Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Szóval miközben térdig tele tették a pelust az oroszok miatt a legboldogabbak :D
Sokat beszéltem egy időben egy Finnországban élő ismerőssel. Elmondta, hogy egy valami igaz, mégpedig, hogy nagyon bírják a piát és rendszeresen isznak is:) Lehet ezért olyan boldogok :)
Mi pedig, Salvadorral egy szinten? Azzal ahol a világon a legtöbb gyilkosság történik? Vagy a becsődölt Argentínával? Romá.....Románia pedig 24. :D Megint valami vadliberális felmérést osztottak meg a telexnél? Esetleg túl sok volt a felszívott utcácska?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Szóval miközben térdig tele tették a pelust az oroszok miatt a legboldogabbak :D
Sokat beszéltem egy időben egy Finnországban élő ismerőssel. Elmondta, hogy egy valami igaz, mégpedig, hogy nagyon bírják a piát és rendszeresen isznak is:) Lehet ezért olyan boldogok :)
Mi pedig, Salvadorral egy szinten? Azzal ahol a világon a legtöbb gyilkosság történik? Vagy a becsődölt Argentínával? Romá.....Románia pedig 24. :D Megint valami vadliberális felmérést osztottak meg a telexnél? Esetleg túl sok volt a felszívott utcácska?
Nem, ez a valóság. Búval baszott nemzet vagyunk.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Szóval miközben térdig tele tették a pelust az oroszok miatt a legboldogabbak :D
Sokat beszéltem egy időben egy Finnországban élő ismerőssel. Elmondta, hogy egy valami igaz, mégpedig, hogy nagyon bírják a piát és rendszeresen isznak is:) Lehet ezért olyan boldogok :)
Mi pedig, Salvadorral egy szinten? Azzal ahol a világon a legtöbb gyilkosság történik? Vagy a becsődölt Argentínával? Romá.....Románia pedig 24. :D Megint valami vadliberális felmérést osztottak meg a telexnél? Esetleg túl sok volt a felszívott utcácska?
Elég ostoba felmérés.

Olaszország 33 ? Kb Európa legszebb részén élnek, kulturális kincsekben és történelmi örökségben a világon a leggazdagabb ország, itt van a legtöbb meghúzott autó és senki sem idegbeteg és stresszes emiatt, senki sem siet, senki sem kapkod, délutáni szieszta rendszerét tartják.

Finnországban meg igaz, hogy szeretnek inni... de valószínűleg éppen azért, mert rossz a kedvük.
Gyakran van hideg és északon télen 51 napig nem látják a napot és fosnak az oroszoktól.

Tévében most mutatták amúgy ezt a hírt, pont éppen finneket mutattak benne, zokniban futottak a hóban és az egyik ilyen zokniban a hóban futó azt nyilatkozta, hogy náluk ez egy szokás és rendkívül boldogok attól, hogy a hóban futnak zokniban... szerintem volt bennük valamennyi tinta, de ez így nem egy hiteles felmérés.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Mi a f@sznak vannak a NER-lovagjaink???
12+ év után már nekik kellene megkeresni a saját pénzüket, és a befektetett összeg 10x-ét kellett volna már vissza-csengetniük, és a többi harmadából Glóbusz-konzervgyárat, hybrid-/e-Ikarusz-t, OLED-Videton-t, e-Pannónia-t kellena gyártanunk, de legalább összeszerelnünk!!!
Mi is van 12+ "sikeres-nemzeti" év után??? Jééé: "a lónak a távmásolója"!!! ...se!

Meg Tiborcz TB2 drónt. :)

Ehelyett valójában, ismét: Merünk kicsik, ötöd-EU-fizetéses összeszerelő-betanítottak, ... lenni!
Dübörög az évi 100-150 média-milliárd! :hadonaszos:
Sikeres békák vagyunk az üstben!
"Halkan" megjegyezve: a törökök közben sikert sikerre halmoznak.
...valós sikereikvannak, nem a "vetítősök"!!!
Van önálló iparuk, energiaellátásuk, Európa 2-3 legerősebb hadereje, saját érdekek képviselet!

Van más Út! Van jobb út!

.

Ja, csak a törökök kicsit többen vannak, nagyobb országgal, valamint nem EU tagok. Az utóbbi kissé behatárolja a lehetőségeket a "nemzeti bajnokok" nevelgetése terén, "tisztességtelen verseny", importvám tilalma stb.

És ha olyan lehetőségei lennének Orbánnak, mint Erdőnek, akkor több ezren lennének böriben vagy emigrációban... ballib értelmiségiek, tanárok stb. mondjuk nem igazán sajnálnám. :D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 067
113
Némiképp, de azért na....
Nekem jobban tetszik a közepesen boldog. Az a normàlis.
Vannak jó napok, meg kevésbé jók. Hogy a fenébe lehetne 24/24 boldog lenni?

PS: Szinte az összes felmèrés akármiről teljesen szubjektív, nem reprezentatív, arra senkitől felhatalmazott es tőbbnyire ugyanazok a körök által pénzelt NGOk által készített, akiknek meg vannak a politikai céljaik es akik magukat a civil szfèrának képzelik.
Pl: Greenpeace, Humán Rights Watch , Amnesty Internationalen, Orvosok határok nélkül, Open Arms… és mèg pár ezer.
 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Nekem jobban tetszik a közepesen boldog. Az a normàlis.
Vannak jó napok, meg kevésbé jók. Hogy a fenébe lehetne 24/24 boldog lenni?

PS: Szinte az összes felmèrés akármiről teljesen szubjektív, nem reprezentatív, arra senkitől felhatalmazott es tőbbnyire ugyanazok a körök által pénzelt NGOk által készített, akiknek meg vannak a politikai céljaik es akik magukat a civil szfèrának képzelik.
Pl: Greenpeace, Humán Rights Watch , Amnesty Internationalen, Orvosok határok nélkül, Open Arms… és mèg pár ezer.
Vannak jó napok, meg kevésbé jók. Hogy a fenébe lehetne 24/24 boldog lenni?
Ha eleget iszol azért összejöhet :)
PS: Szinte az összes felmèrés akármiről teljesen szubjektív, nem reprezentatív, arra senkitől felhatalmazott es tőbbnyire ugyanazok a körök által pénzelt NGOk által készített, akiknek meg vannak a politikai céljaik es akik magukat a civil szfèrának képzelik.
Pl: Greenpeace, Humán Rights Watch , Amnesty Internationalen, Orvosok határok nélkül, Open Arms… és mèg pár ezer.
Pontosan így van.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113

A zsidók egyik legfőbb gondja az, hogy aggódnak a megszűnés miatt. Alan Dershowitz nyomdokain haladva, aki 26 évvel ezelőtt megírta Az eltűnő amerikai zsidó című könyvét, Dominic Green azt írta a The Jewish Chronicle-ben, hogy "Hirtelen, bárhová nézünk, a zsidók eltűnnek." Állításának egyik bizonyítékaként Green azt állítja, hogy Biden alatt a zsidó bírói kinevezések aránya a történelmi normáról, 20 százalékról 8-9 százalékra csökkent. [2] A sietségében, hogy azt mondja nekünk, hogy leszakad az ég, Green elfelejtette elmondani, hogy a bírói kar 20 százalékának ellenőrzésével a zsidók masszívan felülreprezentáltak abban, hogy hogyan érvényesülnek az ország törvényei. Figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a zsidók a lakosságnak csak 2 százalékát teszik ki, Green, ami ennél is fontosabb, azt állítja, hogy a zsidók eltűnnek "a felső vezetésből", éppen akkor, amikor a Biden-féle nyugati szárnyban annyi zsidó van, hogy egy minjánt, azaz egy zsinagógai imaóra megtartásához szükséges számú zsidót alkotnak. Ahogy Jason Kornbluh rámutatott a Forwardban:

Amikor a megválasztott elnök, Joe Biden bejelentette a kabinetbe választott személyeket, a zsidó Twitteren az a vicc keringett, hogy a nyugati szárnyban minján lesz. Valóban, legalább 10 prominens zsidót jelöltek kulcspozíciókra. Ott van Ronald Klain (kabinetfőnök); Anthony Blinken (külügyminiszter); Janet Yellen (pénzügyminiszter); Merrick Garland (igazságügyi miniszter); Alejandro Mayorkas (belbiztonsági miniszter); és Avril Haines (a nemzeti hírszerzés igazgatója). Egy szinttel lejjebb Wendy Sherman (külügyminiszter-helyettes); Eric Lander (tudományos és technológiai tanácsadó); Ann Neuberger (nemzetbiztonsági tanácsadó-helyettes); és David Cohen (CIA igazgató-helyettes).

