T-64

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 188
25 716
113
GettyImages-455312946.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
433
1 564
93
Az ukránok által használt (ha még maradt nekik), és úgy tudom szintén náluk fejlesztett és gyártott T-64BV miben különbözik az alapváltozattól? Külsőre nem látok sok eltérést. Új irányzékot, esetleg hőkamerát kapott? Megtartották az ellendugattyús dizelmotort? (Ami egyébként mérnöki remekmű, csak a gyakorlatban volt vele sok probléma.) Új reaktív páncélt szerintem nem kapott, mert még Kontakt-1 sincs mindegyiken. Szóval mit fejlesztettek rajta?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 090
78 585
113
Az ukránok által használt (ha még maradt nekik), és úgy tudom szintén náluk fejlesztett és gyártott T-64BV miben különbözik az alapváltozattól? Külsőre nem látok sok eltérést. Új irányzékot, esetleg hőkamerát kapott? Megtartották az ellendugattyús dizelmotort? (Ami egyébként mérnöki remekmű, csak a gyakorlatban volt vele sok probléma.) Új reaktív páncélt szerintem nem kapott, mert még Kontakt-1 sincs mindegyiken. Szóval mit fejlesztettek rajta?
A T-64BV az a SZU idején lett kifejlesztve így azt mondani, hogy az ukránoknál kicsit fals. A leglényegesebb változás a B-hez képest az ERA.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 591
13 824
113
Az ukránok által használt (ha még maradt nekik), és úgy tudom szintén náluk fejlesztett és gyártott T-64BV miben különbözik az alapváltozattól? Külsőre nem látok sok eltérést. Új irányzékot, esetleg hőkamerát kapott? Megtartották az ellendugattyús dizelmotort? (Ami egyébként mérnöki remekmű, csak a gyakorlatban volt vele sok probléma.) Új reaktív páncélt szerintem nem kapott, mert még Kontakt-1 sincs mindegyiken. Szóval mit fejlesztettek rajta?

A T-64-es főkonstruktőrje, Alekszandr Morozov 1904-ben Bezsicában (Бежица), akkor még Orjol kormányzóságban (Орловская губерния) született, ő orosz volt, nem ukrán. A Cári Oroszországban nem is voltak ukránok. 1922-től, a Szovjetunióvá átalakításnál vezették be az ukránságot.


Amúgy ezek a tagok, vagyis Morozov, Karcev, Venyegyiktov, és Popov ők alváz, felfüggesztés, és motortervezők volt, meg rendszer integrációval foglalkoztak.

A páncélzatért a központi tervezőiroda, a NII Sztali felelt, meg a lövegért is más, azért épp az OKB-9-es Permben.


A T-64-est két dolog mentén fejlesztették érdemben: egyik a motor, másik a páncélzat.

A T-64A az 5TDF jelzésű motorral bírt, a T-64B az 6TD-vel 1979-től.

Páncélzatilag a T-64A, és a T-64B ugyanazzal a 80 - 105 - 20-as felépítésű teknővel bírt, amit kitoldottak egy nagykeménységű acéllap ráhegesztésével.

A T-64BV az egy 1984 - 1987 közötti gép, a háromrétegű teknő az ötrétegűre módosult.



Lajstromba vették a T-64-es változatokat, és a következőkre jutott Steven J. Zaloga:

- 1,386 T-64A,

- 220 T-64AK,

- 1,192 T-64B,

- 420 T-64B1

- 27 T-64B1K/BV1K

- 159 T-64BV,

- 578 T-64R



13,000 T-64-est gyártottak le, ebből 2,000 volt állomásoztatva a megszállt csatlósállamokban, és 2,000 volt otthon, európai Oroszország területén. És 9,000 meg raktárkészleten.

Zaloga, Steven (2015). T-64 Battle Tank: The Cold War's Most Secret Tank. pp. 42–43. Oxford: Osprey Publishing. ISBN 9781472806307.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 591
13 824
113
6TD szerintem a T-80UD-ben volt először. A T-64-be nem fér bele tudtommal.

A T-80UD-ben valóban 6TD van, de a 6TD az több szériát is megért motorrá "nőtte ki" magát, nem alapmodellű 6TD duruzsol benne, hanem a 6TD-1 jelzésű.

