A Blitzkrieg sem szimulátor. Mégis kicsit élethűbben meg volt ott csinálva minden. Az alap ott is nagyon hasonló, első, oldalsó, hátsó és felső páncélzatra van egy adott érték, illetve a páncéltörő fegyvereknek is van egy átütése. De ott ezek valós adatok alapján lettek beállítva. Elvileg van ott is HP rendszer, gyakorlatban meg nem sokat számít, mert a játék figyelembe veszi az adott fegver rombolóerejét is. Hiába van pl. egy Királytigrised, ha oldalba kapja egy ISz-2, ne várd, hogy túléli. De pl. ha egy gyengébb fegyverrel, pl. (57mm-es pct. ágyú) találod el, az esetek többségében nem fogod kilőni elsőre. Bár az is megtörténhet. De akár az is, hogy a harckocsi személyzetét kiütöd, így lesz egy zsákmányolt harckocsid. Aztán van pl. lánctalp sérülés is. Vagy akár be is áshatod a tankot, így nehezebb lesz elintézni.
Gamebalansz egyáltalán nincs a Blitzkriegben. Nem is kell. Ettől élvezhetőbb a játékmenet, neked kell alkalmazkodnod az adott szituációhoz.
Én annyit elvárnék, hogy a KE és CE érték külön legyen. Nem lesz tőle még szimulátor, de mégis sokat dob az élethűségen.