Már itt elkezdtem vakarni a fejem, hogy valami homályos ok miatt az 5 katonai körzet ellenére ide települne a Szu-57-esek 2/3-a.
Amúgy ezt a gépet mi alapján modellezi a CMO?
Mert, ha F-35 szintű RCS van, és minden más átlagos, akkor kb. itt be is lehetne fejezni az egészet.
Egy 28 gépes Super Hornet erő már ettől régen megfekszik nemhogy úgy, hogy más egységek is vannak ott és egy rakat légvédelem...
Sajnos egy normális térkép nem készült hozzá, ami alapján értelmezhető lenne, hogy mi történik.
Vagy felvehette volna videóval...
Itt is elég érdekes a választott egységek fajtása és helye, mert csapatlégvédelmi egységek miért játszanak objektumvédelmet?
De ok, ezt is el tudom képzelni, ha éppen ott mozognak az ezredek át és biztosítják a hidat.
Csak, ha van csapatlégvédelem, akkor ide kellett volna sorolni a Tor és Buk-ot...
Az egész F-35A támadásnál nem világos, hogy miért nem terepkövető módban hajtották végre...
Így, ha jól értem oldalról lövöldözgette le a hajó őket aztán sok vadász gyűrte le őket
A támadás távolság kicsi volt, a hatékony az lett volna, hogy low level berepülnek, full utánégetésnen felröppennek 2 perc alatt oldani az SDB-ket és megfordulva lépnek le egy ideig nagy sebességgel majd vissza low level és nem nyílegyenes úton, hogy ne legyen megjósolható, hogy akkor merre is mennek haza. Mert a stealth takarása mellett közel kéne menni azok észlelésekor. Akár még relatív szétszóródás is lehetne..
Én azt látom, hogy iszonyatos túlerő ellen támadva totál bután lelőtték a gépeket.
Nahát...
Ráadásul erős a gyanúm, hogy a DAS és emberi reakciót nem tudja modellezni a játék, tehát az F-35-ösök nem tudják optimalizálni a kis RCS-üket.
És lám.
Erre miért nem reagáltak?
A többi SAM emiatt nem volt sikeres.
És ezt hogyan hozták ki? Erős a sejtésem, hogy nincs modellezve időrjárást az IRST-nek és overkillm, mert egy -30 dBsm RCS-ű Szu-57 ellen Meteor head on BVR-ban értéketlen.
Oszt hogyan? A rakéta még 60-80 km távolságban is lazán M4 ráján repül és húz akár 15G-t.
Ez fizikailag lehetetlen amennyire tudom.
És ezt miért nem tette az F-35-val?
Mert ha azok RCS-e valós, akkor a fenti hülyeség nem történt volna meg.
Vagy azok DAS-ja meg miért in nem látta az emelkedő 96M6 rakétákat?
Szóval bocsánat, ez így érdekes, de totál inkozistens és félig értelmetlen.
Ekkora túlerő ellen nem megyünk fejjel neki a falnak. Első körben a Gorskovot kellett volna pl. szétlőni...
Az egész cikk problémája, hogy hosszú, de az egész vizsgálat peremfeltételeit nem ismereteti, hogy akkor egyes gépeknél miért volt manuális beavatkozás pl. másnál miért nem. Vagy miért totálsan ostobán tervezte meg az útvonalat. Vagy az F-35A-nál hol volt a sidekick hatása? Nem tudta vagy nem akarta modellezni a CMO-val? Mert 2031-ben olyan F-35A lesz. Azért a 4 helyett 6 AIM-120 az hatalmas difi.
De legalább ezt is odaírta a végén.
Csak én eleve máshogy kezdtem volna az egészet.
A játék meg mintha a Tacview-ot integrálta volna magába, tehát ennek fényében nem értem, hogy miért nincs export és miért nem lehet visszanézni ezeket. Érdekes lenne.
Sírva röhögök azon, hogy azt írják, hogy a Typhoonok majd kényelmesen nagy magasságban, nagy sebességgel indítják a METEORt egy stealth platform ellen. Hogy?
Ha meg valamilyen okból sikerült észlelni a stealth platformot, akkor ők miből gondolják, hogy az fordítva nem igaz? Az népmese kategória, hogy szemtől szemben egy F-35öt lát egy Typhoon, de fordítva meg nem. Nem olvastam bele a cikkbe csak azokat olvastam amiket idéztél de ezek alapján az egész full nevetséges és értelmetlen.
