Román haderőfejlesztési program és hadiipar

Ez nagyjából mit jelent? Mihez hasonlítanád? Már persze ha van vmi standard? ( block..., vagy pl mint a törököké, vagy hasonló... mindegy mi, vmi viszonyítás).

köszi :)

Ha minden igaz, az M az a Mission computer szoftverének a verziószáma. (mint a Gripennél az MS20 jelölés)
Az M6 szoftverszint az ábra szerint Block 50/52+ szintnek tűnik. Az F-16V az M7, Block70 az M8.
Itt van egy részletesebb magyarázat az M verziókról. Itt látszik hogy a tizedespont után számnak is nagy jelentősége van.
De ahogy a Gripennél hiába tudja a szoftver kezelni a Meteor-t, az IRIS-T rakétát sisakcélzóval, az SDB bombákat, ha nem veszel hozzá, úgy a románoknál is arra lesz jó amit megvesznek majd hozzá... pl. a norvégoknak és a dánoknak is ugyanilyen korú gépeik vannak, de ők megvetek hozzá mindent az évek során amit csak lehetett.

Itt inkább a lényeg az ipari háttér, hogy ezt is saját maguk csinálják és hogy egyből kaptak rá engedélyt.
 
Ha minden igaz, az M az a Mission computer szoftverének a verziószáma. (mint a Gripennél az MS20 jelölés)
Az M6 szoftverszint az ábra szerint Block 50/52+ szintnek tűnik. Az F-16V az M7, Block70 az M8.
Itt van egy részletesebb magyarázat az M verziókról. Itt látszik hogy a tizedespont után számnak is nagy jelentősége van.
De ahogy a Gripennél hiába tudja a szoftver kezelni a Meteor-t, az IRIS-T rakétát sisakcélzóval, az SDB bombákat, ha nem veszel hozzá, úgy a románoknál is arra lesz jó amit megvesznek majd hozzá... pl. a norvégoknak és a dánoknak is ugyanilyen korú gépeik vannak, de ők megvetek hozzá mindent az évek során amit csak lehetett.

Itt inkább a lényeg az ipari háttér, hogy ezt is saját maguk csinálják és hogy egyből kaptak rá engedélyt.
Igen, nem mindegyik üzemeltető országnak van meg a háttere az upgrade saját elvégzéséhez.

Ezt a listát már néztem, itt azt írja, hogy a 6.5 és a 7.1 között nincs különbség, ehhez képest a .xr ami nem egyértelmű.
 
Igen, nem mindegyik üzemeltető országnak van meg a háttere az upgrade saját elvégzéséhez.

Ezt a listát már néztem, itt azt írja, hogy a 6.5 és a 7.1 között nincs különbség, ehhez képest a .xr ami nem egyértelmű.

M6.x = az M6 valamelyik alverziója lesz. Az R pedig lehet hogy Romániát jelent.

Ha jól értelmezem, az M7.1 az amerikai F-16C/D gépek korszerűsítését jelenti, de a szint az ugyanaz. De vannak itt F-16 szakértők, majd megmondják.
 
Ha minden igaz, az M az a Mission computer szoftverének a verziószáma. (mint a Gripennél az MS20 jelölés)
Az M6 szoftverszint az ábra szerint Block 50/52+ szintnek tűnik. Az F-16V az M7, Block70 az M8.
Itt van egy részletesebb magyarázat az M verziókról. Itt látszik hogy a tizedespont után számnak is nagy jelentősége van.
De ahogy a Gripennél hiába tudja a szoftver kezelni a Meteor-t, az IRIS-T rakétát sisakcélzóval, az SDB bombákat, ha nem veszel hozzá, úgy a románoknál is arra lesz jó amit megvesznek majd hozzá... pl. a norvégoknak és a dánoknak is ugyanilyen korú gépeik vannak, de ők megvetek hozzá mindent az évek során amit csak lehetett.

Itt inkább a lényeg az ipari háttér, hogy ezt is saját maguk csinálják és hogy egyből kaptak rá engedélyt.
Szerintem az eletben nem lesz Block 50 az oveikbol. Ezek F-16A meg par B, a maximum, ahova felhuzhatoak, az az elso C/D generacio, az meg azt hiszem a Block 20 volt (nem biztos, nezd majd meg.)
 
Ők ellenálltak. Nálunk külföldi ügynökök irányították az öngyilkosságot.
Ahol ellenálltunk, ott sikert értünk el. A törökök is.
Ahol elárultuk a nemzet ügyét, ott elbuktuk az országot.
A 300 000 km2-t sem egyszerű megszállva tartani, jobb, ha áruló báb kormányt tudsz hatalomra segíteni. Az nálunk ment. Attaturk nem az volt.
Nem tudom,hogy még hányszor kell leirni,hogy átmenjen a köztudatba...
1920ban a görögök 50km-re álltak Ankarátol.Kemál pasának nincs serege.Leninnel egyezik meg,és szovjet támogatással tud sereget szervezni,ami aztán kiveri a mai Törökország területéről a görögöket.Szovjetek nélkül szart se tudott volna csinálni.Ma is minden évben megkoszorúzzák a szovjet katonai segitő irányitó törzs vezénylő tábornokának szobrát Ankarában-és tették ezt a hh alatt is.És az Oszmán Birodalom 1914es területeinek nagyobbik felét elveszti.
Azt meg,hogy-Nem!Nem!Soha!-Károlyi Mihály mondta.Nem Horthy.Az a karierista és nemkicsit oppurtunista patkány egész végig csak ült Kenderesen,és hallgatta a fű növését.Majd mikor az oláhok már Györben jártak,elfogadta egy francia szervezésű seregecske fővezéri tisztét,és az oláh hadsereg álltal biztositott úton bevonult Bp-re,eljátszotta a primadonnát-és aláirta a békét,ahogy a francia gazdái utasitották.
 
