Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
G

Galthran

Guest
Ezt a baromságot. Aki ezt képes pozitív eseményként venni az vagy túl van már minimum egy rossz házasságon, vagy totálisan magának való ember. Civilizációnk az emberi kapcsolatok miatt vált azzá ami. Az ember társas lény még akkor is ha ezt modern és beteg társadalmunk épp máshogy akarja beállítani.
van aki simán lúzer :D ezvan
 
  • Tetszik
Reactions: plushun and fip7

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
@Kim Philby

Nem ismered?


Dalszöveg​


Az ember sárból jön és sárba tér
A szegény ember nem sár, csak izom és vér
Csak izom és vér, és csontos kéz
És erős hát és durva ész.

16 tonnát raksz, és mennyi a bér
Egy nappal vénebb vagy a hiteledért
Szent péter engem ne hívj én nem mehetek
A lelkem a vállalatot illeti meg.

Mikor megszülettem nem volt még napsugár
Csak csákány a kézben és a bánya vár
16 tonnát raktam akár a gép,
S a zord főnök így szólt: elég szép!

16 tonnát raksz, és mennyi a bér
Egy nappal vénebb vagy a hiteledért
Szent péter engem ne hívj én nem mehetek
A lelkem a vállalatot illeti meg.

Mikor megszülettem eső volt a telepeken
és küzködj és melózz lett a becenevem
Mint kölykét az oroszlán, nevelt a sors
S az asszony hallgat mert a kezem gyors.

16 tonnát raksz, és mennyi a bér
Egy nappal vénebb vagy a hiteledért
Szent péter engem ne hívj én nem mehetek
A lelkem a vállalatot illeti meg.

Aki jönni lát, jobb, ha félrelép
Volt, aki nem tűnt el, s már a csontja sem ép
Az egyik öklöm vas, a másik acél,
Ha nem talál el jobbról, akkor balról elér.


Még Tom Jones is énekelte! :)
Zseniális forditás!
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 127
8 689
113
Már csak 200km-re van:
Felesleges a fizika vagy a matematika, de a homoszexualitás és az orális szex az nagyon is fontos.
Kik és miért nyomják az Európai őslakosság teljes kulturális és etnikai megsemmisítését? Kiken és milyen társadalmi útvonalakon keresztül, hogyan manifesztálódik ez az akarat? Nem ezzel kellene foglalkozniuk az európai titkosszolgálatoknak mondjuk az orosz veszéllyel riogatás helyett?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Felesleges a fizika vagy a matematika, de a homoszexualitás és az orális szex az nagyon is fontos.
Kik és miért nyomják az Európai őslakosság teljes kulturális és etnikai megsemmisítését? Kiken és milyen társadalmi útvonalakon keresztül, hogyan manifesztálódik ez az akarat? Nem ezzel kellene foglalkozniuk az európai titkosszolgálatoknak mondjuk az orosz veszéllyel riogatás helyett?
Egyszerűen bőven elegendő okot adtak már, hogy a normális emberek szétkapják ezt az új Weimart és azok mégis inkább bemennek a 'sokszínű' cégekhez dolgozni amíg a gyerekeiket beadják az érzékeny óvodákba. Elmebeteg világ.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 747
66 441
113
Felesleges a fizika vagy a matematika, de a homoszexualitás és az orális szex az nagyon is fontos.
Kik és miért nyomják az Európai őslakosság teljes kulturális és etnikai megsemmisítését? Kiken és milyen társadalmi útvonalakon keresztül, hogyan manifesztálódik ez az akarat? Nem ezzel kellene foglalkozniuk az európai titkosszolgálatoknak mondjuk az orosz veszéllyel riogatás helyett?
A társadalmi korlátok nem csak határok, de fogódzkodók is egyben.
Az évszázados tapasztalatokon alapuló belső korlátok és tilalomfák teljes eltörlése a nihilt hozza el, ami az ördög adta szabadság, vagyis a gyökértelen szabadosság világa.

