TFX program

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
Fehért Tamás nem áll le a privátban hülyeségekkel való bombázással. Íme. Figyelem, előtte tessék bevenni nyugatót, igen erős az anyag...

<i>
A nyugat-németek (NSZK) fejlesztettek önállóan egy lopakodó szuperszonikus vadászgépet, MBB Lampyridae (Firefly) néven. Pénz is volt rá, jó erős német márka, meg szükség is volt rá, az állig felfegyerzett VSz (NDK+SZU) miatt a keleti határon.

Mindössze akarat nem volt szembeszállni az amcsikkal, amikor jött a CIA és szólt, hogy a németek nem fejleszthetik tovább, mert nem támaszthatnak konkurenciát az éppen akkortájt, 1988-ban Panamában lelepleződött F-117-esnek, másrészt a lopakodó technológia nem juthat úgymond a komcsi kémek kezébe. (Miközben ekkor valójában az USA szemét lopták ki a bejuttatott szovjet kémek és az NSZK elhárítás egsz jól működött...)

De hát a II. vh. utáni vesztes németség egy ilyen megalázott népfajta, a bele nevelt bűntudat (schuldkult) miatt nem mer ellenszegülni az urainak. Szépen bezúzták a Lampyridae-t, maradt utána pár deszka-modell, fénykép és rajz:

http://www.b-domke.de/AviationImages/Deutsches_Museum/Images/Lampyridae_Stealth_WTT_23494.jpg

http://home.xmsnet.nl/hdejong/curious/Lampyridae%20from%20Flight%20International.jpg

http://home.xmsnet.nl/hdejong/curious/Lampyridae%20front.jpg

Nagyjából ugyanaz az eset, mint a kanadai Avro Arrow-nál: ha engedik a jenkik kifejlődni a projektet, akkor az USAF / USN / USSR gépparkja lábbal-hajtós gyerek tricikli szintjére süllyedt volna összehasonlításban.

Konklúzió: Németország ma még erősebb gazdaságilag, mint a 80-as évek végén volt és a még fejlettebb technológia is náluk van. Jelenleg persze csak autógyártásban élhetik ki magukat. Ha azonban egy ügyes hipnotizőr megszabadítaná a németeket a beléjük szuggerált "schuldkult"-tól, akkor a BMW, Daimler és más hasonló német cégek hónapok alatt képesek lesznek olyan
aerospace technológiákat gyártásba venni, amiket eddig csak Zs-kategóriás scifi-kben láthattunk.

A németek ugyanis döbbenetes mérnöki és ipari tehetséggel rendelkeznek! Kurt Tank prof a II. vh. végén dobbantott Argentínába, akik ennek hatására 1 év alatt eljutottak a bikaheréléstől a szuperszónikus vadászgépig. Ugyanez ismétlődött később Indiában. Von Braun és az ex-Avro csapat nélkül az amcsik
gyalog mehettek volna a Holdra!
</i>
 
M

molnibalage

Guest
Mock-up és koncepciót kezel kifejlesztett gépként. NSZK anno egy Tornado szintű gépet nem tudott önállóan kifejleszteni, nehogy alacsony észlelhetőségű gépet. Még a '70-es évek elején is is a röhejes F-104G-t gyártották talán, amihez kb. 0 komoly dolgot fejlesztett a német ipar.

Az Arrow-os legenda meg tényleg a hab a tortán és a könyökömön jön már ki. Nem igaz, hogy annak a '90-es évek beli filmben ennyi ember bedől...

A gép repteljesítménye közelében nem volt semmilyen mai 4. gen vadászgépnek, de még a jobb 3. gen gépek is sanszosan leverik ott, ahol kell, a légharcok jellemző magasságában.

Igen, nagy elméleti csúcssebessége volt, de ezt minden '50-es évek végén és '60-as évek elején tervezett gép elmondhatja magáról, a MiG-21F is kb. rendelkezik az F-16 elméleti csúcssebességgével. Számít..? Hát már elnézést, de kurvára nem. Ezt hányszor kell még elmagyarázni és az FT féle zseniknek...?

A spec. excess power értékei a vadászok légiharc tartományában meg röhejesek a mai gépekkel összevetve. Elég megnézni az F-104, F-4, F-5 és F-16 gépek Ps értékét az F-15 írás mellékletében. Az F-4 egy változata még az F-104-nél is jobb volt vagy 20%-kal, az F-15 meg hülyére verte a F-4-et is.

