1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Textron AirLand Scorpion

Diskurzus a(z) 'Közepes és könnyű csapásmérők, csatarepülőgépek' témában - joker által indítva @ 2013. szeptember 18..

  1. Star Trek

    Star Trek New Member

    Nigéria lehet vesz belőle.
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Remélhetőleg lesznek még a típusról hasonló fegyverindításos képek. Amennyiben nem ez nyer az amerikai kiképző gép tenderen, akkor nem nagy jövőt jósolok neki.
     
    fishbed and arbalest like this.
  5. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Az volt már, hogy "könnyű vadászgép"-ként simán el lehetne képzelni a Gripenek mellett? A szakirodalom 21-22. oldala alapján 2:1-es arányban üzemeltetett flottával, gépágyúval és AIM-9-cel?
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    A könnyebbnél is könnyebb? :)
     
    fip7 likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Orbitálisan ostoba ötlet. Egyrészt a két párhuzamos típus másrészt a gép teljesítménye miatt. Ne szórakozzunk már, a gép egy airlinert nem tud utolérni...
     
    antigonosz likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ahol két vadászgép is volt rendszerben, ott az F-15/F-16 (USA) illetve F-4/F-5 volt (Törökország, Irán) vagy Norvégia volt F-16/F-4-tel. Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
     
    endre and antigonosz like this.
  9. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
    Bocs, most nézem, hogy ennek az izének mindjárt két hajtóműve is van wiki szerint. Igaz, hogy a 2*18kN tolóerő némileg elmarad a Gripen 54kN (gondolom mindkettő fékpados érték) mellett, de az F-15-nek is két hajtóműve van, szóval (megfelelő motivációs gazdasági ellentételezést követően) akár lehetne ez is a csúcsvadász. Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.
    Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

    Jelmagyarázat:
    *.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
     
    endre likes this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Norvégia és Hollandia is F-16 és F-5, de így is mindkettő szuperszonikus....na meg Svájc és Spanyolország is F-18 és F-5, + spanyoloknál még Mirage F-1 is, Belgium F-16 és Mirage-V.... Németország Tornado és F-4F Phantom....
     
    endre likes this.
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Hát pedig tartok tőle, hogy a Sidewinder meg az AMRAAM is LL-rakéta, és mivel mindkettőből van raktáron, tehát akkor van LL-rakétánk. Határszéli felderítő és területvédelmi feladatra meg tényleg helikopter kellene, mert a repülőgéppel ellentétben az nem csak "nézni" tud, hanem ha lát is valamit akkor rögtön le is tud tenni a helyszínen egy csapat határvadászt/rendőrt/katonát (tetszés szerint választható - ha van miből!).
     
    endre likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A banderiális részen felröhögtem. :)
     
    svajcibeka and sirdavegd like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Még jó, hogy nekünk nem kell helikopter (se)
     
  14. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    OFF: Tavasszal/nyáron bármikor mentem a határ közelébe futva/kerón mindig ott őgyelgett a Mi-17, de mindig csak a levegőben. Ettől persze lehet, hogy desszantot/kaját is dobnak le belőle, de gyaníthatóan az előerő amúgy is ott van a talajszinen. Éjjel meg nem berreg, mert olyankor nem lát. Szóval egy tisztességes éjjellátós UAV sokkal praktikusabb lenne. Ősz óta nem jártam annyit arra, de mintha a Terepmintás Mókus átvette volna a helyét.
     
    endre likes this.
  15. sirdavegd

    sirdavegd Well-Known Member

    De egyébként ez az ON topic gép a két hajtóművével mire lehet jó? COIN-t, kiképzést kihúzták már a korábbi hsz-ekben. Műrepülés?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mármint kinek és ki húzta ki?
     
  17. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Bulgáriában turnéztak a Scorpionnal. Nos a bolgárok udvariasak voltak velük, de én beszéltem két pilótával és azt mondták, hogy semmire sem jó, mivel QRA-ra alkalmatlan a sebessége, CAS-ra meg a páncélozottlansága miatt Egyetlen felhasználási területe lehet, a csöves "COIN" légvédelmi tűzfegyverek (géppuskák, gépkarabályok, talán ZSU-23 gépágyúk hatásos tűzmagassága felett repülve LGBU-kat hajigálni, de ha már van MANPADS a környéken akkor már oda sem repülhet be... Maximum gyakorló repülőnek vennék meg, de arra meg drága...
    Nos szerintem igaza van a bolgároknak. Más topicban már leírtam, hogy nekünk Gripenhez kell az üzemórákat kihasználni, ha van lehetősége, akkor még Gripent beszerezni, (akár két 9-9 gépes gyenge század szintig) azokkal repülni. A Zlinek alapkiképzőnek jók, és nemzetközi együttműködésben a pilótaképzés köztes sugárhajtású hazai gép kihagyásával. Pld. Gripenes közösség (szeh-szlovák-magyar és talán horvát) kooperációban. Akkor lenne még PC-9M és ALCA is a rendszerben...
     
    endre, vilmoci, fip7 and 2 others like this.
  18. krokomach

    krokomach Well-Known Member

  19. krokomach

    krokomach Well-Known Member

  20. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Hogy a Mi-17-t drágább üzemeltetni, mint a csinúkot, na ezt nem veszem be.
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása