Textron AirLand Scorpion

Textron_AirLand_Scorpion_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FullHD
 
Textron_AirLand_Scorpion_1080p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Remélhetőleg lesznek még a típusról hasonló fegyverindításos képek. Amennyiben nem ez nyer az amerikai kiképző gép tenderen, akkor nem nagy jövőt jósolok neki.
 
Az volt már, hogy "könnyű vadászgép"-ként simán el lehetne képzelni a Gripenek mellett? A szakirodalom 21-22. oldala alapján 2:1-es arányban üzemeltetett flottával, gépágyúval és AIM-9-cel?
 
Az volt már, hogy "könnyű vadászgép"-ként simán el lehetne képzelni a Gripenek mellett? A szakirodalom 21-22. oldala alapján 2:1-es arányban üzemeltetett flottával, gépágyúval és AIM-9-cel?
Orbitálisan ostoba ötlet. Egyrészt a két párhuzamos típus másrészt a gép teljesítménye miatt. Ne szórakozzunk már, a gép egy airlinert nem tud utolérni...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Orbitálisan ostoba ötlet. Egyrészt a két párhuzamos típus másrészt a gép teljesítménye miatt. Ne szórakozzunk már, a gép egy airlinert nem tud utolérni...
Ahol két vadászgép is volt rendszerben, ott az F-15/F-16 (USA) illetve F-4/F-5 volt (Törökország, Irán) vagy Norvégia volt F-16/F-4-tel. Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
 
A könnyebbnél is könnyebb? :)
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Bocs, most nézem, hogy ennek az izének mindjárt két hajtóműve is van wiki szerint. Igaz, hogy a 2*18kN tolóerő némileg elmarad a Gripen 54kN (gondolom mindkettő fékpados érték) mellett, de az F-15-nek is két hajtóműve van, szóval (megfelelő motivációs gazdasági ellentételezést követően) akár lehetne ez is a csúcsvadász. Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.
... Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Ahol két vadászgép is volt rendszerben, ott az F-15/F-16 (USA) illetve F-4/F-5 volt (Törökország, Irán) vagy Norvégia volt F-16/F-4-tel. Ugye feltűnik, hogy mindkét gép szuperszonikus...?
Norvégia és Hollandia is F-16 és F-5, de így is mindkettő szuperszonikus....na meg Svájc és Spanyolország is F-18 és F-5, + spanyoloknál még Mirage F-1 is, Belgium F-16 és Mirage-V.... Németország Tornado és F-4F Phantom....
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.

Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
Hát pedig tartok tőle, hogy a Sidewinder meg az AMRAAM is LL-rakéta, és mivel mindkettőből van raktáron, tehát akkor van LL-rakétánk. Határszéli felderítő és területvédelmi feladatra meg tényleg helikopter kellene, mert a repülőgéppel ellentétben az nem csak "nézni" tud, hanem ha lát is valamit akkor rögtön le is tud tenni a helyszínen egy csapat határvadászt/rendőrt/katonát (tetszés szerint választható - ha van miből!).
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét:
  1. Felejtsük már el ez a 4700 USD-s Gripen repóra költséget, nettó faszság. A keróköltség van ennek közelében...
  2. A Textron gép kéthajtűmves, még ha utánégető nélküli cucc is. Viszont PGM képeesség data link és egyebek mellett a mesében repül ennyiért élettartamban számolva. 5-6 ezer dollár alatt te katonai gépet két hajtóművel nem reptetsz. A tökcsupasz vagy majdnem tökcsipasz MI-8/17 repórája van 3-4k USD táján.

annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják,
És lám. :)

szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.
Ezt az egész részt ugorjuk át.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
A banderiális részen felröhögtem. :)
 
