Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
340
886
93
Nappal nem versenyeznének, mert akkor több a rendőr, de lehetene éjszaka is szabályozni a durva kihágásokat.
Nálam az autópályán 150 óra szerint a kényelmes utazótempó. Igaz, volt hogy kamion mellett mentem el, mikor a leállósávon előzött meg egy kedves ember mindkettőnket így is.

A 11-esen nappal is tolják, talán múlthéten láttam egy versenyzőszellemű egyént, aki a kanyarodósávot használta arra hogy beelőzze a a normális két sávban haladókat.
Nem az autópályás cirkálással van baj, azt azért írtam hogy látszódjon az időfaktor a távhoz képest. A baj az, hogy városban levő Wishről rendelt Schumacherek pár percért kockáztatják mások életét.

A zsákutcás magyar fejlődés... Germán felsőbbrendűség fejtegetése érkezik... 3... 2... 1!

De látom ez egyesek szerint teljesen normális.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.

Ha már kötöttpályás
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 905
48 428
113
Nem mondtam ilyet. Csak ez a mindenszarista "magyarozós" szöveg miden csatornán eléggé unalmas.
A magyar közlekedési morál egy fos. A kelet-délkeletre levő szomszédokhoz képest jobb, az északiakhoz képest rosszabb.
Az osztrák és német morálhoz képest borzaszt.
Ez nem mindenszarizmus, hanem inkább az emberek "mindenbeszarunkizmus"-a.
Pest megyét az utóbbi években ellepték az innen-onnan (belföldről!) jött vendégmunkások. Az a legalja.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 356
113
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.
Köszi! Nagyon tetszett!

De ez Magyarországon nem megvalósítható.
Két okból.
1, Az utóbbi harminc évben (addig ugye lassú víz partot mos volt a tempó) nem tervezhető az egészségügy fejlesztése, alakítása.
Kormányok, miniszterek, államtitkárok, igazgatók és gazdasági igazgatók s így egészségpolitikai koncepciók, szemléletek váltogatják egymást négy évente vagy gyakrabban. Jobbra-balra rángatják a gyeplőt. Felfogásból, meggyőződésből, hiúságból, franc se tudja.
Összevonnak, átszerveznek, megszüntetnek, költöztetnek, tüzet oltanak.
Mondom az elmúlt harminc évről beszélek.

2, Beruházásoknál nem egy esetben állítólag lenyúlások történtek. Így állítólag nem minden tudott teljesen vagy az eredeti terv szerint megvalósulni.
Ezek szóbeszédek voltak, bizonyítani meg nem tudom.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ok, tegyük fel, hogy egyetértek ezzel.
Meg azzal, hogy @Kurfürst mániákusan utálja azt, hogy a Nagykörút helyenként szűkebb.
Tegyek fel, hogy akkor a Nagykörutat visszafordítjuk oda, ahova.
Akkor melyik párhuzamos utcából lenne kitiltva az autóforgalom és lenne kétirányú bringaúttá alakítva?
Vagy akkor melyik két utcában lesz 1-1 kerékpársáv? Nem nyom. Sáv.

Mert valahogy beszarok azon az elképzelésen, hogy valahogy default beállítás az, hogy márpedig a 2x2 sáv az jár autóval járónak a BELVÁROSBAN, de dedikált kerékpáros felület meg nem...? Miért? Mert csak...? Nincs hely? Akkor számoljanak fel parkolóhelyet? Az nem állapot, hogy autó, autó, autó, autó. A városban emberek élnek. Nem fémdoboz tároló.

A Corvin-negyedi őrület azért van, mert a Práter utcánál egy sávra szűkül a körút. Azért szűkül egy sávra, mert a bicikliutat oda tette a jogsi nélküli szerencsétlen. Szerintem sokkal inkább a parkolósávot kellett volna felszámolni, mint egy forgalmi sávot. Mert ez így katasztrófa.
A körút a legbelsőbb belváros elkerülésére szolgál, ami már így is túlterhelt és katasztrófális, akár az Astoriát nézem, akár az Andrássy-Bajcsy kereszteződést.
A körúton kívüli következő körút az már a Hungária, de az nagyon messze van. Ebből következik, hogy nem igazán lehet másfele menni, csak a körúton.

