Otokar Arma 6x6 , 8x8 / Rabdan 8×8

Észtország

Érdekes húzás.... benne vannak a CAVS programban és az előd Patria Pasi-t is nagy számban alkalmazzák, mégse a Patria 6x6-ot választották ezek szerint. Nagyon jó ajánlatot kellett hogy tegyen az Otokar.

Lehet az Otokar és a Milrem együttműködése az UGV fejlesztés terén volt a "jó ajánlólevél"?!
 
Nem tudom, melyik ország, de a Twitter azt mondja, hogy Dél-Afrika országa. Korábban az Otokar azt mondta, hogy ARMA 8x8-at és Cobra 2-t exportál egy afrikai országba.

Ezek szerint még gyártásban van a ARMA 1 is?
Csak mert a hivatalos oldalon emellett a cikk mellett nem a vadiúj ARMA 2 van, hanem az 1.
Nem tudom miért, de nekem averzióm van az új hatalmasra nyúlt ARMA 2-vel kapcsolatban.
Alapvetően nem nagyon értem, hogy mi indokolja a 8x8-at, ráadásul ilyen hatalmas méretben.
A 6x6 is rendelkezik a 8 fős deszanttal. Egy piszok jó elrendezéssel, és még van benne egy hatalmas rakodó hely is ellátmánynak, lőszernek is.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Ezek szerint még gyártásban van a ARMA 1 is?
Csak mert a hivatalos oldalon emellett a cikk mellett nem a vadiúj ARMA 2 van, hanem az 1.
Nem tudom miért, de nekem averzióm van az új hatalmasra nyúlt ARMA 2-vel kapcsolatban.
Alapvetően nem nagyon értem, hogy mi indokolja a 8x8-at, ráadásul ilyen hatalmas méretben.
A 6x6 is rendelkezik a 8 fős deszanttal. Egy piszok jó elrendezéssel, és még van benne egy hatalmas rakodó hely is ellátmánynak, lőszernek is.
Az ARMA 2 nincs gyártásban. Prototípus.
 
Ezek szerint még gyártásban van a ARMA 1 is?
Csak mert a hivatalos oldalon emellett a cikk mellett nem a vadiúj ARMA 2 van, hanem az 1.
Nem tudom miért, de nekem averzióm van az új hatalmasra nyúlt ARMA 2-vel kapcsolatban.
Alapvetően nem nagyon értem, hogy mi indokolja a 8x8-at, ráadásul ilyen hatalmas méretben.
A 6x6 is rendelkezik a 8 fős deszanttal. Egy piszok jó elrendezéssel, és még van benne egy hatalmas rakodó hely is ellátmánynak, lőszernek is.
Az Arma 2 teljesen más és sokkal nehezebb jármű, mint az Arma 1, az Arma 1-et továbbra is gyártják, még akkor is, ha az Arma 2 tömeggyártásba kerül.
 