Hát pedig tartok tőle, hogy a Sidewinder meg az AMRAAM is LL-rakéta, és mivel mindkettőből van raktáron, tehát akkor van LL-rakétánk. Határszéli felderítő és területvédelmi feladatra meg tényleg helikopter kellene, mert a repülőgéppel ellentétben az nem csak "nézni" tud, hanem ha lát is valamit akkor rögtön le is tud tenni a helyszínen egy csapat határvadászt/rendőrt/katonát (tetszés szerint választható - ha van miből!).
OFF: Tavasszal/nyáron bármikor mentem a határ közelébe futva/kerón mindig ott őgyelgett a Mi-17, de mindig csak a levegőben. Ettől persze lehet, hogy desszantot/kaját is dobnak le belőle, de gyaníthatóan az előerő amúgy is ott van a talajszinen. Éjjel meg nem berreg, mert olyankor nem lát. Szóval egy tisztességes éjjellátós UAV sokkal praktikusabb lenne. Ősz óta nem jártam annyit arra, de mintha a Terepmintás Mókus átvette volna a helyét.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Bulgáriában turnéztak a Scorpionnal. Nos a bolgárok udvariasak voltak velük, de én beszéltem két pilótával és azt mondták, hogy semmire sem jó, mivel QRA-ra alkalmatlan a sebessége, CAS-ra meg a páncélozottlansága miatt Egyetlen felhasználási területe lehet, a csöves "COIN" légvédelmi tűzfegyverek (géppuskák, gépkarabályok, talán ZSU-23 gépágyúk hatásos tűzmagassága felett repülve LGBU-kat hajigálni, de ha már van MANPADS a környéken akkor már oda sem repülhet be... Maximum gyakorló repülőnek vennék meg, de arra meg drága...
Nos szerintem igaza van a bolgároknak. Más topicban már leírtam, hogy nekünk Gripenhez kell az üzemórákat kihasználni, ha van lehetősége, akkor még Gripent beszerezni, (akár két 9-9 gépes gyenge század szintig) azokkal repülni. A Zlinek alapkiképzőnek jók, és nemzetközi együttműködésben a pilótaképzés köztes sugárhajtású hazai gép kihagyásával. Pld. Gripenes közösség (szeh-szlovák-magyar és talán horvát) kooperációban. Akkor lenne még PC-9M és ALCA is a rendszerben...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kukacbombázó Ancsát mégsem vehetünk, mert az már a NATO-nak is szemet szúrna :D .
Bocs, most nézem, hogy ennek az izének mindjárt két hajtóműve is van wiki szerint. Igaz, hogy a 2*18kN tolóerő némileg elmarad a Gripen 54kN (gondolom mindkettő fékpados érték) mellett, de az F-15-nek is két hajtóműve van, szóval (megfelelő motivációs gazdasági ellentételezést követően) akár lehetne ez is a csúcsvadász. Levegő-levegő rakétánk tudtommal még amúgy sincs, szóval gyakorlatban mind a kettő pont ugyanakkora BVR képességekkel rendelkezik.

Oké, Molninak nem tetszik annyira a honi AK-felújításoknál is briliánsabb ötlet, úgyhogy legyen belőle a déli határszélre rendszeresített területvédelmi banderiális felderítő-csatarepülőgép*. 2200 USD a repóra költsége, ami veri a Gripen 4700 USD-s költségét: annyira egyébként nem elmebeteg (de, határozottan az) az ötlet, mert a MI-17 papríton 2850 USD-t eszik óránként, a mi viseltes mákdarálóink meg már igencsak a végét járják, szóval foghat akár vastagabban is a ceruza (vagy a ducktape). Persze ennyi erővel vehetnénk Huey II-t is, ami csak 535 dollárt eszik óránként - hátránya, hogy nincs szárnya, előnye, hogy szép. A-10-est viszont nem veszünk, mert az nem multirole, plusz a Honvédelmi Múzeum tényleg csak kőbaltákkal tudja védeni a hont, ha azok a 17716 dolláros repórák befigyelnének (ok, tudom, más a US számolási módszertan, de akkor is egy nagyságrend az eltérés - plusz amúgy sem adnának el nekünk). Azért jó volna összefutni egy példánnyal a 2017-es ostravai repnapon a Michael Bay által agyonhájpolt Oyster helyett. A BUFF és a B-1 maradhat.

Jelmagyarázat:
*.: akinek eddig bármiféle olyan gondolata támadt, miszerint én ezt az ötletet valamennyire is komolyan gondolom, akkor ideáig eljutva megnyugodhatott :p
Hogy a Mi-17-t drágább üzemeltetni, mint a csinúkot, na ezt nem veszem be.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7