[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 450
31 870
113
Fogd már fel, hogy nem lehet úgy harcolni, hogy ez is jobb mint a semmi. Az oroszok megpróbálták 2022-ben, gyorsan abba is hagyták, mert elkezdtek hullani a tábornokaik mint a legyek. Mi is történt? Nem működött a kommunikációs rendszerük (pedig nem 1000 éves analóg szarjaik voltak) ezért jobb mint a semmi alapon elkezdtek mobilon kommunikálni, az ukránok meg szétlőtték őket a vezetési pontokkal együtt. Ha te elkezdesz 1000 éves szarokkal kommunikálni, annak ugyanez lesz a vége: többet ártasz vele mint használsz. Nem létezik olyan, hogy egy elavult szar jobb mint a semmi. Ez hazugság, az elavult szar rosszabb mint a semmi!
Ami egyenlő a halàlos ítélettel, 2 perc alatt lehallgatják és meghatározzák a helyzetét.
Modern taklinkes rádió értelme,hogy modern módra használjuk.
De ha olyan járgánnyal kell kommunikálni,amin nincs,bennük van a hagyományos beszédátvitel is.
Köszönöm! Ez a felállás eszembe sem jutott. De azért remélem legalább zászlóaljanként egységesek, hogy egymással tudjanak kommunikálni. Már, ha az új rádiók digitális, frekvenciaugrásos típusok, mert azok nem képesek a hagyományos URH-s készülékekkel kapcsolatot tartani. Vagy ekkorát ne merjek álmodni?
Azonkivűl erre reagáltam- @hurci10 meg @dudi azon hsz-ra irt,hogy vegyesen vannak régi és új rádiós BTRjeink.

Baxa meg,azért folyamatában kéne értelmezni a dolgokat,nem kiragdva a környezetéböl.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Modern taklinkes rádió értelme,hogy modern módra használjuk.
De ha olyan járgánnyal kell kommunikálni,amin nincs,bennük van a hagyományos beszédátvitel is.

Azonkivűl erre reagáltam- @hurci10 meg @dudi azon hsz-ra irt,hogy vegyesen vannak régi és új rádiós BTRjeink.

Baxa meg,azért folyamatában kéne értelmezni a dolgokat,nem kiragdva a környezetéböl.
Fogd nár fel, hogy amiről beszélsz békeidőben is gáz, mert egy rádióamatőr is végig tudja hallgatni a kommunikációt, háborúban meg akár fejbe is lőheted magad, hogy megspórold a szenvedést.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 450
31 870
113
Fogd nár fel, hogy amiről beszélsz békeidőben is gáz, mert egy rádióamatőr is végig tudja hallgatni a kommunikációt, háborúban meg akár fejbe is lőheted magad, hogy megspórold a szenvedést.
Fogd már fel,hogy akkor se kommunikálhatsz olyan járművel másképpen,ha annak csak hbagyományos rádiója van.
Magad irtad,vegyesen van régi és új rádió a BTR állományon.És a rigi rádió nem képes frekiugratásos digitális adatcsomagokkal kommunikálni,akkor nem képes rá.És nem is lesz képes rá addig,mig ki nem cserélik a rádióját újra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Fogd már fel,hogy akkor se kommunikálhatsz olyan járművel másképpen,ha annak csak hbagyományos rádiója van.
Magad irtad,vegyesen van régi és új rádió a BTR állományon.És a rigi rádió nem képes frekiugratásos digitális adatcsomagokkal kommunikálni,akkor nem képes rá.És nem is lesz képes rá addig,mig ki nem cserélik a rádióját újra.
Ti akartok harcolni vele nem én, én kidobnám őket a picsába, ne rajtam kérd számon a ti hülyesegeteket!
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 246
3 681
113
Egy pillanat...akkor ezek szerint a régi URH-s rádiókkal felszerelt BTR-eink kommunkikációja simán lehallgatható?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
Ok nem ma vettük de a kongsbergek mèg ma sem elavultak.

