Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez asszem valami fagázas rendszerű cucc volt, de fogalmam sincs ez hogyan működött.

Egyébként repülőgépmotorok gyári bejáratására is láttam ilyen ötletet, meg volt elektromos hajtással is. Mármint a bejáratás, élesben persze ment a benzin.

Kényszermegoldás benzinnélküli üzemre a háború második felében.
Nem sok maradt meg, mivel a vezetőfülke is fából volt.
Mondjuk visszatérhetne, hiszen CO2 mentes megoldás biomasszával...

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 476
10 016
113
Kényszermegoldás benzinnélküli üzemre a háború második felében.
Nem sok maradt meg, mivel a vezetőfülke is fából volt.
Mondjuk visszatérhetne, hiszen CO2 mentes megoldás biomasszával...

Csak mint minden biomassza-hasznosító aránylag egyszerű kütyü elég környezetkárosító. Mondjuk fogyaszt 30 kg fát 100 km-en. Akkor mondjuk 1 szolíd évest 10.000 km 3 tonna fa/autó. Ennyivel kifűtöm a lakást bő 1 évig. És elég macera elindulni vele.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 052
30 966
113
#Ugyehogyszóltamelőre
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 052
30 966
113
#Ugyehogyszóltamelőre
Bakker kevés lesz a bakter.
Szakértőink szerint, Kínából nem lehet szárazföldön nagytömegű árut szállítani Európa felé.
Update! Az oroszoknak elfelejtettünk szólni!
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 621
55 389
113
Csak mint minden biomassza-hasznosító aránylag egyszerű kütyü elég környezetkárosító. Mondjuk fogyaszt 30 kg fát 100 km-en. Akkor mondjuk 1 szolíd évest 10.000 km 3 tonna fa/autó. Ennyivel kifűtöm a lakást bő 1 évig. És elég macera elindulni vele.
A lakással? Igen, az elég körülményes... :)
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 857
14 857
113
Egy kanadai EV járgány tulaja feltette méréseit a NET-re. Ennek alapján -20 fokban csak kb a fele utat tudja 1 töltéssel megtenni a járgányával.. A fűtés viheti el ennyire az energia fogyasztást..

vP1Zovv.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 214
113
Egy kanadai EV járgány tulaja feltette méréseit a NET-re. Ennek alapján -20 fokban csak kb a fele utat tudja 1 töltéssel megtenni a járgányával.. A fűtés viheti el ennyire az energia fogyasztást..

vP1Zovv.jpg
Persze itt nincs 30-50% hulladékhő az üzem során, azt látjuk a képen. (ezért is a plug in hybrid egyelőre az értelmes kompromisszum, nem a teljesen akkus autók)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 705
28 180
113
A pénzbírságot is drasztikusan megemelné az alezredes. 100 ezer forint lenne a büntetés 10 km/órás sebességtúllépés felett, aztán duplázódna. 20 km/óra feletti sebességtúllépésért már 200 ezer forintos bírságot adna az autósnak, 30 km/órásért pedig 400 ezer forintosat. 50 km/óra feletti sebességtúllépés esetén már bűncselekmény lehetne a gyorshajtás az adjunktus szerint
Miközben meg az ott felejtett 30/60-as táblák országa vagyunk, ahol a közút is sokszor a javítás helyett évekre odabasz egy 40-es táblát, hogy nesze, ennyivel is olcsóbb. De nem, azt kell megbüntetni szarrá, aki véletlen esetleg, talán merné átlépni a sebhatárt mert uu nagyon veszélyes. Nem az a veszélyes, hogy néha a kurva futómű majdnem kiszakad a kátyútól bőven a határ alatt (lásd 8-as Városlőd után), áhh neeeem, hanem hogy van merszed gyorsan menni ahol esetleg lehetne.