Ehhez képest a szuperszonikus 500 km-es zárt körön repülés sebességi rekordját mai napig F-4 tartja. Miért? Mert erre a tartományra volt belőve, ott jobban működött. Ettől még a légiharcok jellemző sebesség tartományában alulmarad paraméterek terén minden későbbi elsővonalas vadásszal szemben. Az F-15 hülyére veri manőverező légiharcban low subsonictól low supersonic tartományban az Arrow-ot, de sanszosan még az F-4 későbbi változatai is. Az Arrow egy MiG-25 féle elfogó, honi légvédelmi vadász volt, csak belső térrel bírt, mert az akkori hajtóművel csak úgy volt elérhető a nagy sebessség. A MiG-25 már négy rakétával is képest volt M2,5+ sebességre, mert később készült.

(Az egyik MAKSZ-on megpróbálták megdönteni az oroszok a rekordot, nem sikerült.)

Az Arrow fegyverzete lényegében soha nem készült el, egy ígéret volt, ahogy az egész gép, és ha még elkészült volna, a kor általános színvonala determinálta volna, hogy mennyire alkalmas vadász-vadász harca. Kb. semennyire. Közpes magasságban dogfigtban egy F-5 is megette volna, ahogy tette ezt a MiG-25-tel Irak-Irán között.
 

mj89

New Member
2013. december 3.
2
0
1
TFX C100 tipust vagy a TFX C200 választják alapul vagyis kinézetre és a hajto müvet is ,és persze magyar fejlesztésü lopakoto bevonatot kapja ,akkor magyarországnak vagyis nekkünk erre ,a tipusra lesz e jogunk ,megvenni ha arra jutna a sor ?
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 016
113
Ezt egyébként annyiból én is kérdezném, hogy ilyenkor mi a helyzet? Mert gondolom ettől a bevonattól még nem vagyunk benne a fejlesztők között és kell pályázatot írni... Vagy mi kell hozzá, hogy azt mondjuk, hogy a fejlesztők országok között vagyunk, úgyhogy mi ebből veszünk és kész?
Nem mintha ne lehet úgy megírni a pályázatot, hogy ne erre az egy gépre legyen kihegyezve... A kérdés, hogy lesz-e majd rá keret, meg akarat, amikor majd ott tartunk... Gondolom. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 782
6 474
113
Az Arrow fegyverzete lényegében soha nem készült el, egy ígéret volt, ahogy az egész gép, és ha még elkészült volna, a kor általános színvonala determinálta volna, hogy mennyire alkalmas vadász-vadász harca. Kb. semennyire.

Mi lett volna, ha...

Az egész legendagyártás erre épül.
Mi lett volna, ha ez elkészül, ha azt nem állítják le a politikusok. Ha, ha...
Hahahaha.

Csakhogy a történelem nem ismeri a ha fogalmát.

Ha (sic!) ismerné, akkor már egy konstrukció megvalósulása, még inkább rendszerbeállítása is újabb ellenintézkedéseket/típusokat vont volna maga után, ami újabb ellenintézkedé...
Szóval ellehet játszani a gondolattal, lehet nézegetni pl. ezt a honlapot, meg lehet szörfölgetni a "navigation"-jában.
http://www.testpilot.ru/type/fighter_e.htm

De ettől még meddő ábrándozás, vita és okoskodás ezen ötletek, tervek élet és harcképességén való filózás.

Tényleg!
Mi lett volna, ha a SAAB valósította volna meg az első lopakodót!? :)
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem semmi. Az első digitális adatátviteli rendszer repcsik és földi cucc között is svéd volt a '60-as években, ettől még azért az F-35/F-22 szintű datalink mégis jenki...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 789
57 613
113
molni

A Gripen adatátviteli rendszere van olyan fejlett mint a Raptoré.
 
M

molnibalage

Guest
100 MB/sec nagyságrendű átvitelre képes? A Raptorral komplett SAR képet nyomtak át néhány sec alatt. Gripennél ilyenről nem hallottam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
29 920
56 975
113
http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver, melyet az USAF reményei szerint 2014-től kezdődően kapnák meg a F-22 vadászbombázók. Ez kibővíti az elektronikai zavaró képességeket és magában foglalja a Link 16-os adatátviteli rendszer integrációját is. Utóbbit eddig nem kapta meg a flotta nagyobbik része, így a gépek csak a többi Raptorral voltak képesek titkosított adatátvitelre, más típusokkal nem."
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
26 950
51 951
113
TFX C100 tipust vagy a TFX C200 választják alapul vagyis kinézetre és a hajto müvet is ,és persze magyar fejlesztésü lopakoto bevonatot kapja ,akkor magyarországnak vagyis nekkünk erre ,a tipusra lesz e jogunk ,megvenni ha arra jutna a sor ?