Nem sokkal Biden beiktatása után a Virtuális Zsidó Könyvtár közzétett egy listát a Biden-kormányzat 46 zsidó tagjáról, egyértelművé téve, hogy a Biden-kormányzatban annyi zsidó van, hogy egy egész gyülekezetet lehetne alkotni.A lista élén Janet Yellen pénzügyminiszter, Anthony Blinken külügyminiszter, Merrick Garland igazságügyi miniszter és Alejandro Mayorkas belbiztonsági miniszter áll. Mayorkas legfőbb képzettsége a posztra az, hogy zsidó. Legfőbb hivatali teljesítménye, hogy képtelen megakadályozni, hogy illegális bevándorlók átlépjék déli határainkat.

Pete Buttigieg nem zsidó, de közlekedési miniszterként ő is részesül a zsidó kiváltságokban, mint a Biden-kormány homoszexuális pozitív diszkriminációs akcióval felvett, de ugyanolyan inkompetens ember. Hivatali ideje alatt Pete számos képet posztolt a két megvásárolt gyermekéről, köztük az egyiket egy kórházi ágyban, amelyről bejelentette, hogy apasági szabadságra megy, de talán azért, mert éppen akkor hiányzott, képtelennek mutatkozott az ellátási lánc válságának megoldására. Azt sem tudja megakadályozni, hogy a légitársaságok lenyúlják az utasokat a poggyászdíjakért, vagy hogy Ohioban kisiklanak a vonatok, mert túlságosan lefoglalja a melegség és az emberkereskedelem révén szerzett beteg gyermekei gondozása. Buttigieg élettársa egy szívmelengető képet tweetelt Pete-ről, amint az egyik szerencsétlen gyerekkel az ölében ül egy kórházi szobában, és elmagyarázza, mennyire szereti őket, anélkül, hogy megmagyarázná, ha valóban szereti őket, miért érezte szükségét, hogy megfossza ezeket a gyerekeket attól az anyától, akinek gondoskodnia kellene róluk. Pete zsidó kiváltságokkal rendelkezik, mert homoszexuális. Az abortuszról vallott zsidó nézeteket is osztja, mert szerinte az élet akkor kezdődik, amikor a gyermek az első lélegzetvételét veszi.

Azon kívül, hogy zsidók, a fent említett kabinettagok más tulajdonságokkal is rendelkeznek. Mindannyian Vlagyimir Zelenszkij ukrán elnökkel fényképezkedtek egy olyan kritikus pillanatban, amikor otthon kellett volna a feladataikkal foglalkozniuk, ahol egy sor olyan válsághelyzet tört ki, amelyet nem vártak és nem tudtak megoldani a távollétükben. Mindannyian alkalmatlannak bizonyultak a feladatuk ellátásához, amelyre kijelölték őket.

A Biden-kormányzat zsidó inkompetenciájának története akkor kezdődött, amikor Josh Hawley missouri szenátor kihallgatta Garlandot arról, hogy hogyan érvényesül a törvény az Igazságügyi Minisztériumban. Cruz szenátor után, aki nem kapott választ arra a kérdésére, hogy Garland szándékozik-e felelősségre vonni a terhességi tanácsadó központokat felgyújtó gyújtogatókat, Hawley világossá tette, hogy Garland az FBI-t használja fel az életvédő katolikusok felelősségre vonására. Sajnos Garland motivációját nem állapította meg, mert nem volt hajlandó azonosítani, hogy zsidó, aki szerint az abortusz alapvető zsidó érték. Ez megmagyarázza azt is, hogy Garland miért nem tartóztatta le az Antifa terroristákat, akik az életvédő központok felgyújtásának fő gyanúsítottjai voltak. Az Antifa egy zsidó szervezet, és mint ilyen, zsidó privilégiummal rendelkezik, ami biztosítja a büntetőeljárás alóli mentességet, ha egy zsidó Amerika legfőbb bűnüldöző tisztviselője. Nem sokkal azután, hogy Garland tanúvallomása az SPLC egy, a latinmisés katolikusokat belföldi terroristáknak minősítő listájáról felbukkant az FBI richmondi (Virginia) irodájában, az SPLC egyik ügyvédjét letartóztatták az atlantai Cop City építkezésen elkövetett Antifa-támadás részeként. Garland tagadta a feljegyzést, de nem mutatott hajlandóságot arra, hogy az SPLC-t mint zsidó belföldi terrorista szervezetet vizsgálja.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Ahelyett, hogy megszívlelte volna Hawley kritikáját, és megvizsgálta volna a szelektív bűnüldözés problémáját az Igazságügyi Minisztériumban, Garland két nappal azután, hogy Hawley szenátor kihallgatta, elrepült Ukrajnába, hogy zsidó kollégájával, Zelenszkijjel tanácskozzon arról, hogyan hozhatnának létre nürnbergi háborús bűnökkel foglalkozó bíróságot az oroszok számára.[5] Mivel a főügyész képtelen a törvényt Amerikában egyenlően végrehajtani, úgy döntött, hogy az oroszokra kényszeríti azt. És mi képezi őt arra, hogy ezt a szerepet elvállalja? A New York Times szerint "Garland úr azt mondta a szenátus igazságügyi bizottságának tagjainak, hogy eltökélt szándéka, hogy felelősségre vonja az oroszokat az Ukrajnában elkövetett háborús bűnökért", mert "családja megmenekült a kelet-európai holokauszt elől"[6].

Várjunk csak, nem az oroszok szabadították fel Auschwitzot? Az egyetlen dolog, ami megmagyarázza, hogy a főügyész miért tartózkodik egy olyan országban a világ másik felén, ahol helyettesítő külügyminiszterként tevékenykedik, az a zsidó szolidaritás és a zsidó elkötelezettség a forradalmi szellemük terjesztésére az őslakosok kárára, akiknek Ukrajna esetében saját keserű tapasztalataik voltak az olyan zsidókkal, mint Lazar Kaganovics, aki ukránok millióit éheztette halálra az 1930-as években.

Az Igazságügyi Minisztériumban dolgozó kollégájához hasonlóan Anthony Blinken külügyminiszter is bebizonyította nemrégiben, hogy ugyanolyan hátborzongató módon képes rosszkor rossz helyen lenni, miközben a szövetségi kormány hivatalát arra használja fel, hogy zsidó fantáziákat kergessen ahelyett, hogy a munkáját végezné, amire kinevezették. Ugyanazon a napon, amikor Kína az évtized diplomáciai puccsát hajtotta végre a Szaúd-Arábia és Irán közötti békeszerződés közvetítésével, Anthony Blinken külügyminiszter egy argentin férfinak adta át a külügyminisztérium év nője díját. Ahogy Michael Tracey rámutatott: "A Szaddámmal való 2002-es tárgyalásokkal szembeni határozott ellenállásával összhangban, Blinken a diplomáciai találkozók lemondásának és a tárgyalások fontos pillanatokban való megszakításának szokása. Furcsa viselkedés valakitől, akinek állítólag az a feladata, hogy Amerika legfőbb diplomatája legyen."[7] Blinken legfőbb jellemzője, mint Amerika legfőbb diplomatája, hogy ragaszkodik a tárgyalások megszakításához. Ezt azért teszi, mert logoszhiányos, ami a zsidókra jellemző, akik minden beszélgetést azzal kezdenek, hogy bejelentik, hogy vannak rokonaik, akik meghaltak a holokausztban. Blinken találkozója Szergej Lavrovval a G 20 konferencián azzal kezdődött, hogy Blinken ultimátumokat bocsátott ki, ellentétben a Zelenszkijjel egy évvel korábban tartott találkozójával, amelyből kiderült, hogy Blinken csak zsidó társaival tud jól tárgyalni. A The Atlanticnak adott még újabb interjúja csak megerősítette ezt a benyomást[8].

Bő egy héttel azelőtt, hogy Blinken az év nője díjat egy argentin férfinak adta át, Janet Yellen pénzügyminiszter ugyanilyen viselkedést tanúsított. Február 27-én Yellen találkozott Vladimir Zelenszkijjel, hogy bejelentse, az Egyesült Államok "további 1,25 milliárd dollár gazdasági támogatást"[9] nyújt Ukrajnának, éppen abban a pillanatban, amikor izraeli számítógépes bűnözők a hamarosan csődbe menő Szilícium-völgyi Bankból izraeli bankokba szivattyúztak át pénzeszközöket. Sem Yellen, sem Garland, a pénzügyi bűncselekmények üldözéséért felelős ember nem tett semmit annak érdekében, hogy megakadályozza két izraeli bankot abban a bűnös tevékenységben, amely hozzájárult az amerikai történelem második legnagyobb bankcsődjéhez. Erről a Times of Israel számolt be:

Izrael két legnagyobb bankja, a Bank Leuimi és a Bank Hapoalim létrehozott egy szituációs szobát, amely éjjel-nappal működött, hogy segítsen a cégeknek átutalni a pénzt az SVB-től - mielőtt azt lefoglalták volna - izraeli számlákra. Az elmúlt napokban a Leumi Tech, a Bank Leumi csúcstechnológiás banki részlegének csapatai segíteni tudtak ügyfeleiknek abban, hogy mintegy 1 milliárd dollárt utaljanak át Izraelbe - közölte a bank[10].

Yellen találkozója Zelenskyvel elterelte a figyelmet arról a szerepről, amelyet pénzügyminiszterként való inkompetenciája játszott a bankcsődök sorozatának elindításában. Miután Yellen az infláció leküzdése érdekében megemelte a kamatlábakat, akaratlanul leértékelve a korábbi hosszú lejáratú államkötvényeket, elindította a bankcsődök láncolatát, kezdve a Silicon Valley Bankkal. Kijevi útja során Yellen kiemelte "az Egyesült Államok és a nyugati országok Oroszország elleni szankciókat bevezető intézkedéseit, amelyek célja védelmi iparának gyengítése és gazdaságának korlátozása."[11] Ebből a beszámolóból hiányzik az a tény, hogy a gazdasági szankciók, amelyeket Yellen pénzügyminisztériuma vezetett be Oroszországgal szemben, pontosan az ellenkezőjét eredményezték annak, amit a Biden-kormányzat tervezett. Egy évvel a háború után Oroszország gazdasága virágzik, miközben Amerikában a bankok csődbe mennek. "Putyin úr arra számít, hogy globális koalíciónk határozottsága csökken, amiről azt gondolja, hogy így ő kerülhet fölénybe a háborúban" - mondta Yellen a New York Timesban megjelent tanulmányában. "De téved. Ahogy Biden elnök úr mondta itt a múlt héten, Amerika ki fog állni Ukrajna mellett, ameddig csak szükséges".

Mostanra már nyilvánvalónak kellene lennie, hogy Biden elnök minden olyan kezdeményezést támogatni fog, amelyet zsidó kabinetjének tagjai javasolnak. A nagy kérdés azonban az, hogy ki képviseli az amerikai érdekeket a kincstárnál? Alig több mint egy héttel azután, hogy visszatért Washingtonba, a gazdaság elkezdett oldalazni, amikor a Szilícium-völgyi Bank bezárta kapuit, ami járulékos bankcsődöket és az ország bankjai elleni rohamot eredményezett, de mintha ezt a kudarcot kompenzálnák, Yellen és zsidó kollégái még buzgóbban támogatták a zsidó projekteket, például az ukrajnai háborút.

Yellen azonban nem egyszerűen mulasztást követett el, nem tett semmit annak érdekében, hogy a Fed ne emelje a kamatemelést az infláció elleni küzdelem érdekében. Az SVB azért bukott meg, mert "betétesei pénzének nagy részét (119,9 milliárd dollárt) amerikai államkötvényekben parkoltatták." Az irónia itt az, hogy az államkötvények hagyományosan a legbiztonságosabb hely a pénz parkolására. Ez Yellen pénzügyminisztériumi megbízatása alatt változott meg, amikor a Fed 1,75-ről 3,5 és 5 százalék közé emelte a kamatlábakat, ami leértékelte a bankok fő tőkeforrását, vagyis az államkötvényeket. A Fed kísérlete, hogy a kamatlábak emelésével küzdjön az infláció ellen, mintegy 15 milliárd dollár "nem realizált veszteséget"[13] okozott az SVB államkötvény-portfóliójában, ami a bank 16 milliárd dolláros teljes tőkéjéből 1 milliárd dollár kivételével gyakorlatilag az összeset eltörölte. A többi milliárdot zsidó csalók lopták el Izraelben. Nem volt felügyelet; és valószínűleg nem is lesz vádemelés, mert Merrick Garland nem emel vádat zsidók ellen, és az SVB egy zsidó vezetésű bank volt. Itt a zsidók zökkenőmentes hálózata fedezi a zsidó érdekeket. Jim Cramer, a CNN zsidó részvényelemzője, az SVB részvényeit jó befektetésnek tartotta nem sokkal azelőtt, hogy a vállalat csődbe ment, de miután a zsidó vezérigazgató és más cimborái nagy bónuszok kifizetésével kivették a pénzüket. Cramer évi 6 millió dollárt keres azzal, hogy meggyőzi a nem zsidókat, hogy fektessenek be zsidó vállalatokba, röviddel azelőtt, hogy azok csődbe mennek.[14] A Wall Street-en ezt a balekok piacának nevezik.

A sajtó kérdéseire válaszolva Yellen nem említette a zsidókat, akik nagy bónuszokat fizettek maguknak, vagy az izraelieket, akik 1 milliárd dollárnyi vagyont költöztettek izraeli bankokba. Ahelyett, hogy olyan intézkedéseket hozott volna, amelyek megakadályozták volna az SVB összeomlását, Yellen bejelentette, hogy "1,5 milliárd dollárt utal át Kijevnek." Ez az összeg hozzáadódik ahhoz a 77 milliárd dollárhoz, amelyet a Biden-kormányzat már adott Európa legkorruptabb kormányának. Ezen kívül Ukrajnának további 40 milliárd dollárra van szüksége a gazdasága támogatására. Zelenszkijnek azért van szüksége ezekre a sürgősségi pénzekre, mert a háborúnak heteken belül véget kellett volna érnie, miután a pénzügyminisztérium által bevezetett szankciók tönkretették az orosz gazdaságot. Ez azonban nem történt meg. Valójában az ellenkezője történt. A szankciók a NATO minden tagjának gazdaságát tönkretették.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
A Külföldi Vagyonellenőrzési Hivatal, ismertebb nevén a Pénzügyminisztérium szankciós hivatala mindig is egy zsidó szervezet volt. Mire Janet Yellen Ukrajnába látogatott, hogy átadjon egy milliárd dollárt a zsidó Zelenszkij társának, a szankciós hivatal a világ lakosságának több mint 40 százalékát helyezte szankciók alá, és az egyik fő ügynökség volt, amely arra ösztönözte a világot, hogy a dollár mint világ tartalékvaluta helyett alternatívát találjon. Az arrogancia és a hozzá nem értés halálos kombinációját mutatva Yellen együttműködött Blinkennel abban, hogy a hivatalukat egy hatalmas ATM-automatává alakítsák, amelynek fő kedvezményezettje a zsidó Zelensky, és amelynek rejtett nyelvtana a holokauszt. E tekintetben fontos figura Stuart Eizenstat, aki most a Biden-kormányzat "holokausztkérdésekkel foglalkozó különleges tanácsadójaként" szerepel."[16] Az 1990-es években Eizenstat a pénzügyminisztérium szankciós hivatalát használta arra, hogy elindítsa a svájci bankok zsidó fosztogatását, amelyet ma a "náci arany" kaparintásként ismerünk.

1996. december 11-én Stuart Eizenstat akkori kereskedelmi államtitkár Washingtonban, a képviselőház banki és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó bizottsága előtt tett tanúvallomást.[17] Eizenstat azt állította, hogy "a második világháborúból származó számos igazságtalanság több mint 50 évig megoldatlan maradt", jól tudva, hogy a svájciak már a háború után tárgyaltak a fennálló követelések rendezéséről. Ezután elismerte, hogy együttműködött a Zsidó Világkongresszus képviselőivel, akik a New York-i szenátor, Alphonse D'Amato "vezetésével, kitartásával és energiájával" dolgoztak. Amint az ügyet "náci vagyonnak" nevezték, az akkoriban a Schindler listája miatt csúcsra járatott holokauszt-narratíva biztosította, hogy a vizsgálat kimenetele előre eldöntött tény legyen. Ugyanez a fortiori igaz volt azokra a vagyontárgyakra, amelyeket Eizenstadt "náci aranyként" jellemzett, egy másik elmés kategória, amely biztosította, hogy a pénz a WJC jogászainak kezébe kerüljön, "hogy biztosítsa, hogy ne legyen náci visszatérés a hatalomba"[18].

A svájciak érthető módon felháborodtak azon, ami a legfontosabb intézményüket támadó háborús cselekménynek felelt meg. Carlo Jagmetti svájci nagykövet a náci aranyrablási akciót "olyan háborúnak nevezte, amelyet Svájcnak kül- és belpolitikai fronton egyaránt folytatnia kell, és meg kell nyernie. "[19] Jean-Pascal Delamuraz svájci gazdasági miniszter azt állította, hogy bármilyen visszaszolgáltatási alap "egyenlő lenne Svájc bűnösségének elismerésével", és az Eizenstathoz hasonló amerikai zsidók taktikáját "nem másnak, mint zsarolásnak és zsarolásnak" nevezte, amelynek végső célja "Svájc destabilizálása és kompromittálása."[20] A svájci ellentámadás azonban kudarcot vallott, mert Svájcban senki sem tudta azonosítani a "náci arany" rablást zsidó akcióként. Miután hangosan elgondolkodott azon, hogy "Auschwitz Svájcban van-e", Delamuraz kénytelen volt bocsánatot kérni, és végül a svájci ellenállás összeomlott, de nem azelőtt, hogy Delamuraz figyelmeztette volna a zsidókat, hogy taktikájuk felszítja az antiszemitizmust. Eskin azt állítja, hogy a fenyegetés valósággá vált, amikor "az egyik lausanne-i újság levélíró D'Amato szenátort "az amerikai zsidók ideális ügyvédjének nevezte, akinek mindenhatósága az USA-ban jól ismert."[21]".
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Binyamin Wilkomirski hamis memoárja, a Fragments (Töredékek) döntő szerepet játszott a svájci bankok kifosztásában, amelyet Eizenstat és a WJC szervezett. A kapcsolat némi jeleként "az első kifizetések" a település által létrehozott 70 millió dolláros "jótékonysági alapból" "a szegény rigai zsidó túlélőkhöz mentek"[22], abba a lettországi városba, amelyet Wilkomirski a szülőhelyének vallott.

Wilkomirski memoárja 1995-ben jelent meg általános elismerés mellett, egy évvel a Shoah Alapítvány létrehozása és két évvel a Schindler listája bemutatója után. Daniel Jonah Goldhagen harvardi professzornak később maga is hitelességi problémái támadtak, de "az egyik első kritikusként, aki tanúbizonyságot tett a könyv fontosságáról", azt állította, hogy "még a holokauszt irodalmában jártasak is tanulni fognak ebből a megragadó könyvből."[23] Goldhagen elragadó kritikája jellemző volt a Töredékekre adott "hízelgő" kezdeti reakciókra. Blake Eskin a maga visszafogott módján azt állítja a Wilkomirski-csalásként ismertté vált elemzése során, hogy: "Binjamin Wilkomirskit nagyon komolyan vették". De nehéz lenne túlbecsülni azt az elismerést, amely a könyvét övezte:

A Zsidó Könyvtanács 1996-ban a Töredékeknek adományozta a Nemzeti Zsidó Könyvdíjat önéletrajz/emlékirat kategóriában. A könyv hasonló díjakat kapott az Atlanti-óceán túloldalán is: Franciaországban a Prix Memoire de la Shoah, Angliában a Jewish Quarterly Literary Prize. A holokauszt-tanfolyamok professzorai felvették a Töredékeket a tantervükbe, zürichi iskolai csoportok és külföldi szervezetek meghívták Binjamint előadásra. Rosie O'Donnell a kezében tartotta a Töredékek egy példányát, és nappali tévéműsorának nézőinek ajánlotta. A BBC meghívta Binjamint a Private Passions című komolyzenei műsor sztárvendégének, és ő választotta ki az egyórás lejátszási listát: Mahler első szimfóniájának scherzóját, egy áriát A varázsfuvolából, egy számot a Songs of the Ghetto: A Jewish Child of Poland című filmből, amelyet Sarah Gorby adott elő. Az újságok a holokauszttal kapcsolatos kérdések szakértőjeként idézték.

A világ leghíresebb Schindler listája utáni holokauszttúlélőjeként Wilkomirski örökölte a zsidó chutzpah iránti hajlamot, ami lehetővé tette számára, hogy más holokauszt-profitorokat csalóként ítéljen el, és ezzel a kiváltsággal élt, amikor Barbro Karlen svéd költő Svájcba jött, hogy népszerűsítse memoárját, amelyben azt állította, hogy ő Anne Frank reinkarnációja. "Ez erkölcsi értelemben csalás" - mondta egy svájci újságnak, hozzátéve, hogy nem őt, hanem azokat az embereket kell hibáztatni, akik pénzt keresnek rajta. Karlen - folytatta - "egyszerűen zavart.

A Washington Timesban Arnost Lustig, aki maga is túlélő és író, ezt írta: "Érzékelni, érzékelni és megérteni fogod, és ezáltal lelkileg gazdagabbá tesz. A könyv arra hivatott, hogy egyike legyen a holokausztról szóló mintegy öt maradandó könyvnek". Lustig aligha volt egyedül azzal, hogy a Töredékeket a holokauszt-irodalom legfelső polcára emelte. Egy brit kritikus Bruno Bettelheim és Primo Levi emlékiratai fölé helyezte a Töredékeket érzelmi ereje tekintetében; több kritikus egy lapon említette Elie Wiesel Éjszaka ... című művével... Jonathan Kozol, aki a hátrányos helyzetű gyerekekről szóló könyörületes írásairól ismert, a The Nationben azt írta, hogy a Fragments "olyan mélyen megindító, olyan erkölcsileg fontos és olyannyira mentes mindenféle irodalmi mesterkéltségtől, hogy elgondolkodtam azon, hogy egyáltalán jogom van-e dicsérettel próbálkozni". A Schocken [Books] a Kozol-idézetet a papírkötésű kiadás hátsó borítójára tette.

A Notre Dame Egyetem 1998 áprilisában szállt fel Wilkomirski szekerére, amikor Michael Signer rabbi, a zsidó gondolkodás és kultúra akkori Abrams professzora meggyőzte Wilkomirskit, hogy tartson előadást egy ottani konferencián. Signer felesége, Betty:

hat hónapig üldözte a Töredékek szerzőjét, mielőtt az végül elhatározta, hogy eljön. "Most már nagyon nagy név a könyve és az írása tekintetében" - büszkélkedett az egyetemi újságnak. Binjamin képviselte a konferencia küldetését, hogy rávilágítson arra, hogy a holokauszttanulmányokban egyre nagyobb figyelmet kap a túlélők emlékezete. "A statisztikák nem tükrözik megfelelően a történteket" - mondta Michael Signer rabbi a South Bend Tribune-nak. A jeles résztvevők közül sokan maguk is túlélők vagy menekültek voltak, de egyikük sem testesítené meg jobban a határon túli emberséget, mint Binjamin Wilkomirski, aki "szinte egyhangú álló ovációt kapott a Notre Dame nemzetközi és interdiszciplináris hallgatóságától"[...].

Nem minden történész örült az emlékezet és a terápia felé való elmozdulásnak, amelyet Spielberg Shoah-alapítványa hozott létre, Raul Hilberg holokauszt-történész "a kezén ült"[28] ahelyett, hogy csatlakozott volna a Notre Dame dicsérő kórusához. Hilbergnek volt oka az elégedetlenségre, de amikor a történelemről az emlékezetre, mint a holokauszt-narratíva elsődleges forrására való áttérésről volt szó, senkit sem hibáztathatott, csak saját magát és a kanadai Zündel-perekben nyújtott kínos teljesítményét.

Minél inkább tényekkel szolgáltak a revizionisták, annál inkább a fantázia birodalmába húzódtak vissza a megsemmisítés hívei. 1996-ra a Shoah Alapítvány olyan narratívák áradatát szabadította el, amelyek végül csalásként lettek leleplezve. Egy évvel a Töredékek kiadása után Herman Rosenblat megjelent az Oprah műsorában, és elmesélte az "Angyal a kerítésnél" történetét, egy olyan elbeszélést, amelyet Oprah úgy jellemzett, mint "a legnagyobb szerelmi történetet", amit valaha hallott[29] Routledge beszámolója szerint:

A nevetséges történet két zsidó emberről szól, akik egy vakrandin találkoztak Coney Islanden. Akkor még nem is sejtették, hogy a holokauszt idején találkoztak, amikor a nő, Roma, minden nap egy almát dobott Hermannak a buchenwaldi kerítésen keresztül. A történet nevetséges részletei között szerepelt, hogy Herman előre megbeszélte, hogy egy adott napon belép a buchenwaldi gázkamrába - még a holokausztisták sem állítják, hogy a táborban volt ilyen kamra. Ami a tábor elrendezését illeti, beleértve a Kinderblock elhelyezkedését, Herman-nek fogalma sem volt. Összefoglalva, a történet, akárcsak Wiesel Éjszakája, egyértelműen kitaláció[30].

Amikor a valóság végül utolérte Rosenblat urat, az "álom" trópusára hivatkozott, amelyet Elie Wiesel tett híressé az Éjszakában:

Mint Wiesel, aki évtizedek óta próbálja kitalálni, hogy a lángoló gödrök valóságosak voltak-e vagy álom. Rosenblat ugyanezt a játékot játszotta, kijelentve: "Anyám álmomban eljött hozzám, és azt mondta, hogy el kell mondanom a történetemet, hogy az unokáim megtudják, hogy túléltük a [sic] holokausztot". Majd így folytatta: "Az álmaimban. Roma mindig dob nekem egy almát, de most már tudom, hogy ez csak egy álom.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Egy évvel később Jane Daniel, a Mt. Ivy Press munkatársa hozta ki a Misát: A Mémoire of the Holocaust Years című könyvet, amely azt a hihetetlen történetet meséli el, hogy egy kilencéves zsidó kislány 900 mérföldet utazott Európán keresztül egy farkasfalka kíséretében, amely etette és segített neki elkerülni a nácik fogságba esését, és lehetővé tette számára, hogy megmássza a treblinkai koncentrációs tábort körülvevő falat, hogy megmentse örökbefogadó szüleit. [32] Miután elnyerte Elie Wiesel támogatását, aki ezt a képtelen elbeszélést "nagyon megindítónak" találta,[33] valamint a Rágalmazásellenes Liga és az Észak-Amerikai Farkas Alapítvány támogatását, Misha DeFonesca holokauszt-történetéből Franciaországban nagyjátékfilm készült, és Survivre avec les loups címmel került a mozikba. [34] Wilkomirskihez hasonlóan DeFonesca is felszólalt zsinagógákban és holokauszt-oktatási konferenciákon, bár a londoni Sunday Timesnak bevallotta, hogy egyesek "hihetetlennek" találták a történetét. 2008. február 29-én aztán DeFonesca kénytelen volt beismerni, hogy a könyve egy jól kidolgozott átverés volt.[35] DeFonesca is kénytelen volt beismerni, hogy a könyve egy átverés. Az igazi neve Monique de Wael volt. Szülei római katolikusok voltak, és katolikus iskolába járt, ahol kiközösítették, mert apja együttműködött a nácikkal. Ez tartós szégyenérzetet hagyott benne, amelyet úgy próbált eloszlatni, hogy kitalált egy fiktív múltat, mint egy bátor zsidó lányt, aki valóban nácikat ölt, így próbálta eltörölni azt a szégyent, amelyet apja nácikkal való együttműködése okozott neki gyermekkorában.

Rosenblathoz hasonlóan de Wael is abba az állításba menekült, hogy Misha története "nem a tényleges valóság, hanem az én valóságom". Wilkomirskihez hasonlóan de Wael is olyan pillanatokat teremtett a könyvben, amikor "nehezen tudta megkülönböztetni, hogy mi a valóság és mi az, ami a képzeletem része"

1997-ben, amikor Wilkomirskit Anne Frankhoz és Elie Wieselhez hasonlították, és a Töredékek a holokausztról szóló elbeszélő szövegek kanonikus rangjára emelkedett, Eizenstat a Töredékeket arra használta, hogy a svájci bankoktól egyezséget kössön. Ha a Wilkomirski-történet a svájci bankok kifosztásában érte el tetőpontját, akkor a történet ott is találta meg a végkifejletét. 1998 augusztusában Daniel Ganzfried svájci újságíró a Weltwoche című svájci hetilapban megjelentetett egy cikket, amely nemcsak a Fragments elbeszélés valóságtartalmát, hanem a szerző kilétét is megkérdőjelezte. Wikomirski azt állította, hogy egy Lettországban született zsidó, Ganzfried azonban kimutatta, hogy Binjamin Wilkomirski valójában Bruno Grosjean volt, egy törvénytelen gyermek, aki egy Yvonne Grosjean nevű, Bielben, Svájcban élő, nőtlen anyától született, majd később a Doessekkerek, egy gazdag, gyermektelen zürichi házaspár adoptálta. [37] Egy évvel Ganzfried cikkének megjelenése után "Stefan Maechler svájci történész és antiszemitizmus-szakértő" megerősítette Ganzfried állítását, és "arra a következtetésre jutott, hogy Ganzfried állításai helytállóak, és hogy Wilkomirski állítólagos önéletrajza csalás."[38] A terepet áttekintve Franklin arra a következtetésre jut, hogy:

A holokausztról szóló elbeszélés annyira tele van csalással, hogy "az igazi meglepetés" Wilkomirski csalárd elbeszélésével kapcsolatban az, hogy ez nem történt meg hamarabb. A Wilkomirski által elkövetett szánalmas csalás ugyanis elkerülhetetlen következménye volt annak, ahogyan a holokauszt irodalmát olvasták, megvitatták és megértették - különösen Amerikában, de Európában is - az elmúlt több mint hatvan évben.