Nem azt mondtam, hogy elavultak, hanem, hogy nincs belőlük elég.
Mi IFV-nek használjuk szerencsétlen BTR-t, aminek a tankokkal is együtt kell működniük.
Meg ugye más magasabb egységekkel. Tök alap lenne, hogy mindegyikben (a tankokban is) legyen digitális, kódolt rádió.
Ha eddig nem volt, akkor a Z terv majd egy évtizede alatt meg lehetett volna oldani ezt a problémát. :rolleyes:
E helyet "innováltunk, piackutattunk, páncélhajdúskodtunk" meg kitömtük az RM zsebét.
De ilyen full alap dolog, főleg a 2014-es ukrajnai események tükrében senkinek sem jutott eszébe.
Gratulálok minden érintettnek ;)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 476
113
Nem azt mondtam, hogy elavultak, hanem, hogy nincs belőlük elég.
Mi IFV-nek használjuk szerencsétlen BTR-t, aminek a tankokkal is együtt kell működniük.
Meg ugye más magasabb egységekkel. Tök alap lenne, hogy mindegyikben (a tankokban is) legyen digitális, kódolt rádió.
Ha eddig nem volt, akkor a Z terv majd egy évtizede alatt meg lehetett volna oldani ezt a problémát. :rolleyes:
E helyet "innováltunk, piackutattunk, páncélhajdúskodtunk" meg kitömtük az RM zsebét.
De ilyen full alap dolog, főleg a 2014-es ukrajnai események tükrében senkinek sem jutott eszébe.
Gratulálok minden érintettnek ;)
Nagyrèszt igazad van.

De elvileg a btr modernizáció egyik fontos eleme a radió volt.

Nem akarok okoskodni mert nem emlèkszem pontosan, ès elvileg el lett valami baszarintva ezzel kapcsolatban.
@krisss esetleg emlèkszik ès tud pontos infót, vagy hogy rosszul emlèkszem.

Másrèszt ezen nem minden btr esett át.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
Igen de elvileg most a lynx-es alakulatoknál kiesik annyi btr, hogy akár a modernizált elegendő legyen az aktív alakulatoknál.

A tatai 2 lövèsz mondjuk eddig nem volt.

Vagyis, egyszer majd meg lesz oldva, úgy minimum 10 év múlva. (2034+)
Úgy, hogy 2014 óta háború van a szomszédban, és legalább 2016 óta megy a plan Z, most meg 2024 van és még mindig háború.
Nem érzitek, hogy mi az én bajom ezzel az egésszel? o_O
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 405
14 476
113
Vagyis, egyszer majd meg lesz oldva, úgy minimum 10 év múlva. (2034+)
Úgy, hogy 2014 óta háború van a szomszédban, és legalább 2016 óta megy a plan Z, most meg 2024 van és még mindig háború.
Nem érzitek, hogy mi az én bajom ezzel az egésszel? o_O
De èrthető.

A Z plan sok tekintetben kudarc. Sajnos.

Viszont rádió szinten az új gèpeknèl nincs gond.

A règiekből is van ami jó.
Persze van ami meg nem.

Ha a csoda btr 80 modernizálva lessz, abban bár nem látványos módosítás de valószínű alap lessz a rádiócsere.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 661
5 440
113
Vagyis, egyszer majd meg lesz oldva, úgy minimum 10 év múlva. (2034+)
Úgy, hogy 2014 óta háború van a szomszédban, és legalább 2016 óta megy a plan Z, most meg 2024 van és még mindig háború.
Nem érzitek, hogy mi az én bajom ezzel az egésszel? o_O

Van a Z planben rádió beszerzés, az új vasakba az megy, Elbit Systems Deutschland GmbH & Co. E-Lynx rendszere
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 202
66 967
113
De èrthető.

A Z plan sok tekintetben kudarc. Sajnos.

