Speciális feladatú kínai hajók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 059
9 513
113
Nem semmi 55 ezer tonnás!

Ezek pár év alatt megcsinálják maguknak a helikopter hordozókat is
Kékvizi flotta elengedhetettlen részei



 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
811
884
93
Kékvizi flotta elengedhetettlen részei

A fénykép sorozatban az új ellátó hajó mögött nem épp 2db LPD (landing platform dock) látható? Ez már a helikopterhordozó dokkhajó előszobályának az ajtaja, s van már belőlük vagy 5-6db. Szerintem a helikopterhordozók építésének a gátja már nem is a hajóépítési képességük, hanem a szükséges típusu helikopterek alacsony száma/gyárthatósága....




 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 059
9 513
113
Kétlem, hogy a Z-8 (Super Frelon kínai változata)-ből ne tudnának eleget gyártani. Inkább a légpárnások (LCAC) elterjedésére fognám a dolgot. Azokból még egész kevés van.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
811
884
93
Kétlem, hogy a Z-8 (Super Frelon kínai változata)-ből ne tudnának eleget gyártani. Inkább a légpárnások (LCAC) elterjedésére fognám a dolgot. Azokból még egész kevés van.

Azért a Z 8 nem egy mai darab, és bár vagy 15 éve másolják már a Szuper Frelont, folyamatosan arról megy a nyavajgás kínai oldalon hogy alacsony a helikopteres képesség színvonala..... Az LCAC-al kapcsolatban is igazad lehet, meg azért tisztikar, elegendő gyakorlat a nagy partraszállitó kötelékekkel kaocsolatban. Szerintem még egy 5-7 év és a Kínai nyíltvizi flotta simán második az usa mögött, de úgy hogy a mögöttük következő flották a fasorba se.....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 059
9 513
113
Azért a Z 8 nem egy mai darab, és bár vagy 15 éve másolják már a Szuper Frelont, folyamatosan arról megy a nyavajgás kínai oldalon hogy alacsony a helikopteres képesség színvonala..... Az LCAC-al kapcsolatban is igazad lehet, meg azért tisztikar, elegendő gyakorlat a nagy partraszállitó kötelékekkel kaocsolatban. Szerintem még egy 5-7 év és a Kínai nyíltvizi flotta simán második az usa mögött, de úgy hogy a mögöttük következő flották a fasorba se.....
Naigen a kiképzés a másik pont. Van jelenleg kidolgozott követelményrendszerük egy egyetleges helikopterhordózó dokhajóra? Vagy előbb ezekkel gyakorlatoznak még néhány évet és csak utána döntik el, hogy egész pontosan mire is van szügségük?
Hajógyári kapacitásuk megvan hozzá, gondolom jelenleg elhatározás kérdése az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
811
884
93
Naigen a kiképzés a másik pont. Van jelenleg kidolgozott követelményrendszerük egy egyetleges helikopterhordózó dokhajóra? Vagy előbb ezekkel gyakorlatoznak még néhány évet és csak utána döntik el, hogy egész pontosan mire is van szügségük?
Hajógyári kapacitásuk megvan hozzá, gondolom jelenleg elhatározás kérdése az egész.

Utána kukáztam, és a flotta közepes helikopteres képessége több mint gyenge. Csak a könnyű típusból( Z-9 ) van érzékelhető darabszám. A Z 8-nak most 2014 után lett egy modifikációja, Z 18 néven, de ebből is a wiki szerint alig pár darab lézeng a flottánál. Közepes helikopterből talán summ 50-60db van, de abban még eredeti francia gyártású Super Frelon is van, ami lassan muzeális. Szóval ebben is akarat és pénz dögivel, de a megvalósítás véres verejtékkel egyenlőre. S még amit mondtál, a képzést majd csak úgy lehet minősíteni, ha ezek az alakulatok/hajók harc helyzetben is bizonyítanak.