Ezek azt mondják, az individumot nem korlátozzák semmiben. Ez persze a könnyebb ellenállás fele elmozdulás gyávasága.
Hiszen már a jelenkori felnőtt, magát most progresszívnek tituláló generáció sem kapta meg az alapokat, így jobb híján a szabadszellem vívmányának állítja be, hogy a jövő generációjának sem ad át semmit. Mert nem is tud.
Ehelyett felszámolja az identitás gyökereit, az önazonosság korlátait, csalárd módon a választást és így a nevelés felelősségét a döntésképtelen gyerekekre hárítja, majd kényelmesen örül magának, hogy sikerült egy “szabad” világot létrehozni.

Az utókor ezt majd megfelelően fogja díjazni.
Elvégre semmit se kapott tőlük, csak a “szabadságot”, hogy nevelje fel saját magát.
Egész egyszerűen a stafétabot átvételekor a leendő felnőttek képtelenek lesznek bármiféle hálával illetni a szüleiket, hiszen alapvetően nincs semmi, amit az önazonosságukban tőlük származóként tudnak értelmezni.
De a cél is ez: eltörölni a tradíciókat és az egész világot a globalizmus engedelmes biorobotjaival kell helyettesíteni. A nemzetek határainak eltörlésével a corporate uralom kiterjesztése a cél.

Ahogy az oktatási rendszer is keretek nélküli, mindenki önálló, de teljesen öncélú individualista, akinek az életfelfogásából teljesen hiányozni fog a muszáj és a kell.
Csak azt tanulja meg, ami őt érdekli.
Ideális fogyasztó, aki magát zárja burokba. Utána már könnyebb lesz őt profilozni és etetni mindazzal, amit ő ismer.
Amit meg nem ismer, azzal ne is zavarjuk össze. Mert akkor még kérdéseket tenne fel a valódi szabadságról.
 