Nem értek egyet azzal az elvvel, hogy számoljuk fel a sávokat, majd akkor kevesebb lesz az autós. Ez baromság, és aki a Rákóczi úton is sávcsökkentést tervez, meg a Nyugati-téri felüljáró elbontását, az is barom. Majd ha lesznek olyan utak, mind Budán, mind Pesten, amivel a legbelsőbb kerületek hatékonyan elkerülhetőek, akkor beszélgethetünk róla. Addig viszont nincs alternatíva, minden sávcsökkentés csak a dugókat növeli.

Azt nem értik meg sokan, és ez sajnos az autóvezetők nagy részére is igaz, hogy minél kisebb az átlagsebesség, annál hosszabb ideig tartanak az utak, azaz annál több autó lesz egyszerre az utakon. Az átlagsebesség 10%-os növekedése gyakorlatilag az úton egyszerre lévő autók számát 10%-al csökkenti.
(valójában a pozitív visszacsatolás miatt még többel)
Ezt mijkinek is írtam az alábbira:

A baj az, hogy városban levő Wishről rendelt Schumacherek pár percért kockáztatják mások életét.

Az a baj, hogy a sok tötymörgő barom egyenként pár másodperces lemaradásokkal alkalmanként sok órányi késést okoz rendszer szinten. Ezt kéne megérteni.
 
M

molnibalage

Guest
A Corvin-negyedi őrület azért van, mert a Práter utcánál egy sávra szűkül a körút. Azért szűkül egy sávra, mert a bicikliutat oda tette a jogsi nélküli szerencsétlen. Szerintem sokkal inkább a parkolósávot kellett volna felszámolni, mint egy forgalmi sávot. Mert ez így katasztrófa.
Akkor menne a vinnyogás.
A történelmi belvárosban annyian akarnak közlekedni autóval, aminek kiszolgálására a város szövete alkalmatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 356
113
Ebbe hol tartozik bele a városi autózás...?
Válaszoltad erre: "...Az emberek mindig is vágyakoztak és törekedtek a könnyebb, kényelmesebb..."
Pedig nyilvánvaló.
Az emberek az élményt adó, a kockázatos, a hatékony, a takarékos, a kényelmes, a biztonságos stb., stb. megoldások halmazainak metszeteiben különböző megoldásokat választanak. No nem egy életre. Vannak életkori, habitusbeli, anyagi, társadalmi, családi, egészségi állapot szerinti változások s így döntések.
Én mindegyiket meg tudom érteni, mert mindenkinek másról szól a történet abban a konstellációban.
Pl. a BMX-ezés a kamaszkor sajátja. Nem számít a sérülésveszély, a közlekedésre alkalmasság, a kényelem. De számít a kihívás, a versengés.
S ugyanígy másról szól a fixi kerékpár, a túrakerékpár, a sportmotor, a supermoto, egy Honda Gold Wing, egy kabrió, egy sportkupé, egy városi mini, egy családi egyterű, egy SUV, a taxi, a felszíni tömegközlekedés, a metró, a gyaloglás.

