Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Flightglobal: Airbus to pitch A350 freighter against 777F and 747F.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Demót repült a Boeing nagygépe, az új 777-es:


A Boeing ettől várja a megváltást a MAX botrány és a Covid okozta leülés után.
A stratégia Dubajban világos, gazdaságos alternatívát kell nyújtani azon ügyfeleknek, akik szabadulni kívánnak a négyhajtóműves A380-asoktól.
A potenciális piac főleg az Öbölben található, ahol volna mód elhódítani az Airbus-tól az Etihad és Emirates igényeket, pláne úgy, hogy az európaiaknak nincs is hasonlóan nagy kéthajtóműves típusuk.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113

Bővült az Antarktiszt megjárt típusok köre: első alkalommal landolt egy A340-es. A portugál charter légitársaság, a Hi Fly egyik A340-300-as gépével Fokvárosból indultak a déli kontinensre. A cél a Wolf’s Fang volt, ami az angol White Desert cég működtetésében álló 2 antarktiszi luxustábor egyike.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113

Bővült az Antarktiszt megjárt típusok köre: első alkalommal landolt egy A340-es. A portugál charter légitársaság, a Hi Fly egyik A340-300-as gépével Fokvárosból indultak a déli kontinensre. A cél a Wolf’s Fang volt, ami az angol White Desert cég működtetésében álló 2 antarktiszi luxustábor egyike.
Mindig is el akartam jutni ide, ezért is tetszik ez a videó.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Októberben utaztam az egyik vattaúj 321neóval (augusztusi lajstrom), és bejött, halkabb, jók az ülések, kicsit több a lábtér, cserébe használhatatlan az ülés zsebe. :)
A kabinbelső a megrendelő igényeit tükrözi, tehát 1 másik társaság neójával másfajta tapasztalatokat fogsz szerezni... :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
899924cf81e3a962ea16dacd9b6e7ac9.jpg

Tu-124 Cookpot
A szovjet folyóra szálló:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Az egyik rokonom egy két lábon járó gondolkodási séma hiba; szereti szidni a...a...tanárokat, a mentősöket, a maszkhasználókat, szóval mindenkit, akit éppen divat szidni.
No meg a mérnököket, de őket évtizedek óta kitartóan. Hiába magyarázom neki, hogy a mérnöknek nem törtvényszerűen szempont a szerelhetőség, meg az örök élet, neki a főnökei által lefektetett elvárásoknak kell megfelelnie.
Autószerelőként dolgozott régen, de romlott az egészsége, úgyhogy iskolai karbantartó lett. Festés, vízvezeték javítás, lakatolás.

Lakatolás: A múltkor is az általa készített saját nagykapuját ütötte nagykalapáccsal., hegesztgette, állítgatta, mert a hőtágulástól vagy télen nem ér össze rendesen, vagy nyáron szorul.
Le is csaptam a magas labdát:
Te vagy már nekem egy lakatos; egy nyomorult vaskaput nem tudsz rendesen megcsinálni, miközben a mérnökök 5 méternél hosszabb orrsegédszárnyakat, fékszárnyakat, csűrőlapokat terveznek. Azok meg az egyik percben felforrósodva állnak a tűző nyári napon, húsz perc múlva meg a -50 fokos, 800km/h órával süvítő levegőnek vannak kitéve, leszálláskor meg még ki is térítik őket a légáramba.
Jól is néznénk ki, ha ilyen lakatosokra bízták volna!:rolleyes::D

Látnotok kellett volna azt a szicíliai típusú villogó fekete szemeit:D:D:D
 
K

kamm

Guest
Hijjnye, azok a képek... :eek:

Reuters: Costly Airbus paint flaw goes wider than the Gulf.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
A pilot crashed his light aircraft into a truck on Saturday after being forced to carry out an emergency landing on an autobahn bridge used by cars, local police confirmed in a statement.


The 72-year-old had been flying from France to the Netherlands, over the German state of Rhineland-Palatinate, when his single-engine began to fail and he had to quickly decide when to bring the aircraft down.


He landed on the Schwarzbachtalbrücke — a 100-meter (328 feet) high bridge close to the city of Pirmasens in western Germany, on the border with France.

60022725_303.jpg