Társadalmi folyamatok

Raknék az ilyen autókba négy, az aszfalt felé mutató dárdát amit ha az operációs rendszer elkerülhetetlennek látja az ütközést, belerobbant az útba és azonnal megállítja a kocsit.
Na és ki fizetné ki a károkat? Egy szoftver miatt? ;)
Azt kell elütni aki hibázott. Ez most is így van. Ha félre rántod a kormányt és neki mész egy vétlen kocsinak, akkor te vagy a kár okozó. A biztosítód nem fizet. Szerintem ez nem fog változni, akár mennyi kísérlet is lesz. Te sem szeretnéd, ha más hibájábol téged ütnének el?!
 
Ha a baleset (egy ilyen erejű lassulás kárt tenne az autóban is, így hívhatjuk balesetnek) okozója ha otthagyja a helyszínt az a cserbenhagyás és a segítség elmulasztása kategóriákat bőven kimeríti, ugyan az mint mikor a baleset okozója elhajt, büntetőjogi eset.
De így legalább nem hal meg senki.
 
Ennél bonyolultabb. Mivan, ha beléd jönnek hátulról? A szabálytalan gyalogosnak meg nincs kötelező biztosítása. Nekem már volt kerékpáros balesetem. Nekik sincs biztosításuk. Természetesen én fizettem mindent :(
 
Raknék az ilyen autókba négy, az aszfalt felé mutató dárdát amit ha az operációs rendszer elkerülhetetlennek látja az ütközést, belerobbant az útba és azonnal megállítja a kocsit.
Ez elég nagy hiba lenne...
1. Sofőr és utasok jó eséllyel azonnal meghalnak, vagy nagyon súlyosan sérülnek. (mintha nagy sebességgel betonfalnak mennél)
2. A jármű valószínűleg sebesség függvényében persze szétszakadna, kissebb nagyobb repeszdarabokkal szórva meg a környezetet.
3. A jármű legnagyobb tömegű egyben maradó része a "dárdák" hegye, mint forgáspont körül felfelé elfordulva repülésbe és pörgésbe kezdene további lemez és üveg repeszeket indítva útjára, majd felülről zuhanna lehet pont oda, ahol az van ami miatt meg kellett volna állni.

Ezen az ötleten én még dolgoznék kicsit :D
 
Ez elég nagy hiba lenne...
1. Sofőr és utasok jó eséllyel azonnal meghalnak, vagy nagyon súlyosan sérülnek. (mintha nagy sebességgel betonfalnak mennél)
2. A jármű valószínűleg sebesség függvényében persze szétszakadna, kissebb nagyobb repeszdarabokkal szórva meg a környezetet.
3. A jármű legnagyobb tömegű egyben maradó része a "dárdák" hegye, mint forgáspont körül felfelé elfordulva repülésbe és pörgésbe kezdene további lemez és üveg repeszeket indítva útjára, majd felülről zuhanna lehet pont oda, ahol az van ami miatt meg kellett volna állni.

Ezen az ötleten én még dolgoznék kicsit :D
Hmm. Akkor nézzük a jó oldalát.
Az ország egyes sötét területein nem is lenne rossz. :D :D
 
Raknék az ilyen autókba négy, az aszfalt felé mutató dárdát amit ha az operációs rendszer elkerülhetetlennek látja az ütközést, belerobbant az útba és azonnal megállítja a kocsit.

Aztán jól meg is halnának a benne ülők a belső sérülésektől.:eek:

Amíg nem tűnnének el az ember vezette járművek, sőt mi több; a gyalogosok az utakról (kirohanó gyerekek, banyatankos nyuggerek elit öngyilkos alakulatai, hipszter okostelefonozók stb.), addig úgy néznének ki az utak a dárdáktól, mint a makedón falanx...:rolleyes:
http://images.slideplayer.hu/10/2885645/slides/slide_17.jpg
 
http://moralmachine.mit.edu/



"...A Massachusetts Institute of Technology nyilvános kísérleti oldalán, a Moral Machine-n töltöttem a tegnap délutánt és gyanítom, sokan odaragadnak majd önök közül is. Az oldalon futó Moral Machine kutatás egyetlen fontos kérdése, hogy kit üssön el az önvezető autó egy elkerülhetetlen balesetben. A kérdés sokkal bonyolultabb, mint elsőre gondolnák, hiszen ha csavarunk egyet a kérdésen és elképzeljük az úttestre szabálytalanul lelépő babakocsis kismamát, aki a járdán sorakozó iskoláscsoport takarásából toppan elénk, nehéz a döntés. És mi van akkor, ha fiatalok és idősek közül kell választani?

