Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem tűnik rossz cuccnakTörökország első 8x8-as járműve hazai motorokkal készen áll a szolgálatra.
Az Arma II-t, az első 8x8-as katonai járművet, amely a török védelmi iparban kifejlesztett hazai motorral rendelkezik, 6,000 kilométeres vezetési teszttel készítették elő a tömeggyártásra.
Görgüç kifejtette, hogy aktívan használják, tesztelik és találkoznak a járművel számos földrajzi területen élő ügyfelekkel, és elmondta: "A fejlesztési igényekkel, a különböző platformokhoz való alkalmazkodóképességgel, a különböző feladatokkal, a növekvő fenyegetésekkel szembeni magasabb szintű védelemmel összhangban 2 évvel ezelőtt kezdtünk el dolgozni az Arma változatosságán. A munkálatok végén eljutottunk ahhoz a járműhöz, amelyet Arma II-nek neveztünk el."
Hangsúlyozva, hogy az Arma sikeres jármű, és az országok értékelik és használják a leltárában, Görgüç arról számolt be, hogy az Arma II-t úgy tervezték, hogy megfeleljen az olyan igényeknek, mint a nagyobb védelem, a nagyobb belső térfogat és a nagyobb tornyok használata.
Az Arma és az Arma II járművek közötti különbségekre utalva Görgüç azt mondta:
"Az Arma II és az Arma közötti különbség az, hogy nagyobb teherbíró képességgel rendelkezik, ami a legfontosabb. Karában akár 30 tonna, Arma II-ben pedig 40 tonna tengelyteherbírással rendelkezünk. Ezért nagyobb védelmet nyújtunk mind a bányák, mind a kinetikus energia fenyegetései ellen. Nagyobb a belső volumenünk. Más a felfüggesztési rendszerünk, más a tengelyünk, amit ezek hoznak. Az Arma II-ben különböző nagy mennyiségeket és nagyobb védelmet, több feladathoz való alkalmazkodóképességet biztosítunk a felhasználónak."
Az Arma II-t hazai motor hajtja.
Serdar Görgüç elmondta, hogy Otokarként számos tanulmányt végeztek a külföldi függőség csökkentése és az őslakosok arányának növelése érdekében.
Rámutatva arra, hogy az Arma II-ben számos hazai rendszer létezik, Görgüç a következő értékeléseket tette:
"Sok hazai gyártású alrendszert használunk itt, amelyek nem Armában vannak. Például a felfüggesztési rendszert, az átviteli dobozt az Arma-ba importálták, az Arma II belföldi volt, az Otokar design. Ezeken kívül hazai motorokat használunk az Arma II-ben. Az Arma II-ben a hazai létesítményekkel kifejlesztett 720 lóerős, 12,7 literes Ecotorq motort használjuk. Az Arma II-ben a nemzetközi felhasználók számára két motoropciót kínálunk, hazai és külföldi, azonos erővel. Ebben az összefüggésben ez Törökország első 8x8-as járműve, amely háztartási motorokkal van felszerelve. Az Arma II ebben az értelemben szintén fontos lépés. A tápegységben lévő sebességváltó kivételével az összes többi hűtőrendszer Otokar kivitelű és hazai gyártású."
Készen áll a tömeggyártásra.
A jármű fejlesztésének elért szakaszáról Görgüç elmondta, hogy az Arma II tesztjei körülbelül 3 éve folynak. Serdar Görgüç a következő kijelentéseket tette:
"Befejeztük a jármű összes minősítését, készen állunk a tömeggyártásra importált és hazai motorokkal, olyan szinten vagyunk, hogy azonnal be tudunk lépni a tömeggyártásba. A hazai motor szempontjából ez körülbelül 3, 5 éves munka eredménye. Az elmúlt években elvégezték a meglévő motor militarizálását és az Otokar, a próbapad használatához való alkalmazkodását. 2022 elején megtörtént a járművek integrációja. 2022 folyamán megbízhatósági, karbantarthatósági és rendszerszintű minősítési teszteket végeztünk. Olyan szinten vagyunk, hogy bármikor beszállhatunk a tömegtermelésbe. Nincs szükségünk további befektetésre. Minden releváns beruházást elvégeztünk, és készen állunk a tömegtermelésre."
120 milliméteres nehézfegyver-rendszerek használhatók lesznek.
Az Arma II 8x8 kerekes páncélozott járművet az Otokar kutató-fejlesztő csapata fejlesztette ki, figyelembe véve a különböző földrajzi területek konfliktusaiban gyakran előforduló aszimmetrikus fenyegetéseket, valamint a klasszikus harci körülményeket.
Az Arma II-t azzal az állítással tervezték, hogy optimálisan biztosítsa kategóriájában a legmagasabb ballisztikus, bánya- és improvizált robbanószerkezet (IED) védelmet a világon, magas terepjáró képességgel kombinálva.
A 40 tonna maximális terhelt tömeggel és a 720 lóerős motorral az Arma II lehetővé teszi a nehézfegyver-rendszerek integrálását akár 120 milliméter kaliberig, valamint nagyobb hasznos terhelést és több védelmi funkciót. Az Arma II-ben a kormányrendszer minden tengelyt vezérelhet, ebben az értelemben minden kerék kormányozható.
Türkiye'nin yerli motorlu ilk 8x8 aracı göreve hazır
Türk savunma sanayisi bünyesinde geliştirilen yerli motorlu ilk 8x8 askeri aracı Arma II, 6 bin kilometrelik sürüş testiyle seri üretime hazır hale getirildi. - Anadolu Ajansıwww-aa-com-tr.translate.goog
Még a gyártó maga sem ismeri az árat.@Vlad az ára mennyi lehet kb ?
Az elodjet eladtak par helyre, UAE, valami masik obolbeli miniallam, meg Afrika is remlik... az azeriek nem rendeltek az elsobol? Remlenek valamit fotok.Csak ez annyira friss, hogy nemigen volt még sehol. Meg az elődje sincs rendszerben a törököknél. Mondjuk tesztelni elhordhatták szíriàba de szerintem ez még nen tart ott.
Az UAE valami teljesen hülye változatot vett, BMP3 toronnyal szállítják és maga a jármű torony nélkül volt valami 1,5 millió dollár. A BMP3 tornyokat meg emlékeim szerint az eredeti járművekről szerelik le, mert azt IFV-nek alkalmatlannak találták, túl szűk volt.Az elodjet eladtak par helyre, UAE, valami masik obolbeli miniallam, meg Afrika is remlik... az azeriek nem rendeltek az elsobol? Remlenek valamit fotok.
Uramisten.Az UAE valami teljesen hülye változatot vett, BMP3 toronnyal szállítják és maga a jármű torony nélkül volt valami 1,5 millió dollár. A BMP3 tornyokat meg emlékeim szerint az eredeti járművekről szerelik le, mert azt IFV-nek alkalmatlannak találták, túl szűk volt.
https://militaryleak.com/2019/02/18/rabdan-8x8-ifv-infantry-fighting-vehicle/
Amúgy az alap 6x6-os jármű tíz éve még meglepően olcsó volt, valamivel egy millió dollár alatt adták el darabját.
Lemaradt a képARMA 2 | MIZRAK 30MM w/ UMTAS IIR
Lemaradt a kép
Ez nagyon nagy!!! Hány Tonna???
.
40Ez nagyon nagy!!! Hány Tonna???
.
Tevedsz, de ez sem ujdonsag.Ez a jelenlegi méretnövekedési folyamat a korábbi hasonló csatahajós zsákutcára emlékeztet.
... innen a "fotelből", de logikusan LMezve!
Tévedhetek is, de...
.