Azért az F-15e sem olyan fürge max. bombaterheléssel sőt inkább csak béna kacsa…8 tonna azért 8 tonna + a légellenállás sem elhanyagolható.
Kérlek vázold fel, hogy mikor és miért függesztenek 8 tonna fegyverzetet vagy bármilyen függesztményt egy F-15E-re...
Szinte mindig két szárnypótossal repül, pedig a CFT-ben is van bőven plusz keró, de azzal lesz csak picit több, mint az elméleti maximális belső, mint Szu-30 családnak (~22k vs 20 k font keró attól függően, hogy milyen sűrűséggel számolsz). A két 600 gallonos pótos kb. 3,6 tonna. Ezek után viszont marad a CL és a 4 db CFT függesztési hely. A szárnyak alatt a négy légiharcrakéta az legfeljebb ~600 kg, ha mind AIM-120. Tehát ez még csak ~4,2 tonna. Hogy lehetne ebből éppenhogy 8 tonna? Ha a fennmaradó 4 CFT helyre felraksz 4 x 2000 fontos bombát, aminek az értelme kb. 0. Ma viszont nem Mk-84-eket hajigálnak, ezért nemigen lehe olyan helyzetet elképzelni, hogy négy ekkora tököt visz egy gép.
Ha GBU-28-at visz, akkor meg semmi mást nem visz a CFT pontokon, legfeljebb légiharcrakétát, ha a szárny alatt visz két GBU-28-at - teljesen vad ötlet - akkor meg CL pótos van és AA a CFT-n, mert másnak nincs értelme. Ez éppenhogy talán 8 tonna.
Ha a szárnyakon van csapásmérő fegyverzet, akkor meg a CL pótossal sem lesz 8 tonna.
Szóval teljesen elméleti érték a 8 tonna, értelmesen használató konfigban a gép ma ennyit már nem visz a PGM-ek miatt, és a 8 tonna majdnem fele keró, ami meg ugye elfogy előbb-utóbb...
Szerintem nincs nagy különbség a két gép manőverező képessége között.
Ez így önmagában értelmezhetetlen. Melyik F-15E leszármazott és milyen konfigban? Mert pl. odaképzelheted a CFT-t az F-15E -
mert ez a gyakorlat - de semmi sem gátolja meg a CFT nélküli F-15E-t. Ezen felül van olyan F-15E leszármazott, ami nem F100-PW-229 hajtóművel, hanem a ami mai napig F100-PW-F220-szal hasít. Viszonnt olyan nem jenki gép is van, ami a számottevően erősebb GE hajtóművel repül. Ez az, ami CFT-vel leverte az Streak Eagle egyes rekordjait nemhivatalosan, lásd F-15 írást. Na képzelj el egy
GE hajtóműves Sast CFT nélkül. Maradjunk annyiban, hogy ekkor egy szolgálatban álló gép jelent kihívást egy ilyen Sasnak gyorsulás terén, az F-22 Raptor. Vagy egyes magasságon talán még az sem, ha fegyvertelenül hasonlítod össze őket, hogy ne legyen légellenállás a Sasnál pluszban még AA konfig összevetésnél sem.
A Szu-34 üres tömege eleve nagyobb cirka
7-8 tonnával, szóval azért én óvatosan kezelném a kijelentésedet. Vertikális manőver terén tutira elvérzik a gép, ahogy az F-14 is tette anno. Egy F-111-hez képest virgonc a Szuhoj - főleg csapásmérő fegyverek nélkül - és elvileg FB-111 és Tu-22M táján félúton van hatósugárban - de pontosan ezért minden Szu-27 leszármazottság ellenére az nem az és más kategória. Az, hogy airshow-n szinte töküresen egész jól repül, az nem mérvadó.