Serathis

Well-Known Member
2018. április 30.
1 182
2 635
113
Felesleges a fizika vagy a matematika, de a homoszexualitás és az orális szex az nagyon is fontos.
Kik és miért nyomják az Európai őslakosság teljes kulturális és etnikai megsemmisítését? Kiken és milyen társadalmi útvonalakon keresztül, hogyan manifesztálódik ez az akarat? Nem ezzel kellene foglalkozniuk az európai titkosszolgálatoknak mondjuk az orosz veszéllyel riogatás helyett?
Ilyeneket (((nem))) kérdezünk!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Most mesélte egy növendékem egy hosszabb németországi kaland után hazatérve, hogy a középosztálybeli német ifjúságnak az a szelete, amit ő látott, kurvára drogos. És nem csak füveznek, de életében pl. ott látott először intravénás heroinistákat, akik miatt a házibulikon nem lehetett kimenni wc-re, mert ott hevertek a fürdőszobában nagy halomban. Mindenféle más szer is játszik, kokain, tabletták, ami csak tetszik. Külön kiemelte, hogy nem lecsúszott gettóbulikba járt, hanem ezek a "normális" fiatal felnőttek. Számomra némi bulifüvezés nem gond, de ezek a történetek durvák voltak. Nyilván ez is csak egy szelete az ottani valóságnak, és nagyon remélem, hogy nem ez az általános trend.
Ez tényleg kezd ilyen Weimar 2.0 lenni :(
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Ez önmagában nem gond. A frontális oktatás szuboptimális és az átlag "tananyag" 80%-a valóban értelmetlen.
Reáltudományokat általános iskolában a problémamegoldást szem előtt tartva kéne tanítani. Nagyrészt középiskolában is.
Ennek az eredménye az lesz, mégha valóban egyes esetekben jó is lehet, hogy az adott csapat okos gyereke megoldja a feladatokat és így társadalmi egyenlősítve viszi át a többieket az iskolán. A kemény gyereket, a buta de csini lányt aki ennyit akar az élettől, mindenkit.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Ennek az eredménye az lesz, mégha valóban egyes esetekben jó is lehet, hogy az adott csapat okos gyereke megoldja a feladatokat és így társadalmi egyenlősítve viszi át a többieket az iskolán. A kemény gyereket, a buta de csini lányt aki ennyit akar az élettől, mindenkit.
Ezért kell a jó tanár, aki a csoportokat jól alakítja (többek közt a differenciált oktatásnak is erről kéne szólnia).
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113
Ez önmagában nem gond. A frontális oktatás szuboptimális és az átlag "tananyag" 80%-a valóban értelmetlen.
Reáltudományokat általános iskolában a problémamegoldást szem előtt tartva kéne tanítani. Nagyrészt középiskolában is.
Az tény és való, hogy lexikális tudás egy bizonyos színt felett értelmetlen. A specializáció - ahogy ezt most a finneknél bevezetik - viszont annál fontosabb lenne. Természetesen az általános iskolában kell, hogy a diákok megtanulják az alapvető dolgokat, de a közép szintű oktatásnál már érdemes lenne bevezetni ezt. Egy 15-16 éves kamasz már nagyjából látja, hogy mi az ami őt érdekli, nagyjából körvonalazódik nála, hogy merre akar menni az életben. Szóval aki teszem azt matematikával akar foglalkozni és van hozzá tehetsége is, teljesen felesleges évszámokkal tömni a fejét mert semmire nem fog emlékezni, nem érdekli és nem is fogja hasznosítani az életben.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 747
66 441
113
Az tény és való, hogy lexikális tudás egy bizonyos színt felett értelmetlen. A specializáció - ahogy ezt most a finneknél bevezetik - viszont annál fontosabb lenne. Természetesen az általános iskolában kell, hogy a diákok megtanulják az alapvető dolgokat, de a közép szintű oktatásnál már érdemes lenne bevezetni ezt. Egy 15-16 éves kamasz már nagyjából látja, hogy mi az ami őt érdekli, nagyjából körvonalazódik nála, hogy merre akar menni az életben. Szóval aki teszem azt matematikával akar foglalkozni és van hozzá tehetsége is, teljesen felesleges évszámokkal tömni a fejét mert semmire nem fog emlékezni, nem érdekli és nem is fogja hasznosítani az életben.
Így születnek a szakbarbárok és a félműveltek.
Az iskoláknak muszáj bevinni a tanulók életébe a muszájt is.
Ha mindenki csak annyit tanul meg, ami neki első körben, közvetlenül az általa érdekesnek vélt tananyaghoz kell, akkor egy elképesztően felszínes, úgynevezett újságírótudása lesz.
Nem beszélve arról, hogy mindenki csak a komfortzónáján belül marad.
Így polarizálódik aztán ketté számbuzi technokratákra és lila fingban habot verő bölcsészekre a társadalom.

És azt se feledjük, amiről a legtöbb nagy gondolkodó, feltaláló és a tudomány terén nagyot alkotó mindig említést tett. Vagyis, hogy a legtöbbször az előttük álló problémához a megoldás a “másik oldalról” érkezik.
Ahogy egy mérnök merít ötleteket a biológiából, vagy egy ergonómiai kérdésre a pszichológia és az azt befolyásoló szociológia, illetve történelem adja meg a hátteret, úgy veheti igénybe a közgazdász, vagy a szociológus is a természettudományok alapvetéseit.
És sokszor van, hogy egy elakadt gondolatmenethez egyszerűen csak “csatornát kell váltani” fejben, valami teljesen mást kell elkezdeni csinálni és rögvest beüt a megoldás is.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113
Így születnek a szakbarbárok és a félműveltek.
Az iskoláknak muszáj bevinni a tanulók életébe a muszájt is.
Ha mindenki csak annyit tanul meg, ami neki első körben, közvetlenül az általa érdekesnek vélt tananyaghoz kell, akkor egy elképesztően felszínes, úgynevezett újságírótudása lesz.
Nem beszélve arról, hogy mindenki csak a komfortzónáján belül marad.
Így polarizálódik aztán ketté számbuzi technokratákra és lila fingban habot verő bölcsészekre a társadalom.

