Román haderőfejlesztési program és hadiipar

Románia 60 darab kóreai K9 tarack vásárlásáról tárgyal:

https://www.defensemirror.com/news/34545/Romania_in_Talks_with_South_Korea_to_Acquire_K9_Howitzer

https://www.armadninoviny.cz/90-jihokorejskych-samohybnych-houfnic-k9-thunder-pro-rumunsko.html

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Valamint kóreai M-Sam-ról is csipegnek a verebek:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Forditva.Portugal gepekbe kell beépíteni felszerelest,hogy elerjek a norveg gepek szintjét.Pl a norveg F16okban van aktiv xavaroado
Ott van a jóváhagyásban hogy a norvég gépben lesz valamit kicserélve : " The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Romania of equipment and services to modernize thirty-two (32) F-16 Mid-Life Update Block 10/15 aircraft to be procured through third-party transfer from Norway. The equipment includes KY-58M and KIV-78 cryptographic devices for an estimated cost of $105 million. "
 
Romania Orders Polaris DAGOR Ultralight Tactical Vehicles ...

dagor-a1-military-tan.jpg
gov-romania-press-realease-gallery-03-lg.jpg


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ott van a jóváhagyásban hogy a norvég gépben lesz valamit kicserélve : " The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Romania of equipment and services to modernize thirty-two (32) F-16 Mid-Life Update Block 10/15 aircraft to be procured through third-party transfer from Norway. The equipment includes KY-58M and KIV-78 cryptographic devices for an estimated cost of $105 million. "
Hat a teló forditoja eleg pocsek,de ha jol ertem,a norvegok maszek kodoloblokkja lesz kiszerelve,azt nem adjak oda az olahoknak.
Egyabkent viszont a portugal gépeket hozzak fel a norvegok szintjére.
 
Hat a teló forditoja eleg pocsek,de ha jol ertem,a norvegok maszek kodoloblokkja lesz kiszerelve,azt nem adjak oda az olahoknak.
Egyabkent viszont a portugal gépeket hozzak fel a norvegok szintjére.
Nem, nem azt mondja.

to modernize thirty-two (32) F-16 Mid-Life Update Block 10/15 aircraft to be procured through third-party transfer from Norway.
Modernizalni kell az ocskavas szintjen elavult Block 10/15 MLU gepet, amit a norvégoktól vesznek

The equipment includes KY-58M and KIV-78 cryptographic devices for an estimated cost of $105 million.

A felszerelés része a két titkosító készülék, $105M körüli értékben.

Ha jol emlékszem, a 30-40 éves portugálok Block 15 szarjait a szintén ocskavas szintű Block 20 MLUre upgradeltek, nem? Avagy az is csak üres ígérgetés volt?
Ha igen, akkor a portugálok már most jobbak, mint a norvégok vaaha lesznek.
Ha mégsem, akkor meg pontosan ugyanolyan ocskavas a norvég es a portugál eredetű román F-16A is, semmi különbség.

Összehasonlításul: ezek kb egy generációval vannak lemaradva a magyar C/D-k mögött. :P
Ha ezek maradnak nekik, akkor tényleg elég egyetlen extra század meg fegyverzet, és simán bármikor letorlik a romanokat az égről. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem, nem azt mondja.

to modernize thirty-two (32) F-16 Mid-Life Update Block 10/15 aircraft to be procured through third-party transfer from Norway.
Modernizalni kell az ocskavas szintjen elavult Block 10/15 MLU gepet, amit a norvégoktól vesznek

The equipment includes KY-58M and KIV-78 cryptographic devices for an estimated cost of $105 million.

A felszerelés része a két titkosító készülék, $105M körüli értékben.

Ha jol emlékszem, a 30-40 éves portugálok Block 15 szarjait a szintén ocskavas szintű Block 20 MLUre upgradeltek, nem? Avagy az is csak üres ígérgetés volt?
Ha igen, akkor a portugálok már most jobbak, mint a norvégok vaaha lesznek.
Ha mégsem, akkor meg pontosan ugyanolyan ocskavas a norvég es a portugál eredetű román F-16A is, semmi különbség.

Összehasonlításul: ezek kb egy generációval vannak lemaradva a magyar C/D-k mögött. :p
Ha ezek maradnak nekik, akkor tényleg elég egyetlen extra század meg fegyverzet, és simán bármikor letorlik a romanokat az égről. :D

Megpróbálok pár dolgot összeszedni ahhoz, hogy mi lehet a norvég gépekben.