Az ARMA 2 ilyen szintű megnyújtását csak annak tudom be, hogy a nehezebb tömeg mellett is erőltetik az úszóképességet.
Különben most néztem egy videót egy kiállítasról, ahol körbejárják az ARMA 2 alapú műszaki járművet.
Háát ha hosszú IFV variánsért nem is rajongok, de ez azért elég igényesre sikerült.
Nem mellesleg a standon van másik olyan jármű, ami igazán érdekes tud lenni.
@Vlad !
Az Ottokar milyen érdekeltség. Milyen viszonyban van a Nurollal.
Csak mert az FNSS-ről tudjuk, hogy leánya a Nurolnak, és már kínálják a Pars 4x4-et is. Az Ottokarról nem tudsz ilyen keresztbe értékesítést.
Érdekes, hogy light armoured 4x4 kategóriaban ajánlanak hasonló járművet (Ilgaz meg az Ural). Van ezeknek köze egymáshoz?
Csak mert a Nurol TOMA, és az Otokar ISV ugyan az az alapjármű.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Venom85
Az ARMA 2 ilyen szintű megnyújtását csak annak tudom be, hogy a nehezebb tömeg mellett is erőltetik az úszóképességet.
Különben most néztem egy videót egy kiállítasról, ahol körbejárják az ARMA 2 alapú műszaki járművet.
Háát ha hosszú IFV variánsért nem is rajongok, de ez azért elég igényesre sikerült.
Nem mellesleg a standon van másik olyan jármű, ami igazán érdekes tud lenni.
@Vlad !
Az Ottokar milyen érdekeltség. Milyen viszonyban van a Nurollal.
Csak mert az FNSS-ről tudjuk, hogy leánya a Nurolnak, és már kínálják a Pars 4x4-et is. Az Ottokarról nem tudsz ilyen keresztbe értékesítést.
Érdekes, hogy light armoured 4x4 kategóriaban ajánlanak hasonló járművet (Ilgaz meg az Ural). Van ezeknek köze egymáshoz?
Csak mert a Nurol TOMA, és az Otokar ISV ugyan az az alapjármű.
Konkurensek elég erősen, a tulajdonosi körük is egymással szembenàlló török érdekkörökbe van tagozódva.
 
Az ARMA 2 ilyen szintű megnyújtását csak annak tudom be, hogy a nehezebb tömeg mellett is erőltetik az úszóképességet.
Különben most néztem egy videót egy kiállítasról, ahol körbejárják az ARMA 2 alapú műszaki járművet.
Háát ha hosszú IFV variánsért nem is rajongok, de ez azért elég igényesre sikerült.
Nem mellesleg a standon van másik olyan jármű, ami igazán érdekes tud lenni.
@Vlad !
Az Ottokar milyen érdekeltség. Milyen viszonyban van a Nurollal.
Csak mert az FNSS-ről tudjuk, hogy leánya a Nurolnak, és már kínálják a Pars 4x4-et is. Az Ottokarról nem tudsz ilyen keresztbe értékesítést.
Érdekes, hogy light armoured 4x4 kategóriaban ajánlanak hasonló járművet (Ilgaz meg az Ural). Van ezeknek köze egymáshoz?
Csak mert a Nurol TOMA, és az Otokar ISV ugyan az az alapjármű.
Ahogy @krisss mondja, a két vállalatnak nincs együttműködése. Az SSB munkatársai különös figyelmet fordítanak erre a kérdésre. Néha ezek a vállalatok annyira eltúlozzák a globális pályázatok versenyét, hogy nehéz helyzetbe hozhatják egymást.
 
Konkurensek elég erősen, a tulajdonosi körük is egymással szembenàlló török érdekkörökbe van tagozódva.

Ahogy @krisss mondja, a két vállalatnak nincs együttműködése. Az SSB munkatársai különös figyelmet fordítanak erre a kérdésre. Néha ezek a vállalatok annyira eltúlozzák a globális pályázatok versenyét, hogy nehéz helyzetbe hozhatják egymást.
Akkor hogy tudnak azonos alapú járművet gyártani.
Múltkor @Szittya TOMA-s felvetése kapcsán utánanéztem ennek, és ott azt írták, hogy a Nurol, az Otokar és a BMC is gyárt a TOMA alvázára járműveket.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Akkor hogy tudnak azonos alapú járművet gyártani.
Múltkor @Szittya TOMA-s felvetése kapcsán utánanéztem ennek, és ott azt írták, hogy a Nurol, az Otokar és a BMC is gyárt a TOMA alvázára járműveket.
Ez az első alkalom, hogy hallottam erről, az Fnss és a Nurol közös terméket használhat. Hasonlóképpen láthatjuk a Ford Otosan alvázát vagy motor/sebességváltó megoldásait az Otokar járműveiben, de soha nem hallottam a közös termékek használatáról ezen vállalatok között.
 
Lenne egyáltalán nálunk realitása mostanában egy 40 tonna össztömegű, még a Boxernél is fél méterrel hosszabb és fél méterrel szélesebb, ehhez mérten minden csak nem olcsó kategóriás apc-nek?!