Hm, ha mondjuk az Uniriv kft gyártja a szegecseket meg csavarokat a Leopard II-höz akkor még nem hiszem hogy a fejlesztők között vagyunk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
29 920
56 975
113
http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver...."

Persze ez nem azt jelenti hogy nem volt fejlett adatátviteli rendszere, csak nem volt kompatibilis a többi géppel.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 782
6 474
113
Szerintem semmi. Az első digitális adatátviteli rendszer repcsik és földi cucc között is svéd volt a '60-as években, ettől még azért az F-35/F-22 szintű datalink mégis jenki...

A válaszodat köszönöm.
A kérdésemet kicsit "kópésnak" szántam, de hangulatjelek nélkül néha nehéz átadni a mögöttest.
/Érdekes, a diyaudio.hu-n lehet hangulatjelekkel operálni, pedig az sem egy bulvároldal/

Lehet, hogy félreérthető voltam; "...De ettől még meddő ábrándozás, vita és okoskodás ezen ötletek, tervek élet és harcképességén való filózás..."

"...Mock-up és koncepciót kezel kifejlesztett gépként..." kezdetű encikli...akarom mondani hozzászólásod nagyon profi!
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote rel="Terminator">http://htka.hu/2013/02/25/htka-hirhalom-2013-8-het/

"A következő lépés a 3.2A szoftver...."

Persze ez nem azt jelenti hogy nem volt fejlett adatátviteli rendszere, csak nem volt kompatibilis a többi géppel.</blockquote>

Ahogy a Gripené sem, csak a magyar Griffek képesek tudommal Link 16 alapú hálózatra csatlakozni, senki más.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
15 222
14 176
113
" Ha azonban egy ügyes hipnotizőr megszabadítaná a németeket a beléjük szuggerált "schuldkult"-tól, akkor a BMW, Daimler és más hasonló német cégek hónapok alatt képesek lesznek olyan
aerospace technológiákat gyártásba venni, amiket eddig csak Zs-kategóriás scifi-kben láthattunk."

A németek már elsorvadtak haditechnika terén kivéve tank fejlesztésben .
És itt nem a jelenről van szó hanem a jövőről is.
A jenkiknek ott van a f-135 hajtómű az oroszok is gőzerővel fejlesztik a pakfa új hajtóművét 2030 közepén ez a két ország 6 gen gépe már guruló próbákat fog végezni szintén egy hajtóművel.
És sajnos már kína is lehagyta őket és a távolság még tovább nő.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
19 626
22 596
113
Ez az elsorvadás kicsit erős kifejezés. Mostanában igaz, hogy nem fejlesztettek a németek pl 5. gen gépet sem, de ha van rá igény és a politikai légkör is megfelelő, akkor össze tudnak szedni annyi és olyan mérnököt akik képesek rá. Pénzük mint a tenger, ingyen hitelezik őket vagy negatív kamatra és hatalmas gazdaságuk van fejlett iparágakkal.
 
M

molnibalage

Guest
Én is így látom. A németek gyakorlatialg semmiből összeraktak elvben egy csúcskategóriás HOBS képességű TVC hajtóműves légiharcrakétát úgy, hogy nem jut eszembe semmiféle német légiharcrakéta fejlesztés a hidegháborúból. (Légvédelmi rendszert azt csináltak, de az radaros volt.)

Persze egy légiharcrakéta nem egy repülőgép, de azért nem kell őket félteni. Egyszerűen igény nincs és pénz sincs erre.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
15 222
14 176
113
A németek gyakorlatialg semmiből összeraktak elvben egy csúcskategóriás HOBS képességű TVC hajtóműves légiharcrakétát úgy, hogy nem jut eszembe semmiféle német légiharcrakéta fejlesztés a hidegháborúból.

Oké tehát ha 2030 környékén a németek bejelentik hogy fejlesztenek 6 gen gépet akkor azt hogy oldanák meg ?
 
M

molnibalage

Guest
Ez a 6. generációzás kezd az agyamra menni. Mi a tököm az...? Mik a főbb jellemzői...? És ha az meg van, akkor ki mondta, hogy arra szükségük is van...?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 435
609
113
6. generációs levehető-ajtós lopakodó turmixgép. CSAK ITT, CSAK MOST! VEGYE ÉS VIGYE. 10 ex-hadügyminiszterből 9 ezt ajánlja.
 
Status
Not open for further replies.