Itt a székely forrás is megerősítik, hogy a románok úgy tudják, hogy a norvég gépek magasabb modernizációs szinten állnak. Előnyként a kommunikációs rendszert nevezik meg (amit ezek szerint kiszereltek és újat kell vásárolni) és hogy jobb levegő-levegő fegyvereket tud használni. Vagyis nem a vas jobb, csak szoftverben látnak előnyt. De ha törölték esetleg a fegyverek irányító programjait is, akkor... meg nagyjából mindegy.


Itt azt írja, hogy a norvégok Block 1-5-ig vették a gépeket eredetileg. A lezuhant oktatókat viszont 15-ösökkel pótolták. Ha jól veszem ki, az ezredfordulón volt szó új gépek beszerzéséről, de ezek a block 50-esek végül nem kerültek megvásárlásra.
1 század B-je volt, kísértetiesen ennyit adtak el egy amerikai magáncégnek, aki aszem oktatással is foglalkozik, vagyis lehet ilyen típus nem is került a románokhoz. De ez csak feltételezés, utána kéne annak is nézni.
Van fékező ernyőjük, amit a Maszol nem említ, ami a románok számára kritikusan fontos, mert elterjedt náluk az a legenda, hogy télen nem tudnak felszállni a gépek. Ne menjünk bele, hogy délebbre vannak, mint a Skandináv-félsziget, de tudjuk azt, amikor egy hülye mondatból legendát gyárt a hazai közönség. Náluk tényleg pánikoló hangulat van bármi jegesedik. A pálya, a szárnyak, bármi...
Elvileg '98-as az utolsó EW egység cseréje.
AIM-120B rakétákat vásároltak hozzá. Plusz norvég gyártású hajó elleni.


Ez alapján hihető, hogy 15-ről 20-ra akarják felhúzni. Ahogy a portugál gépekkel is ez volt a terv. Nincs jele, hogy a megnövelt hatótávolságú AMRAAM-okat valaha is látták volna. Sem radarban nem ír, hogy bármit módosítottak volna. Nekem úgy tűnik, hogy a fékező ernyő és talán a norvég hajó elleni fegyver az, ami miatt magasabb szintnek mondták a portugálnál.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Megpróbálok pár dolgot összeszedni ahhoz, hogy mi lehet a norvég gépekben.


Itt a székely forrás is megerősítik, hogy a románok úgy tudják, hogy a norvég gépek magasabb modernizációs szinten állnak. Előnyként a kommunikációs rendszert nevezik meg (amit ezek szerint kiszereltek és újat kell vásárolni) és hogy jobb levegő-levegő fegyvereket tud használni. Vagyis nem a vas jobb, csak szoftverben látnak előnyt. De ha törölték esetleg a fegyverek irányító programjait is, akkor... meg nagyjából mindegy.


Itt azt írja, hogy a norvégok Block 1-5-ig vették a gépeket eredetileg. A lezuhant oktatókat viszont 15-ösökkel pótolták. Ha jól veszem ki, az ezredfordulón volt szó új gépek beszerzéséről, de ezek a block 50-esek végül nem kerültek megvásárlásra.
1 század B-je volt, kísértetiesen ennyit adtak el egy amerikai magáncégnek, aki aszem oktatással is foglalkozik, vagyis lehet ilyen típus nem is került a románokhoz. De ez csak feltételezés, utána kéne annak is nézni.
Van fékező ernyőjük, amit a Maszol nem említ, ami a románok számára kritikusan fontos, mert elterjedt náluk az a legenda, hogy télen nem tudnak felszállni a gépek. Ne menjünk bele, hogy délebbre vannak, mint a Skandináv-félsziget, de tudjuk azt, amikor egy hülye mondatból legendát gyárt a hazai közönség. Náluk tényleg pánikoló hangulat van bármi jegesedik. A pálya, a szárnyak, bármi...
Elvileg '98-as az utolsó EW egység cseréje.
AIM-120B rakétákat vásároltak hozzá. Plusz norvég gyártású hajó elleni.