Attól, hogy te értetlenkedsz, mert neked a jelen korodban, kondíciódban, hozzáállásodban, egészségi állapotodban, családi helyzetedben, mikrokozmoszodban és felfogásodban a kerékpár a szinte egyedül üdvözítő, attól még másoknak, mi több a budapestiek és agglomerációban élők többségének - csak számodra meglepő módon - más tűnik optimálisnak.
Ha az, hogy a dugóban araszolnak, meg negyed óráig parkolót keresnek egy városi körülmények között szinte abszolút értelemben biztonságos egy+ tonna tömegű értékét veszettül vesztő, amúgy kényelmes fémketrecben, ahol nem kell eltűrniük ilyen-olyan vadidegen utastársakat, huzatot, zajt, hőmérsékletet, akkor legyen nekik.
Ha meg nem tetszik egy nagyváros lehetőségeivel, komplexitásával velejáró rengeteg hátrány, probléma, kellemetlenség, számodra irracionális közlekedési mód, akkor meg költözz le valami alföldi városba.
 
G

Galthran

Guest
bocs hogy beleszólok a nyavajgós topikba :D ... csak szeretném jelezni hogy ha a külső kerületekben egy szerencsétlent láttok tötyögni egy elaggott focusban ...az én vagyok, szal senki ne anyázzon mert csak nemrég küldték ki a joggsim :D:D
 
M

molnibalage

Guest
Attól, hogy te értetlenkedsz, mert neked a jelen korodban, kondíciódban, hozzáállásodban, egészségi állapotodban, családi helyzetedben, mikrokozmoszodban és felfogásodban a kerékpár a szinte egyedül üdvözítő, attól még másoknak, mi több a budapestiek és agglomerációban élők többségének - csak számodra meglepő módon - más tűnik optimálisnak.
Szerinted mért költöztem be Bp-re?
Mert az agglomerációból nincs üdvözítő megoldás jelenleg kevés szerencsés kivételtől.
A Ráckevei HÉV egy fos, Csepelre a busz már 2002-ben sem jutott be reggel időben.
Meg az időpazarlás ezen a téren.

Ha az, hogy a dugóban araszolnak, meg negyed óráig parkolót keresnek egy városi körülmények között szinte abszolút értelemben biztonságos egy+ tonna tömegű értékét veszettül vesztő, amúgy kényelmes fémketrecben, ahol nem kell eltűrniük ilyen-olyan vadidegen utastársakat, huzatot, zajt, hőmérsékletet, akkor legyen nekik.
Ez a legyen nekik és a többi amit mellé tettél azt jelenti, hogy a városban élők életterét teszik tönkre.
Azért valahol egészen elképedek, hogy egyesek világképébe belefér, hogy ez OK.
Nem is tudom, hogy akkor az M0-t miért nem az agglo települések közepén vitték át. Azt is elfogadnád?
Ha meg nem tetszik egy nagyváros lehetőségeivel, komplexitásával velejáró rengeteg hátrány, probléma, kellemetlenség, számodra irracionális közlekedési mód, akkor meg költözz le valami alföldi városba.
A várási problémák abból eredek, hogy kiköltöztek sokan és egy seggel kurva sok lovat akarnak megülni más kárára.
Szóval lehet kéne szállni arról a magas lóról, amiről osztod az észt.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Akkor menne a vinnyogás.

Kik részéről? Az ott lakókra gondolsz? A Práter utca - Baross utca táv kb 200m. Ezen sacc/kb lehet talán 30-35 parkolóhely, max. No ennyiért bénul meg a Corvin-negyed.
Szerinted mi lenne ott fontosabb? Forgalmi sáv, parkoló sáv, vagy bicikli sáv? Melyiket használnák legtöbben?

Arról nem is beszélve, hogy azzal is kéne kezdeni valamit, hogy egyesek gépjármű tárolónak használják a belvárosi közterületeket. Minden utcában találsz 4-5-6 olyan autót, amik hetekig/hónapokig nem mozdulnak. Jól felismerhetőek arról, hogy látszik a helyük az útburkolaton, és máshogy koszos pl. a kerekük, mint a használatban lévő autóké.

A történelmi belvárosban annyian akarnak közlekedni autóval, aminek kiszolgálására a város szövete alkalmatlan.