Szerintem stealth ellen senki a büdös életben nem fog nagy magasságban repülni, maximum ha az ellenséges légvédelem erre kényszeríti. 30-40e láb vagy efölött vs. a 20e láb alatt repülni olyan brutális különbség van minden lényeges légiharc paraméterben hogy az valami hihetetlen. Ha az észlelési távolságod csökken az ellenség ellen és adott esetben az ellenség HMZben repülsz nagy magasságban akkor alapvetés, hogy a HMZt akadályozni kell és a saját túlélési paramétereket növelni.
Ha az ellenség észlelési távolságon kívül van, a helyzeti és mozgási energia plusz lényegtelen mert nem tudsz indítani. Valamennyi üzemanyagot meg lehet takarítani nagyobb magasságban, de én inkább repülnék rövidebb bevetéseket, mint hogy sokkal nagyobb eséllyel lőjenek le.
A nagy magasság fő problémája az, hogy a klasszikus rakéták (a METEORt leszámítva) a repülési idejük nagy részét meghajtás nélkül teszik meg, hiszen a motor általában 6-8 másodpercig ég. Egy 20-25e láb vagy fölötte repülő cél esetén a rakéta eszméletlenül ritka levegőben tudja tartani magát 40-50e láb fölött és így alig kopik a sebesség, és a végfázisban rövid idő alatt átszeli a magasságkülönbséget képző 20-25e lábot és a reakcióidő borzasztó kicsi, mert a rakéta relatív nagy kezdősebességgel fog rendelkezni, és az ott még elég ritka légkör miatt az nem is igazán kopik el olyan nagy mértékben. A reakció időt az is tovább rontja, hogy a vadászgépek manőverezési paraméterei drasztikusan romlanak 20-25e láb fölött.
Ehhez képest egy 10e láb körül repülő cél esetén akkor is brutálisan zuhan a HMZ méret, ha az indító platform 60e lábon repül. Hiába marad a rakéta akár 80e lábon a loft alatt, mivel baromi nagy a magasság különbség ami miatt sokkal hamarabb meg kell kezdeni a süllyedést és sokkal jobban el fog kopni a sebesség. Azonos pK esetén az ellenség közelebbről kell, hogy indítson, ami miatt csökken a lehetséges támadó helyzetek száma és nő annak valószínűsége, hogy a saját technika észleli. Sőt, annak az esélye is nő, hogy a célgép bármilyen más okból kifolyólag manőverez ami teljesen ellehetetleníti a támadást, akkor is ha a cél nem tud semmit. Végső soron pedig, ha már a rakéta végfázisban van, a pilótának több ideje van reagálni.
Nem teljesen analóg példa, de ha DCS-ben próbálok egy F-14B + AIM-54Amk60 kombinációt támadni egy F-16C blk50 + AIM-120C5 vel (feltéve, hogy mindkét fél 40e lábon közlekedik), akkor az alapvető HMZ különbség nagyjából ledolgozható lenne azzal, hogy én pl. M1.8 indítom az AMRAAMot, míg az F-14B csak M1.0-ről indítja a Phoenixet), de mivel az F-16C a DCS-ben kb. csak 40-45 mérföldről észleli az a F-14B-t, mire én indítani tudok a radar korlátai miatt addigra az AIM-54 már úton van, és úgy nem lehet ARH-t rávezetni az F-16C oldaláról, hogy egészen pitbullig (ilyen távolságok esetén ez akár 40-45 másodperc is lehet) a cél felé repülök, mert a radar maximális +-60 fok kitérítését betartva is olyannyira közel repülsz az AIM-54hez, hogy lesz elég energia tartalék arra, hogy eltaláljon. Az ellenfél pedig a te indításod előtt megkezdheti a süllyedő manővert amivel teljesen elpusztítja a te HMZ-det, olyannyira, hogyha végre elértél a 45 mérföldes észleléshez, addigra már ő a kiinduló 40e lábhoz képest akár lehet 5-10e lábon is, és ilyen távolságból ilyen magasságú célra rakétát indítani nincs értelme, mert matematikailag nulla a siker esélye.
Ennek a realitásnak eredménye képpen gyakorlatilag DCS-ben ha az ellenfél oldalán F-14B repül gyakorlatilag csak az öngyilkosok repülnek nagy magasságban. Mindezt akkor is, ha AWACS, Link16 és indokolatlanul megbízható RWR miatt pontosan tudod, hogy hol van a támadó F-14B.