1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek)

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 12..

  1. boki

    boki Well-Known Member

  2. emel

    emel Well-Known Member

    A Thunderbirds egyik gépe volt, a pilóta sajnos meghalt. RIP ...
     
    fishbed and zsolti like this.
  3. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nyugodjon békében.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    fishbed likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A második F-15K katasztrófa. Az első még 2006-ban volt. Akor nagy túlterhelésnél a tengerbe vágódott a gép.
     
    fishbed likes this.
  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member


    Hogy nézed el a siklópályát? Ha nincs meg, kinn vagy fél dottal vagy nincs meg a visual ref, akkor go around. Ez ránézésre legalább CATIII/B de inkább C, szóval nekem ez magas. Ha követed a procedure leírást nem nagyon lehet leperecelni, Viszont biztos valami a végén lett eltolva, mert a gép viszonylag egyben van.

    F-15ben van fail-operational triplex robot? Ami lehoz vakon touchdown-ig zéró DH-val?
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Gondolom ismered ezt a karikatúrát...
    [​IMG]
    A lényeg hogy nagyon sok mindent el lehet b..ni. A koreaiak meg különösen sok mindent el tudnak b..ni. Barátom, aki a Korean Airnél volt kapitány, csak "egybites" pilótáknak hívta őket. Az ázsiai kultúra nem igazán kedvez a szükséges készségek kifejlődésének.
     
  8. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Való igaz, erre van a TO/GA kapcsoló - így csak a nagy T amit figyelned kell (meg ugye a CDI/HSI, vagy amin van a course deviation). Szerintem annyira tökéletesen ki van ez találva, hogyha nagy is workload, csak olyan hibád lehet, ami a checklist kihagyásából jöhet - csakhogy erre ott a másodpilóta (mondjuk a leszállással kapcsolatos procedure ne tudom mi katonai gépen, de gondolom a RIO is átfutja azért, hogy meg van a konfiguráció, futók, hajtóműparamétereket ő figyeli-e, stb.)

    Lehet még egy rossz ösztön is - egyik Airbust így vágta oda egy kapitány 3000+ órával. Ült ugye rengeteget jobb oldalon, megszokta a procedureban, hogy jobb kéz hátra a botot, bal gáz előre. Na átült balra, vészhelyzetben pedig előjött neki ez - de ott ugye fordtíva van.
    Szóval átstartnál ment előre a bot és vissza a gázkar :D
     
    fishbed likes this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. beta

    beta Well-Known Member

    Létezik valamiféle összefoglaló arról, hogy a repülőgép- és helikopter-baleseteknek (mind civil, mind katonai) mik az okai? Annyiszor olvasni balesetről, de az emberhez már nem jut el az okok feltárásnak eredménye.
     
  11. joker

    joker Well-Known Member

    Szerintem elég egyedi esetek, hacsak nincs valami végzetes tipushiba, amit évtizedekig nem orvosolnak és hullanak miatta a gépek, de az ilyen nem jellemző, legalábbis nem hallottam róla. Egy-egy balesetet meg évekig is vizsgálhatnak, lehet kijön a jelentés, csak már rég elfelejtetted az esetet, emellett nem kap akkora hírverést, mint maga a baleset.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Biztos volt már valahová linkelve egy hónapja, amikor kiadták....


    [​IMG]

    "Die Statistik der US Air Force weist für 2017 eine durchschnittliche „Mission-Capable Rate“ ihrer 5349 Fluggeräte umfassenden Flotte von 71,3 Prozent aus. Damit hat sich der schleichende Abwärtstrend der letzten Jahre fortgesetzt. 2016 war der Wert bei 72,1 Prozent gelegen, 2015 bei 73,1 Prozent und 2014 bei 73,7 Prozent. Die Spanne bei den Zahlen für die Verfügbarkeit ist breit gefächert. Sie reicht von 49 Prozent bis 91,1 Prozent."

    https://www.flugrevue.de/militaerlu...zbereitschaft-der-usaf-flugzeuge-sinkt/750080
     
    endre likes this.
  13. wolfram

    wolfram Well-Known Member

  14. beta

    beta Well-Known Member

  15. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hát, úgy tűnik, most is valami ilyesmi lehet.
     
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Oroszországban is lezuhant sajnos egy Mi-8as, ráadásul lakott területre, a fedéfedélzeten 6 fővel, túlélő nincs.
    http://tass.com/world/998939
     
  17. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Esetek többségében emberi hiba - ebbe beletartozik nem csupán a klasszikus pilótahiba, de a maintenance és ATC személyzet által elkövetett hibák - de tulajdonképpen minden baleset emberi tényező a végén (mondjuk ha egy reduktorban valami elreped és szétszáll, az is átment egy ellenőrzésen, amit valaki nem rendesen csinált meg...)

    Szerintem az okok sokrétűek. Ettől függetlenül a törés a polgári és a katonai vonal között igen éles - nyilván az üzemeltetés sajátosságai miatt. Ne feledjük, hogy a military eszközöket sokkal gyakrabban használjuk a paraméterek szélén, mint a polgáiakat (még egy hard landingért is megy a letolás :D).
    (Személyes vélemény még az évszakváltás - a légköri viszonyok változnak)
     
    blitzkrieg likes this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogyan váltana ki pl. egy F-16 palacsintázás egy AH-64-es lezuhanást? Nincs ok-okozati összefüggés

    A következő okok adnak táptalajt a fals érezeteknek:
    • Teljesen véletlenszerűen is van halmozódás, 1997-ben is volt ilyen az USA-ban még egy napos reptilalom is vol mindenre. Nem találtak semmiféle összefüggést.
    • A '80-as években volt két rossz év is egymás után, aztán 18 hónapig egyetlen airliner sem zuhant le. Ez ám a statisztikai hullámzás.
    • Az ember memóriája és a hírcsatornák szelektivitása és az, hogy ebből az egyszeri olvasó mennyi hírt talál meg. Lehet, hogy volt hasonló "hullám", csak akkor nem lett összegyűjtve egy csokorba.
     
    blitzkrieg and endre like this.
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Algériában lezuhant egy katonai szállítógép. Több tíz halott.

     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    Már 200 halottról írnak az Il-76 katasztrófája kapcsán. A hírek szerint nem sokkal a felszállás után lezuhant.
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása