[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

Magas Tátra Salgótarjánból fotózva

579845_tatra-768x432.jpg
 
Iszonyat érdekek fűződnek ahhoz, hogy a V4-et szétkapják... Keleten is, de főleg Nyugaton. Félek, hogy a V4-ben vannak (lesznek) olyan politikusok, akik a jövőt eladják 30 ezüstpénzért. Ha mi április 3-án - akár szeretjük a Fideszt, akár nem -, megerősítjük a mostani vonalat, akkor talán erőt adhatunk a többieknek is. Ha a csehek, a szlovákok vagy a lengyelek elkezdenek más úton járni, akkor nem csak a V4-nek lenne vége, de Európának is...
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Egy lengyel katona 240 menekült meggyilkolását tárta fel a határ menti területen a fehérorosz nyomozóknak!?
Szerintem fake news.
Nem hiszem, hogy ekkora kockázatot bevállalnának a lengyelek.
 
Hogyan "szabadult meg" Lengyelország az orosz gáztól......

1700


A Jamal-Európa vezeték export szakasza az év végén leállt. December 21-én reggel 6 órakor leállt az orosz földgáz áramlása nyugat felé a mallnowi átvételi ponton keresztül. És azóta csend van....

Az angol sajtó csak úgy mellékesen megemlítette, hogy segítsen a spekulánsoknak felhajtani az árakat. Az orosz sajtó örült, hogy Lengyelország megszűnt tranzitországnak lenni, és így nem zsarolhatta Oroszországot a vezeték elzárásával. Lengyelországban a propagandamédia csak zavartan magyarázza, hogy miért jó nekünk az, hogy nem folyik a gáz. Nem is olyan régen még azt hirdették, hogy "a Gazprom nem fog lemondani a Jamalról", bármi történjék is. Nos, a papír mindent elnyel, az internet terjedelme ebből a szempontból korlátlan.

A Gazprom azonban lemondott róla, bár nem teljesen. A csővezetéket csak a német csatlakozásnál állították le, és nem is sokáig. Az orosz konszern a szerződésben vállalt kötelezettségeit két, Lengyelországba vezető vezeték belépési pontján teljesíti: Drozdovici (Ukrajna felől) és Kondratki (Fehéroroszország felől). A gáz továbbra is áramlik rajtuk keresztül, bár a szállítások nagy része Ukrajnán keresztül történik, és a korábban ezen az útvonalon szállított mennyiségeknek csak töredéke halad át a második említett ponton. Egyes napokon Młno és Kondratki sem kapott nyersanyagot.

És csendben, minden felhajtás nélkül eltűnt a legnagyobb orosz beruházás Lengyelországban. A legnagyobb és az egyetlen. Mit látunk, ha megnézzük a külföldi befektetések térképét hazánkban? A legnagyobb összeg, 207 milliárd zloty (kb. 45,7 milliárd euró) Hollandiából érkezik. Természetesen ez a globális aggodalmak fő helyszíne. Németország 163 milliárd zlotyval (36 milliárd euró) a második helyen áll. Egyértelmű, hogy van német tőke. A harmadik legnagyobb befektető Európa pénzmosója, Luxemburg.

Oroszország a hátterükkel szemben veszít egy vacak milliárd zlotyval. Egymilliárd a Jamal, mert minden mást elzavartunk, minden orosz befektetőt, aki Lengyelországban akarta elhelyezni a pénzét. Lehet, hogy elkergettük a tőkét, de nem fogunk megszabadulni az orosz gáztól, bár a lengyel területen keresztül történő tranzit megszűnt, és az Oroszországból származó import is megszűnik.

Eközben ugyanez az orosz gáz Németországból érkezik hozzánk. Igen, nyugatról. Amikor a Lengyelországon keresztül történő exportot leállították, azonnal megindult a nyugati import. Miért? Ez nagyon egyszerű. A szakemberek tökéletesen értik ezt, de az átlagembereket elég intenzíven átmosták az agyukat, ezért itt egy kis magyarázatra van szükség.

