Török helikopter-hordozó program / Anadolu LST

Fv-EHOTt-WYBs-Gbv-M.jpg

Fv-EHOTs-Xo-AA4-UKO.jpg
 
.
Nem tudna erről hagyományos gép is felszállni az ugrósánccal? Ha a kifutópályán akár csak a "felétől" indul, már hosszabb az út, mint pl a Kuznyecovon. Szögfedélzet nélkül korlátozott lehetne a használhatóság igy, de 3-4 gép a hajó és kisérői védelmére nem lehetne ezen is? Pl. Rafale?
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
.
Nem tudna erről hagyományos gép is felszállni az ugrósánccal? Ha a kifutópályán akár csak a "felétől" indul, már hosszabb az út, mint pl a Kuznyecovon. Szögfedélzet nélkül korlátozott lehetne a használhatóság igy, de 3-4 gép a hajó és kisérői védelmére nem lehetne ezen is? Pl. Rafale?
Minek? Nem rep.hordozó
 
Minek? Nem rep.hordozó
Pedig lehetett volna, vagy ha kap testvérhajót, az lehetne. Azzal, hogy F-35B-re tervezték eredetileg, látszik, a szándék rep.hordozó is volt, csak ugye kisebb ország, kisebb flotta, univerzálisabbra kellett csinálni, ha már nagyhajó épitésébe kezdenek.
Anno a világháborúban és egy ideig még utánna volt a könnyű rephordozó (CVL) kategória, vagy a kisérő rep.hordozó (CVE)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Pedig lehetett volna, vagy ha kap testvérhajót, az lehetne. Azzal, hogy F-35B-re tervezték eredetileg, látszik, a szándék rep.hordozó is volt, csak ugye kisebb ország, kisebb flotta, univerzálisabbra kellett csinálni, ha már nagyhajó épitésébe kezdenek.
Anno a világháborúban és egy ideig még utánna volt a könnyű rephordozó (CVL) kategória, vagy a kisérő rep.hordozó (CVE)
Elvileg átalakítható STOVL F35-nek is, de az sztem minden más alkalmazást nagyjából ki is zárna,
annyi helyet venne el a repüzemhez szükséges cucc.
 
.
Nem tudna erről hagyományos gép is felszállni az ugrósánccal? Ha a kifutópályán akár csak a "felétől" indul, már hosszabb az út, mint pl a Kuznyecovon. Szögfedélzet nélkül korlátozott lehetne a használhatóság igy, de 3-4 gép a hajó és kisérői védelmére nem lehetne ezen is? Pl. Rafale?
Nem a szögfedélzet a döntő tény, nem tudnának leszállni.

Egyébként kisebb drónokat terveznek rá, bár a leszállásukra nagyon kíváncsi lennék.
 
.
Nem tudna erről hagyományos gép is felszállni az ugrósánccal? Ha a kifutópályán akár csak a "felétől" indul, már hosszabb az út, mint pl a Kuznyecovon. Szögfedélzet nélkül korlátozott lehetne a használhatóság igy, de 3-4 gép a hajó és kisérői védelmére nem lehetne ezen is? Pl. Rafale?
Azt mondták, hogy a Kızılelma és a Hürjet TCG Anadoluba telepítendő változatát gyártani fogják, de nem tudom, hogy ez mennyire megvalósítható.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Capslock27
Nem a szögfedélzet a döntő tény, nem tudnának leszállni.

Egyébként kisebb drónokat terveznek rá, bár a leszállásukra nagyon kíváncsi lennék.
.
A szögfedelzet szerintem annyiban szempont uzemelteteskor, hogy azzal kulön lehet valasztani a gepek fogadasat es inditasat, es akar egyszerre lehet gepet fogadni, es elökesziteni-inditani a hajorol. Egyenes fedelzeten meg vagy egyik, vagy masik zajlik. De ha keves a gep a hajon, akkor egyenes fedelzettel is megvannak.
.
Ha csak a fesztav a kerdes, akkor eppen Rafale is elferne a fedelzeten, a TB-3 dron fesztavja 14m, a Rafale meg csak 11m
 
.
A szögfedelzet szerintem annyiban szempont uzemelteteskor, hogy azzal kulön lehet valasztani a gepek fogadasat es inditasat, es akar egyszerre lehet gepet fogadni, es elökesziteni-inditani a hajorol. Egyenes fedelzeten meg vagy egyik, vagy masik zajlik. De ha keves a gep a hajon, akkor egyenes fedelzettel is megvannak.
.
Ha csak a fesztav a kerdes, akkor eppen Rafale is elferne a fedelzeten, a TB-3 dron fesztavja 14m, a Rafale meg csak 11m
Arra gondoltam, hogy fékezőrendszer nélkül mindegy, hogy van-e szögfedélzet. A rendszert beépítheted egyenes fedélzetbe is. Anélkül viszont legfeljebb kis tömegű drónokat használhatsz, amik önerőböl képesek megállni a rövid fedélzeten.
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27