Szállító repülőgépek (2. világháború)

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
615
113
Avro York
 
Szeretem az ilyen szombat délelőttöket!

Tartalmas és hiánypótló cikk. Köszi a munkát Hornet102!

 

P.s.: Lesznek még ilyen cikkek a pályázatból? (Remélem igen :D)
 
hogy a megszállt főváros nyugati fele az angolszászok felügyelete alatt állt.

khmm..négyhatalmi  egyezmény alapján volt ott francia zóna is.

Bástya elvtársat meg se akarják gyolkilni?:)
 
Kár hogy ma már nem divat a túlnyomás nélküli repülőgép. Hatalmas mértékben csökkennének az előállítási költségek és a legtöbb feladathoz elegendő a 3...4 km repülési magasság. Ma egy xaros C-27 kéthajtóműves szállítógép is 30...40 millió dollár darabja. A jó öreg Ju-52 egészen a hetvenes évekig szolgálatban állt a spanyoloknál, még Fraco személyes szállítógépe is volt.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Avro York teherszállító története
Üdv Mindenkinek!
Dalost, Bender!
Örülök, hogy tetszett a cikk! Sokat foglalkoztam ezzel a géppel és megszerettem ezt a "behemótot"!

Hiryu!
Igaz, hogy volt egy francia megszállási zóna is, de a franciák talán alig tudtak besegíteni a légi híd működtetésébe saját gépekkel... Ha igen, akkor írd meg egy cikkben, hogy a franciák milyen szerepet vállaltak a blokád áttörésében. Voltak a gépek vagy ha nem akkor pilótáik a légi híd gépein... Az is hiánypótló lenne, s szerintem a szerkesztők is örülnének egy ilyen írásnak.

Tallking!
Ebben igazad van. 3-4 km-en sok gép közlekedhetne, de ez a magasság gyakorlatilag semmi egy-egy háborús övezetben... A civil pályán viszont több ok is amiért nem igen használják ezt a magasságot: zajszennyezés, nagyobb légellenállás=nagyobb fogyasztás, egy ilyen "alacsony" magasságon bekövetkezett súlyosabb esemény során nem lenne elegendő magasság a gép kivezetésére vagy az irányítás visszaszerzésére. Ja és a jellengető civileket ne is említsük...
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Avro York teherszállító története
Nem értem, hogy mitől csökkenne a költség. A mai gépekben az egyik legdrágább elem a hajtómű, amiatt képes igen nagy tömegeket mozgatni ma egy gép. A nagyobb tömeg nagyobb sárkányt és erősebb szerkezeti anyagot kíván, stb.

Nem passzióból kerül ma egy gép annyiba, amennyibe. Egyébként egy mai szemmel faék egyszerűségű DC-3 ára is 1,5 milla körül lenne mai áron számolva. Viszont mai szemmel elég nyápic is a teljesítménye...
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Avro York teherszállító története
A túlnyomásos fülke leginkább az utasok miatt van nem pedig azért hogy ne jelentgessék fel a gépet a civilek! Már 3-4 ezer méter magasságon is jelentkeznének az oxigén hiányából adódó tünetek, nem is beszélve a pilóták teljesítményének törvényszerű csökkenéséről!
A mai gépek meg leginkább a drága de szükséges kütyük meg a fejlesztés költségeitől drágák, na meg manapság nincsenek is akkora sorozatok mint pl a DC-3/C-47/LI-2 típuscsalád esetében volt!
Molni A DC-3 nak a mai szemmel nézve is tiszteletet parancsoló a teljesítménye persze nem egy C-17-el vagy C-130-al vagy C-27-el kell összehasonlítani hanem egy hasonló dugattyúmotoros szállítóval amiből igen kevés van! Az ipar nem véletlenül gyárt egyre bonyolultabb és DRÁGÁBB eszközöket ,ezeket kell megvenni mert nincs más miközben a követelményeknek megfelelne egy egyszerűbb és olcsóbb gép is!
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Avro York teherszállító története
Pedig nem lennék meglepve, ha egy idő után érkeznének bejelentések, az "alacsonyan" szálló gépek okozta zaj miatt...
A zajszennyezés most már nem elhanyagolható és nem csak repterek környékén, és nem csak a harci gépek miatt, lásd. F-35.
Engem nem zavar, sőt örülök, hogy egy-egy Airbus után még "morog" egy ideig az ég, de nem mindenki van így. Ja és azok a gépek 9-10.000 körül közlekednek, amire gondolok, ennek a harmadán, már komoly zajt produkálnának. A túlnyomás és oxigén hiányos dologgal természetesen egyetértek, ahogy a fűtés sem elhanyagolható. Nem mindenki szeret nagy kabátban utazni...
 
Lockheed Hudson A-28 / A-29 / AT-18

A Hudsont a Lockheed L 14 Super Electra utasszállító repülőgépből fejlesztették ki, partvédelmi-felderítői feladatokra.
 
Lockheed_Hudson_www.kepfeltoltes.hu_.jpg