1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tengeri incidensek és balesetek

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - Tcat által indítva @ 2014. március 3..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Junkture :)
     
    yangwenli and notaricon like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak majdnem elsüllyesztették a saját anyahajójukat. Meghalt a négy manus, akit kerestek?
     
  3. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    A Norvég Királyi Haditengerészet korábbi közlése szerint a HNoMS Helge Ingtad kiemelésére körülbelül három hét múlva kerülhet sor.

    Tervek szerint a fregattot a 140 méteres BOABARGE 33 uszályon szállítják a Haakonsvern bázisra december első hetében.

    [​IMG]
    BOABARGE 33

    A fregatt mentésének tervezése azonnal megkezdődött az ütközés után. A tengerfenék feltérképezése a fregatt körül és alatt már folyamatban van. Az előzetes tervek szerint a tengerfenék kotrása után az uszály meg tudta volna közelíteni a fregattot, a hétfőről keddre virradó éjszaka során viszont a hajó tovább süllyedt, miután a rögzítő acélhuzalok közül néhány elszakadt. Ennek okaként a további feltöltődéssel járó súlynövekedést nevezték meg.

    A norvég BOA vállalat menedzsmentje és haditengerészeti tanácsadók egy új terv kidolgozásán fáradoznak, amelynek segítségével a mélyebbre süllyedt fregatt kiemelhető és elszállítható lesz.

    A károk első felmérése a Haakonsvern bázison történik majd. A haditengerészet nem nyilatkozott hogy a fregattot kijavítják-e vagy leszerelik. Ez elsősorban nem a sérülés mértéke miatt kérdéses, hanem a víz alatt töltött jelentős mennyiségű idő miatt, amelyet a hajó műszereinek többsége nem fog túlélni.

    Forrás: https://navaltoday.com/2018/11/14/raising-hnoms-helge-instad-to-take-three-weeks/
     
    luperator, fishbed, gacsat and 6 others like this.
  4. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    Az elsüllyedt HNoMS Oslo (F300).
     
    fishbed, gacsat and antigonosz like this.
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  6. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Régen valami olyasmi volt, most passz.
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    Csütörtök éjszaka is történt egy baleset a német Borkum sziget mellett. Egy török (Paksoy) és egy holland (EMS Cobalt) teherhajó ütközött

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed and molnibalage like this.
  9. beta

    beta Well-Known Member

    Ókorban a hajókat direkt ilyen öklelési céllal építették :)
     
    Kurfürst likes this.
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    De, azok, ám erősen hullámzó tengeren megbízhatóságuk nem az igazi. Plusz benne van a pakliban, hogy meghibásodott a mechanizmus...
     
    notaricon likes this.
  11. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A beszámolók szerint az ARA San Juan tengeralattjáró maradványai nagyjából 70 méteres távolságon belül helyezkednek el, amiből azt feltételezik, hogy vagy a tengerfenék felett közvetlenül, vagy a tengerfenékbe csapódáskor történt a nyomásálló test összeroppanására. Az adott tengerrészt korábban kétszer is átvizsgálták más járművek, de az összetett tengerfenék miatt a kis területen koncentrált roncsok felderítése nem volt egyszerű. A képeken a letört torony, a nyomálló test eleje a torpedóvető-csövekkel (a nem nyomásálló orr-rész nélkül) és a nyomásálló testből kiszakadt hajócsavar és tengelye látható. Érdemes megfigyelni, hogy a képeken a mélység-érték 940-942 méter körüli, tehát feltehetően olyan 950 méteres mélységben lehetnek a maradványok.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    antigonosz and fishbed like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Argentinok szerint robbanás történt a San Juan-on

     
    gacsat likes this.
  13. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Érdekes....

    [​IMG]
    A navigátorok közül ötből négy nő.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Hogy süllyesztesz el egy tengeralattjárót ami tele van nőkkel?
    Bekopogsz...
     
    szuvorov, fishbed, Pocok75 and 6 others like this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nem navigációs hiba volt.
     
