[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 433
74 335
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 997
14 096
113
.

...ami elég sovány eredmény, a korábbi 1-2-3 milliárd HUF-os fejlesztési pénzek befogadása után! :mad:

A Kínába összehozott gyár/vegyesvállalat is kicsit "csendes" mostanában!
Kezd a debreceni "Nemzeti" vakcinagyár esete előbukkanni az ottani hasonlóan nagy hallgatásre emlékeztetve!


Saját motor nélkül ez is bármikor --az L-39NG-hez hasonlóan-- "mehet a levesbe", mert ugye a Rotax motor-gyártó --amilyen motor ebben van !!!-- egy kanadai fedőcégen keresztül megvásárolva az amcsiké! :oops:

Mindkét esetben jöhet kongresszusi, "technikai", --erősebb kutyának bármilyen-- akadály...

.
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 994
91 925
113
2021-ben volt az első hír a nigériai lehetőségről. A legutóbbi 2024 márciusi hírben még mindig csak az egyetértési megállapodás tervezetének (draft MOU) kidolgozásának megkezdéséről írnak.
Volt szállítás is 4-8 gépre emlékszek alsó hangon. És a cél helyi gyártás volt közösen. Ahogy olvasom, járnak is ide Magyarországra képzésre nigériaiak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 433
74 335
113
Volt szállítás is 4-8 gépre emlékszek alsó hangon. És a cél helyi gyártás volt közösen. Ahogy olvasom, járnak is ide Magyarországra képzésre nigériaiak.
Találtál képet a nigériai gyártásról vagy ott készült gépekről, esetleg magyar gyártású nigériai lajstromos gépről?
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 997
14 096
113
.

Amig lényegében csak a Rotax motorokat tudják beépíteni, addig a Rotax-madzagon rángatható piaci báb-szereplő lesz --a piac terület szereplőinek többségéhez hasonlóan--, akinek a nyereségét le lehet fölözni a motoron keresztül. Meglepő módon amerikai tulajdonos van a kanadai stróman mögött!

Amcsik: Bármilyen komolyabb piaci szereplő esetén ki szokták játszai a "nemzetbiztonsági érdek"/letiltás (zsarolós)kártyát, amennyiben nincs komolyan vehető alternatív lehetőség az amerikai részegység pótlására.

Ezeket összegezve, és hozzáadva a terület Kő-Papír-Olló-ját: alternatíva/saját motor nélkül nélkül egy háttérből rángatott, feneketlen pénznyelő lesz ez a cég is --és nem vigasztal, hogy sok más piaci szereplővel együtt--.

Van/lenne megoldás is: a francúzok, mások civil motorokból fejlesztettek ki átépített rep-gépmotorkat. A cégek többségét meg is vette --strómanokon keresztül-- vagy egy amcsi cég :oops: --elsorvasztani--, vagy az adott ország gyártó --francúzok-- gazdasági/politikai köre. Milyen meglepő! :oops:

Szóval VAN megoldás, csak dolgozni kell(ene) vele, a maga kockázataival:
  • ha nem jól van csinálva --lásd: "Nemzeti vakcina-gyár", Debrecen--, akkor kudar lehetőség,
  • hatalmat/erőforrást kell rendelni a feladathoz valaki(k)nek, akikbők kiemelkedő ellenzék/hatalmi konkurens lehet!,
  • számon kell(ene) kérni az eredmények érdekében, ami töredékszavazatokat veszélyeztethet, ami szavazatokból sosem elég...


U.I.-k:
A, : Igen nyomokban van bel-polos szála a dolognak, de amikor a szakterületi korlátokat/megvalósítást napi szinten érinti --a háttérben--, nem lehet kihagyni,
B,: ...vagy beszéhetünk a terület "hüvelygombáiról" és gumicsontjaról is, és illesztgethetünk gyártói linkeket, hogy a fórum-aktivitás látszata meglegyen, valós tartalom nélkül! :oops:


.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 994
91 925
113
Nem kevered valamivel? A terepszínű, felfegyverzett gépet akarják eladni Nigériának. És a felderítő változatot. Egyik sem létezik még.
Ez akkor mi volt?