Ez alapján hihető, hogy 15-ről 20-ra akarják felhúzni. Ahogy a portugál gépekkel is ez volt a terv. Nincs jele, hogy a megnövelt hatótávolságú AMRAAM-okat valaha is látták volna. Sem radarban nem ír, hogy bármit módosítottak volna. Nekem úgy tűnik, hogy a fékező ernyő és talán a norvég hajó elleni fegyver az, ami miatt magasabb szintnek mondták a portugálnál.
Norvég gépek MLU M5 szintre vannak modernizálva,és van beépitett zavaróadójuk.Kb a Gripen C szintjén vannak az MS20 nélkül.Van az MLU M5nek olyan szintje,ami eléri az MS20 nivóját.Elvileg van M6 szint is,ami már AESA antennát is jelentene a radarnak,de azt még senki nem rendelte meg.Drága.Aki megengedhetén magának,inkább lecseréli a gépeket-aki meg megveszi az öreg vasat,annak nincs rá pénze
 
Nem fogjátok kitalálni, hogy mivel jöttek haza a románok Vilniusból.


"Nem ismerjük a csapatok keleti szárnyon való elhelyezkedését sem. Amint azt Hodges tábornok elmondta a múlt héten, komoly egyensúlyhiány van a keleti szárnyon: a balti államok csapatsűrűsége sokkal hatékonyabb, mint a fekete-tengeri államoké."

Nekem van egy nagy félelmem. Eddig szorgosan és eredményesen lobbiztak a vlachok, hogy a Fekete-tenger fontosságát felpumpálják... mint egy NATO beltengert, amit meg kell védeni az oroszok gonoszságától. Erre jött a válasz, hogy az amerikaiak elismerik és fogjatok össze és csináljatok valamit. Miután beleerőltették a dokumentumokba, a románok haditengerészetét kicsit fejleszteni kell, nem maradhat meg két-három felfegyverezetlen fregatt és egy merülni nem tudó tengeralattjárónál. Ám ha ez igaz, akkor a kis balti országban közölték velük, hogy a lengyel és észt csapatok számával és felszerelésével elégedettek, de most már a D-K-i rész is szedje össze magát!
Az a nagy félelmem, hogy a víz és a föld fejlesztése keresztre fogja feszíteni a keleti szomszédunkat. (Ahogy eddig is beszélgettünk róla. Csak egy kikötőt el nem hagyó tengó kevésbé meríti le a költségvetést, mintha mindent komolyan kellene venni.) Lehet nem 1 zl Abramsre gondoltak és nem néhány korvettre. És ez igen jelentős pénz, miközben a használtan vett F-16-osok is közelíteni fognak az 50. életévükhöz (ha csak ezt a pár most futó tételt veszem, hogy mire megvalósul).

Norvég gépek MLU M5 szintre vannak modernizálva,és van beépitett zavaróadójuk.Kb a Gripen C szintjén vannak az MS20 nélkül.Van az MLU M5nek olyan szintje,ami eléri az MS20 nivóját.Elvileg van M6 szint is,ami már AESA antennát is jelentene a radarnak,de azt még senki nem rendelte meg.Drága.Aki megengedhetén magának,inkább lecseréli a gépeket-aki meg megveszi az öreg vasat,annak nincs rá pénze

Egyetértek. 40+ éves sárkányoknak esőkabátot már én sem vennék. Ez akkor is hülyeség lenne, ha nevesül épp lenne rá pénzük. Miközben a mi Griffjeink félidősök és valóban rájuk fér a beígért ráncfelvarrás.
 
Norvég gépek MLU M5 szintre vannak modernizálva,
Hahaha, "modernizalva" - 2008 korul hagytak maguk mogott mashol, itt az M5:

M5.1 tape
  • Integration of capability for stand-off weapons (AGM-154)
  • Introduction of more advanced A/G weapons (EGBU-12)
  • Introduction of advanced Stores Management System and Joint Mission Planning System
  • Introduction of an improved GPS/INS system (more accurate and jamming proof)
  • Introduction of new Link-16 message standards to improve interoperability between different aircraft types
  • Installation of AN/ARC-210 VHF radios to enable radio contact with FAC’s on the ground
M5.2 tape
  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)

Magyaran nincs AMRAAM D, csak a regi van hozza, amihez nincs ketiranyu adatlink, nincsen SDB, sem JDAM, sem JSSAM, a standard/elavult Link16 van csak, nincs ground collusion avoidance, nincs AIM-9X, nincs IRIS-T, csak az eredeti targeting pod van,

és van beépitett zavaróadójuk.Kb a Gripen C szintjén vannak az MS20 nélkül.
Dehogy vannak. Az MLUval kaptak egy 2000 koruli szinten elfogadhato MFD kijelzot a rettento elavult monokrom szarok helyett, normalis stick kapcsolokkal, meg throttle, meg mindenfele mas dolgot, hogy tenyleg valamilyen szinten hasznalhato maradjon, de a radar maradt az osoreg APG-66, nincs megfelelo SAR mod (szar idoben nem fognak bombazni :D) es igy tovabb.