A műszaki jármű körbejárós videó, van generált angol felírat:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kösz! Csak mikor megnéztem, akkor nem linkeltem be, utána meg a kölykök elhajtottak a géptől... :oops:
 
Ezek szerint még gyártásban van a ARMA 1 is?
Csak mert a hivatalos oldalon emellett a cikk mellett nem a vadiúj ARMA 2 van, hanem az 1.
Nem tudom miért, de nekem averzióm van az új hatalmasra nyúlt ARMA 2-vel kapcsolatban.
Alapvetően nem nagyon értem, hogy mi indokolja a 8x8-at, ráadásul ilyen hatalmas méretben.
A 6x6 is rendelkezik a 8 fős deszanttal. Egy piszok jó elrendezéssel, és még van benne egy hatalmas rakodó hely is ellátmánynak, lőszernek is.
Az ARMA 2 nincs gyártásban. Prototípus.
Az Arma 2 teljesen más és sokkal nehezebb jármű, mint az Arma 1, az Arma 1-et továbbra is gyártják, még akkor is, ha az Arma 2 tömeggyártásba kerül.

Mindketto kinn van az oldalon: https://defense.otokar.com.tr/wheeled-armored/8x8-armored
 
Kis méretbeli szemléltetésnek... Középen a 6x6 Arma 1.

F2OxfpiWsAAxJeM




Nekem működik. Igaz most szórakozni kellett vele picit. Ki-be kapcsolni, átállítani másik nyelvre, majd vissza. Biztos csuklott egyet a YT.
A középső löveges 4x4 az milyen kaliber?
75 mm-esnek tűnik (van még ilyen?), de lehet hogy 90-es...
 
I'm not sure if this is the right topic to share.

A beszerzési ügynökség megismétli, hogy a perui hadseregnek újra kell fogalmaznia a 8x8-as páncélozott járművek beszerzésére vonatkozó műszaki tanulmányt

A Fegyveres Erők Bebeszerzési Ügynöksége (ACFFAA) új jelentést adott ki, amelyben jelezte a perui hadseregnek, hogy újra kell fogalmaznia a 8x8-as páncélozott jármű program műszaki műveleti tanulmányát (ETO), mivel az Operatív Műszaki Tanulmányi Bizottság (CETO) helytelenül alkalmazta a DIR-DEC-005 irányelv rendelkezéseit az államközi modalitás szerinti szerződéskötésre vonatkozóan.

Az október 31-én kiadott dokumentum végleges, és arra a következtetésre jut, hogy "tekintettel a közbeszerzés alapelveit érintő pótolhatatlan hiányosságokra, szükségszerűen szükség van az ETO újrafogalmazására a jelenlegi beszerzésre vonatkozó új szabályokkal". A defensa.com által megkérdezett több szakember azt jelzi, hogy ha az ETO-t nem alakítják át, akkor a legvalószínűbb, hogy a 8x8-as páncélozott jármű beszerzési folyamatot "nullának" nyilvánítják, és 2024-ben újra összehívják.

A 8x8-as páncélozott jármű beszerzési programmal kapcsolatban olyan információk defensa.com beszerezni, amelyek szerint a CETO – Julio Ruiz Juárez dandártábornok parancsnoksága alatt – csak az STX Corporation (Dél-Korea), a Yugoimport SDPR (Szerbia), az Excalibur Corporation (Cseh Köztársaság) és az Otokar (Törökország) révén fogadta el és értékelte a Hyundai Rotem műszaki-gazdasági javaslatait.

A Hanwha (Dél-Korea), a Norinco (Kína) és az FNSS (Törökország) nem kapott engedélyt és minden magyarázat nélkül megszűnt, olyan vállalatok, amelyek akkoriban panaszt nyújtottak be mind a CETO-hoz, mind a MINDEF-hez, kifejezve aggodalmukat, hogy a megállapított határidő lejárta után az eredményeket nem jelentették be hivatalosan. Kiderült, hogy a General Dynamics Land Systems – GDLS (Kanada) úgy döntött, hogy nem nyújt be javaslatot, mivel a CETO nem válaszolt az információkéréseire.