Megérkezett Nigériába az első magyar gyártmányú hírszerzési, megfigyelési és felderítő (ISR) konfigurálású Magnus Fusion könnyű harci és kiképző repülőgépe, hogy csatlakozzon a felkelők elleni harchoz.

A Magnus Aircraft által tervezett Fusion Nigéria azon kísérletében is élen jár, hogy a típus helyi megépítésével növelje repülési kapacitását.

2022. december 8-án a HA-XCN lajstromjelű Magnus Fusion, miután november 29-én Magyarországról indult, megérkezett Abujába (Nigéria), így 9 napos utat tett meg és 7680 km-es távot tett meg az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek megkezdéséig.

A Magnus legalább húszat szállítja a repülőgépekből, amelyek a Fusion Sentinel ISR változatból, a Fusion UL kiképzési változatból állnak a légierő számára, és a nigériai hadsereg három MF-212 ISR és támadó repülőgépet is kap.

Az MF-212 támadóváltozata R-60-NT-L, rövid hatótávolságú, könnyű infravörös irányító levegő-levegő rakétát hordoz a félaktív lézerkeresővel és R-60-NT-T hőkamerás keresővel. Mindkét rakéta új, többsugaras lézer közelítési biztosítékkal van felszerelve, amely folyamatos látómezőt biztosít, ami jelentősen növeli a kis célpontok becsapódásának valószínűségét.

A repülőgép iSky-30 HD háromcsatornás, nagy érzékenységű optikai-elektronikus állomással van felszerelve, amely lehetővé teszi a célpontok automatikus észlelését, követését és azonosítását. Ezen túlmenően a lézeres megvilágítás funkció félaktív lézerrel és passzív hőképes irányítófejjel biztosítja a rakéták pontos irányítását.

A Magnus Aircraft összeállt egy helyi partnerrel, a Nigériai Repüléstechnikai Főiskolával (NCAT), aki a repülőgép későbbi nagyjavításáért és összeszereléséért lesz felelős.

A hírek szerint a kenyai katonaság tárgyalásokat folytat a Magyar Magnus Aircrafttal, hogy könnyű repülőgépeket szerezzenek határellenőrzésére, orvvadászok és tolvajok elleni küzdelemre, vagy akár állatállomány megfigyelésére nemzeti parkjaikban.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 656
5 425
113
Ez akkor mi volt?

"az afrikai éghajlaton történő repülési tesztek"