  16. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ki mondta hogy az volt?
     
  17. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Képek a Helge Ingstad-ról (nov 29).
     
    fishbed, notaricon and arbalest like this.
  18. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Megvan az előzetes report a norvég hajóbalesetről.

    Röviden:

    A KNM Helge Ingstad dél felé hajózott 17-18 csomóval, fedélzetén navigációs gyakorlatot tartottak. 02:40-kor be is jelentkeztek az irányításhoz, a Fedje VTS-hez. A hajó ki volt világítva, de az AIS hajózási azonosító-rendszer csak vétel módban működött.

    3:13-kor a Sola TS tanker elkezdett kihajózni a Sture olajterminálról két vontatóhajó segedelmével.

    3:40 és 3:55 között a KNM Helge Ingstad hídján őrségváltás volt, a csatornában 3 északra tartó hajót regisztráltak (ezekről a Sola TS is tudott), illetve a Sture terminálnál egy "sok fénnyel" bíró járművet.

    [​IMG]

    3:57-kor a Sola TS fedélzetén tartózkodó kikötői navigátor (pilot) észlelt egy északról délre tartó hajót kikapcsolt AIS-al, amelyről egy perccel később érdeklődőtt a Fedje VTS-től, aki nem tudta megmondani, milyen hajó lehet. A navigátor utasította a tanker kormányosát, hogy 10 fokkal térjen ki, és aktiválta az Aldis jelzőfényt, ami a veszélyhelyzetre figyelmezteti a környező hajókat.

    [​IMG]


    4:00-kor a Fedje VTS jelezte a Sola TS-nek, hogy az északról érkező hajó feltehetően a KNM Helge Ingstad. A Sola TS fedélzetéről rádión kérték a hadihajót, hogy forduljon balra, és térjen ki. A KNM Helge Ingstad negatív választ adott, mondván amíg az észak felé tartó hajók nem haladnak el, addig nem tud balra fordulni.

    [​IMG]


    Nem sokkal 4:00 után, mikor a két hajó között már csak 400 méter volt a távolság, mind a Sola TS, mind Fedje VTS kérte a hadihajót, hogy térjen ki. A hadihajó ekkor kitérő manőverbe kezdett, de már túl késő volt, a két hajó összeütközött, és a KNM Helge Ingstad elvesztette a kormánylapátok illetve a meghajtás feletti irányítást. A hajó irányíthatatlanul haladt tovább, és 10 perc múlva felfutott a partra.

    A jegyzőkönyv szerint a hadihajó fedélzetéről nehezen lehetett megkülönböztetni a Sola TS fényeit a mögötte lévő, szintén kivilágított olajtermináltól. A Sola TS fényeit statikus kikötői infrastruktúrához kötötték, és a hajó személyzete a figyelmeztetéseket hallva a rádióban abban a hitben élt, hogy a három északra tartó hajó valamelyikével kommunikálnak, és azért nem reagáltak a kitérésre való kérésekre mert attól féltek, hogy nekiütköznek a Sola TS-hez tartozó fényeknek, amit ugye statikus kikötői infrastruktúrának gondoltak (megj.: ha az AIS vételre volt állítva, akkor is látniuk kellett volna, hogy a Sola TS jelölés nem azokhoz tartozik, márpedig rádión a Sola TS azonosította magát, tehát itt egyszerűen figyelmetlenek voltak szerintem - Cifu).
     
    misinator, fip7, luperator and 10 others like this.
  19. csakb

    csakb Active Member

    Szóval akkor nem szándékosan futtatták partra, hanem tkp. a szerencsének köszönhető, hogy nem mélyebb vízben borult fel, és süllyedt el?
     
  20. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Úgy tűnik. Szerencse a szerencsétlenségben. :(
     

Ezen oldal megosztása