14356376_bb9fef60ad6b5b0c2e5558edb9e8c08c_wm.jpg

Az MIT kutató olyan morális döntési helyzetekre keresik a választ, amelyeket minden autósnak meg kell hoznia egy ilyen helyzetben, ezért valahogyan az önvezető autóknak is dönteniük kell majd a közeli jövőben. A jól illusztrált feleletválasztós teszthez regisztrációra sincs szükség, csupán ide kell kattintani, de előre jelzem, hogy ezekben az elképzelt helyzetekben nem érvényes válasz az, hogy hát megállok mielőtt elütnék valakit, mert ez nem mindig jön össze: rossz fék, jeges út, féktávon belül elénk lépő gyalogosok..."

http://totalcar.hu/magazin/hidegindito/2017/01/02/januar_2/
Kitöltöttem, és nem tartozom az átlagukba. o_O
 
A video alatt egy hozzaszolas:
"Pilje:
I send my idea proposal to Volvo, GM and Ford. Not only one, but few of them. One was for Stop Now system, and is working in similar way as plane stops on Plane Carrier, by activating system under the car who has some sort of "arrow" goes straight into the road in driving direction, and it is made to stop the car, almost instantly. The hole made in road after engagement of this emergency brake is nothing comparing with saved human life, and it can be easily repaired with small amount of new asphalt. And what is good is that system can be used in pawed road as well with more efficiency, since "arrow" shoots into the ground goes much deeper than in asphalt. Maybe this Company is more interested to takeover my design? Who knows?"
:D
 
http://moralmachine.mit.edu/



"...A Massachusetts Institute of Technology nyilvános kísérleti oldalán, a Moral Machine-n töltöttem a tegnap délutánt és gyanítom, sokan odaragadnak majd önök közül is. Az oldalon futó Moral Machine kutatás egyetlen fontos kérdése, hogy kit üssön el az önvezető autó egy elkerülhetetlen balesetben. A kérdés sokkal bonyolultabb, mint elsőre gondolnák, hiszen ha csavarunk egyet a kérdésen és elképzeljük az úttestre szabálytalanul lelépő babakocsis kismamát, aki a járdán sorakozó iskoláscsoport takarásából toppan elénk, nehéz a döntés. És mi van akkor, ha fiatalok és idősek közül kell választani?

14356376_bb9fef60ad6b5b0c2e5558edb9e8c08c_wm.jpg

Az MIT kutató olyan morális döntési helyzetekre keresik a választ, amelyeket minden autósnak meg kell hoznia egy ilyen helyzetben, ezért valahogyan az önvezető autóknak is dönteniük kell majd a közeli jövőben. A jól illusztrált feleletválasztós teszthez regisztrációra sincs szükség, csupán ide kell kattintani, de előre jelzem, hogy ezekben az elképzelt helyzetekben nem érvényes válasz az, hogy hát megállok mielőtt elütnék valakit, mert ez nem mindig jön össze: rossz fék, jeges út, féktávon belül elénk lépő gyalogosok..."

http://totalcar.hu/magazin/hidegindito/2017/01/02/januar_2/

Az egész kérdésfeltevés és problémakör teljesen abszurd. Egy intelligens önvezető autónak tudnia kell, hogy hol vannak gyalogosátkelő helyek, ismernie kell az autó pontos pozícióját, az úttest és a gépkocsi állapotát, és ennek megfelelően nem szabad gyorsabban hajtania annál, mint amilyen sebességnél még biztosan meg tud állni a zebra előtt, akármi történjék.
Ha ez nem teljesül, akkor az önvezető autó hülyébb mint egy emberi sofőr, és akkor teljesen felesleges a dolgot automatizálni.

De egyébként megsúgom, nem is ez a felmérés célja, hogy a felmérésben válaszul kapott döntések alapján programozzák majd az önvezető autók irányítását.
Hanem az, hogy adatokat gyűjtsenek, hogy kinek milyen a POLITIKAI nézete (rá is kérdeznek a végén), hogy utána azt mondhassák, hogy adott politikai nézetűek inkább az időseket ütnék el, mintsem a fiatalokat. Utána ezt az érvet felhasználhatják az öregedő társadalomban arra, hogy amellett érveljenek, hogy az időseket ki kell nyírni, és amikor a keresztények tiltakoznának, akkor felhozhatják, hogy lám ez a felmérés is kimutatta, hogy a keresztények simán az idősebbeket ütnék el a fiatalok helyett, tehát kuss legyen az álszent keresztényeknek. Erről szól az egész. Nagyon átlátszó. (Annak, aki megnézte, hogy mire kérdeznek rá a végén.)
 
  • Tetszik
Reactions: karpatalja and drqv
Az onvezeto aruszalloto kamionok előbb fognak elterjedni mint az onvezeto autók. Ugyanis ebbe hatalmas pénz van. *lakotteruleten kivuli forgalomba árufuvarozás téren hamarosan hatalmas elorrelepes lessz.* ezt a hullamot lenne erdemes meglovagolni.
 
Az onvezeto aruszalloto kamionok előbb fognak elterjedni mint az onvezeto autók. Ugyanis ebbe hatalmas pénz van. *lakotteruleten kivuli forgalomba árufuvarozás téren hamarosan hatalmas elorrelepes lessz.* ezt a hullamot lenne erdemes meglovagolni.
Akkor már inkább a vonat lesz az első és utána a teherautók. Persze csak azokban az országokban ahol a fizetések magasak. Addig meg folytatódik a munkaerő elszivás.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Között pályán már viszonylag régóta elterjedt az "ön vezetés" a személyszállításban hagyták meg a vezetőt hogy biztonsagerzetet keltsen. De ma már nagyn sok helyen ez sincs...
 
Kivetelesen egyetertek Haubagoi-jal; maguk a kerdesek tul szarul vannak felteve, megfogalmazva ahhoz, hogy ezt valos felmeresnek lehessen betudni. Persze az is lehet, hogy ennyire hulyek a kerdesek kiotloi.
Plusz - hacsal el nem b@sztam valamit - a vegeredmeny nem azt hozta, amit valasztottam.