Decemberben Orbán nyilatkozta, hogy török-magyar hadiipari együttműködés lesz. Tegnap meg Palkovics nyilatkozta Zalaegerszegen, hogy " Zalaegerszeg high-tech mivoltát újabb hadiipari és járműipari fejlesztések erősítik majd."És ez még mindig nem a teljes. A PARS IV-es széria még fent sincs, pedig szerintem abból is már rendelhető szinten van minimum a 6x6, a 8x8 meg protó szinten.
A felsoroltak egy jelentős része elsősorban belügyi feladatokra lett kitalálva.
Én mondjuk megnézném, hogy a 7 tonnás, és az alatti (inkább az 5 tonna körüli) kategóriában mit tudnak, és főleg mennyiért.
Mert a katonai célra átalakított civil terepjárókból, pickupokból elég sokra van szüksége egy modern hadseregnek, és ott nagyon nem mindegy az ár.
A fő probléma velük viszont a korlátozott védelem. Egy Ranger, Hilux, Amarok, Defender, G -Merci, Ford Bronco spektrumból lehet jót választani, de ezeknek elsősorban funkcionális átalakításaik, valamint megnövelt terepmozgékonyságuk van, a komolyabb védelmet viszont felejtsük el.
Ami még hiányzik szerintem a felsorolásból, az az Akrep.
Az az elektromos hajtás miatt került a hírekbe, de szerintem maga az alapplatform is egy eléggé figyelemreméltó konstrukciónak tűnik.
Ha minden igaz, akkor lehet simán dízellel is rendelni, ami a buggy szerű felépítéséből adódóan szerintem brutális mobilitással kell rendelkezzen.ben
A 3 fős személyzettel és a Fennekhez nagyon hasonló koncepciója miatt egészen kiváló felderítő platform lehetne belőle.
Lehet, hogy a kettőt össze lehet kötni. Rengeteg ht eszközt lehetne a törököktől beszerezni. A járműveken kívül a 155/105-ös tarack meg a sorozatvető is adná magát. A Sungur-ról meg nem is beszélve.