Plusz azon mit segít a 100 ezres bírság, aki mondjuk a pályán egyszerre index nélkül 3 sávon megy át vagy behúz eléd, hogy nem nézett a tükörbe?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
De nem, azt kell megbüntetni szarrá, aki véletlen esetleg, talán merné átlépni a sebhatárt mert uu nagyon veszélyes.
Amúgy erről eszembe jut mindig, hogy anno a totalcar csinált egy videót egy ilyen "mekinfelejtett" témában, még amikor használhatóbb volt.
Volt egy bácsi, aki már ki se javította a kerítését, és ha csatt volt, felrakott egy kávét aztán kisétált, és megkérdezte kérnek-e.
A szabályokat be kell tartani, ha tetszik, ha nem, főleg mert amúgy elég kevés a valóban kinn felejtett tábla. Csak egyre több az álfitipaldi, aki azt hiszi, hogy ő nagyon tud. Aztán tol le a pilisben, ahol nyáron, napfényben, tökéletes útviszonyok mellett se nagyon lehetne 60 felett menni, nem hogy télen csúszós úton. De ugye mrbmw jobban tudja...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
(ezért is a plug in hybrid egyelőre az értelmes kompromisszum, nem a teljesen akkus autók)

Városban értem a hibrid előnyét, de országúton-autópályán mi az előnye a sima belsőégésűvel szemben? Hiszen aki akar takarékosan vezetni, az akár 100km-eket tud úgy ott lenyomni, hogy nem lép a fékpedálra, azaz a hibrid sem tudna visszatermelni, mert nem lenne mit. Csak cipeli feleslegesen az akksit... És plusz meghibásodási lehetőségeket rejt.

Egyébként meg ha igazán szempont lenne a környezetvédelem, akkor már 20 éve ki kéne írja minden fedélzeti komputer, hogy mennyi energia lett elpazarolva a féktárcsán. A normálisabb vezetőket simán segítené ez a takarékosabb vezetésben, a hülyéken meg úgysem lehet segíteni... Így azt is látná a nép, hogy mi a legfőbb oka a katalógus fogyasztás és a valós fogyasztás közti különbségnek...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 214
113
Városban értem a hibrid előnyét, de országúton-autópályán mi az előnye a sima belsőégésűvel szemben? Hiszen aki akar takarékosan vezetni, az akár 100km-eket tud úgy ott lenyomni, hogy nem lép a fékpedálra, azaz a hibrid sem tudna visszatermelni, mert nem lenne mit. Csak cipeli feleslegesen az akksit... És plusz meghibásodási lehetőségeket rejt.

Egyébként meg ha igazán szempont lenne a környezetvédelem, akkor már 20 éve ki kéne írja minden fedélzeti komputer, hogy mennyi energia lett elpazarolva a féktárcsán. A normálisabb vezetőket simán segítené ez a takarékosabb vezetésben, a hülyéken meg úgysem lehet segíteni... Így azt is látná a nép, hogy mi a legfőbb oka a katalógus fogyasztás és a valós fogyasztás közti különbségnek...
Autópályán is városok közt jár az ember. ;)
Vannak azért lejtők meg emelkedők is azokon is. Sőt, néha ott is kell fékezni! A Priusok elég régóta bizonyítják, hogy mi az értelme. Megbízható, takarékos járművek. Ráadásul ha rövid utakra kell csak néha az autó, akkor nagyon jó, hogy a benzinmotor élettartamát nem eszi feleslegesen a hidegindítás utáni üzem.

A feleslegesen cipelt akku pedig akár ugyanúgy használható autópályán is, nem ballaszt, hanem még egy üzemanyagtartály.

A plusz meghibásodási lehetőség bár elméletben igaz, gyakorlatilag azonban egyelőre az látszik, hogy már a belsőégésű motorok és az elektromos hajtások is eléggé kiforrottak, hogy ez nagy átlagban nem egy kritikus probléma.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Ráadásul ha rövid utakra kell csak néha az autó, akkor nagyon jó, hogy a benzinmotor élettartamát nem eszi feleslegesen a hidegindítás utáni üzem.

Ezt nem vitatom, de én most kifejezetten a hosszabb utakról regéltem, ahol a bemelegedési szakasz már egy elhanyagolható része a teljes távolságnak.

