Szuhoj Szu-34 "Fullback"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Az egyik új precíziós rakéta a H-38 (levego-fold), amelyiket a Szu-34 is megkap.
Decemberben fejezodtek be a tesztejei. Idén indul a széria gyártása.
http://izvestia.ru/news/542941
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Video a Novoszibirszki NAPO gyárból (Putyin mai látogatása). Ennek kapcsán kiderult, hogy 6 gép már befejezés elott. Ezeket májusban fogják átadni , a további 8-at év végéig.

http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201303061626-nl8f.htm
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
 A déli katonai korzet paranscnoksága a hétvégén kozolte, hogy tavaly aktívan alkalmazták a Szu-34 -et harci feladatok elvégzésére.

Tobbszor bombázták precízios bombákkal a terroristák bázisait minden idojárás kozt a nehezen megkozelítheto erdos-hegyes teruleteken  Ingusfold és Dagesztánban. A gép teljesítményével meg voltak elégedve....

Egy 2011 -es (március) bombatámadás a terroristák ongyilkos-kiképzo táborára szintén Szu-34 -gyel.:

http://hardingush.livejournal.com/14425.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Kína fejleszti a -J-17 -est, az orosz Szu-34 analogját (kulsoleg hasonlít az orosz gépre)

http://vpk.name/news/87726_Kitai_razrabatyivaet_sobstvennyii_bombardirovshik.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Az orosz honvédelmi minisztérium ma átvette az elso Szu-34-et 2013-ban , Május folyamán még további 5 gépet adnak át a novoszibirszkiek .
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
A május 6-án átadott Szu-34-es (voros 34)

http://bmpd.livejournal.com/515883.html
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 932
22 793
113
Na akkor még sem álltak vissza a szürkéről a normális színekre?
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
1 453
310
83
0:57 körül

http://www.youtube.com/watch?v=ozpaIm8alFw&feature=player_embedded

 A videón szereplő Szu-34-eseket megfigyelve észrevehető, hogy dupla bombák vannak felfüggesztve a hajtőművek között egymás mellett és nem egymás mögött.

Mindenhol csak az egymás mögötti függesztést lehet látni, akkor ez valami újdonság vagy csak egyszerűen egy függesztésre duplás indítósínt raktak?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
A tegnap kezdodott Nyugati-katonai korzet (3 napos) hadgyakorlatárol van szo, ahol a Baltimori (Voronyezs) légibázisrol 15 Szu-34 -es vett részt. Feladatuk az "ellenséges  szárazfoldi terulet" lebombázása volt. Ezek a  légi bombák erre az alkalomra voltak így rászerelve.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Szu-34 "akcio" kozben :

http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201305281843-mllc.htm
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
1 453
310
83
Igen, gondoltam, hogy valami gyakorlat miatt készült a videó.

De számomra a bombafelfüggesztés mikéntje az érdekes, mert a szuhoj 20/30 szériák törzse alatt csak hosszirányban láttam még fegyvert felfüggesztve, ez a szokatlan számomra, meg hogy dupla fegyvertartó rack orosz gépeket nagyon ritka látvány, talán S-25 dupla racket láttam idáig. Vagy ha nem dupla indítósín akkor meg hogy van felrakva egymás mellé 2 bomba?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 955
6 349
113
Boki?

 

Egy szu-34-es csak légiharc rakétákkal megpakolva képes úgy manőverre  mint egy f-15E?

Ha átveszik még ebben az évben azt az 5 db összesen mennyi lesz nekik? mert a tervezett db szám 2015-re 70 db.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 932
22 793
113
<a title="Profile" rel="nofollow">Kulso_54</a>

 

Van 6 záras bombatartó is,a képen 4 zárasak vannak nem duplák.



Itt pedig a 6 zárasok a szárnyak alatt.

 






 

Roni

 

Azért az F-15e sem olyan fürge max. bombaterheléssel sőt inkább csak béna kacsa...8 tonna azért 8 tonna + a légellenállás sem elhanyagolható.Szerintem nincs nagy különbség a két gép manőverező képessége között.A SZU-34-nek a fülke profilja miatt romlott a légellenállása de ott a kacsa szárny és az orra sem viccből néz ki úgy ahogy.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 674
31 333
113
Roni

Amit eddig legyártottak az 35 darab, de abba benne vannak a protok, teszt példányok , stb. Ami ténylegesen már a légieronek volt átadva  2006-tol az 22 drb. Május végéig a tervek szerint még 5 darabot kellene átadni és év végéig még 8 darabot. 2014-2015 ben 16+16 darabot.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 932
22 793
113
Nem úgy sikerült a szöveg a képhez ahogy elterveztem...

A felső képen látható a videóban is szereplő 4 záras bombatartó a hajtóműgondolák közt az alsón pedig a szárnyakon(gyakorlatilag az összes 6 záras csak nem mindenhol van 6 bomba rajtuk) lévő 6 záras bombatartók.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 910
23 779
113
Azért ez a dupla indítósín (ami valójában négyzáras) már jó ideje ott van a Szu-34-eseken, engem inkább az érdekelne, hogy a mögött levő felfüggesztési pontra is szerelhető-e? A szívócsatorna közti párhuzamos két 500kg kaliberű nemirányított eszköz már vagy 10 éve (ha nem több) szerepel a különféle Szu-27-es variációk fegyverkiosztás rajzain, de ilyen idáig csak a Szu-34-esekre került a valóságban,  a gépeken pedig kb 3 éve láttam az elsőt, két lipecki gép Voronyezsben volt szerelve velük, rajtuk pedig párhuzamosan két-két FAB-500M62-es.

