mondani mindenkinek, hogy legyen ott mindenki nagyon fejben, és legyen penge elméletben is, mert "amit a földön 5-ösre tudtok, azt a levegőben,3-asra" (az a kiképzés során kapható legrosszabb osztályzat, ami automatikus feladat ismétléssel jár a nem megfelelő, akár veszélyes végrehajtás miatt).
    Vagyis mindig koncentráljunk 100%-ban az adott feladat végrehajtására, semmi másra( előző napi moziélmény a barátnővel, stb..), mert még úgy is lehet baj, amit utána le kell tudni küzdeni,amennyiben van rá magasság. És az csak a vitorlázórepülés. Például dugóhúzó manőverben 1 pördület alatt típustól függően 80-100 métert merül egy gép, de van olyan ami többet is. Kicsit elnézi az ember, vagy akaratlanul bepördül, máris ott a baj,ha alacsonyan van. Ez egy Eurofighter Typhoon. A manőver nem dugóhúzó volt, de attól még egy azonos magasságról jóval hamarabb a földön/tengerben van, mint egy vitorlázórepülőgép, mivel sokkal gyorsabb. Ez a manőver sajnos nem jött ki a pilótának. Ezzel már túl sokat nem lehet kezdeni. Csak ismét egy példa arra, hogy a repülésben a legjobbakkal is, a legnagyobb odafigyelés mellett is történhet baj.A katapultálás időzítésével kapcsolatban tudom ajánlani Anatolij Kvocsur nyilatkozatát, aki az utolsó pillanatban katapultált egy MiG-29-esből Párizsban. Az ő nyilatkozata elég jól összefoglalja, hogy mi játszódik le egy ilyen döntés meghozatalakor a pilótában.
     
    blitzkrieg and endre like this.
  2. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Ebben a dokumentumfilmben van Anatolij Kvocsur nyilatkozata. A filmben vannak félrefordítások(pl,hogy 3.2 Mach a MiG-29 végsebessége),de ettől még egy egész színvonalas alkotás.
     
    fulcrum11 likes this.
  3. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Pár amatőr felvétel.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Összehasonlítva az utolsó loopingot az u.ebben a műsorban előadott korábbiakkal, tisztán látszik hogy az utolsónál sokkal nagyobb a sebesség a looping merülő szárán.
    Szerintem szegény úgy járt mint Blue Angels pilótája: elfelejtette levenni az utánégetőt a looping felső tetőpontján...
    (Blue Angels kivizsgálás eredménye: http://lmgcorporate.com/wsmv/documents/BlueAngelsCrash.pdf ld.: 36.old 1/C. pont)
     
    Panzerfaust and fishbed like this.
  5. misinator

    misinator Well-Known Member

    Hálátlan bagázs, neki köszönhetik az egyik legpazarabb fotót repülésről, katapultálásról, ettől kiválóbb marketinget!
    Na jó, nem direkt hozta össze:confused:
     
    fip7 likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Pár elnézett magasságú looping, vagy függőleges figurából megkésett felvétel, ahol nem a katapultálással volt elfoglalva a pilóta (ezért is extrém eset a Thunderbirds hatosának mutatványa, mivel sajnos általánosan elfogadott, hogy ahol humán faktor az ok, ott nem nagyon van gépelhagyási kísérlet.De van néhány szerencsésebb eset is)

    Mirage 2000, hasonló mint 2002-ben a pozsonyi SIAD-on, csak itt leért a gép fúvócsöve a földre, de még tudott katapultálni:



    F/A-18A, El Toro, 1988, szögletes looping (szabvány Hornet demo elem, mióta világ a világ, csinálja amerikai, finn, svájci, kanadai, ausztrál és spanyol is), látható, hogy a második belehúzás túl hamar jött, így a looping teteje túl alacsonyra jött ki, a leszálló ágban nem jutott hely két 90 fokos irányváltásnak, csak egyetlen, kétségeesett belehúzásnak, ami sajnos nem adta ki:







    Japán Blue Impulse kötelék függőlegesen lefelé végrehajtott oszolj! manőverénél (azt hiszem eszt hívják Bombának, ami a Rózsa fordítottja) az egyik gép pilótája későn vette fel a gépet, talán elájult (g-lock?)



    Pozsony, 1999, Hawk 200, függőleges figura leszálló ágánál nem jött ki a magasság, sajnos egy földön tartózkodó személy is az áldozatok közt:

    https://www.youtube.com/watch?v=nBF52ai6ivc

    Blue Angels katasztrófa:

    https://www.youtube.com/watch?v=N4WKX1yVHhQ

    Ezek valóban kiragadott esetek, de ettől még sajnos gyakori, hogy ezt rontják el a pilóták.
     
  7. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Ez is csak egy hajszálon múlott...

     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member



    A ZAPAD 2017 gyakorlaton felszallas kozben tulfutott Tu-22M3 videofelvetele. Tehat az elozetes info volt a helyes es felszallas kozben esett meg a dolog. A fekernyok mar csak lassitottak a fure kifutast, mersekelve a seruleseket.
     
    fishbed and Tcat like this.
  9. fishbed

    fishbed Active Member

  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez eltört...:( (Air France - A380)
    a hajtómű típusa: Engine Alliance (General Electric, Pratt & Whitney, MTU, Safran, Volvo) GP 7000
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Ez igen, "kissé" hiányos lett a ventilátor-fokozat, jól lebontotta saját magát!! Az volt a szerencséjük, hogy a szárnyat nem csonkolták le az elrepülő darabok. Kezd nekem gyanús lenni, hogy minden tesztelés ellenére nem teljesen 100%-os az a hajtómű, ez már min. a második nagyon súlyos szerkezeti sérülés.
     
    fishbed likes this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Amennyiben ez alatt a Qantas baleseted érted akkor ott egy Rolls Royce Trent 900-as nagy nyomású turbina tárcsa repült szét és vitt mindent magával. Ott a Fan fokozat egyben maradt. ld. lenti kép:
    [​IMG]
    mindenesetre a Qantas gép is és az Air France is nagyon szerencsés volt....
     
    fishbed likes this.
  13. angelsoul

    angelsoul Active Member

    Nem fogja letépni a szárnyat vagy szaggatja szét a törzset, ettől nem kell félni...
    Mikor a venti elnyírta a tengelyt, simán ment tovább előre, meg a gravitációnak köszönhetően lefelé. Valszeg a tengerben ott van egész egyben :D
     
    sirdavegd and superjet100 like this.
  14. Wier

    Wier Member

  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Hát ha nem is igazán egyben, meg nem a tengerből, de lassan megkerülnek az Air France A-380-as széthullott ventilátor fokozatának a darabjai a Grönlandi jégmezökről...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sirdavegd, misinator and fishbed like this.
  16. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  17. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  18. gioo

    gioo Well-Known Member

    talán még nem volt
     
    rudi, endre and joker like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Lezuhant Iránban egy Szu-22M4. A pilóta életét vesztette.

    [​IMG]
     
  20. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    http://www.bbc.com/news/world-asia-42078318

    Tizenegy emberrel a fedélzetén a a tengerbe zuhant az amerikai haditengerészet egyik gépe Japántól délre, az Okinotori-szigeteknél. Az amerikai hadsereg riportja szerint a motor leállása okozhatta a zuhanást. Az utasok közül nyolc embert sikerült kimenteni, a három másik eltűnt. Az amerikai hadsereg nem közölte, hogy milyen tipúsú gépről van szó, de a japán védelmi erőkre hivatkozva a BBC azt írja, hogy egy C-2-s szállító zuhant le.

    44.hu
     

Ezen oldal megosztása