Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 325
84 514
113
Egyiptom:
GLrnFjxX0AAHQGH
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 272
61 980
113
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 643
9 182
113
Sajnos idén május 10-én meghalt Dmitrij Avtuhov másodosztályú berepülőpilóta, hadnagy. A Fekete Cápa című filmben vállalt főszerepe, miatt valószínűleg a típus legismertebb berepülőpilótája. Avtuhov 1938 augusztus 11-én született Kaluga városában. 1960-ban végezte el a 12-es számú haditengerészeti repülőtiszti főiskolát, Szamara(akkor Kujbisevnek hívták a várost) városában. Aztán a végzés után rögtön a légierőnél végzett létszámcsökkentés miatt azonnal tartalékos állományba helyezték (Hruscsov-féle rakétamánia). Ezután egy három hónapos képzés keretében a szaszovszki civil repülőiskolában kiképezték Jak-12-esre (a Magyarországon még mindig ismert, PZL Gawron eredetije). Ezután az irkutszki területen repült a Kelet Szibériai Polgári repülési Igazgatóság kötelékében. Terhet, postát és utasokat szállított elsősorban Jak-12-essel, de repült Mi-1-es és Mi-4-es helikopterekkel is, és mentőrepüléseket is végzett.
1966-69-ig a Központi Polgári Repülési Igazgatóság kötelékében a moszkvai központi repülőtérről Mi-8-as és Ka-26 típusokon repült.
1970-ben felvették a "Berepülőpilóták Iskolájába" (SLI). Ennek a helikopteres szakirányát végezte el, 1972 decemberére.
1973 és 1995 között a Kamov tervezőiroda berepülőpilótája volt. A következő típusok berepülésében vett részt: Kamov Ka-25, 27,26, 29,32,32A,32A1, Ka-50.
1983-tól vett részt a Ka-50-es berepülésében. Részt vett a harci alkalmazási eljárások kidolgozásában és tesztlövészeteken is. 1986 áprilisában ban ő volt az első a világon, aki éjszakai tesztlövészet során "Vihr" típusú tankelhárító rakétát indított a Ka-50-es fedélzetéről, megfelelő eredménnyel.
20 helikopter és repülőgéptípusra rendelkezett jogosítással. A Kamov cég berepülőpilótájaként részt vett a csernobili atomerőmű katasztrófa következményeinek felszámolásában.
A Ka-50-es típussal Párizsban, a Le Bourget légiszalonon 1985-ben és 1993-ban repült bemutatót. A MAKSZ-on pedig 1992-ben és 1993-ban. 1992-1993-ban a Fekete Cápa című film forgatásán főszereplőként vezette a típust.
1995 februárjában ment nyugdíjba, Ljuberci városában élt, ahol 2017-ig a Kamov cég központja is volt.