És azt se feledjük, amiről a legtöbb nagy gondolkodó, feltaláló és a tudomány terén nagyot alkotó mindig említést tett. Vagyis, hogy a legtöbbször az előttük álló problémához a megoldás a “másik oldalról” érkezik.
Ahogy egy mérnök merít ötleteket a biológiából, vagy egy ergonómiai kérdésre a pszichológia és az azt befolyásoló szociológia, illetve történelem adja meg a hátteret, úgy veheti igénybe a közgazdász, vagy a szociológus is a természettudományok alapvetéseit.
És sokszor van, hogy egy elakadt gondolatmenethez egyszerűen csak “csatornát kell váltani” fejben, valami teljesen mást kell elkezdeni csinálni és rögvest beüt a megoldás is.
Ezzel az állítással nekem az a bajom, hogy a világ ma is tele van szakbarbárokkal annak ellenére, hogy egy rakás olyan tantárgyat tanítottak nekik ami az életükhöz később nem is kell. Kb 2 évvel ezelőtt volt egy akkor 33 éves grafikus barátnőm. A csaj azt sem tudta, hogy Brazília melyik kontinensen van, hovatovább a térképen sem tudta elhelyezni. Elmondása szerint ennek tudása nem tartozik az általános műveltség körébe. Nesze neked magyar (európai?) oktatás. Az amit az embert nem érdekli nem fogja megtanulni, a lehető leghamarabb ki fog törlődni az agyából, mert az számára felesleges információ, ráadásul az agya összeköti egy szép kis negatív élménnyel (értsd: a francért kell ezt nekem megtanulni) amit mihamarabb el akar felejteni. Egyébként nem tudom, hogy van iskolás gyereked, vagy esetleg olyan rokonod akinek van iskolás korú gyereke, de ma annyi felesleges infót tanítanak nekik amit az én gyerekkoromban egyáltalán nem kellett tanulnunk. Ma egy gyereknek töredék ideje marad gyereknek lenni mint az én időmben kb 30 évvel ezelőtt.
A muszáj és az iskola kapcsolatával kapcsolatban pedig annyit, hogy igen igazad van a muszájt meg kell tanulni, ezért kell, hogy különbözzen az iskolai oktatás milyensége az éltalános és a középiskolákban.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 897
113
Így születnek a szakbarbárok és a félműveltek.
Az iskoláknak muszáj bevinni a tanulók életébe a muszájt is.
Ha mindenki csak annyit tanul meg, ami neki első körben, közvetlenül az általa érdekesnek vélt tananyaghoz kell, akkor egy elképesztően felszínes, úgynevezett újságírótudása lesz.
Nem beszélve arról, hogy mindenki csak a komfortzónáján belül marad.
Így polarizálódik aztán ketté számbuzi technokratákra és lila fingban habot verő bölcsészekre a társadalom.

És azt se feledjük, amiről a legtöbb nagy gondolkodó, feltaláló és a tudomány terén nagyot alkotó mindig említést tett. Vagyis, hogy a legtöbbször az előttük álló problémához a megoldás a “másik oldalról” érkezik.
Ahogy egy mérnök merít ötleteket a biológiából, vagy egy ergonómiai kérdésre a pszichológia és az azt befolyásoló szociológia, illetve történelem adja meg a hátteret, úgy veheti igénybe a közgazdász, vagy a szociológus is a természettudományok alapvetéseit.
És sokszor van, hogy egy elakadt gondolatmenethez egyszerűen csak “csatornát kell váltani” fejben, valami teljesen mást kell elkezdeni csinálni és rögvest beüt a megoldás is.
A finnek elég jól szoktak szerepelni a nemzetközi PISA felméréseken. Az pedig azt próbálja méri, hogy mennyi ténylegesen használható tudást kaptál az iskolától.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 761
32 283
113
Ez önmagában nem gond. A frontális oktatás szuboptimális és az átlag "tananyag" 80%-a valóban értelmetlen.
Reáltudományokat általános iskolában a problémamegoldást szem előtt tartva kéne tanítani. Nagyrészt középiskolában is.
A járvány idején kiderült, h milyen felesleges biológiával, fizikával, kémiával tömni a kis lurkók fejét. A maszkot az állon kell hordani, amúgy is férgek vannak benne, az oltásban meg grafén-oxid. Különben is, a vírusok meghalnak 35°C felett, szóval a meleg tea sokkal többet ér, mint az oltás.
 
Status
Not open for further replies.