Van az MLU M5nek olyan szintje,ami eléri az MS20 nivóját.Elvileg van M6 szint is,ami már AESA antennát is jelentene a radarnak,de azt még senki nem rendelte meg.Drága.Aki megengedhetén magának,inkább lecseréli a gépeket-aki meg megveszi az öreg vasat,annak nincs rá pénze

Dehogy. Az M7.x akarmennyi alatt listazzak az AESA radart, de ha jol emlekszem, az minimum F-16C-t kivan (azaz Block 52-tol felfele.)
 
Nem fogjátok kitalálni, hogy mivel jöttek haza a románok Vilniusból.


"Nem ismerjük a csapatok keleti szárnyon való elhelyezkedését sem. Amint azt Hodges tábornok elmondta a múlt héten, komoly egyensúlyhiány van a keleti szárnyon: a balti államok csapatsűrűsége sokkal hatékonyabb, mint a fekete-tengeri államoké."

Nekem van egy nagy félelmem. Eddig szorgosan és eredményesen lobbiztak a vlachok, hogy a Fekete-tenger fontosságát felpumpálják... mint egy NATO beltengert, amit meg kell védeni az oroszok gonoszságától. Erre jött a válasz, hogy az amerikaiak elismerik és fogjatok össze és csináljatok valamit. Miután beleerőltették a dokumentumokba, a románok haditengerészetét kicsit fejleszteni kell, nem maradhat meg két-három felfegyverezetlen fregatt és egy merülni nem tudó tengeralattjárónál. Ám ha ez igaz, akkor a kis balti országban közölték velük, hogy a lengyel és észt csapatok számával és felszerelésével elégedettek, de most már a D-K-i rész is szedje össze magát!
Az a nagy félelmem, hogy a víz és a föld fejlesztése keresztre fogja feszíteni a keleti szomszédunkat. (Ahogy eddig is beszélgettünk róla. Csak egy kikötőt el nem hagyó tengó kevésbé meríti le a költségvetést, mintha mindent komolyan kellene venni.) Lehet nem 1 zl Abramsre gondoltak és nem néhány korvettre. És ez igen jelentős pénz, miközben a használtan vett F-16-osok is közelíteni fognak az 50. életévükhöz (ha csak ezt a pár most futó tételt veszem, hogy mire megvalósul).



Egyetértek. 40+ éves sárkányoknak esőkabátot már én sem vennék. Ez akkor is hülyeség lenne, ha nevesül épp lenne rá pénzük. Miközben a mi Griffjeink félidősök és valóban rájuk fér a beígért ráncfelvarrás.
Most kell majd szint vallani a romanoknak: hajlandoan nyakig eladosodni es amerikai fegyverrendszereket venni, vagy szokas szerint csak a duma nagy, de elciganykodjak ugyis a vegen...?
 
Hahaha, "modernizalva" - 2008 korul hagytak maguk mogott mashol, itt az M5:

M5.1 tape
  • Integration of capability for stand-off weapons (AGM-154)
  • Introduction of more advanced A/G weapons (EGBU-12)
  • Introduction of advanced Stores Management System and Joint Mission Planning System
  • Introduction of an improved GPS/INS system (more accurate and jamming proof)
  • Introduction of new Link-16 message standards to improve interoperability between different aircraft types
  • Installation of AN/ARC-210 VHF radios to enable radio contact with FAC’s on the ground
M5.2 tape
  • "Clean-up" tape (intended as correction to imperfections found in earlier phases)

Magyaran nincs AMRAAM D, csak a regi van hozza, amihez nincs ketiranyu adatlink, nincsen SDB, sem JDAM, sem JSSAM, a standard/elavult Link16 van csak, nincs ground collusion avoidance, nincs AIM-9X, nincs IRIS-T, csak az eredeti targeting pod van,


Dehogy vannak. Az MLUval kaptak egy 2000 koruli szinten elfogadhato MFD kijelzot a rettento elavult monokrom szarok helyett, normalis stick kapcsolokkal, meg throttle, meg mindenfele mas dolgot, hogy tenyleg valamilyen szinten hasznalhato maradjon, de a radar maradt az osoreg APG-66, nincs megfelelo SAR mod (szar idoben nem fognak bombazni :D) es igy tovabb.