A Biden-kormányzatban szolgálatot teljesítő másik zsidó Deborah Lipstadt, aki "az antiszemitizmus megfigyelésével és leküzdésével foglalkozó különmegbízott". Lipstadt az 1990-es években a "holokauszttagadás" kifejezés megalkotásával vált híressé. Ő is lelkes védelmezője volt Wilkomirski hamis holokauszt-könyvének, a Fragments-nek. Egyik csalással a másik után szembesülve a holokauszt-ipar a tagadásnak nevezhető időszakba lépett. Nem véletlen, hogy a "holokauszttagadás" kifejezés ekkor került be a lexikonba. Deborah Lipstadt, az Emory Egyetem zsidó tanulmányok és holokauszt-tanulmányok professzora találta ki a kifejezést 1993-ban megjelent könyvében, a Holokauszt tagadása című könyvében. Lipstadtot sajnos elkapta a Töredék-mánia, és elragadtatottan dicsérte. Ganzfried elmarasztaló leleplezései után továbbra is igazolta, hogy Wilkomirski hamis memoárja továbbra is szerepeljen holokauszt-tanfolyamainak tantervében. Ezt a trükköt úgy hajtotta végre, hogy a Töredékekre úgy hivatkozott, mint "egy nagyon erős irodalmi műre"[40], figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy Wilkomirski, akárcsak előtte Jerzy Kozinski, azt állította, hogy memoárjának minden egyes szava tényeken alapul és valóban megtörtént. "Senki" - folytatta Lipstadt - "nem állítja, hogy a nácik Binjamin története alapján tették ezt kisgyerekekkel", ismét figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy Wilkomirski pontosan ezt állította. Lipstadt ezután azt mondta, hogy "háromszögelni" kell a Töredékek anyagát, de még erre sincs szükség, mert még ha a Töredékek "egy hamisított emlékirat is, akkor is erős."[41] Vagy ahogy az olaszok mondanák: Non e vero ma e ben trovato.

Lipstadt nem azért vált híressé, mert kutatásokat végzett a holokauszt-narratíva állításainak alátámasztására, hanem azért, mert 1996-ban sikeresen megvédte magát egy David Irving által indított rágalmazási perrel szemben. A per, amelyet Irving elvesztett, gyakorlatilag a holokauszttagadást a holokauszt-narratíva egyik jelentős trópusává tette, miután a revizionistáknak sikerült érvényre juttatniuk az Ernst Zündel 1985-ös és 1988-as kanadai perekben, amelyeken Leuchter és Irving tanúskodott. Az, hogy Lipstadt még azután is védte a Töredékeket, hogy lelepleződött, hogy az egy átverés volt, nem elszigetelt eset. Elie Wiesel makacsul védelmezte Jerzy Kosinski-t, még jóval azután is, hogy "alapvető holokauszt-szövegét", A festett madarat "csalásként leplezték le."[42] Wilkomirski hamis memoárja újabb védelmezőre talált Jiszráel Gutmanban, a jeruzsálemi Yad Vasem holokauszt dokumentációs központ igazgatójában. Az érzelmek intenzitása kárpótol a valóságtartalom hiányáért. Vagy ahogy Gutman fogalmazott: "Wilkomirski olyan történetet írt, amelyet mélyen átélt; ez biztos... nem hamisítvány. Ő olyan valaki, aki ezt a történetet nagyon mélyen a lelkében éli. A fájdalom hiteles."[43]

Az a felfogás, hogy ha a fájdalom hiteles, akkor az elbeszélésnek is igaznak kell lennie, mind a Yad Vasem, az izraeli holokauszt-emlékhely, mind az Egyesült Államok washingtoni Holokauszt Múzeumának hivatalos álláspontjává vált, de egyértelműen ellentétes a Georgia Egyetem francia professzorának, David O'Connellnek a következtetésével, miszerint Elie Wiesel "egy szélhámos, aki meggazdagodott a nagy meséivel"[44].

Az az elképzelés, hogy "a pontatlan tanúvallomások mégis képviselhetik az igazságot"[45], nem létezhet a holokauszt-ipar melegházi keretein és terápiás ülésein kívül. A Fragments buborék 1999. február 7-én kipukkadt, amikor a 60 Minutes nyomozója, Ed Bradley "Binjamin Wilkomirski történetét egyszerű és világos átverésként mutatta be."[46] Figyelmen kívül hagyva az ügyét övező pszichológiai problémákat, Bradley azt állította, hogy Wilkomirski "megfelel a csaló klasszikus profiljának. "[47] A végső kérdés, mutatott rá Bradley, visszahozva a Wilkomirski-történetet a valóságba, az volt, "hogy igaz-e."[48] Amikor a hangosbemondó bejelentette, hogy Wilkomirskit "álló ovációval fogadták, bárhová ment", a képi anyag azt mutatta, hogy Michael Signer, a Notre Dame professzora megöleli Wilkomirskit az említett egyetemen tartott előadásán. Ezen a ponton Raul Hilberget is elővették, hogy kifejezze kételyeit. A férfi, aki a Notre Dame-ban nem volt hajlandó csatlakozni az álló ovációhoz, most azt mondta Ed Bradley-nek, hogy "Ez a mű a nagyon valószínűtlen és a teljesen lehetetlen között lebeg."[49] Amikor Bradley bemutatta az anyakönyvi kivonatot, amely bizonyította, hogy Wilkomirski 1941-ben a svájci Bielben született Bruno Grosjean, Wilkomirski ismét elhatárolódott a valóságtól, és azt állította: "Az okmány igaz, de nem az enyém".
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Miután leleplezte Grosjean/Wilkomirski csalást, Bradley továbbra is értetlenül állt az előtt, hogy a világ milyen lelkesedéssel fogadta el ezt a nyilvánvalóan kitalált történetet. "Miért - kérdezte Hilbergtől -, mit gondol, miért hittek neki mindannyian? A könyvét a holokauszt egyik nagy műveként jellemzik". Wilkomirski/Grossjean/Doeseker elleni tanúvallomásában Hilberg akaratlanul is megvádolta Spielberg Shoah Alapítványát azzal, hogy a holokauszt-gyermekemlékmániát "arra az erőfeszítésre vezette vissza, hogy minden olyan túlélőtől, aki még képes beszélni, kicsikarják a történetet". Tehát ebben az értelemben mindenkinek, aki túlélő, és akinek van története, azt mondják: 'gyere be'. És ha képes valami nagyon érdekeset írni, akkor meg fogják ünnepelni."[51].