Szerintem az eletben nem lesz Block 50 az oveikbol. Ezek F-16A meg par B, a maximum, ahova felhuzhatoak, az az elso C/D generacio, az meg azt hiszem a Block 20 volt (nem biztos, nezd majd meg.)

Itt F-16A/B Block20 MLU-ként hivatkoznak a román gépekre. Az MLU programról meg azt szokták írni hogy az amerikai Block50/52-es gépek szintjére hozta fel az európai gépeket.

Nekem úgy tűnik hogy szoftveresen próbálja egységesíteni a gyártó a sok altípust, amennyire csak lehet. (ahogy a svédek is azt szeretnék hogy MS20 legyen minden svéd, magyar, cseh, thai, dél-afrikai Gripenen). A hardver az már más kérdés... Az F-16 családfája elég bonyolult, mert annyi alváltozat van. Biztos van itt a fórumon olyan, aki jobban képben van ezzel, majd elmagyarázza nekünk.
 
Itt F-16A/B Block20 MLU-ként hivatkoznak a román gépekre.
Akkor jol sejtettem.


Az MLU programról meg azt szokták írni hogy az amerikai Block50/52-es gépek szintjére hozta fel az európai gépeket.

Az MLU egy acronym, mindossze a Mid-Life Upgrade roviditese, mas es mast takarhat esetenkent.
Azok a Block 50/52-re felhuzottak eleve C/D indultak, gondolom, elteroen a 40+ eves roman, hardmadkezben upgradelendo F-16A/B vasaktol.
Nekem úgy tűnik hogy szoftveresen próbálja egységesíteni a gyártó a sok altípust, amennyire csak lehet. (ahogy a svédek is azt szeretnék hogy MS20 legyen minden svéd, magyar, cseh, thai, dél-afrikai Gripenen). A hardver az már más kérdés... Az F-16 családfája elég bonyolult, mert annyi alváltozat van. Biztos van itt a fórumon olyan, aki jobban képben van ezzel, majd elmagyarázza nekünk.
Egyetertek, szoftveresen biztosan probaljak a forkok szamat kezben tartani, de ugye ezek azert nem mai rendszerek, masreszt ahogy irod, a hardverek kozott komoly ugrasok lehetnek.
 
Az MLU egy acronym, mindossze a Mid-Life Upgrade roviditese, mas es mast takarhat esetenkent.
Korábban linkeltem azt az írást, amiben benne voltak az Mx.y verziók, abban elég részletesen le van írva hogy mi az MLU program és milyen korszerűsítést jelentett az európai gépeken. Melyik országban mennyi és milyen gépet érintett. Itt ismertetik pl külön a portugál gépek korszerűsítését is.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Korábban linkeltem azt az írást, amiben benne voltak az Mx.y verziók, abban elég részletesen le van írva hogy mi az MLU program és milyen korszerűsítést jelentett az európai gépeken. Melyik országban mennyi és milyen gépet érintett. Itt ismertetik pl külön a portugál gépek korszerűsítését is.
Ja, hat a romanoknak azokat adtak el, amelyek meg azt az upgradet sem kaptak meg 20 evvel ezelott, hanem a 40 eves gyari konfiggal repulnek. :D
 
Ja, hat a romanoknak azokat adtak el, amelyek meg azt az upgradet sem kaptak meg 20 evvel ezelott, hanem a 40 eves gyari konfiggal repulnek. :D
Onnan indult a beszélgetés, hogy az M5.2R szintű román gépeket majd korszerűsítik M6.xR szintre.

Modular Mission Computer: The most important item of the Mid Life Update package is the Texas Instruments Modular Mission Computer (MMC) which is the key to providing new capabilities such as sensors and weapons, improved pilot-vehicle interface and pilot aiding.

Az MMC nélkül nem lehetnének most M5.2-es szinten a gépek.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Onnan indult a beszélgetés, hogy az M5.2R szintű román gépeket majd korszerűsítik M6.xR szintre.

Modular Mission Computer: The most important item of the Mid Life Update package is the Texas Instruments Modular Mission Computer (MMC) which is the key to providing new capabilities such as sensors and weapons, improved pilot-vehicle interface and pilot aiding.

Az MMC nélkül nem lehetnének most M5.2-es szinten a gépek.
Ez oke, de ettol meg ketlem, hogy Block 20 fole lehetne egyaltalan upgradelni egy 40+ eves F-16A gepet.
 
Ez oke, de ettol meg ketlem, hogy Block 20 fole lehetne egyaltalan upgradelni egy 40+ eves F-16A gepet.
Lelombozlak,de ha megfizetik,akár a V szintre is felhozza nekik az LM.Legalábbis a harcelektronikát-és igazábol az számit.Repteljesitményileg az F16 meg alapbol jobb,mint a Gripen.
 
Lelombozlak,de ha megfizetik,akár a V szintre is felhozza nekik az LM.Legalábbis a harcelektronikát-és igazábol az számit.Repteljesitményileg az F16 meg alapbol jobb,mint a Gripen.
Dehgy hozza fel. Nincs is olyan upgrade path, gyakorlatilag egy Block 70 kellene epiteni, annyibol meg ujat kapnanak. Negyveneves airframre senki nem fogja egy uj gep felet kolteni, ertelmetlen penzkidobas lenne.
 
Dehgy hozza fel. Nincs is olyan upgrade path, gyakorlatilag egy Block 70 kellene epiteni, annyibol meg ujat kapnanak. Negyveneves airframre senki nem fogja egy uj gep felet kolteni, ertelmetlen penzkidobas lenne.
Taivani F16A-kat konkrétan felhozzák a V szintre.