Néhány évig a "virtuális fordított" trükköt használták. Az Oroszországból exportált gázt valójában Lengyelország kapta meg (Ukrajna még nagyobb mértékben is hasonló mechanizmust alkalmazott), de hivatalosan (gyakorlatilag) a lengyel határon keresztül érkezett, és német gázként került vissza hozzánk. Így a gyakorlatilag monopóliumként működő lengyel olaj- és gázipari konszern importcsomagjában egyre csökkent az orosz gáz aránya. Adhatnál magadnak egy érmet, de a nyersanyag még mindig Oroszországból érkezett. Amikor a tranzit megállt, nem maradt semmi, amivel fogadni lehetett volna. Láttuk, mi az a "virtuális fordított", és milyen következményekkel járt ennek a trükknek a használata.

Valódi földgázra van szükségünk, nem pedig táblázatos vagy számlákon szereplő számokra, és ezt a földgázt importálnunk kell. Honnan? A legközelebbi Németország. És honnan szerzi Németország a gázt a keleti határán? Talán nyilvánvaló: a több mint 10 éve indított Északi Áramlat 1 mindvégig teljes kapacitással, sőt, még annál is többel dolgozott. Az OPAL összeköttetésben áll a malmői leszállóponttal.

A következtetés meglehetősen kiábrándító lenne: az a tény, hogy Németországtól kell orosz gázt vásárolnunk, azt mutatja, hogy Lengyelország végleg elvesztette tranzitpozícióját, amely időnként átok volt, de gyakran az aduászunk is. Talán érdemes küzdeni azért, hogy a földrajzi helyzetből származó előnyök meghaladják a vele járó hátrányokat. Ellenkező esetben a Jamal-Európa csővezeték egy haszontalan csővé válik, amely csak költségeket generál. Nos, ez volt a mi szeszélyünk, így akartuk, és nem érdekel bennünket, hogy valami beruházást igényel, de nem hoz bevételt.

(c) Andrzej Szczęsniak

https://inosmi.ru/politic/20220114/251293688.html

https://myslpolska.info/2022/01/12/jamal-zamarl/
 
Hogyan "szabadult meg" Lengyelország az orosz gáztól......

1700


A Jamal-Európa vezeték export szakasza az év végén leállt. December 21-én reggel 6 órakor leállt az orosz földgáz áramlása nyugat felé a mallnowi átvételi ponton keresztül. És azóta csend van....

Az angol sajtó csak úgy mellékesen megemlítette, hogy segítsen a spekulánsoknak felhajtani az árakat. Az orosz sajtó örült, hogy Lengyelország megszűnt tranzitországnak lenni, és így nem zsarolhatta Oroszországot a vezeték elzárásával. Lengyelországban a propagandamédia csak zavartan magyarázza, hogy miért jó nekünk az, hogy nem folyik a gáz. Nem is olyan régen még azt hirdették, hogy "a Gazprom nem fog lemondani a Jamalról", bármi történjék is. Nos, a papír mindent elnyel, az internet terjedelme ebből a szempontból korlátlan.

A Gazprom azonban lemondott róla, bár nem teljesen. A csővezetéket csak a német csatlakozásnál állították le, és nem is sokáig. Az orosz konszern a szerződésben vállalt kötelezettségeit két, Lengyelországba vezető vezeték belépési pontján teljesíti: Drozdovici (Ukrajna felől) és Kondratki (Fehéroroszország felől). A gáz továbbra is áramlik rajtuk keresztül, bár a szállítások nagy része Ukrajnán keresztül történik, és a korábban ezen az útvonalon szállított mennyiségeknek csak töredéke halad át a második említett ponton. Egyes napokon Młno és Kondratki sem kapott nyersanyagot.