Dehogy. Az M7.x akarmennyi alatt listazzak az AESA radart, de ha jol emlekszem, az minimum F-16C-t kivan (azaz Block 52-tol felfele.)
Northrop Grumman AN/ALQ-162 V6 EW rendszer van rajtuk.
Mindegyik általad felsorolt fegyverfajtát lehet rájuk integrálni,megrendelés kérdése.Nagy részük sima sw integrálás kérdése.
 
Northrop Grumman AN/ALQ-162 V6 EW rendszer van rajtuk.
Mindegyik általad felsorolt fegyverfajtát lehet rájuk integrálni,megrendelés kérdése.Nagy részük sima sw integrálás kérdése.
1999-2000 elektronikai szinvonal.
Amúgy egyik upgrade sem megy anélkül, hogy ne lenne magasabb sw, ami meg hw upgradet kíván M6-7.x szinten. Nem véletlenül nincs M5 fölött F16A...
 
1999-2000 elektronikai szinvonal.
Amúgy egyik upgrade sem megy anélkül, hogy ne lenne magasabb sw, ami meg hw upgradet kíván M6-7.x szinten. Nem véletlenül nincs M5 fölött F16A...
Gripen C mintgondolsz,milyen szinvonal?90es évek svéd szinvonala-ami bármennyire is nyomod a SAAB propit,elmarad az amerikai szinvonaltol.
M5 szint felett olyan szintű hw átépités kell,ami már megnyomja az árat.Élettartamuk végén lévő gépekre egyszerűen nem éri meg.De erről már irtam.
Ami azt illeti,ha Gripen C+ venni,teljes upgradevel 60-70 milka körül fáj.....2019es árakon.
 
Gripen C mintgondolsz,milyen szinvonal?90es évek svéd szinvonala-ami bármennyire is nyomod a SAAB propit,elmarad az amerikai szinvonaltol.
En nem "propit" nyomok, hanem te nyomod az egybites, műveletlen hulyesegeidet, amire én tényeket irok. Legendásan fogalmatlan vagy fighterek terén. Dehogy húszéves a Gripen elektronikaja, latod itt is kijön, milyen szinten képtelenség bármiféle tényt bejuttatni az agyadba.
Eleve koval modernebb design volt, mint ezek a 40-50 eves ocskavasak, amelyekbe 20 évvel később kellett belgyomoszolni valamifele 90-esek technikajat. Az hagyján, csak azóta Gripen C/D 2x lett upgradelve. A radarja eleve modernebb volt, EW egy generációval volt újabb már érkezéskor, mint ezek az 1980-as evek elejerol származó F-16Ak, amelyek halozatos harcaszatrol egyáltalán nem is hallottak. Nincs rajta kompozit SAR mod, szar időben nem is tudom, hogyan képes saját célazonositasra anélkül... nincs hozzá sem Meteor, sem semmilyen modern ground weapon.

M5 szint felett olyan szintű hw átépités kell,ami már megnyomja az árat.Élettartamuk végén lévő gépekre egyszerűen nem éri meg.De erről már irtam.
Ezért írtam feljebb, hogy a Gripen C/D mögött lesznek egy generációval. Voila, végre eljutottunk újra oda, amit előre megírtam.

Ami azt illeti,ha Gripen C+ venni,teljes upgradevel 60-70 milka körül fáj.....2019es árakon.
Egyrészt nem, az hasznaltan az ára, másrészt az is 2-5x drágább ezeknél az agyonhasznalt, reménytelenül elavult, harmadkezbol osszekuncsorgott román szaroknal.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: kampfi and Negan
Nem tudom, hogy egy projektnek jó előjel vagy rosszat ír az Álmos Könyv, de a román újságírók nem értették meg, mit szeretne a kormányuk új gép kifejlesztésén... és én sem értettem meg igazából.


Az biztos, hogy a kulcsszó az a "repülési völgy", amivel egy vállalatba akarják vonni az összes Romániában működő repiparban érintett céget. És ne csak alkatrészeket szállítsanak be menőbb országoknak, akiknek van saját típusuk, hanem fejlesszenek sajátot.
Egy további szereplő a történetben a román kiképzőgép, az IAR-99 gyártója sem tudta megmondani, hogy milyen lenne az a repülőgép, amit a vlachok maguktól megterveznek, ő már annak is örülne, ha a kedvenc IAR-99 modernizálása haladna.

Nekem úgy tűnik, mintha a fő mondat az lenne, hogy Románia gyárt minden faszt repülőgépekhez, csak integrálni kell.