Textron AirLand Scorpion

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 521
6 490
113

FullHD
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 521
6 490
113

Remélhetőleg lesznek még a típusról hasonló fegyverindításos képek. Amennyiben nem ez nyer az amerikai kiképző gép tenderen, akkor nem nagy jövőt jósolok neki.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Az volt már, hogy "könnyű vadászgép"-ként simán el lehetne képzelni a Gripenek mellett? A szakirodalom 21-22. oldala alapján 2:1-es arányban üzemeltetett flottával, gépágyúval és AIM-9-cel?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 171
45 702
113
Az volt már, hogy "könnyű vadászgép"-ként simán el lehetne képzelni a Gripenek mellett? A szakirodalom 21-22. oldala alapján 2:1-es arányban üzemeltetett flottával, gépágyúval és AIM-9-cel?
Orbitálisan ostoba ötlet. Egyrészt a két párhuzamos típus másrészt a gép teljesítménye miatt. Ne szórakozzunk már, a gép egy airlinert nem tud utolérni...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 171
45 702
113
Orbitálisan ostoba ötlet. Egyrészt a két párhuzamos típus másrészt a gép teljesítménye miatt. Ne szórakozzunk már, a gép egy airlinert nem tud utolérni...
Ahol két vadászgép is volt rendszerben, ott az F-15/F-16 (USA) illetve F-4/F-5 volt (Törökország, Irán) vagy Norvégia volt F-16/F-4-tel. Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
A könnyebbnél is könnyebb? :)
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Bocs, most nézem, hogy ennek az izének mindjárt két hajtóműve is van wiki szerint. Igaz, hogy a 2*18kN tolóerő némileg elmarad a Gripen 54kN (gondolom mindkettő fékpados érték) mellett, de az F-15-nek is két hajtóműve van, szóval (megfelelő motivációs gazdasági ellentételezést követően) akár lehetne ez is a csúcsvadász. Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.
... Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
Ahol két vadászgép is volt rendszerben, ott az F-15/F-16 (USA) illetve F-4/F-5 volt (Törökország, Irán) vagy Norvégia volt F-16/F-4-tel. Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
Norvégia és Hollandia is F-16 és F-5, de így is mindkettő szuperszonikus....na meg Svájc és Spanyolország is F-18 és F-5, + spanyoloknál még Mirage F-1 is, Belgium F-16 és Mirage-V.... Németország Tornado és F-4F Phantom....
 
  • Tetszik
Reactions: endre

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.

Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
Hát pedig tartok tőle, hogy a Sidewinder meg az AMRAAM is LL-rakéta, és mivel mindkettőből van raktáron, tehát akkor van LL-rakétánk. Határszéli felderítő és területvédelmi feladatra meg tényleg helikopter kellene, mert a repülőgéppel ellentétben az nem csak "nézni" tud, hanem ha lát is valamit akkor rögtön le is tud tenni a helyszínen egy csapat határvadászt/rendőrt/katonát (tetszés szerint választható - ha van miből!).
 
  • Tetszik
Reactions: endre

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 171
45 702
113
Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét:
  1. Felejtsük már el ez a 4700 USD-s Gripen repóra költséget, nettó faszság. A keróköltség van ennek közelében...
  2. A Textron gép kéthajtűmves, még ha utánégető nélküli cucc is. Viszont PGM képeesség data link és egyebek mellett a mesében repül ennyiért élettartamban számolva. 5-6 ezer dollár alatt te katonai gépet két hajtóművel nem reptetsz. A tökcsupasz vagy majdnem tökcsipasz MI-8/17 repórája van 3-4k USD táján.

annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják,
És lám. :)

szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.
Ezt az egész részt ugorjuk át.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
A banderiális részen felröhögtem. :)
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 272
2 093
113
Hát pedig tartok tőle, hogy a Sidewinder meg az AMRAAM is LL-rakéta, és mivel mindkettőből van raktáron, tehát akkor van LL-rakétánk. Határszéli felderítő és területvédelmi feladatra meg tényleg helikopter kellene, mert a repülőgéppel ellentétben az nem csak "nézni" tud, hanem ha lát is valamit akkor rögtön le is tud tenni a helyszínen egy csapat határvadászt/rendőrt/katonát (tetszés szerint választható - ha van miből!).
OFF: Tavasszal/nyáron bármikor mentem a határ közelébe futva/kerón mindig ott őgyelgett a Mi-17, de mindig csak a levegőben. Ettől persze lehet, hogy desszantot/kaját is dobnak le belőle, de gyaníthatóan az előerő amúgy is ott van a talajszinen. Éjjel meg nem berreg, mert olyankor nem lát. Szóval egy tisztességes éjjellátós UAV sokkal praktikusabb lenne. Ősz óta nem jártam annyit arra, de mintha a Terepmintás Mókus átvette volna a helyét.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
1 233
2 003
113
Bulgáriában turnéztak a Scorpionnal. Nos a bolgárok udvariasak voltak velük, de én beszéltem két pilótával és azt mondták, hogy semmire sem jó, mivel QRA-ra alkalmatlan a sebessége, CAS-ra meg a páncélozottlansága miatt Egyetlen felhasználási területe lehet, a csöves "COIN" légvédelmi tűzfegyverek (géppuskák, gépkarabályok, talán ZSU-23 gépágyúk hatásos tűzmagassága felett repülve LGBU-kat hajigálni, de ha már van MANPADS a környéken akkor már oda sem repülhet be... Maximum gyakorló repülőnek vennék meg, de arra meg drága...
Nos szerintem igaza van a bolgároknak. Más topicban már leírtam, hogy nekünk Gripenhez kell az üzemórákat kihasználni, ha van lehetősége, akkor még Gripent beszerezni, (akár két 9-9 gépes gyenge század szintig) azokkal repülni. A Zlinek alapkiképzőnek jók, és nemzetközi együttműködésben a pilótaképzés köztes sugárhajtású hazai gép kihagyásával. Pld. Gripenes közösség (szeh-szlovák-magyar és talán horvát) kooperációban. Akkor lenne még PC-9M és ALCA is a rendszerben...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 673
2 753
113
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Bocs, most nézem, hogy ennek az izének mindjárt két hajtóműve is van wiki szerint. Igaz, hogy a 2*18kN tolóerő némileg elmarad a Gripen 54kN (gondolom mindkettő fékpados érték) mellett, de az F-15-nek is két hajtóműve van, szóval (megfelelő motivációs gazdasági ellentételezést követően) akár lehetne ez is a csúcsvadász. Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.

Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
Hogy a Mi-17-t drágább üzemeltetni, mint a csinúkot, na ezt nem veszem be.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7