Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Spoiler: nem wc papír.

PCESuBn.jpg
 
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
Néhány dolgot még mindig jobban csinál a komplett autóiparnál. A saját árkategóriájukban USA és EU piacvezetők (évek óta) és még úgy is röhögve lenyomják a konkurenciát, hogy már kaphatók legalább 1 éve az első komolyan vehető "Tesla-killerek".

Illetve amióta létezik, de legalábbis a Model S óta temetik a céget ("lufi" meg "hülye befektetők" stb stb).
A piacvezetőségük, az értelmesen csinált vertikalizációjuk (sokkal kevesebb beszállítójuk van, mint egy átlag autógyárnak, ugyanis rengeteg mindent házon belül fejlesztenek és gyártanak) és a "szerencsés" politikai környezet miatt imádják a befektetők.
Legalább 5 éves előnye van a Teslának mindenki máshoz képest EV know-howban. Talán a feltörekvő (/"prémium") kínai modellektől kéne tartaniuk.
 
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
Akkor nézd meg az RTL-es cápás befektetős show baromságot. Marson akar valaki kertészkedni és ez már sztártáp...
 
Néhány dolgot még mindig jobban csinál a komplett autóiparnál. A saját árkategóriájukban USA és EU piacvezetők (évek óta) és még úgy is röhögve lenyomják a konkurenciát, hogy már kaphatók legalább 1 éve az első komolyan vehető "Tesla-killerek".

Illetve amióta létezik, de legalábbis a Model S óta temetik a céget ("lufi" meg "hülye befektetők" stb stb).
A piacvezetőségük, az értelmesen csinált vertikalizációjuk (sokkal kevesebb beszállítójuk van, mint egy átlag autógyárnak, ugyanis rengeteg mindent házon belül fejlesztenek és gyártanak) és a "szerencsés" politikai környezet miatt imádják a befektetők.
Legalább 5 éves előnye van a Teslának mindenki máshoz képest EV know-howban. Talán a feltörekvő (/"prémium") kínai modellektől kéne tartaniuk.
Nocsak, a Daimler is vertikalizálni akar. Kicsit elkéstek vele.
...ezen a gyakorlaton változtatnak az új, kifejezetten elektromos modellekhez tervezett, 2024-től gyártani tervezett MMA és MB.EA platformokkal: ezekbe már teljes egészében házon belül tervezett hajtásrendszer kerül. Schaefer szerint arról még nem döntöttek, hogy a gyártást is házon belül oldják-e meg.
A tipikus jelenkori autógyártó fő kompetenciája az autó gyártása, piaci bevezetése (és az ezzel járó töméntelen adminisztráció) és a dealerhálózat fenntartása. A fejlesztések túlnyomó többsége már rég a beszállítóktól jön (kivétel a Tesla).
Kíváncsian várom, hogy a Daimlernél most megszületni látszó akarat vajon hova növi ki magát. Szerintem sehova, egy üres butikmárka lesz a Mercedes, mert valójában a közeljövő autóinak műszaki tartalma igazából indifferens lesz a legtöbb vásárló/bérlő számára.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem semmi arrogancia.
Ez a csatorna is egyre kreténebb.
 

“…Például mára általánossá vált a nagy szilárdságú alkalmazása, amivel úgy lehet masszív karosszériákat alkotni, hogy azok könnyűek is egyben. Példa erre több egy tonna alatti, vagy a körüli japán kisautó (Suzukik, Mazda 2, stb.), bár ezek kibontakozásának sem használ az európai szabályozásban alkalmazott, a súllyal korrigáló képlet. (Ami annál inkább hajtja a vizet a közkedvelt SUV-ok malmára)…”

Hát igen.
 
Egyszerűen nem értem ami történik. Illetve hogy miért.

Azon túl Így lehet pár másodperc alatt többmillió forintos, kimenthetetlen kártérítési és büntetőpert húzni a nyakadba.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Egyszerűen nem értem ami történik. Illetve hogy miért.

Azon túl Így lehet pár másodperc alatt többmillió forintos, kimenthetetlen kártérítési és büntetőpert húzni a nyakadba.
Én ezt simán letöltendőt is adnék.
Nem látszik a morál semmiféle megváltozása.
Akkor mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért.
A nevetséges pénzbüntetések és ejnyebejnye nem használ láthatólag semmit.
 
A helyiek elmondása szerint, egy emelkedőre vezették az elszabadult, rakott tehervonatot, ahol megállt. A szlovákok nem tudtak magyarul, eleve későn szóltak és így nem is tudták elmondani rendesen, hogy mi a baj.

Majdnem összement az IC-vel, mert csak úgy, a semmiből megjelent egy mozgó rakott tehervonat.

De a vonat után jöttek gk-val a szlovák vasutasok és rendőrök.

Nagy szerencse volt, a magyar vasutasok hárították a bajt. :)

 
A helyiek elmondása szerint, egy emelkedőre vezették az elszabadult, rakott tehervonatot, ahol megállt. A szlovákok nem tudtak magyarul, eleve későn szóltak és így nem is tudták elmondani rendesen, hogy mi a baj.

Majdnem összement az IC-vel, mert csak úgy, a semmiből megjelent egy mozgó rakott tehervonat.

De a vonat után jöttek gk-val a szlovák vasutasok és rendőrök.

Nagy szerencse volt, a magyar vasutasok hárították a bajt. :)

Az igen.
Viszont ez jól mutatja mennyire jól tartja sebességét egy vonat, ha megindult.
Nemrég volt erről szó.
 
Az igen.
Viszont ez jól mutatja mennyire jól tartja sebességét egy vonat, ha megindult.
Nemrég volt erről szó.
Hét igen, az a fránya gördülési ellenállás, meg a tehetettlenség.

Ebben az esetben a rakomány 2200 t volt és kb. 40 km/h-val is suhant, a lerakott fékező sarukat egymás után kidobálta.

Ja, én nem vagyok és nem is voltam vasutas, sem MÁV alkalmazott. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hét igen, az a fránya gördülési ellenállás, meg a tehetettlenség.

Ebben az esetben a rakomány 2200 t volt és kb. 40 km/h-val is suhant, a lerakott fékező sarukat egymás után kidobálta.

Ja, én nem vagyok és nem is voltam vasutas, sem MÁV alkalmazott. :D
Filmbe illik....
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Hogyan néz ki egy ilyen?

Azért az komoly, hogy egy határ menti régióban senki sem tudja a másik nyelvét, vagy egy közös (pl. angol) nyelvet... Ha nincs esemény, akkor nem is kommunikálnak soha?
Digitális határátmenet van, automatikusan fordítja a rendszer az üzeneteket.