A T-64B-ben alapmodellű, külön számjelzés nélküli 6TD motor van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 597
56 350
113
A T-64B-ben alapmodellű, külön számjelzés nélküli 6TD motor van.

Minden tiszteletem a tiéd, de ebben tévedsz.

На танки: Т-64, Т-64А, Т-64АК, Т-64Б, Т-64Б1 і Т-64БК (модифікації 1967—1985 років) — встановлювався дизель 5ТДФ, потужністю 700 к. с

Prototípus készült 6TD-vel, de mivel teljesen új motortér kellet hozzá, így hagyták a francba (T-64AM/BM protó)
Végül csak a T-80UD készült 6TD-vel.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and endre

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 591
13 824
113
Minden tiszteletem a tiéd, de ebben tévedsz.

На танки: Т-64, Т-64А, Т-64АК, Т-64Б, Т-64Б1 і Т-64БК (модифікації 1967—1985 років) — встановлювався дизель 5ТДФ, потужністю 700 к. с

Prototípus készült 6TD-vel, de mivel teljesen új motortér kellet hozzá, így hagyták a francba (T-64AM/BM protó)
Végül csak a T-80UD készült 6TD-vel.

A T-64-es kapcsán hozhatok orosz wikit ? :)
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 591
13 824
113
Nem akarok nagy poént lelőni, de az orosz wiki szerint is 5TDF motoros a T-64B

Szerintem valamit félre olvastál.

Az orosz wikin is van külön szócikk az 5TDF és a 6TD motorokról,

В 1974—1979 гг. в ХКБМ параллельно с конструкторским сопровождением серийного производства танков Т-64А, а в дальнейшем Т-64Б и Т-64Б-1, проводились ОКР по разработке моторно-трансмиссионного отделения (МТО) с новым, более мощным двигателем 6ТД для серийных танков Т-64А, Т-64Б и Т-64Б-1. В 1975 году был разработан технический проект танка, оснащенного новым МТО, а в феврале 1976 г. к XXV съезду КПСС на базе танка Т-64А были изготовлены три опытных танка «Объект 476» (проект «Кедр») с этим двигателем.

А, 25 января 1979 г. была утверждена техническая документация по модернизации серийных танков Т-64А, Т-64АК, Т-64Б и Т-64Б-1. Модернизированные танки приняты на вооружение приказом МО СССР №0262 от 21 декабря 1981 года под марками Т-64АМ, Т-64АКМ, Т-64БМ и Т-64Б-1М. Но серийное производство танков с этим двигателем так и не было организовано из-за ряда политических и экономических причин.


Ugyan csak kevés T-64-es kapta meg a 6TD motort, azonban ennek nem műszaki akadálya volt, hanem szimpla politikai / gazdasági / seregfejlesztési döntés.

Akkor épp a T-80-as volt az új üdvöske, nagyon sok potenciállal, és gondolták okkal, hogy akkor Mi értelme van a T-64-es fullos modernizációjával szórakozni ?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 597
56 350
113
Az orosz wikin is van külön szócikk az 5TDF és a 6TD motorokról,

В 1974—1979 гг. в ХКБМ параллельно с конструкторским сопровождением серийного производства танков Т-64А, а в дальнейшем Т-64Б и Т-64Б-1, проводились ОКР по разработке моторно-трансмиссионного отделения (МТО) с новым, более мощным двигателем 6ТД для серийных танков Т-64А, Т-64Б и Т-64Б-1. В 1975 году был разработан технический проект танка, оснащенного новым МТО, а в феврале 1976 г. к XXV съезду КПСС на базе танка Т-64А были изготовлены три опытных танка «Объект 476» (проект «Кедр») с этим двигателем.

А, 25 января 1979 г. была утверждена техническая документация по модернизации серийных танков Т-64А, Т-64АК, Т-64Б и Т-64Б-1. Модернизированные танки приняты на вооружение приказом МО СССР №0262 от 21 декабря 1981 года под марками Т-64АМ, Т-64АКМ, Т-64БМ и Т-64Б-1М. Но серийное производство танков с этим двигателем так и не было организовано из-за ряда политических и экономических причин.