Mondhatnám úgy is, amióta a szürke 34-eseket szállítják, a szívócsatornák közti párhuzamos sínek számítanak alapnak.

 

Akkor számoljunk! Van a két szárnyvégi R-73/zavarókonténer pozíció. Egyel beljebb van a Szu-27-esek másik R-73-asának a pozíciója, ami a Szu-35-ösökön majd R-77-el fog kiegészülni, de ez csak elmélet. A gyakorlat az, hogy a Szu-34-esen már láttam az R-73-asok helyett a jókora R-27-est is itt!

http://russianplanes.net/id25722

 

Ezután jön az első komolyabban terhelhető pilon, ami az alap szárny fegyvertartó a Szu-27-esekről, erre már lehet 1-2-3-4 zárasadaptereket és a dupla sínt is tenni.

 

A dupla sín:

http://russianplanes.net/id9729

 

Sőt, a dupla sínre is mehet sínenként többzáras tartó:

 

http://russianplanes.net/id57196

 

Ennél beljebb van a csapásmérő 27-leszármazottak fegyvertartója. Ide szokás az 1500kg-os fegyvereket rakni. (A fenti képen a dupla sínen lévő 2x3 záras megoldáshoz erre a pilonra egy-egy nagy nehéz eszközök függesztésére alkalmas gerenda került.

 

Szívócsatornák alá mehet 1x500/1x250/6x100kg, a szívócsatornák közé pedig igen sok minden. Ez utóbbinál inkább az a szabály érvényesül, hogy az első fegyvertartót terhelik, de mehet a KAB-1500-as is, de még a hatalmas, 3000(!) literes PTB-3000-es is.

Mutatok két képet. Az elsőn csak az osztó adapter látszik, üresen. 

http://russianplanes.net/id106339

 

Ezen pedig egy négyzáras sín, ugyanitt, az adapterre szerelve:

http://russianplanes.net/id102147
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 963
36 775
113
Azért az F-15e sem olyan fürge max. bombaterheléssel sőt inkább csak béna kacsa…8 tonna azért 8 tonna + a légellenállás sem elhanyagolható.
Kérlek vázold fel, hogy mikor és miért függesztenek 8 tonna fegyverzetet vagy bármilyen függesztményt egy F-15E-re...

Szinte mindig két szárnypótossal repül, pedig a CFT-ben is van bőven plusz keró, de azzal lesz csak picit több, mint az elméleti maximális belső, mint Szu-30 családnak (~22k vs 20 k font keró attól függően, hogy milyen sűrűséggel számolsz). A két 600 gallonos pótos kb. 3,6 tonna. Ezek után viszont marad a CL és a 4 db CFT függesztési hely. A szárnyak alatt a négy légiharcrakéta az legfeljebb ~600 kg, ha mind AIM-120. Tehát ez még csak ~4,2 tonna. Hogy lehetne ebből éppenhogy 8 tonna? Ha a fennmaradó 4 CFT helyre felraksz 4 x 2000 fontos bombát, aminek az értelme kb. 0. Ma viszont nem Mk-84-eket hajigálnak, ezért nemigen lehe olyan helyzetet elképzelni, hogy négy ekkora tököt visz egy gép.

Ha GBU-28-at visz, akkor meg semmi mást nem visz a CFT pontokon, legfeljebb légiharcrakétát, ha a szárny alatt visz két GBU-28-at - teljesen vad ötlet - akkor meg CL pótos van és AA a CFT-n, mert másnak nincs értelme. Ez éppenhogy talán 8 tonna.

Ha a szárnyakon van csapásmérő fegyverzet, akkor meg a CL pótossal sem lesz 8 tonna.

Szóval teljesen elméleti érték a 8 tonna, értelmesen használató konfigban a gép ma ennyit már nem visz a PGM-ek miatt, és a 8 tonna majdnem fele keró, ami meg ugye elfogy előbb-utóbb...

Szerintem nincs nagy különbség a két gép manőverező képessége között.
Ez így önmagában értelmezhetetlen. Melyik F-15E leszármazott és milyen konfigban? Mert pl. odaképzelheted a CFT-t az F-15E - mert ez a gyakorlat - de semmi sem gátolja meg a CFT nélküli F-15E-t. Ezen felül van olyan F-15E leszármazott, ami nem F100-PW-229 hajtóművel, hanem a ami mai napig F100-PW-F220-szal hasít. Viszonnt olyan nem jenki gép is van, ami a számottevően erősebb GE hajtóművel repül. Ez az, ami CFT-vel leverte az Streak Eagle egyes rekordjait nemhivatalosan, lásd F-15  írást. Na képzelj el egy GE hajtóműves Sast CFT nélkül. Maradjunk annyiban, hogy ekkor egy szolgálatban álló gép jelent kihívást egy ilyen Sasnak gyorsulás terén, az F-22 Raptor. Vagy egyes magasságon talán még az sem, ha fegyvertelenül hasonlítod össze őket, hogy ne legyen légellenállás a Sasnál pluszban még AA konfig összevetésnél sem.

A Szu-34 üres tömege eleve nagyobb cirka 7-8 tonnával, szóval azért én óvatosan kezelném a kijelentésedet. Vertikális manőver terén tutira elvérzik a gép, ahogy az F-14 is tette anno. Egy F-111-hez képest virgonc a Szuhoj - főleg csapásmérő fegyverek nélkül - és elvileg FB-111 és Tu-22M táján félúton van hatósugárban - de pontosan ezért minden Szu-27 leszármazottság ellenére az nem az és más kategória. Az, hogy airshow-n szinte töküresen egész jól repül, az nem mérvadó.