TF-X / MMU / Kaan (TAI, Törökország)

Fl7o-J2e-Xw-AEOe-EQ.jpg
.
.
Úgy tűnik, a törökök elsőre sokkal jobban igyekeznek ráérezni az 5.gen formavilágra, mint az oroszok a lassan évszázados repülőiparukkal. Pl megpróbálták a "KOLS"-t is stealthesiteni, bár elég bumfordi lett. :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ambiciózus

"A járatot 2025-re tervezték. 2023 végén repülni fog. Kész, repülni fog. Minden rendszerüket telepítjük. Nincs menekvés."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Törökország, Oroszország együttműködik a török vadászgép fejlesztésében - török tisztviselő
Dmitrij Sugajev, az orosz Szövetségi Katonai Műszaki Együttműködési Szolgálat igazgatója augusztusban azt mondta, hogy Oroszország és Törökország konzultációkat folytat a török TF-X vadászrepülőgép fejlesztése terén folytatott együttműködési kérdésekről.
5 DEC 2021, 13:55
 
Temel Kotil: We stated that they formed a partnership to develop and produce landing gear that will carry a load of 60 tons with the force emerging during the landing. We have a partnership with Altınay, TUSAŞ and an Italian company. The Italian company also makes the landing gear for Hürjet together with Altınay. Turkey is here to make landing gear. The team got the talent."

lfzhtwz.jpg


Temel Kotil: "We have ASELSAN for avionics and computer hardware, we have HAVELSAN for software, TUSAŞ has its own software team. The actuators that provide the movements of the wings and control surfaces in warplanes are in partnership with TUSAŞ, Altınay and a Ukrainian company. We are working to produce the transparent canopy surrounding the cockpit locally. The aircraft has a very effective radar in its nose. We gave this task to ASELSAN, it is doing it. There are sensors and sensors on the aircraft, we gave them to ASELSAN, HAVELSAN. Central computers are made by TÜBİTAK BİLGEM. Pavotek is developing the power distribution system. We have activated all the capabilities in Turkey on this aircraft. Building a fighter jet means engaging all the elements that can contribute. We give work to anyone who wants to do. TAI's main role here is design, finishing geometry. The outer geometry is finished, the control surfaces are finished, now we do the structural skeleton, the shaping. No one else can do this but us. All the equipment we will put into it is made by others. They must be local and national. Combat aircraft means domestic and national. Everything from A to Z, including the engine, will be local and national when the time comes. For this reason, we include Turkish companies in the project as much as possible and give contracts. We say, 'Let anyone who can do it come'."

Temel Kotil pointed out that the MMU consists of 20 thousand parts and stated that a ready-made engine will be used at the beginning, and then the engine to be developed by TRMotor will be integrated into the aircraft.

A Hurjet és a TFX futóműveit a TAAC és az olasz MA Groupe fejleszti.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Elhagyva a HUD és HMD ! Komolyabbak már ezek is mint az oroszok ! És már EOTS is van / lesz ! A szu-57 tényleg ideje lenne már összekapni mert egy vicckategória !!
Frdf83FX0AEbFCR
Ez egy prototípus, harminc éves F-16C hajtóművekkel.
Nem mondom, hogy nincs benne potenciál, de ez is csak alulról karcolja az 5. generációt.
 
FRESH

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Valamit tudhatnak a török tervezők a stealth-ről, máskülönben egy ennyire ronda orrkialakítást nem csináltak volna egy olyan géphez, amit szuperszonikusnak szánnak.
A koreaiakhoz hasonlóan ők is aránytalanul hatalmas kabintetőt konstruáltak, biztosra veszem, mind a ketten jó okkal tették ezt.
Csak nem tetszik, habár ez szubjektív.
Én még leragadtam ott, hogy ha egy gép gyors is, akkor a gép legyen hegyes és a szükséges rossz kabintető legyen arányaiban a lehető legkisebb, mint a MiG-25-ösnél.
De még az ötödik generáció is tartja magát úgy-ahogy ehhez, lásd az F-22, Szu-57, vagy J-20 arányait.

De ez a török meg koreai gép akkora túlméretes bumfordi kabinszekcióval rendelkezik, mintha direkt akarnák tolni a levegőt.
Nem kétlem, hogy a fejlett aerodinamikai modell talán jobban ért ehhez, mint én, de egyszerűen bántja a szemem.
Az orról nem is beszélve.
 
Valamit tudhatnak a török tervezők a stealth-ről, máskülönben egy ennyire ronda orrkialakítást nem csináltak volna egy olyan géphez, amit szuperszonikusnak szánnak.
A koreaiakhoz hasonlóan ők is aránytalanul hatalmas kabintetőt konstruáltak, biztosra veszem, mind a ketten jó okkal tették ezt.
Csak nem tetszik, habár ez szubjektív.
Én még leragadtam ott, hogy ha egy gép gyors is, akkor a gép legyen hegyes és a szükséges rossz kabintető legyen arányaiban a lehető legkisebb, mint a MiG-25-ösnél.
De még az ötödik generáció is tartja magát úgy-ahogy ehhez, lásd az F-22, Szu-57, vagy J-20 arányait.

De ez a török meg koreai gép akkora túlméretes bumfordi kabinszekcióval rendelkezik, mintha direkt akarnák tolni a levegőt.
Nem kétlem, hogy a fejlett aerodinamikai modell talán jobban ért ehhez, mint én, de egyszerűen bántja a szemem.
Az orról nem is beszélve.
Az esztétikai ítéletek személyesek, nem hiszem, hogy felhatalmazásom van vitatkozni róluk. Figyelembe véve, hogy mérnökök ezrei, köztük a BAE mérnökei tervezték és elemezték ezt a repülőgépet, valószínűleg előre gondolkodtak azon, hogy mi miatt aggódik.
 
Sajnos azzá válok, amikor manapság megpróbálok hosszú mondatokat alkotni.
drunk-falling.gif