Ugyan csak kevés T-64-es kapta meg a 6TD motort, azonban ennek nem műszaki akadálya volt, hanem szimpla politikai / gazdasági / seregfejlesztési döntés.

Akkor épp a T-80-as volt az új üdvöske, nagyon sok potenciállal, és gondolták okkal, hogy akkor Mi értelme van a T-64-es fullos modernizációjával szórakozni ?

Akkor igazam volt, hogy félre olvastad. Ugyanis oda is az van írva, hogy prototípusok készültek a 6TD-vel, de nem készült vele sorozat gyártott harckocsi.
A te eredeti állításod meg ez volt:
A T-64A az 5TDF jelzésű motorral bírt, a T-64B az 6TD-vel 1979-től.

Ez pedig így nem igaz.
A T-64B is, a gyártás beszüntetéséig 5TDF motorral készült.
És igen, a T-64 6TD-s motoros protói voltak hajtásláncilag a műszaki alapjai a T-80UD-nek.
A T-80-as sokkal jobb alvázzal bírt, mint a T-64-es. Ezért engedték el a T-64-et és lett helyette T-80-as gyártva harkovban is.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 591
13 824
113
Akkor igazam volt, hogy félre olvastad. Ugyanis oda is az van írva, hogy prototípusok készültek a 6TD-vel, de nem készült vele sorozat gyártott harckocsi.
A te eredeti állításod meg ez volt:


Ez pedig így nem igaz.
A T-64B is, a gyártás beszüntetéséig 5TDF motorral készült.
És igen, a T-64 6TD-s motoros protói voltak hajtásláncilag a műszaki alapjai a T-80UD-nek.
A T-80-as sokkal jobb alvázzal bírt, mint a T-64-es. Ezért engedték el a T-64-et és lett helyette T-80-as gyártva harkovban is.

Belátom, tévedtem.

A valóság tehát az az, hogy készült egy - kéttucat 6TD-s T-64-es, de gazdaságossági szempontból nem volt érdemes erőltetni, amikor volt más erősebb, és jobb harckocsi is.

Az meg más kérdés, hogy az ilyen Aftermarket tunningolások során miket kísérleteznek.
 

Ashtar

Well-Known Member
2022. március 13.
584
2 081
93
A T-64-es főkonstruktőrje, Alekszandr Morozov 1904-ben Bezsicában (Бежица), akkor még Orjol kormányzóságban (Орловская губерния) született, ő orosz volt, nem ukrán. A Cári Oroszországban nem is voltak ukránok. 1922-től, a Szovjetunióvá átalakításnál vezették be az ukránságot.


Amúgy ezek a tagok, vagyis Morozov, Karcev, Venyegyiktov, és Popov ők alváz, felfüggesztés, és motortervezők volt, meg rendszer integrációval foglalkoztak.

A páncélzatért a központi tervezőiroda, a NII Sztali felelt, meg a lövegért is más, azért épp az OKB-9-es Permben.


A T-64-est két dolog mentén fejlesztették érdemben: egyik a motor, másik a páncélzat.

A T-64A az 5TDF jelzésű motorral bírt, a T-64B az 6TD-vel 1979-től.

Páncélzatilag a T-64A, és a T-64B ugyanazzal a 80 - 105 - 20-as felépítésű teknővel bírt, amit kitoldottak egy nagykeménységű acéllap ráhegesztésével.

A T-64BV az egy 1984 - 1987 közötti gép, a háromrétegű teknő az ötrétegűre módosult.



Lajstromba vették a T-64-es változatokat, és a következőkre jutott Steven J. Zaloga:

- 1,386 T-64A,

- 220 T-64AK,

- 1,192 T-64B,

- 420 T-64B1

- 27 T-64B1K/BV1K

- 159 T-64BV,

- 578 T-64R



13,000 T-64-est gyártottak le, ebből 2,000 volt állomásoztatva a megszállt csatlósállamokban, és 2,000 volt otthon, európai Oroszország területén. És 9,000 meg raktárkészleten.

Zaloga, Steven (2015). T-64 Battle Tank: The Cold War's Most Secret Tank. pp. 42–43. Oxford: Osprey Publishing. ISBN 9781472806307.
Az AZOV ezredet melyik változattal szerelték fel? (Szerintem az néz ki, a legjobban.)