Ahogy a japán katonák az okinavai barlangokban, Wilkomirski támogatói közül sokan nem voltak hajlandóak megadni magukat, még a 60 Minutes szegmens levetítése után sem. Harvey Peskin, a Második holokauszt című cikk szerzője: Therapeutic Rescue when Life Threatens" című, a Journal of Personal and Interpersonal Loss című folyóiratban megjelent cikket, előre láthatóan "második holokausztnak" nevezte a 60 Minutes cikkét.[52] Deborah Lipstadthoz hasonlóan Peskin is egyenlővé tette "Binjamin Wilkomirski hitetlenségét és a holokauszt tagadását..."[53] És bizonyos értelemben Peskinnek igaza volt. Ha a holokauszt ilyen tanúvallomásokon alapult, akkor minden joga megvolt a tagadáshoz. Még Eskin, a szkeptikus újságíró is úgy érezte, hogy megkérdőjelezni azt, amiről tudta, hogy csalárd elbeszélés, egyenlő a holokauszttagadással:

Vajon [Wilkomirski] elhiheti mindazt, amit mondott? Tudja, hogy átver minket? Hogyan szőtte össze ezt a történetet? Vajon csak kitalálta az egészet? És mi vett rá, hogy egyáltalán higgyek neki? Az írói hangja miatt? A kiadók és a múzeum hírneve, ami összehozott minket? Az az érzésem, hogy hinnem kell neki, hogy ha másképp tennék, azzal a holokausztot tagadnám?

A holokauszt-ipart nem hatotta meg Bradley leleplezése a 60 percben. Az amerikai Holokauszt Múzeum továbbra is folytatta azt a politikáját, hogy bárki tanúvallomását elfogadja, aki megjelenik, hogy interjút készítsen vele, függetlenül attól, hogy mennyire abszurd a története. Számos "túlélő" megesküdött, hogy Auschwitzba érkezésükkor "maga Josef Mengele" vizsgálta meg őket, és ezt az állítást a Holokauszt Múzeum politikájáért felelősök még akkor sem voltak hajlandók kétségbe vonni, ha az emlékezés rögzítéséért felelős személy tudta, hogy "Mengele nem volt ott, amikor ők ott voltak". Amint a kérdező megkérdezi "'Honnan tudta, hogy Mengele volt az?', és azt mondják: 'Utólag tudtam meg. Világos, hogy miről van szó."[55] Az etnikai vér sűrűbb, mint az újságírói víz. Az amerikai Holokauszt Múzeumhoz hasonlóan, amely akkor sem távolítja el a tanúvallomást, ha az hamisnak bizonyul, Eskin mélyen ellentmondásosnak érzi, amiért "éppen a német televízióban" árult el egy zsidó társát, még akkor is, ha meggyőződött arról, hogy Wilkomirski az egészet csak kitalálta[...].

1999-ben a Suhrkamp Verlag kiadott egy nyilatkozatot, amelyben megerősítette Ganzfried állításait, és kivonta a forgalomból a Töredékeket, ezzel a Wilkomirski-ügy véget ért, legalábbis Ganzfried szemében, de a kérdés, hogy mi számít hiteles holokauszt-elbeszélésnek, még korántsem zárult le, és a hamisított elbeszélések továbbra is ömlöttek a nyomdából egy olyan iparágban, amely a drámaian csökkenő minőségű szövegekért cserébe egyre nagyobb mennyiséget követelt. Végül a Shoah Alapítvány és az amerikai Holokauszt Múzeum egy új irodalmi műfaj, a fiktív önéletrajz megszületését irányította. Eskin elmeséli, ahogyan holokauszt-túlélőket hallgatja, akik "csak dumálnak és dumálnak."[57] Egy túlélő, aki eltökélten akarja leírni saját, Litvániában rejtőzködő gyermekként átélt élményeit, kénytelen volt fiktív önéletrajzot írni, "mert nincs elég tényem.

A költői engedélynek ezt a kibővített változatát csak zsidóknak adták ki. 1993-ban egy 23 éves ausztrál Helen Demidenko néven írt beszámolót az ukrajnai holodomorról, azt állítva, ahogy a neve is mutatja, hogy ő ukrán. Miután azt állította, hogy a holodomor legtöbb áldozatát "zsidó kommunista párti tisztviselők"[59] ölték meg,[59] antiszemitaként ítélték el, noha az állítás igaz volt. Az igazságról ismét bebizonyosodott, hogy a hatalmasok véleménye. Hamis emlékiratokat azonban csak zsidók írhatnak. Amikor egy ausztrál ukránnak adta ki magát, és a zsidókat vádolta meg a holodomorért való felelősséggel, éppen azért bűnös hazugságban, mert az igazat mondta. A holodomor elejétől a végéig zsidó művelet volt, amely akkor kezdődött, amikor Lazar Kaganovics 1928-ban megérkezett Ukrajnába, hogy részt vegyen a mezőgazdaság erőszakos iparosításában, és öt évvel később érte el szörnyű csúcspontját, amikor a Cseka egy másik zsidó, Genrikh Jagoda vezetésével befejezte a munkát.

Képtelen megvédeni a kettős mércét, amely lehetővé teszi a zsidók számára, hogy hamis identitást vállaljanak, de megtagadja ezt a gójoktól, Eskin Prágába repül, és felkeresi Robert Krell cseh pszichiátert, aki elmagyarázza a különbséget "Demidenko" és "Wilkomirski" között, és hogy miért jó az egyik hamis narratíva, és miért rossz a másik. "Demidenko" Krell hermeneutikája szerint "egy hamis előfeltevésből kitalált egy történetet, amely hamis, és van valami hamis mondanivalója. Ha Wilkomirski nem hiteles, akkor is megragad valami szépet az emléktöredékekről, amelyekkel a gyermek túlélők rendelkeznek."[60] Más szóval a narratíva határozza meg az igazságot; az igazság nem határozza meg a narratívát.

Ahogy a svájci bankrablási akció megmutatta, a holokauszt-narratívát a pénz vezérli, de ahogy a "Wilkomirski" és a "Grabowski" zaklatott története ugyanúgy megmutatta, a boldogtalan gyermekkorból eredő, megoldatlan pszichológiai problémák is vezérlik. A konkrét holokauszt-narratívák elemzése olyan, mint a hagymahámozás. Miután a pénzügyi, pszichológiai, erkölcsi és teológiai motivációktól kezdve rétegről rétegre lefejtjük a motivációkat, a kutatónak nem marad semmi, ami megfelelne a valóságnak. Tehát, hogy a pénzügyi motivációtól a pszichológiai motivációig eljussunk, a Töredékek az volt, amit Freud "családi románcnak" nevezne, amit Eskin így ír le:

egy gyakori fantáziatípus, amelyben a tényleges szüleid nem azok a tökéletlen, csalódást okozó emberek, akik életet adtak neked és felneveltek; királyok vagy cigányok, nemesek vagy kívülállók lehettek, akik Oidipusz, Mózes és más hősi vagy tragikus figurák szüleihez hasonlóan sürgős okokból, amelyeknek titokban kell maradniuk, elhagytak téged.

