Ha ki akarják őket zárni az F-35 programból, akkor el kell indulni valamerre.Az oroszok hajtóművet fejlesztenének a TF-X-hez.
Russia Offers To Develop Engine For Turkey’s Indigenous Fighter Aircraft
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ha ki akarják őket zárni az F-35 programból, akkor el kell indulni valamerre.Az oroszok hajtóművet fejlesztenének a TF-X-hez.
Russia Offers To Develop Engine For Turkey’s Indigenous Fighter Aircraft
First Turkish 5th generation fighter to be ready for delivery by 2032
Turkish Aerospace Industries (TAI) has released details of timeline for its Turkish Fighter (TF) project, also known as TF-X.
The TF-X project is a twin-engine 5th generation all-weather air superiority fighter being developed by TAI with technological assistance from BAE Systems, Chinese AVIC, and European Aeronautic Defence and Space Company (EADS).
A few days ago, the Presidency of Defense Industries (SSB) and an affiliated company signed a deal in the first step to develop a unique turbofan fighter jet engine in Turkey for TF-X aircraft.
An outline agreement was signed with TR Motor, a company established by the SSB to develop engines which would be used in the TF-X project.
SSB President Ismail Demir said the final goal is that the engine would not face limitations from foreign countries in terms of use and exports, and for Turkey to control all technological features and intellectual property rights.
The door remains open for international engine-makers to get involved in the national fighter jet project, Demir added.
He noted that development of the unique engine will be a long process, nearly 10 years, and today’s agreement will serve as a framework in this process.
“Our red line is an engine that belongs fully to us. We will work with those who want to produce an intermediary engine,” Demir said.
Within the scope of TF-X Program, Turkey will become one of the few countries to possess the necessary technologies, engineering infrastructure and production capabilities. Once the engineering activities on all the critical technologies are accomplished (e.g. increased situational awareness, sensor fusion, low observability, weapon bay, …etc), which are needed by a 5th generation (or beyond) jet fighter aircraft.
Since 2019 beyond the design and development of TF-X Aircraft, engineering capabilities, technology development activities (for key sensors like radar, electronic warfare..etc.), test infrastructures establishment and certification processes will be performed and extensive capabilities for a new generation jet fighter design, development and production will be gained by Turkish industry.
According to TAI, the production of the first batch of a prototype of newest Turkish fighter jets could begin starting in 2020 after production planning and tool design.
It is expected that the first prototype of TF-X aircraft to make its maiden flight in 2023.
The mass production process of new fighter jets is expected to start between 2032 and 2035.
TF-X aircraft is planned to be kept operational in the TurAF inventory until 2070s and will be interoperable with other critical assets of TurAF such as F-35As.
Most olvasom hogy a hírek szerint csak ez a mock-up több mint $2 millió dollárba került…
Persze hogy rohadt drága, hiszen egyedi, egyetlen példány, még ha fából faragták akkor is drága. Kész repülőgép meg szerintem közel se biztos hogy lesz belőle, a török ipar gázturbinás hajtóművet nem tud tervezni/gyártani, így kérdés hogy ki ad el nekik korszerű új hajtóművet - hogy az üzleti konkurenciát hizlalja vele?!! Más országok példájából is láthatjuk hogy egy stealth-harcigép kifejlesztése és gyártása még a nagyoknak se megy csak úgy kisujjból, hol vannak ehhez a törökök anyagi és ipari lehetőségei?Most olvasom hogy a hírek szerint csak ez a mock-up több mint $2 millió dollárba került…
mennyi lesz a kész repülőgép?
.Persze hogy rohadt drága, hiszen egyedi, egyetlen példány, még ha fából faragták akkor is drága. Kész repülőgép meg szerintem közel se biztos hogy lesz belőle, a török ipar gázturbinás hajtóművet nem tud tervezni/gyártani, így kérdés hogy ki ad el nekik korszerű új hajtóművet - hogy az üzleti konkurenciát hizlalja vele?!! Más országok példájából is láthatjuk hogy egy stealth-harcigép kifejlesztése és gyártása még a nagyoknak se megy csak úgy kisujjból, hol vannak ehhez a törökök anyagi és ipari lehetőségei?
Hajtomu mar eldolt ki is csengettek erte az osszeget. Az orkup is megvan mar sok eve a gep tervezesebe egyebkent a aab segedkezett a szelcsatornas tesztek is ott voltak tobb maketten meg kivalasztas elott.//Persze hogy rohadt drága, hiszen egyedi, egyetlen példány, még ha fából faragták akkor is drága. Kész repülőgép meg szerintem közel se biztos hogy lesz belőle, a török ipar gázturbinás hajtóművet nem tud tervezni/gyártani, így kérdés hogy ki ad el nekik korszerű új hajtóművet - hogy az üzleti konkurenciát hizlalja vele?!! Más országok példájából is láthatjuk hogy egy stealth-harcigép kifejlesztése és gyártása még a nagyoknak se megy csak úgy kisujjból, hol vannak ehhez a törökök anyagi és ipari lehetőségei?
Ja, egy dízelmotort nem tudtak megcsinálni a tankjuknak! Turk Tejas lesz ebből...Turkish fighter jet to fly with domestic engine by 2029
"The engine tests are set to be completed by 2026 or 2027. The MMU's maiden flight with a domestic engine will take place in 2029."
Megjegyzem normális minőségben a sokkal fejlettebb Dél-Koreának sem sikerült.Ja, egy dízelmotort nem tudtak megcsinálni a tankjuknak!
Mi az akadálya, hogy megvegyék a Motor Szics legjobbját?Megjegyzem normális minőségben a sokkal fejlettebb Dél-Koreának sem sikerült.