Biztos ez? Szerintem több szempontból sem.
1. nem is biztos, hogy ott akarnak közlekedni, csak nem tudnak máshol.
2. jelenleg lehet, hogy alkalmatlan, de alkalmassá, alkalmasabbá lehetne tenni. Pl. nem kéne hülyén bezárni sávokat, amíg nincs alternatíva.
Mert amúgy pl. ha lenne alternatíva, még el is fogadnám. Például, a Rákóczi út 2x1 sávosításában simán benne lennék, ha alatta kéregben csinálnának egy 2x2-3 sávos, lámpa nélküli gyors utat mondjuk az Erzsébet-hídtól a Keletiig. A rakpart zöldítéssel sem lenne bajom, ha alatta szintén lenne egy hasonló gyors pálya.
 
M

molnibalage

Guest
Kik részéről? Az ott lakókra gondolsz? A Práter utca - Baross utca táv kb 200m. Ezen sacc/kb lehet talán 30-35 parkolóhely, max. No ennyiért bénul meg a Corvin-negyed.
Mindenki részéről, ami parkolni akar.
Volt, ahol felszámoltak 1 db parkolóhelyet, hogy oda bringatámaszok menjenek és ment a tamtam....
Szerinted mi lenne ott fontosabb? Forgalmi sáv, parkoló sáv, vagy bicikli sáv? Melyiket használnák legtöbben?
Amikor a parkoló házakba most is derogál lemenni? És tutira a parkolás számolnám fel főleg, hogy annak eleve forgalomlassító hatása van.
Arról nem is beszélve, hogy azzal is kéne kezdeni valamit, hogy egyesek gépjármű tárolónak használják a belvárosi közterületeket. Minden utcában találsz 4-5-6 olyan autót, amik hetekig/hónapokig nem mozdulnak.
Jól ismerem ezeket a környékemen.
Biztos ez? Szerintem több szempontból sem.
Arra jársz és egy járda mögött több száz méteres kocsisor képes feltorlódni.
A Vörösmarty téren lámássá kellett tenni a zebrát, különben soha nem jutna ott át kocsi.
Ez full sétálóutcából tehát nem elvezették a forgalmat, hanem inkább letettek lámpát, hogy tudjanak haladni...
2. jelenleg lehet, hogy alkalmatlan, de alkalmassá, alkalmasabbá lehetne tenni. Pl. nem kéne hülyén bezárni sávokat, amíg nincs alternatíva.
Mert amúgy pl. ha lenne alternatíva, még el is fogadnám. Például, a Rákóczi út 1x1 sávosításában simán benne lennék, ha alatta kéregben csinálnának egy 2x2-3 sávos, lámpa nélküli gyors utat mondjuk az Erzsébet-hídtól a Keletiig. A rakpart zöldítéssel sem lenne bajom, ha alatta szintén lenne egy hasonló gyors pálya.
Ja értem, tehát úgy csökkentsük az autóforgalmat, hogy növeljük? Mert a sávok száma ezzel nőne.
Amúgy ez fizikailag lehetetlen. Már csak a kivitelezés miatt is, már ha lehetne ott kéregalagutat csinálni. De nem lehet. Tudod, aluljáró van pl. a Blahán...
Nem kellett volna megszüntetni a villamost....
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ja értem, tehát úgy csökkentsük az autóforgalmat, hogy növeljük? Mert a sávok száma ezzel nőne.
Nem.
Úgy csökkentjük a torlódásokat, hogy az eljutási időt csökkentjük. Ha mindenki fele idő alatt a céljához érne, fele annyi autó lenne egyszerre az utakon. (És még a környezetterhelés is sokkal kisebb lenne...)
Amúgy ez fizikailag lehetetlen. Már csak a kivitelezés miatt is, már ha lehetne ott kéregalagutat csinálni. De nem lehet. Tudod, aluljáró van pl. a Blahán...
Tudom, hogy nehéz lenne, azért mondjuk lehetetlen talán nem lenne. Lehet kéregben nem menne végig, nem is az aluljárók, hanem a metró mozgólépcsők miatt. Az aluljárót mélyebbre ásással alulról még ki tudná kerülni egy út, a metró mozgólépcsőt már nem, azt csak oldalra lehet.
Fizikailag nem lenne lehetetlen, pénzügyileg nyilván hatalmas áldozat. De vagy ez, vagy a dugók, nem tudod máshogy.
Egyszerűen a Rákóczi-tengely annyira megkerülhetetlen, ha kelet-nyugati irányban át kell menned a városon, hogy valamit ki kell rá találni.
Nem kellett volna megszüntetni a villamost....
Az mit oldana meg? Akkor könnyebb lenne Kőbányáról elmenni a János-kórházba? Vagy a Sváb-hegyről Kerepesre? A Rákóczin lévő forgalmat nem a Keletitől Ferenciekig autózók adják, hanem a várost keresztezők.
 