Röviddel azután, hogy a revizionizmus végzetesen aláásta a holokauszt bármilyen ténybeli alapját, a pszichológusok átvették a holokausztról szóló narratívát, és azonnal kitiltották a történészeket a találkozóikról. A Holokauszt-ipar ezután elkezdte tisztelni Wilkomirskit "nem történészként vagy politikusként, hanem mentálhigiénés szakemberként."[62] Ez a stratégia nem működött, mert Wilkomirski nem egyszerűen egy pszichológiailag problémás egyén volt. Egy szélhámos is volt, aki vagy hitt a saját történetének, vagy nem. Eskin elmeséli, hogy Wilkomirski már évekkel a Töredékek megírása előtt elment Rigába, hogy kérdéseket tegyen fel bizonyos események hihetőségéről, amelyek a gyermekkori emlékeinek elbeszélésében kötnek ki, olyan kérdéseket, mint például, hogy:

egy ember megszökhetett egy bizonyos házból a rigai gettó szélén az első rumbulai tömeggyilkosság előestéjén. Vestermanis [Riga levéltárosa] azt mondta a férfiaknak, hogy ez lehetséges. Fogalma sem volt arról, hogy az egyik látogatója a potenciális szökevény, és arról sem, hogy könyvet ír. Vestermanis megfeledkezett a két férfiról - a Töredékek szerzőjéről és barátjáról, Elitsur Bernsteinről - egészen addig, amíg Binjamin Wilkomirski hitelességének vizsgálata meg nem kezdődött.

A holokausztról szóló elbeszélések főszereplőit sokféle erő mozgatta, a pszichológiai és a gazdasági erőktől kezdve, de az egyik fő motiváció a bűntudat volt. A holokauszt-narratíva az erényjelzés egy formája, és minden erényjelzést a bűntudat vezérel. Wilkomirski említi a "bűntudat problémáját", de csak egyszer, azt állítva, hogy "részt vett azokban az eseményekben, amelyek a barakkomban lévő fiú halálához vezettek" - a fiúéhoz, aki összepiszkította az ágyat - "és ezért nagyon bűntudatom volt."[64] E rejtélyes kijelentés után a bűntudat gondolata eltűnt a Töredékekből, de később Ganzfried felkapta, aki azt állítja, hogy a holokauszt-narratíva fő vonzereje a bűntudattól való megszabadulás: "A holokauszt áldozata ma olyan, mint Jézus. A vállán van minden gonosz tett, amit valaha elkövettek. Adunk neki érte némi pénzt, némi közhírnevet, némi tiszteletet. Így ő folytatja a történetét, én megszabadulok a bűntudatomtól, és mindannyian a mennyben kötünk ki" (kiemelés tőlem)[65].

A bűntudat a kulcs, amely megmagyarázza a Biden-kormányzat zsidó hatalomátvételét, ahol a zsidóság kizárja a hozzáértés minden megfontolását? Garland igazságügy-miniszter, az ország legfőbb bűnüldözője nem tudja a törvényt egyenlően végrehajtani. Valójában csak azokkal szemben érvényesítheti, akiket a zsidók ellenségüknek tekintenek. Blinken miniszter, az ország legfőbb diplomatája nem tud tárgyalni, Yellen pénzügyminiszter pedig nem tudja megakadályozni a bankok csődjét. A kabinet valamennyi tagja lefényképezkedett zsidó társával, Zelenszkijjel, aki Ukrajna tönkretételét irányítja, és a zsidó pénzmosás fő csatornája. Mindannyian alkalmatlanok. Mindannyian zsidók. Mindannyiukat a zsidó kiváltságok védik minden kritikától. Ha, ahogy Dominic Green mondja, "az amerikai zsidó amerikaiak úgy veszítik el a helyüket az amerikai élet csúcsán, mint Hemingway a csődtömeg: fokozatosan, majd hirtelen"[66], akkor közeleg a szabadulásunk ideje. Ennek a felhőnek az ezüstös oldala a tudatosság. A probléma helyének megismerése az első lépés a megoldás felé.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Az jó... mert az már kb majdnem felhívás pogromra.
Nem menő.

Pont az, hogy azt írja, a "ne bántsd a zsidót" legyen az elv. Bár ettől még voltak pogromok a középkorban. De nem csak ezért hülyeség ez a rész. Nem tudom erkölcsi okokból veti-e el a nemzetiszocialista-féle megoldást, vagy gyávaságból nem javasolja azt, de elvileg hívőként köt ki az első mellett. De mindkettő irreális. Nem lehet a középkori katolikus rendet sem újracsinálni.

A holokausztozás átvette a vallás szerepét, ahogy az írás egy része is idéz egy ilyen kijelentést: "a holokauszt-narratíva fő vonzereje a bűntudattól való megszabadulás: "A holokauszt áldozata ma olyan, mint Jézus. A vállán van minden gonosz tett, amit valaha elkövettek. Adunk neki érte némi pénzt, némi közhírnevet, némi tiszteletet. Így ő folytatja a történetét, én megszabadulok a bűntudatomtól, és mindannyian a mennyben kötünk ki"

Mégpedig a zsidók és a korábban keresztény gójok körében egyaránt (a muszlimok, sintóisták, buddhisták, taoisták, konfuciánusok, animisták stb. valahogy nem igazán kerültek a hatása alá). A posztmodern pótvallási jelenségek körébe sorolható.

Amíg ezen és az azzal való nyilvánvaló manipuláláson nem látnak át az emberek, addig nincs mit tenni. Mondjuk a muszlimokat meg a feketéket nem fogja meghatni túlságosan, nekik megvan a saját számukra sokkal fontosabb sérelem- és szenvedéstörténetük...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Ja és persze a BLM, az LMBTQ+ aktivizmus, wokeizmus stb. szintén ebbe a kvázivallás jelenségkörbe tartoznak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
Pont az, hogy azt írja, a "ne bántsd a zsidót" legyen az elv. Bár ettől még voltak pogromok a középkorban. De nem csak ezért hülyeség ez a rész. Nem tudom erkölcsi okokból veti-e el a nemzetiszocialista-féle megoldást, vagy gyávaságból nem javasolja azt, de elvileg hívőként köt ki az első mellett. De mindkettő irreális. Nem lehet a középkori katolikus rendet sem újracsinálni.

A holokausztozás átvette a vallás szerepét, ahogy az írás egy része is idéz egy ilyen kijelentést: "a holokauszt-narratíva fő vonzereje a bűntudattól való megszabadulás: "A holokauszt áldozata ma olyan, mint Jézus. A vállán van minden gonosz tett, amit valaha elkövettek. Adunk neki érte némi pénzt, némi közhírnevet, némi tiszteletet. Így ő folytatja a történetét, én megszabadulok a bűntudatomtól, és mindannyian a mennyben kötünk ki"

Mégpedig a zsidók és a korábban keresztény gójok körében egyaránt (a muszlimok, sintóisták, buddhisták, taoisták, konfuciánusok, animisták stb. valahogy nem igazán kerültek a hatása alá). A posztmodern pótvallási jelenségek körébe sorolható.

Amíg ezen és az azzal való nyilvánvaló manipuláláson nem látnak át az emberek, addig nincs mit tenni. Mondjuk a muszlimokat meg a feketéket nem fogja meghatni túlságosan, nekik megvan a saját számukra sokkal fontosabb sérelem- és szenvedéstörténetük...
Nos. Az én fél családomat is kiirtották Auschwitzban. Többek között nagyapám testvérének a 6 éves kislányát is.
Úgyhogy igen, olyan mint Jézus.
Hívőként meg kikötni a nácizmus mellett... érdekes.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 445
36 486
113
Nos. Az én fél családomat is kiirtották Auschwitzban. Többek között nagyapám testvérének a 6 éves kislányát is.
Úgyhogy igen, olyan mint Jézus.

Részvétem. Nem azt mondtam, hogy nem történtek meg ezek a dolgok, csak amilyen szintre lett emelve, az kváziállamvallása a kortárs nyugati civ-nek. Oroszoknak meg ugyebár a VOV...

Hívőként meg kikötni a nácizmus mellett... érdekes.

Nem hinném, hogy E. Michael Jones a nácizmus mellett van. Max. antiszemita, az nem ugyanaz.
 
Status
Not open for further replies.