Társadalmi folyamatok

Jó ha odafigyelünk...

 
Egy kis "nimbusz" fazonírozás.

 
És előkerül egy filantrópok is.

 
Mehetne a humor topikba is, de sajnos ez a valóság:


5a66551b2130f9f11a918e6c038e5af5.jpg
Hol van már az, amikor az első Survivor seasonben egy Rudy Boesch nevű ex-SEAL 70+ évesként 3. helyen végzett! Mondjuk, már látszott, hogy vmi nem stimmel a világgal, ugyanis már akkor is egy khm. lett az első. :D
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És sajnos ezen nem tudok röhögni őszintén.
Mert ez tényleg elég szomorú.
 
  • Szomorú
Reactions: Törölt tag 1711
Elindultunk visszafelé... Lakjunk barlangokban! Ott egész évben állandó a hőmérséklet. Se fűteni, se hűteni nem kell, csak meg kel szokni.

Fake a kép valószínűleg, de a galériás lakást Bp belvárosában már régen feltalálták... meg gondolom más európai nagyvárosokban is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Fluoridos víz újszülötteknek.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A fluorid csökkenti az IQ-t.
A link, ha nem jelenik meg a videó.
https://www.tiktok.com/@keepin_it_onehunet_4god/video/7085519073379126574
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Panaszkodások a mai fiatalokról, a fejlett Nyugatról (forrás: egy elég obskurus subreddit):

Néhány hete egy csomó 20-22 éves francia diáknak kellett órát tartanom a szakterületemen (3 osztály 30 diákkal), és most kaptam meg az utolsó munkákat, amelyeket vissza kellett volna küldeniük.Fiam, ez nagyon rossz.

Ezt 2017 óta csinálom üzleti / webes iskolák számára, és minden évben, amikor ezt a dolgot tanítom, úgy tűnik, hogy egyre inkább tardok.
  • Alacsony a motiváció, hogy bármit is tegyenek
  • Szarul beszélnek franciául, rossz szintaxis, a jó / logikus érvelés kialakításának és az elvont gondolkodás megértésének képessége alacsonyabb, mint valaha.
  • Nincs képzelőerő vagy önállóság, világosan látom a különbséget 2020 előtt és most, szart sem tudnak csinálni egyedül a munkacsoportokban, nekem kell mondanom nekik, hogy "oké, csináld ezt és ezt".
  • Néhányan közülük kövérek, ami 2020 előtt nem volt jellemző (Franciaországban vagyunk).
  • Hihetetlenül nehéz lett felhívni a figyelmüket, szó szerint azt kell mondanom nekik, hogy csukják be a telefonjukat és hagyják abba a csoportos beszélgetést, miközben "felnőttek", és magas árat fizetnek azért, hogy beléphessenek ezekbe az iskolákba. Korábban a legtöbb osztályban nem ez volt a helyzet, és tudom, hogyan kell érdekelni a hallgatóságot és könnyen érthetővé tenni az elvont/unalmas dolgokat.
  • Az esetek / munkák, amiket visszaadtak nekem, kutyaszarok voltak, szörnyű prezentáció, megint szar szintaxis és nyelvtan, 0% eredeti ötlet, és mindannyian az internetről lopták a legtöbb szarságukat.

Amikor szüneteket tartunk, meg szoktam kérdezni tőlük, hogy milyen zenét hallgatnak, mit csinálnak vagy szeretnek általában (talán nem is olyan rossz, sosem lehet tudni).
Itt vannak az eredmények
  • Zene : szar francia rap, ez már akkoriban sem volt olyan jó, de most már egy 100%-ig retardált műfaj. Nincs más zene csak rap + Ariana/Dua Lipa feat. 3 ember hallgatta Rosalia vagy JPegMafia.
  • Tiktok állandóan vagy Youtube úgy tűnik, hogy a fő hobbijuk.
  • A jocks típusúak már nem játszanak semmilyen közös sportot (foci vagy rögbi), vagy testépítéssel + Muay-Thai-val foglalkoznak, vagy "van youtube/twitch csatornájuk".

Megkérdeztem más tanárokat és más profikat, akik beavatkoztak az iskolákban, és nagyjából ugyanazt mondták, néhányan, akik régebb óta tanítottak, már a járvány előtt is egyértelmű visszaesést láttak, de mindannyian ragaszkodtak ahhoz, hogy idén tényleg csökkenteniük kellett a színvonalat.

Nem érdekel, hogy ez milyen nehéz lesz, de úgy tűnik, nincs más választás, mint hogy Dél-Franciaországban / Észak-Olaszországban elindítanak egy "titkos társaságot" azoknak, akik családot akarnak alapítani és képernyők nélkül nevelni a gyerekeiket.
Már rég túl vagyunk azon a ponton, ahonnan nincs visszaút.

egy válasz:

Vicces történet és átélhető.