M

molnibalage

Guest
Tudom, hogy nehéz lenne, azért mondjuk lehetetlen talán nem lenne. Lehet kéregben nem menne végig, nem is az aluljárók, hanem a metró mozgólépcsők miatt. Az aluljárót mélyebbre ásással alulról még ki tudná kerülni egy út, a metró mozgólépcsőt már nem, azt csak oldalra lehet.
Fizikailag nem lenne lehetetlen, pénzügyileg nyilván hatalmas áldozat. De vagy ez, vagy a dugók, nem tudod máshogy.
Egyszerűen a Rákóczi-tengely annyira megkerülhetetlen, ha kelet-nyugati irányban át kell menned a városon, hogy valamit ki kell rá találni.
Villamosnak hívják. Két sávon képes elvinni napi 200 ezer utast is.
Az mit oldana meg? Akkor könnyebb lenne Kőbányáról elmenni a János-kórházba? Vagy a Sváb-hegyről Kerepesre? A Rákóczin lévő forgalmat nem a Keletitől Ferenciekig autózók adják, hanem a várost keresztezők.
A Körvasúti rendszer erről is fog szólni a HÉV + metrókkal.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
A körút a legbelsőbb belváros elkerülésére szolgál, ami már így is túlterhelt és katasztrófális, akár az Astoriát nézem, akár az Andrássy-Bajcsy kereszteződést.
Avagy köszönhetően az úttúrások kiváló szervezésének egyáltalán nem ritka, hogy a Dohány utcai kereszteződéstől egészen a Nyugati felüljáró végéig összefüggő módon áll a dugó (bár megkockáztatom megy az a Kálvinig is). Egyrészt ugyanis a Bajcsyból egy sávot elvett a metrópótló, amire a rakpart lezárása miatt alternatíva hiányában az É-D forgalom is fullban rászabadult. De gyakorlatilag kettőt, miután a korábbi középső sáv lett buszsávnak kinevezve, a buszsáv meg kanyarodónak. Megy tehát az alap dugó mellé a Mortal Kombat a buszsávon keresztül, ha ne adj' Isten a V. ker fele akarnál bekanyarodni. Egyedüli mázli, hogy ideiglenesen a Honvéd utca végének elmeháborodott lezárását feloldották és lett egy minimális egérút a Pannónia utcától a Szabadság téren keresztül, ami viszont a komplett Nádor-Bank utcában torlódik aztán fel. Sebaj, lehet még ezt fokozni. Ugyanis miután a Károly körút felújításakor egy sávból gyakorlatilag bozótos zöldsáv lett a korábbi 2x3 sáv 2x2-re szűkült. Normál esetben fogat szívva elviselhető lenne (avagy dugó központ), de most még egy sáv el lett véve a metrópótlónak, avagy lényegében a Nyugati felüljárótól kezdve a legkritikusabb útvonalon sikerült perma dugót megalkotni a metrópótló-rakpartfeltúrás kombójával.

