T-2 Buckeye (North American, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 912
113
T-2_Buckeye_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1680x1050
T-2_Buckeye_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
T-2E Buckeye Aircraft Crash

On Wednesday, December 27, 2023 at 11:28 a.m., a T-2E Buckeye aircraft of the 363rd Air Training Squadron of the 120th Air Training Wing crashed, during a training flight, half a nautical mile northwest of Kalamata airport, resulting in fatal injuries of its commander, Episminagos (I) Epaminondas Kosteas, 40 years old.

"By the decision of the Minister of National Defense, Nikos Dendias, a three-day mourning period is declared in the Armed Forces, from today, Wednesday, December 27, 2023 until Friday, December 29, 2023, for the death in the line of duty of Chief of Staff (I) Epaminondas Kosteas".

In fact, one of the pieces of the aircraft was found, according to information from Onalert.gr, inside the area of Kalamata airport at a considerable distance from the rest of the wreckage of the T-2E and the fuselage of the trainer, which are located in a field a few meters outside the perimeter fence of the 120th Air Training Wing. If what eyewitnesses claim about the detachment of a part of the aircraft is indeed confirmed, it is the part that most likely detached first, as a result of which it traveled a greater distance in the air before falling to the ground....

While the testimonies still speak of an explosion with a simultaneous fire in the aircraft while the experienced Commander Epaminondas Kosteas was trying to maintain control in the few seconds he had at his disposal before the T-2 was pinned to the ground in the fatal last flight of the aircraft, the which his wife and two minor children watched from the airport.


The experienced trainer Episminagos was flying the two-seater aircraft alone accompanying a T-6 Texan on a training flight. The tragic accident occurred when the Buckeye was approaching the airport in a high-speed, high-angle-of-descent attack scenario. It would be the 40-year-old Commodore's final farewell to the first jet he had flown 19 years ago as a junior lieutenant commander before transitioning to fighters to serve in F-4 Phantoms and the 339th All Weather Squadron 'IAS'.

Why was the T-2 Buckeye replacement delayed?

The deadly aircraft still had 2,500 flight hours remaining and had recently undergone all required checks on all its systems and structural components and received its certificate of flight.

However, the unfortunate Captain knew the secrets of the Buckeye like few others, as he had spent most of his approximately 3,000 flight hours in the trainer, introducing his secrets to the new Captains who were flying a jet aircraft for the first time.