SR-71 Blackbird (Lockheed, USA)

Segítsetek értelmezni a videót!
Eddig úgy tudtam, pilóta podcast-ből, hogy valóban eresztett üzemanyagot a gép, de az pár csepp/percben volt mérhető. Erre itt mit látok?!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Segítsetek értelmezni a videót!
Eddig úgy tudtam, pilóta podcast-ből, hogy valóban eresztett üzemanyagot a gép, de az pár csepp/percben volt mérhető. Erre itt mit látok?!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én úgy emlékszem első netes(?) olvasmányos élményeimből, hogy ilyenkor még ömlött az üzemanyag.
S a felszállás után "azonnal" után kellett tölteni a levegőben.
Persze ez csak hangulatkeltés szavakkal, a mértékeket (ömlött, azonnal), a valóságot érdemben nem tudom.

Most nem kezdek el videókat keresgélni (borzasztó lassú már a gépem), dehogy ennyire látványosan ömlik, az tán lehet csak egyedi eset.
Kíváncsian várom most már én is a mértékadó hozzászólásokat.
 
Segítsetek értelmezni a videót!
Eddig úgy tudtam, pilóta podcast-ből, hogy valóban eresztett üzemanyagot a gép, de az pár csepp/percben volt mérhető. Erre itt mit látok?!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez egy kicsit jobb minőségű hosszabb videó a felszállás előtti előkészítésről.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Látszik, hogy azért van tócsa alatta rendesen, de nem olyan intenzíven engedi magából a naftát mint a Te videódba.
Más videókat megnézve ott se látni, hogy dől belőle. Inkább olyan mintha a üzemanyagvészleoldót aktiválták volna, legalább is erre tudok gondolni.
Vagy túl nehéz volt esetleg a biztonságos felszálláshoz, vagy esetleg bepróbáltak egy hülye dolgot, hogy felszállás során kicsit begyújtanak a gép mögött. De ezt max repülés közben szokták csinálni. Szóval az első inkább. :)

Én úgy emlékszem első netes(?) olvasmányos élményeimből, hogy ilyenkor még ömlött az üzemanyag.
S a felszállás után "azonnal" után kellett tölteni a levegőben.
Persze ez csak hangulatkeltés szavakkal, a mértékeket (ömlött, azonnal), a valóságot érdemben nem tudom.

Most nem kezdek el videókat keresgélni (borzasztó lassú már a gépem), dehogy ennyire látványosan ömlik, az tán lehet csak egyedi eset.
Kíváncsian várom most már én is a mértékadó hozzászólásokat.

Én hasonlót olvastam, ha jól emlékszem a néhai Top Gun hasábjain. Meg talán valami 90-es évekbeli natgeo, discovery műsorban. :)
 
Even though the tires could last for approximately 15 full-stop landings SR-71 Blackbird tires were changed after 10 takeoffs...

SR-71-Tire.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Arról már olvatam, hogy az SR-71-esek kivonását a szovjet légvédelem MiG-31-esei által végrehajtott "többszörös" elfogás okozta, de az infó számomra új (már idegesítő, hogy minden hírt amivel találkozok, sokszorosan kell leellenőriznem, mert iszonyatosan sok hamis infó kerül fel a netre, az ukrán háború-SMO kezdete óta pedig kész katasztrófa).
A tweet szerint, egy a fiatal korában az SR-71-esre kiképzést nem kapó (nem ment át a rostán), később a stratégiai légierő vezető posztjáig jutó tábornok bosszúja állt a háttérben.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.