De még mindig nincsen vége, ugyanis ott van még mindezek mellé a Lánchíd felújítása, avagy a Dunán a Belváros irányába átmenő forgalomnak valamerre mennie kéne, ami hát rakpart és híd hiányában a két körútra szabadul. A Nagykörút problémáit a kollégák már ecsetelték eleget, azt nem is említem, viszont a Kiskörúton az említett metrópótlás miatt a Kálvinig -1 sáv oldalanként ééés megint permanens dugóhoz jutottunk el. Jártam már úgy, hogy szombat/vasárnap este 10-11 fele Veszprémből feljőve a Szabadság hídnak mentem (jó hülye módon), ami persze a Fővámtól egészen a Deákig be volt dugulva, nem egy lélek meg szépen be is ragadt az Astorián a lámpánál. Nem folyamat sávokat kéne elvenni, hanem talán gondolkodni a túrások időzítésével és nem szétnerfelni a Belváros környékét zusammen majd ugatni a polgármesteri hivatalból, hogy szemét autósok.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Villamosnak hívják. Két sávon képes elvinni napi 200 ezer utast is.

Asszem még mindig nem érted...
Csinálhatsz te ott szuper villamost 1 perces követéssel, de az nem oldja meg a Budapest központján keresztül autózók problémáját, csak áttereli mondjuk őket is a Margit, a Lánc és a Szabadság meg Petőfi hidakra, és az azokra kapcsolódó úthálózatokra, tvább növelve azokon a dugót. Nem azért vannak autók a Rákóczin, mert a tömegközlekedés a Rákóczin nem megfelelő. Még egyszer írom, aki a Keletitől megy a Ferenciekre, az nem fog sose, és most sem ül autóba, ebben biztos vagyok.
De abban is biztos vagyok, hogy aki át kell szelje a várost autóval, annak nagyon fájó lesz, ha a legfontosabb kereszirányú pályát elzárják alternatíva nélkül.

A Körvasúti rendszer erről is fog szólni a HÉV + metrókkal.

Ki fog menni Hűvösvölgybe is? Fel fog menni a Széchenyi-hegyre? Budakeszire hányas metrót tervezik?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 848
18 962
113
Köszi! Nagyon tetszett!

De ez Magyarországon nem megvalósítható.
Két okból.
1, Az utóbbi harminc évben (addig ugye lassú víz partot mos volt a tempó) nem tervezhető az egészségügy fejlesztése, alakítása.
Kormányok, miniszterek, államtitkárok, igazgatók és gazdasági igazgatók s így egészségpolitikai koncepciók, szemléletek váltogatják egymást négy évente vagy gyakrabban. Jobbra-balra rángatják a gyeplőt. Felfogásból, meggyőződésből, hiúságból, franc se tudja.
Összevonnak, átszerveznek, megszüntetnek, költöztetnek, tüzet oltanak.
Mondom az elmúlt harminc évről beszélek.

2, Beruházásoknál nem egy esetben állítólag lenyúlások történtek. Így állítólag nem minden tudott teljesen vagy az eredeti terv szerint megvalósulni.
Ezek szóbeszédek voltak, bizonyítani meg nem tudom.
Szerinted ezt úgy tervezték,hogy majd 100 évig használni fogják? Gondolom érdekességből maradt meg, ahogy a csőposta is néhol mg van, de kevés helyen használják már. (van ahol van értelme továbbra is)
Amúgy miért olyan csodás egy ilyen másutt használhatatlan rugalmatlan eszköz amihez saját műhely és technikus gyakorlatilag nélkülözhetetlen?

Kész megoldásokkal jobban megoldott, és rugalmasabb. Ma már nemolyan olcsó a munkaerő, hogy egy ilyen istápolására elég személyzetet el tudjon tartani az intézmény, a gépjárművek ahogy fentebb kifejtetted elég sokoldalúan vannak használva, és a piacról azonnal hozzáférhető hozzájuk alkatrész és szakértelem is.