A feleslegesen cipelt akku pedig akár ugyanúgy használható autópályán is, nem ballaszt, hanem még egy üzemanyagtartály.

Jah, egy olyan üzemanyagtartály, ami igen ratyi energiasűrűségű. Azaz rengeteg tömeg feleslegesen cipelve=ballaszt. :)
Hány kilós egy Prius akkumulátora? Mennyit megy el csak azzal? Az én tankom tele töltve 64 kiló, és 1500+km-t ad takarékos pályás-országúti üzemben...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 214
113
Ezt nem vitatom, de én most kifejezetten a hosszabb utakról regéltem, ahol a bemelegedési szakasz már egy elhanyagolható része a teljes távolságnak.



Jah, egy olyan üzemanyagtartály, ami igen ratyi energiasűrűségű. Azaz rengeteg tömeg feleslegesen cipelve=ballaszt. :)
Hány kilós egy Prius akkumulátora? Mennyit megy el csak azzal? Az én tankom tele töltve 64 kiló, és 1500+km-t ad takarékos pályás-országúti üzemben...
Jó, igazad van, tényleg felesleges hülyeség!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Jó, igazad van, tényleg felesleges hülyeség!

Nem ezt mondtam!
Csak azt az állításod árnyaltam, hogy:
a plug in hybrid egyelőre az értelmes kompromisszum, nem a teljesen akkus autók

Szerintem kis területen ez az értelmes kompromisszum. De biztosan van, akinek az!
Csak városba vszeg az elektromos a legjobb megoldás.
Csak országútra/pályára nem ad előnyt a hibrid, az elektromos meg szívás a gyakori töltések miatt, a dízel viszont pont itt adja a legtöbb előnyt.
A hibrid annak lehet jó, akinek egy tisztán elektromos túl sok kompromisszum lenne a gyakori töltések miatt, de mégis viszonylag sokat jár városban vagy hegyen-völgyön. És mindent egy autóval akar vagy kell hogy megoldjon. A hibrid egy olyan mindenes, ami semmire sem ideális igazából.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 969
19 214
113
Nem ezt mondtam!
Csak azt az állításod árnyaltam, hogy:


Szerintem kis területen ez az értelmes kompromisszum. De biztosan van, akinek az!
Csak városba vszeg az elektromos a legjobb megoldás.
Csak országútra/pályára nem ad előnyt a hibrid, az elektromos meg szívás a gyakori töltések miatt, a dízel viszont pont itt adja a legtöbb előnyt.
A hibrid annak lehet jó, akinek egy tisztán elektromos túl sok kompromisszum lenne a gyakori töltések miatt, de mégis viszonylag sokat jár városban vagy hegyen-völgyön. És mindent egy autóval akar vagy kell hogy megoldjon. A hibrid egy olyan mindenes, ami semmire sem ideális igazából.
Miért kéne ideálisnak lennie minden feladatra? Te mindent mindig az ideális eszközzel csinálsz? Semmire sem ideális, de mindenre jó.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 083
10 277
113
Nem ezt mondtam!
Csak azt az állításod árnyaltam, hogy:


Szerintem kis területen ez az értelmes kompromisszum. De biztosan van, akinek az!
Csak városba vszeg az elektromos a legjobb megoldás.
Csak országútra/pályára nem ad előnyt a hibrid, az elektromos meg szívás a gyakori töltések miatt, a dízel viszont pont itt adja a legtöbb előnyt.
A hibrid annak lehet jó, akinek egy tisztán elektromos túl sok kompromisszum lenne a gyakori töltések miatt, de mégis viszonylag sokat jár városban vagy hegyen-völgyön. És mindent egy autóval akar vagy kell hogy megoldjon. A hibrid egy olyan mindenes, ami semmire sem ideális igazából.
Az elektromos is csak annak jó akinek családi háza van. A többiek baszódhatnak a töltéssel meg a töltőhely vadászattal.