Viszont rádió szinten az új gèpeknèl nincs gond.

A règiekből is van ami jó.
Persze van ami meg nem.

Ha a csoda btr 80 modernizálva lessz, abban bár nem látványos módosítás de valószínű alap lessz a rádiócsere.
Tudtommal azért akadtak kommunikációs problémák a PZH és Leopard flották között.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 148
12 216
113
Ma kint voltam a Ludovika Fesztiválon és sikerült a BTR-80/A-ba beülnöm (korábban a sima BTR-80-ba sikerült).
Hát a következő a tapasztalat:

Ez a gépágyús verzió egy ergonómiai katasztrófa.
Komolyabb gond esetén a toronylövésznek esélye sincs, hogy kimeneküljön a járműből.
Eleve van kb. 6-7 merevítőrúd a tornyot körbe véve, ráadásul nem egy még V-alakban is elágazik felfelé.
Csak akkor lehet a toronylövész helyére beszállni, ha a torony előre néz, ekkor a bal oldalon van egy kivágás a tornyot körül ölelő körből, és balról lehet beszállni.
Ha azonban harc közben a torony bármely irányban elfordul, lehetetlen a kiszállás.
(illetve ha teljesen hátra fordul, akkor a jobb oldalon lesz szabad kijárat).
Még a kisgyerekeknek is bajosan sikerült a torony mellett bal- és jobboldalon a deszanttér és a küzdőtér között közlekedni, el tudom képzelni, hogy ez felszerelt katonáknak mennyire lehet probléma.
Arról nem is lehet szó, hogy tűz vagy füst esetén a két tér között lehessen közlekedni, arról pedig pláne nem, hogy a deszanttér egyik oldaláról a másikra meneküljön a katona, ha az egyik oldal kijárata blokkolva van például ellenséges tűz által.

Korább álláspontomat, hogy a tornyot meg kell tartani és csak elektromos hajtásúvá kell átalakítani, ezennel revideálom.
Ki kell dobni a fenébe az egészet a merevítőkkel együtt és egy embertelen RCWS tornyot kell a helyére szerelni.


Továbbá elég brutális volt a parancsnok jobb oldalán elvezetett csörlőmeghajtás, ezt is elektromossá kell alakítani, mert sok helyet foglal.

A parancsnok ülését a vezető mögé helyezném megemelt pozícióban, és elölről megnövelt páncélvédelemmel és páncélüveggel látnám el vezető előtti részt.
Így baj esetén egymás nem akadályozva tudnák elhagyni a harcjárművet a deszanttéren keresztül az oldalajtókon, jobb oldalon erre elég hely lesz.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 450
31 870
113
Ma kint voltam a Ludovika Fesztiválon és sikerült a BTR-80/A-ba beülnöm (korábban a sima BTR-80-ba sikerült).
Hát a következő a tapasztalat:

Ez a gépágyús verzió egy ergonómiai katasztrófa.
Komolyabb gond esetén a toronylövésznek esélye sincs, hogy kimeneküljön a járműből.
Eleve van kb. 6-7 merevítőrúd a tornyot körbe véve, ráadásul nem egy még V-alakban is elágazik felfelé.
Csak akkor lehet a toronylövész helyére beszállni, ha a torony előre néz, ekkor a bal oldalon van egy kivágás a tornyot körül ölelő körből, és balról lehet beszállni.
Ha azonban harc közben a torony bármely irányban elfordul, lehetetlen a kiszállás.
(illetve ha teljesen hátra fordul, akkor a jobb oldalon lesz szabad kijárat).
Még a kisgyerekeknek is bajosan sikerült a torony mellett bal- és jobboldalon a deszanttér és a küzdőtér között közlekedni, el tudom képzelni, hogy ez felszerelt katonáknak mennyire lehet probléma.
Arról nem is lehet szó, hogy tűz vagy füst esetén a két tér között lehessen közlekedni, arról pedig pláne nem, hogy a deszanttér egyik oldaláról a másikra meneküljön a katona, ha az egyik oldal kijárata blokkolva van például ellenséges tűz által.

