TF-X / MMU / Kaan (TAI, Törökország)

Megjelent a KIZILELMA és az MMU kritikus terméke! TOYGUN

A TOYGUN 1280×1024 felbontású IR képalkotó rendszerrel és lézeres jelölővel rendelkezik, amely az MWIR sávban működik. Az IR képalkotó rendszer képjavító módszereket is tartalmaz (él-sarok simítása, képélesítés, hisztogram kiegyenlítés, fekete/fehér kiegyenlítés, köd, köd és légköri hatások eltávolítása / minimalizálása, vacsorafelbontás, turbulencia korrektor és célértékelés) a nagy felbontás támogatására.

A TOYGUN, amely olyan küldetésekben használható, mint a levegő-levegő harc, a levegő-föld harc, a felderítés, a megfigyelés és a célzás, olyan funkciókat tartalmaz, mint a lézeres távolságmérés 35 km-ig, automatikus célfelismerés (OHA), egy- / többszörös célkövetés, 2 tengelyes mechanika + 2 tengelyes optikai stabilizálás. A TOYGUN-nal egyidejűleg a követett célok koordinátái meghatározhatók a belső GPS + inerciális mérőegység + külső ANS segítségével.

Műszaki előírások

HD IR kamera érzékelő felbontása1280×1024
HullámhosszMWIR
Lézeres távolságmérő és célpont
kereső
1064 nm hullámhossz

Hatótávolság akár 35 km
Kompatibilis a NATO STANAG 3733-mal
Tápellátási interfész28 VDC
Energiafelhasználás1000W
Méret (magasság x szélesség x mélység)Érzékelő egység: 710 mm x 550 mm x 815 mm

Csiszolt üvegmodul: 285,7 mm x 618,4 mm x 800,3 mm
SúlyÉrzékelő egység: 120 kg (max.)

Csiszolt üvegmodul: 22 kg
Üzemi hőmérséklet-40°C és +70°C között

ASELSAN-TOYGUN-Elektro-Optik.jpg
TOYGUN-Elektro-Optik-Sensor-Sistemi-2.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
patrick-bateman-american-psycho.gif
 
A koreaiakhoz hasonlóan ők is aránytalanul hatalmas kabintetőt konstruáltak, biztosra veszem, mind a ketten jó okkal tették ezt.
Csak nem tetszik, habár ez szubjektív.
.
.
Elkepzelhetö, hogy a viszonylag azert nem kicsi digitalis sisak miatt kell a nagy kabintetö? Hogy a pilota tudjon kenyelmesen körbefordulni a sisakkal a fejen?
 
.
.
Elkepzelhetö, hogy a viszonylag azert nem kicsi digitalis sisak miatt kell a nagy kabintetö? Hogy a pilota tudjon kenyelmesen körbefordulni a sisakkal a fejen?
Simán lehet ez is. Azt is látni kell, hogy ahogy az évtizedek során a Mach 3-ról leadták a tervezők a végsebességet Mach 2.5-re, majd Mach 2+-ra, majd ezután kiderült, hogy a gépek a gyakorlatban még ezt a sebességet se érik el, úgy nőhetett meg a kabinszekció mérete bűntetlenül.
Egyszerűen csak nem ehhez van szokva az ember szeme, mert a sugárhajtású, azon belül isa szuperszonikus katonai repülés az nem a gyakorlati maximális, hanem az elvi maximális végsebességhez megfelelő aerodinamikai formákat adta ki idáig és mi ehhez a látványhoz "szocializálódtunk".

Már az F-35-ösön is látszik, hogy csak azért, mert a gépet Mach 1.6-ig tervezték, a kabinszekció jóval nagyobb, mint a többi gép esetében. És ez még csak nem is jelenti azt, hogy csak a kabinkeresztmetszet miatt ne tudna a gép ennél gyorsabban is repülni, hanem csak arról van szó, hogy az F-35-ös esetében a teljes berepülési tesztsorozatot Mach 1.6 sebességig maximalizálták, az előzetes kalkulációk alapján, így sem a borítás hőtűrése, sem a szárny flatterhajlama, sem a hajtómű viselkedése nem lett feltárva Mach 1.6 felett.
Elképzelhető, hogy a kabin maga még bírná is, de ennek valójában nincs gyakorati jelentősége.

És valószínű, hogy ugyanígy jártak el a koreai és török tervezők is, ezért néznek ki így a gépek.
 
ezután kiderült, hogy a gépek a gyakorlatban még ezt a sebességet se érik el, úgy nőhetett meg a kabinszekció mérete bűntetlenül.
.
.
Nem tudom.... Ha csökken is az elerendö vegsebesseg, csak emiatt me´g lehetne a legellenallast alacsonya(bba)n tartani. Pl kisebb legellenallas, kisebb uzemanyagfogyasztas, es akkor vagy kevesebb uzemanyag is eleg, vagy valtozatlan uzemanyagmennyiseggel nagyobb a hatotav, ami viszont döntö szempont.