Könyvtárban dolgozom, és most a legtöbb tizenéves látogató, akinek könyvet kell olvasnia az iskolába, tanácstalan. Gyakran még az iskolai adminisztráció által magánhasználatra készített ingyenes fiókjukba sem tudnak belépni, mert még e-mailadresük sincs, azt várják, hogy apple vagy facebook segítségével tudjanak bejelentkezni. Gyakran a szüleik telefonálnak, hogy a fiuk vagy lányuk könyvét visszatartják, mert nem boldogulnak maguktól, és ha megnézem az adminisztrációban, kiderül, hogy az illető egy idősebb tinédzser.

Van wifink is, egy e-mailben kapott kóddal, havonta legalább egyszer kell egy lépésről lépésre eligazítást csinálnom, hogy hogyan jutnak internethez. A zoomosok a Tim Apple-féle szörnyszülöttek által készített, lezárt kertészeti rendszerekben nőttek fel, így nulla digitális készségük van, ha három szövegmezőnél többről van szó. Természetesen a keresési paraméterekről és szűrőkről sincs tudásuk.

Van egy kis játszósarok a kisebb gyerekeknek egy hatalmas fa vonat készlettel egy dobozban. A gyerekek általában kiürítik a dobozt a földre, és néhány percig interakcióba lépnek a darabokkal, amíg úgy nem döntenek, hogy a telefonjuk a korlátlan mennyiségű mozgó képekkel, szörnyű zenével és rajzfilmhangokkal sokkal szórakoztatóbb. A szülők persze soha nem teszik vissza a darabokat a dobozba, ők is a telefonjukkal vannak elfoglalva. Mindig elképzelem, hogy ez a jövő az átlagos redscarepod poszter, hogy folyamatosan azt állítják, hogy a gyerekvállalás a legnagyobb dolog, amit meg kell tennie az élet, mert úgy vélik, ha töltse ki az űrt, amit elkezdtek érezni egy újabb hétvége után kokain a korai 30-as években.

Nem érdekel, hogy milyen nehéz lesz, de úgy tűnik, nincs más választás, mint egy "titkos társaság" indítása Dél-Franciaországban / Észak-Olaszországban.

Ezek már több száz éve léteznek Európában, gimnáziumnak vagy valami más fantázianévnek hívják őket, és minden ember, aki tech cégeknél dolgozik, fizetést kap vagy lobbizik, oda küldi a gyerekeit.

erre válaszok:

- haha egyetemi könyvtáros vagyok, és azonosulni tudok. A fiatalabb diákok (18-20 évesek) annyira tehetetlenek, ez tényleg szomorú. A múlt héten interakcióba léptem egy fiatal diákkal, aki megkeresett egy ISSN-t a katalógusban, kikérte a megfelelő tételt, és saját maga ellenőrizte, és még mindig megdöbbent, hogy egy zoomos ennyire önálló tud lenni!

Természetesen a keresési paraméterekről és szűrőkről sincs tudomásuk.

Vagy akár csak a mappákról és könyvtárakról általában. Még az okostelefonjukon is készítenek egy képernyőfotót egy fényképről, amit csak azért készítettek, hogy a Camera Rollban a legfrissebb fotó legyen, mert azt a 3 hónappal ezelőtti fotót szeretnék feltenni az Instagramra, és nem kell újra görgetniük, hogy megtalálják.
 
folyt: Nem akarom túlzásba vinni a dolgokat, de ez egy egész mentális séma, ami ezzel együtt jár.

Volt egy olyan elképzelés, hogy ezek a gyerekek "digitális bennszülöttek" lennének, akik intuitív módon felfogják a technológia funkcionális aspektusait, de kiderült, hogy az ökoszisztéma, amelyben bennszülöttek, olyan falakkal körülvett kertekből áll, amelyek nem jutalmazzák a felfedezést és a kezdeményezést ugyanúgy, ahogyan a soulseek-et és a bbs-t használó millenniumiak tapasztalták.

Másrészt a tag-alapú szervezeti struktúrák bizonyos szempontból jobbak, mint a hierarchikus mappák, így talán van néhány előnye ezeknek a gyerekeknek, akiknek csak túl öregek és buták vagyunk ahhoz, hogy még észrevegyük.

Saját megjegyzés: én is hallottam olyantól, aki egyetemistákat tanít, hogy a mappa, fájl struktúra már a mai fiatalokat zavarba ejti. Az én korosztályom meg a Win10-ben is Total Commanderezik...