És csendben, minden felhajtás nélkül eltűnt a legnagyobb orosz beruházás Lengyelországban. A legnagyobb és az egyetlen. Mit látunk, ha megnézzük a külföldi befektetések térképét hazánkban? A legnagyobb összeg, 207 milliárd zloty (kb. 45,7 milliárd euró) Hollandiából érkezik. Természetesen ez a globális aggodalmak fő helyszíne. Németország 163 milliárd zlotyval (36 milliárd euró) a második helyen áll. Egyértelmű, hogy van német tőke. A harmadik legnagyobb befektető Európa pénzmosója, Luxemburg.

Oroszország a hátterükkel szemben veszít egy vacak milliárd zlotyval. Egymilliárd a Jamal, mert minden mást elzavartunk, minden orosz befektetőt, aki Lengyelországban akarta elhelyezni a pénzét. Lehet, hogy elkergettük a tőkét, de nem fogunk megszabadulni az orosz gáztól, bár a lengyel területen keresztül történő tranzit megszűnt, és az Oroszországból származó import is megszűnik.

Eközben ugyanez az orosz gáz Németországból érkezik hozzánk. Igen, nyugatról. Amikor a Lengyelországon keresztül történő exportot leállították, azonnal megindult a nyugati import. Miért? Ez nagyon egyszerű. A szakemberek tökéletesen értik ezt, de az átlagembereket elég intenzíven átmosták az agyukat, ezért itt egy kis magyarázatra van szükség.

Néhány évig a "virtuális fordított" trükköt használták. Az Oroszországból exportált gázt valójában Lengyelország kapta meg (Ukrajna még nagyobb mértékben is hasonló mechanizmust alkalmazott), de hivatalosan (gyakorlatilag) a lengyel határon keresztül érkezett, és német gázként került vissza hozzánk. Így a gyakorlatilag monopóliumként működő lengyel olaj- és gázipari konszern importcsomagjában egyre csökkent az orosz gáz aránya. Adhatnál magadnak egy érmet, de a nyersanyag még mindig Oroszországból érkezett. Amikor a tranzit megállt, nem maradt semmi, amivel fogadni lehetett volna. Láttuk, mi az a "virtuális fordított", és milyen következményekkel járt ennek a trükknek a használata.

Valódi földgázra van szükségünk, nem pedig táblázatos vagy számlákon szereplő számokra, és ezt a földgázt importálnunk kell. Honnan? A legközelebbi Németország. És honnan szerzi Németország a gázt a keleti határán? Talán nyilvánvaló: a több mint 10 éve indított Északi Áramlat 1 mindvégig teljes kapacitással, sőt, még annál is többel dolgozott. Az OPAL összeköttetésben áll a malmői leszállóponttal.

A következtetés meglehetősen kiábrándító lenne: az a tény, hogy Németországtól kell orosz gázt vásárolnunk, azt mutatja, hogy Lengyelország végleg elvesztette tranzitpozícióját, amely időnként átok volt, de gyakran az aduászunk is. Talán érdemes küzdeni azért, hogy a földrajzi helyzetből származó előnyök meghaladják a vele járó hátrányokat. Ellenkező esetben a Jamal-Európa csővezeték egy haszontalan csővé válik, amely csak költségeket generál. Nos, ez volt a mi szeszélyünk, így akartuk, és nem érdekel bennünket, hogy valami beruházást igényel, de nem hoz bevételt.

(c) Andrzej Szczęsniak

https://inosmi.ru/politic/20220114/251293688.html

https://myslpolska.info/2022/01/12/jamal-zamarl/
A politika vs. ésszerűség. Átcímkézett orosz gáz drágán; ok. LNG az Usából nagyon drágán megaok! Hülyeség a megaköbön...
 
Lemondott a bolgár korrupcióellenes hatóság vezetője, Szotir Cacarov, miután az új kormány bejelentette, hogy törvénymódosításokkal szigorúan fel akar lépni a széles körben burjánzó korrupció ellen - jelentette be hétfőn a parlament elnöke.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/238712/

Annyira románra fordultak náluk a dolgok. :D



Vajon miért?
Elférne nálunk is egy ilyen kormány hivatal, bennem megbízhattok, szívesen elvezetem.
:rolleyes::oops::D
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: gergo55 and Pogány