Korább álláspontomat, hogy a tornyot meg kell tartani és csak elektromos hajtásúvá kell átalakítani, ezennel revideálom.
Ki kell dobni a fenébe az egészet a merevítőkkel együtt és egy embertelen RCWS tornyot kell a helyére szerelni.


Továbbá elég brutális volt a parancsnok jobb oldalán elvezetett csörlőmeghajtás, ezt is elektromossá kell alakítani, mert sok helyet foglal.

A parancsnok ülését a vezető mögé helyezném megemelt pozícióban, és elölről megnövelt páncélvédelemmel és páncélüveggel látnám el vezető előtti részt.
Így baj esetén egymás nem akadályozva tudnák elhagyni a harcjárművet a deszanttéren keresztül az oldalajtókon, jobb oldalon erre elég hely lesz.
Ukránok megmutatták,hogy hogyan lehet a BTRből normális,mai igényeknek kicsit is megfelelő lövészszállitót faragni.És még akkor is csak "vékonybőrű" marad.Totál át kéne épiteni az egészet.
De ez meg annyiba kerülne,hogy azon már lehet venni egy korszerű,sokkal jobb lövészjárgányt.Újat.
Kifejezetten magyarosch,hogy azt akarjuk modernizálni,amit nem érdemes(BTR),és azt meg kidobni,amit érdemes volna (T72)
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Catles

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 662
46 665
113
Ma kint voltam a Ludovika Fesztiválon és sikerült a BTR-80/A-ba beülnöm (korábban a sima BTR-80-ba sikerült).
Hát a következő a tapasztalat:

Ez a gépágyús verzió egy ergonómiai katasztrófa.
Komolyabb gond esetén a toronylövésznek esélye sincs, hogy kimeneküljön a járműből.
Eleve van kb. 6-7 merevítőrúd a tornyot körbe véve, ráadásul nem egy még V-alakban is elágazik felfelé.
Csak akkor lehet a toronylövész helyére beszállni, ha a torony előre néz, ekkor a bal oldalon van egy kivágás a tornyot körül ölelő körből, és balról lehet beszállni.
Ha azonban harc közben a torony bármely irányban elfordul, lehetetlen a kiszállás.
(illetve ha teljesen hátra fordul, akkor a jobb oldalon lesz szabad kijárat).
Még a kisgyerekeknek is bajosan sikerült a torony mellett bal- és jobboldalon a deszanttér és a küzdőtér között közlekedni, el tudom képzelni, hogy ez felszerelt katonáknak mennyire lehet probléma.
Arról nem is lehet szó, hogy tűz vagy füst esetén a két tér között lehessen közlekedni, arról pedig pláne nem, hogy a deszanttér egyik oldaláról a másikra meneküljön a katona, ha az egyik oldal kijárata blokkolva van például ellenséges tűz által.

Korább álláspontomat, hogy a tornyot meg kell tartani és csak elektromos hajtásúvá kell átalakítani, ezennel revideálom.
Ki kell dobni a fenébe az egészet a merevítőkkel együtt és egy embertelen RCWS tornyot kell a helyére szerelni.


Továbbá elég brutális volt a parancsnok jobb oldalán elvezetett csörlőmeghajtás, ezt is elektromossá kell alakítani, mert sok helyet foglal.

