Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Videók a tegnap lelott Su-35-rol

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az ukrán topikban már megvolt említve, de hogy itt is legyen:

Az oroszok megerősítették, hogy egy Szu-35S megsemmisült a Kurszk szektorban. Ukrán források szerint az orosz gépet egy F-16-os lőtte le.

Valószínű, hogy az ukrán F-16-os vadászgépeket már most is segítik az ASC890 típusú felderítő repülőgépek. Svédország bejelentette, hogy 2024-ben két ilyen AEW&C típusú repülőgépet szállít át. A radar akár 400 km-es (250 mérföldes) távolságból is képes követni a célpontokat.

https://x.com/Tendar/status/1931487845815918650

Gs4DcVvWoAATxLb
 
  • Hűha
Reactions: endre
Valószínűleg volt már a video, de nagyon tartalmas. Videóanyag a 80-as évekből, a Szu-27K/33 fejlesztéséről (az elején még az eredeti, módosított T-10 prototípússal is vannak bevágások), eljárások kidolgozása, pár vágás az épülő és felszerelés alatt álló Kuznyecovról is van.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Videók a tegnap lelott Su-35-rol

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az ukrán topikban már megvolt említve, de hogy itt is legyen:

Az oroszok megerősítették, hogy egy Szu-35S megsemmisült a Kurszk szektorban. Ukrán források szerint az orosz gépet egy F-16-os lőtte le.

Valószínű, hogy az ukrán F-16-os vadászgépeket már most is segítik az ASC890 típusú felderítő repülőgépek. Svédország bejelentette, hogy 2024-ben két ilyen AEW&C típusú repülőgépet szállít át. A radar akár 400 km-es (250 mérföldes) távolságból is képes követni a célpontokat.

https://x.com/Tendar/status/1931487845815918650

Gs4DcVvWoAATxLb
Se megerősíteni, se cáfolni nincs okom, de azért laikusként én egy lezuhanási helyett nem ilyennek látnék. Mintha valaki a füstölgő "roncsot" függőlegesen, a zöld mező közepére ejtette volna. Gondolnám, ha lezuhant , akkor egy nagy kráternek kéne lennie, ha kényszerleszállt, akkor meg a leszállás keltette nyomoknak ellene megmaradnia.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Se megerősíteni, se cáfolni nincs okom, de azért laikusként én egy lezuhanási helyett nem ilyennek látnék. Mintha valaki a füstölgő "roncsot" függőlegesen, a zöld mező közepére ejtette volna. Gondolnám, ha lezuhant , akkor egy nagy kráternek kéne lennie, ha kényszerleszállt, akkor meg a leszállás keltette nyomoknak ellene megmaradnia.
Ezek a gépek úgy is képesek lezuhanni, mint egy darab falefél.
 
Ezek a gépek úgy is képesek lezuhanni, mint egy darab falefél.

Az Irakban lelőtt F-16-os Falcon és F-18-as Hornet már a levegőben szétestek több fődarabra. Ellenben a Szu-35-ös meg egyben maradt, csak miért ?

USAF_F16C_block_87-0257_remains.jpg


Ha képes úgy lezuhanni, mint a falevél, akkor alacsony magasságon kellett történnie a lelövésnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Azért se megerősíteni nem cálfolni nem lehet a svéd AWCS&CO gép részvételét a Szuhoj lelővésében... Nincs bizonyíték nyilvános.. Ugyanakkor a svédek egy hónapon belül már másodszor lövetnek le - ha igaz - modern 4++ generációs repülőgépet a svéd radarrendszer közreműködésével. Ne feledjük SAAB-2000 gépeket pakisztánban.
 
Azért se megerősíteni nem cálfolni nem lehet a svéd AWCS&CO gép részvételét a Szuhoj lelővésében... Nincs bizonyíték nyilvános.. Ugyanakkor a svédek egy hónapon belül már másodszor lövetnek le - ha igaz - modern 4++ generációs repülőgépet a svéd radarrendszer közreműködésével. Ne feledjük SAAB-2000 gépeket pakisztánban.
A svéd elektronika jó, ebben semmi meglepő nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Roni
Nem írtam meglepőnek, de!!! Milyen adatátvitel volt? Link16? NOs a kínai gépeknél? De tudtommal az ukránoknál is kiszerelték. A svéd rendszer egyedülálló, nem hiszem, hogy a Pakik vagy az ukránok megkapták a TIDLS-t.. ??
Miért? Eleg valószínű, hogy az export gépekhez van egy export TIDLIS, amit megkaphat Pakisztán vagy Ukrajna.
 
Miért? Eleg valószínű, hogy az export gépekhez van egy export TIDLIS, amit megkaphat Pakisztán vagy Ukrajna.
Nem hiszem, de majd kiderül remélem.. Kínának átadni a svéd adatátviteli rendszert, hogy szerelje be a saját repülőgépeibe. Tudjuk, hogy amit Kína megkaparint az már az Övék és másolják... Az ukránoknak meg átadni... Hát nem tudom... A franciák a Mirage-2000-5 repülőgépeinek ellentevékenység rendszerét sem hiszem, hogy átadták, szerintem a régi Mirage-2000 Chasseur cuccait rakták be. Talán ezért is viszonylag hosszú a gépátadások ideje.. F-16-be meg beépíteni a svéd cuccot...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Nem hiszem, de majd kiderül remélem.. Kínának átadni a svéd adatátviteli rendszert, hogy szerelje be a saját repülőgépeibe. Tudjuk, hogy amit Kína megkaparint az már az Övék és másolják... Az ukránoknak meg átadni... Hát nem tudom... A franciák a Mirage-2000-5 repülőgépeinek ellentevékenység rendszerét sem hiszem, hogy átadták, szerintem a régi Mirage-2000 Chasseur cuccait rakták be. Talán ezért is viszonylag hosszú a gépátadások ideje.. F-16-be meg beépíteni a svéd cuccot...
Nincs ertelme a legtérellénőrzőnek adatátviteli rendszer nélkül. Az sem elképzelhetetlen, hogy nem a kínaiak integrálták a pakisztánibgépekre, hanem a svédek.
 
Nincs ertelme a legtérellénőrzőnek adatátviteli rendszer nélkül. Az sem elképzelhetetlen, hogy nem a kínaiak integrálták a pakisztánibgépekre, hanem a svédek.
Teljesen igazad van, de tamáskodok az adatátviteli rendszert illetően.. A rádión is lehet irányítani a repülőgépeket, de a rakéták adatátvitelét nem lehet megoldani a rendszer nélkül. Ezért érdekes PL-15E rakéta indítása, A kérdés, hogy sima F-16 lokátor+AIM-120C? adatátvitel? Vagy a svéd TILDS is tudja?? Kérdések...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Teljesen igazad van, de tamáskodok az adatátviteli rendszert illetően.. A rádión is lehet irányítani a repülőgépeket, de a rakéták adatátvitelét nem lehet megoldani a rendszer nélkül. Ezért érdekes PL-15E rakéta indítása, A kérdés, hogy sima F-16 lokátor+AIM-120C? adatátvitel? Vagy a svéd TILDS is tudja?? Kérdések...
Gépágyúval is lehet légiharcot vívni. A 21. században vagyunk, aki annyit költ egy légtérellenőrzőre mint amennyibe a svéd masina kerül, az nem radión akar gépet irányítani.