Ez a Magnus történet is csak egy fokkal jobb, mint a Kommondor, az is kapott nem kevés pénzt, aztán elvérzett. Most a Magnus egy nagyságrenddel több pénzt kap, így talán pár gépet el tud adni nagy nehezen. Hány éve is tudunk róla, hogy van ilyen cég? Mennyi nagyra törő tervük volt?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 433
74 335
113
Ez akkor mi volt?
Ez: "Az izgalmas útra egy nagyon fontos okból került sor. A Magnus Aircraft teszt repülőgépe mostantól az afrikai éghajlati körülményekben végez repülési teszteket."
Ugyanilyen lajstromú gép volt a kecskeméti repülőnapon kiállítva, repülte körbe a Földközi tengert, volt a fehéroroszoknál stb.
Ha már le is szállítottak egy-két gépet a helyi pilótaiskolának, azt azért túlzás nagy pörgésnek nevezni.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 994
91 925
113
Vmiért úgy emlékeztem, hogy 3 gépet már eladtak Nigeriába és megkezdődtek a szállítások. Most visszaolvasva (ami mindig fontos ;) ), 3 gép vételét büdzsetálták a nigériai parlamentben. De lehet ez is tervezet szintén ragadt. Mindenesetre afrikai katonai tweetekben mindig újra felbukkan a nigériai üzlet.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 598
8 225
113
Vmiért úgy emlékeztem, hogy 3 gépet már eladtak Nigeriába és megkezdődtek a szállítások. Most visszaolvasva (ami mindig fontos ;) ), 3 gép vételét büdzsetálták a nigériai parlamentben. De lehet ez is tervezet szintén ragadt. Mindenesetre afrikai katonai tweetekben mindig újra felbukkan a nigériai üzlet.
Büdzsetálták! :D
Új magyar ige született :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 433
74 335
113
Vmiért úgy emlékeztem, hogy 3 gépet már eladtak Nigeriába és megkezdődtek a szállítások. Most visszaolvasva (ami mindig fontos ;) ), 3 gép vételét büdzsetálták a nigériai parlamentben. De lehet ez is tervezet szintén ragadt. Mindenesetre afrikai katonai tweetekben mindig újra felbukkan a nigériai üzlet.
De kép az nincs róla. A kenyaiak legalább mutogatják azt az egyet. Azt még esetleg el tudom képzelni, hogy kiküldik Nigériába az alkatrészeket konténerben és ott szerelik majd egyszer össze, ezért nincs róla még kép. (De ha idejönnek a nigériaiak képzésre, akkor én a saját gépüket szereltetném össze velük.) A terepszínű gép, amiről a reklámanyagból tudjuk hogy olyan gép lesz amilyet a nigériak szeretnének, állítólag szintén kirepüt a fehéroroszokhoz. Valószínűleg ott végzik az R-60 integrációt, mert nálunk se rakéta, se lőtér/légtér nincs hozzá. Arról az egy gépről, amiről tudjuk hogy biztos kirepült Nigériába, arról sincs hír vagy kép hogy hasznánák azóta. Ha megnézted a bevételt és a nigériai pénzeket, akkor nem igazán lehet köztük kapcsolatot találni. Az hogy 2023-ra nullás évet vártak, az sem azt mutatja hogy nagyon megy az üzlet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 994
91 925
113
Ennyit találtam még

A technológiatranszfer felé tett jelentős lépésként a Magnus AIRCRAFT COMPANY partnerséget épített ki a nigériai Légiközlekedési Minisztériummal. 2023. május 26-án üzembe helyezték az NCAT-ban (Zaria állam) egy gyártógyárat. Az együttműködés képzési programokat foglal magában az NCAT ( ez a nigériai repülés technikai főiskola) mérnökei számára a repülőgépgyártásról/-összeszerelésről és típusminősítési képzésről olyan végfelhasználók számára, mint a nigériai hadsereg, a légierő és az NSCDC pilótái. Mérnökök.

.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 433
74 335
113
Ennyit találtam még

A technológiatranszfer felé tett jelentős lépésként a Magnus AIRCRAFT COMPANY partnerséget épített ki a nigériai Légiközlekedési Minisztériummal. 2023. május 26-án üzembe helyezték az NCAT-ban (Zaria állam) egy gyártógyárat. Az együttműködés képzési programokat foglal magában az NCAT ( ez a nigériai repülés technikai főiskola) mérnökei számára a repülőgépgyártásról/-összeszerelésről és típusminősítési képzésről olyan végfelhasználók számára, mint a nigériai hadsereg, a légierő és az NSCDC pilótái. Mérnökök.
Erre mondtam, hogy ha ez így lenne, akkor egy év alatt már csak össze kellett volna szerelni nekik ott legalább egy gépet. Ha megnézed a fotókat, magyar feliratok vannak a táblán és a falon, a repülőgépen pedig német lajstrom van. Egyetlen gép van német lajstromban, a D-MHUN, amiről már 2020-ban is készültek képek. (Később valamiért új lajstromot kapott (D-MOIK) és ez a gép volt kiállítva a friedrichshafeni kiállításon 2022 áprilisában, azaz valószínűleg a gyártó saját gépe reklám célokra.) Így nagy valószínűséggel a képek nem Nigériában készültek.