A parancsnok ülését a vezető mögé helyezném megemelt pozícióban, és elölről megnövelt páncélvédelemmel és páncélüveggel látnám el vezető előtti részt.
Így baj esetén egymás nem akadályozva tudnák elhagyni a harcjárművet a deszanttéren keresztül az oldalajtókon, jobb oldalon erre elég hely lesz.
Hehe! Lenne még pár vadiúj meglátásod, ha sikerülne egybe a terepen menve is beleülnöd! Lehetőleg javasolt egy karabély mellé a méltán népszerű tártáska, meg mondjuk egy minimális harci felszerelés alkalmazása. :D
Bátrabbak választhatnak bárminemű kollektív fegyvert is!
Lehetőleg július-augusztus valamelyik 30-32 fokos napját érdemes megcélozni! :rolleyes:
Ki ne hagyjunk mellé egy kiadós gulyáságyúból felszolgált ebédet!
Ha tüz és füst van a deszanttérben, akkor ott nem nagyon van mit csinálni, hiszen nincs még egy olyan automata oltó rendszer sem a gépben, mint a Gidránban.
Nem tudom, hogy arra volt-e alkalmad, hogy teljesen zárt oldalajtókkal is kipróbálhattad a feelinget! Ha nem, akkor esetleg kérd meg a szervezőket, hogy az érzés teljessé tételéhez ezt is kipróbálhasd! Már csak azért is tanulságos lesz, hogy megértsd a kézi nyitású ajtó milyen zseniális találmány .....
..........volt valamikor az 50-es években....:oops:
Szeretném jelezni ugyanakkor, hogy megsüvegelendő hogy fejlődőképes vagy. Nehéz dolog az embernek a szilárd meggyőződését félrerakni, és empirikus úton látószöget tágítani.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Ma kint voltam a Ludovika Fesztiválon és sikerült a BTR-80/A-ba beülnöm (korábban a sima BTR-80-ba sikerült).
Hát a következő a tapasztalat:

Ez a gépágyús verzió egy ergonómiai katasztrófa.
Komolyabb gond esetén a toronylövésznek esélye sincs, hogy kimeneküljön a járműből.
Eleve van kb. 6-7 merevítőrúd a tornyot körbe véve, ráadásul nem egy még V-alakban is elágazik felfelé.
Csak akkor lehet a toronylövész helyére beszállni, ha a torony előre néz, ekkor a bal oldalon van egy kivágás a tornyot körül ölelő körből, és balról lehet beszállni.
Ha azonban harc közben a torony bármely irányban elfordul, lehetetlen a kiszállás.
(illetve ha teljesen hátra fordul, akkor a jobb oldalon lesz szabad kijárat).
Még a kisgyerekeknek is bajosan sikerült a torony mellett bal- és jobboldalon a deszanttér és a küzdőtér között közlekedni, el tudom képzelni, hogy ez felszerelt katonáknak mennyire lehet probléma.
Arról nem is lehet szó, hogy tűz vagy füst esetén a két tér között lehessen közlekedni, arról pedig pláne nem, hogy a deszanttér egyik oldaláról a másikra meneküljön a katona, ha az egyik oldal kijárata blokkolva van például ellenséges tűz által.

Korább álláspontomat, hogy a tornyot meg kell tartani és csak elektromos hajtásúvá kell átalakítani, ezennel revideálom.
Ki kell dobni a fenébe az egészet a merevítőkkel együtt és egy embertelen RCWS tornyot kell a helyére szerelni.


Továbbá elég brutális volt a parancsnok jobb oldalán elvezetett csörlőmeghajtás, ezt is elektromossá kell alakítani, mert sok helyet foglal.

A parancsnok ülését a vezető mögé helyezném megemelt pozícióban, és elölről megnövelt páncélvédelemmel és páncélüveggel látnám el vezető előtti részt.
Így baj esetén egymás nem akadályozva tudnák elhagyni a harcjárművet a deszanttéren keresztül az oldalajtókon, jobb oldalon erre elég hely lesz.
Lehet, hogy el kéne gondolkoznod azon, hogy nem viccből jártatják a szájukat azok, akiknek kicsit nagyobb tapasztalatuk van a sok orosz ócskavassal annál, hogy beültem a Ludovika fesztiválon?
A tornyot körülölelő kör pedig a 30mm-es gépágyú rakasza.