Másrészt az információk megerősítik, hogy az Otokar az ARMA-val 86,06 ponttal és 63,32 millió dollár értékű javaslattal megszerezte az első helyet a prioritási sorrendben, meghaladva a forrásokat elosztó április 5-i 285-2023-DE miniszteri határozatban és a június végén kiadott "Folyamat végleges szabályaiban" megállapított 60 milliós referenciaértéket, többek között javaslatát, amint arra a Fegyveres Erők Beszerzési Ügynöksége az október 20-án és 31-én kiadott jelentésekben rámutatott, nem lett volna szabad elfogadni.

A második helyet, amint az a mellékelt táblázatban látható, a Yugoimport SDPR foglalta el a LAZAR III-mal 85, 27 ponttal és 58, 11 millió dolláros javaslattal. A Hyundai Rotem a K808-as, White Tiger névre keresztelt modellel 54,35 pontot ért el 77,9 milliós javaslattal, míg az Excalibur Corporation a Pandur II-vel 45,06 pontot ért el 105,18 milliós javaslattal.

A "Folyamat Végleges Szabályaiban" meghatározott értékelési és minősítési tényezők elemzéséből – amelyeknek – mint arról beszámoltunk – ésszerűnek és a szerződéskötés tárgyával összhangban lévőnek kellett lenniük – megerősítést nyert, hogy a CETO a minimális műszaki követelményeknek (RTM) csak egy részét minősítette, és aránytalan pontszámot adott a műszaki fejlesztéseknek, megsértve az állami közbeszerzési eljárások jelenlegi szabályait. Így például a műszaki értékelésben a Yugoimport SDPR lett az első 18,17 ponttal, míg az Otokar a második helyre esett vissza 12,7 ponttal, őt követte a Hyundai Rotem 5,65 ponttal és az Excalibur 2,43 ponttal.

Meglepő módon a műveleti értékelésben, amely döntő volt a prioritási sorrend meghatározásában, az Otokar 18 pontot kapott azért, mert javaslatába többek között belefoglalta a STANAG IV szintű ballisztikai és aknavédelmet, és akkreditálta a jármű katonai műveletekben szerzett tapasztalatait és az ugyanazon a platformon más országokban szolgálatban lévő egységek számát. Ezzel szemben a Yugoimport SDPR csak 7,6 pontot szerzett.

Ez annak ellenére történt, hogy ballisztikai védelmet nyújtott, STANAG III szintű, az RTM által jelzett szinten, és megfelelően akkreditálta a katonai műveletek tapasztalatait és a szolgálatban lévő egységek számát, olyan tényezőket, amelyeket nulla ponttal értékeltek.


VÁLLALAT
ORSZÁG
MODELL

MŰSZAKI
MŰKÖDÉSI

LOGISZTIKAI
GAZDASÁGIPONTSZÁM
Otokar​
Törökország​
ARMA​
12.70​
18.00​
9.50​
45,88​
86.08​
Yugoimport SDPR​
Szerbia​
LÁZÁR III​
18.17​
7.60​
9.50​
50.00​
85.27​
Hyundai Rotem​
Dél-Korea​
K808​
5.65​
3.40​
8.00​
37.30​
54.35​
Excalibur​
Cseh Köztársaság​
PANDUR II​
2.43​
7.00​
8.00​
27.62​
45.05​

Source: defensa.com
 
Valami csak most tunt fel nekem:

According to the company: 'The Arma II is best in class with a high level of ballistic, mine and improvised explosive (IED) protection with a gross vehicle weight (GVW) of up to 40t, of which 8t is payload.'

Azaz a max onsulya 32t? Mert akkor jobban ertheto, ha tud uszni is...


A 35-os RCT is uj volt nekem, de az csak erdekesseg: