Az egyik bevetésen letört a tankolócső oszt azt is túlélték.Az egesz akcio annyira Brit ! Ha minden terv szerint megy akkor is pengeel es nem megy minden a tervszerint de megis megcsinaljak.
Az egyik bevetésen letört a tankolócső oszt azt is túlélték.Az egesz akcio annyira Brit ! Ha minden terv szerint megy akkor is pengeel es nem megy minden a tervszerint de megis megcsinaljak.
Nagyon szép teljesítmény volt azok részéről, akik végrehajtották az egész feladatot.
Nagy ostobaság volt azok részéről, akikben ez a megoldás egyáltalán felmerült és keresztülnyomták a döntéshozókon.
Mennyit fejlődött a szárny formája a Vulcan A-tól a Concorde-ig.
Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?
Ugyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?
Én speciel pont a Lightning-ot tartom szépnek,viszont a Jaguar azokon a pálcika lábain.... hááááátUgyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.
Az erőt helyezik az esztétikai elé, illetve az arányaik mindig olyan egyediek.
A Vulcan inkább érdekes, de annyira, hogy az már izgalmas, emiatt talán még szép is. A Victor vagy a Lightning az küllemre vitathatatlanul ronda, ahogy a Buccaneer is úgy érdekes, hogy az már ronda. Ez utóbbinak az arányairól annyit, hogy a főfutó szárai vastagabbak, mint a rajtuk levő ballonok szélessége.
A Harrier se a szépségéről, hanem a vadászkutya jellegű célorientáltságáról ismert.
A franciák gépei viszont mind elegánsak, esztétikusak és szépek.
A két náció közös produktumain pedig erősen visszaköszön az utóbbiak jelenléte, lásd Concorde, vagy Jaguar. Ez utóbbi különösen egy olyan csúnyának indult angol dizájn, amibe belenyúltak a franciák és szép lett. Hendonban volt szerencsém összevetni és látni lehetett, hogy ez egy olyan angol gép, amit a franciák kicsit kiigazítottak.
Az angol-német Tornado viszont egy ronda brutális angol gép esete a technokrata német céltudassággal és alapossággal. Az erőközpontú angol tervezés találkozik a németek önelégült mérnöki maszturbációjával. A német amit meg tudna csinálni egyszerűen, mi több, meg tudna valósítani már meglévő elemekből, azt is dafke újratervezi és túlmérnököli, a saját gyönyörűségére. A franciát se kell félteni, mert ő is mindent túlmérnököl, csak azt valahogy időnként trehányúl "laza eleganciával" teszi, így nem mindig működik. De legalább szép.
Az oroszok organikus formákat terveznek, de egy "traktorgyár" eleganciájával gyártják le őket, így végül minden lemezillesztés, lekerekítés, él, hajlítás olyan "baltával faragott" lesz.
Az amerikaiak tervein pedig rendre visszaköszön a klasszikus tengerentúli szemlélet, a "vegyük mindenből mindig az épp legjobbat, adjuk őket össze és abból mindig a leges legjobb lesz - pénz nem számít" és ez ad egy sajátos, de valahogy mindig elegáns külsőt.
Ezek a fenti sorok szigorúan szubjektív megállapítások, nehogy túl komolyan vegyétek őket.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..