[HUN] Honvédségi rakétakomplexumok / rakétatüzérség beszerzése

Szerintem ne akarjunk mindent gyártani, mert akkor arra a gatyánkat is ráfizetjük. És valószínűleg nagyon sok mindent nem is fogunk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát. Nem a saját gyártás ellen vagyok, de ésszel kell megválogatni, hogy mit akarunk gyártani.

A saját gyártásnál sokkal fontosabb, hogy a meglevő technikai eszközeinket egy háború esetén biztosan tudjuk üzemeltetni. Legyen elég lőszer, pótalkatrész stb. a raktárakban. Inkább kevesebb eszközünk legyen, de ahhoz legyen minden.
Ezért kell gyártani... ;)
 
Nem tudsz mindent gyártani. És ha néhány kulcs fontosságú alkatrész hiányzik, akkor hiába kész a rakétád 99,9 % -ban, nem tudod használni. Az elektronikai alkatrészek egy részét biztosan nem fogjuk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát.
Néha be kell nyelni a békát és ennyi! Van amit meg kell venni és kész!
 
Miért akartok mindenáron Izraelből fegyvert venni. Komoly biztonsági kockázat.
Mitől lenne az?Inkább pont forditva.Amig nem akarod ellenük használni,a zsidók bármit szállitanak,mit megrendelsz,és amikor megrendeled.Őket nem zavarja,hogy ki ellen használod,nem szankcióznak.
Plusz a cuccaik nagyon jók,és általában olcsóbbak is,mint a vetélytársak.
Nameg az Elta radarok is izraeliek,de a hazai Pro Pátriák is lényegében azok,csak itthon összerakva
 
Mitől lenne az?Inkább pont forditva.Amig nem akarod ellenük használni,a zsidók bármit szállitanak,mit megrendelsz,és amikor megrendeled.Őket nem zavarja,hogy ki ellen használod,nem szankcióznak.
Plusz a cuccaik nagyon jók,és általában olcsóbbak is,mint a vetélytársak.
Nameg az Elta radarok is izraeliek,de a hazai Pro Pátriák is lényegében azok,csak itthon összerakva
Maradjunk annyiban, hogy az izraeli technika ugyan kiváló, de hordoz magában veszélyeket.
 
US Army fires autonomous launcher in Pacific-focused demo

U.S. Army has tested an autonomous version of HIMARS

"The Autonomous Multi-Domain Launcher (AML) is a Army Futures Command Long Range Precision Fires Cross Function Team, US Army Combat Capabilities Development Command Aviation & Missile Center, and Ground Vehicle Systems Center, Science and Technology initiative to develop and demonstrate an autonomous, unmanned, highly mobile, C-130 transportable launcher. The prototype launcher will be capable of leader-follower autonomy, autonomous way point navigation, drive-by-wire, and remote launcher turret and fire control operation. It will be capable of launching longer munitions while remaining compatible with the current munitions. This video is a SIMULATION of how this technology could be used by the future force, this is not a real event."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hoppá. Csak nekem tűnt fel, hogy a Himars AML dupla indítókazettával van megálmodva???
Bele lettem szerelmesedve. Nem is az önvezetősége miatt, hanem a dupla kazetta miatt.

Maróth úr! Ne tessék elkapkodni a beszerzést! Azt az indító modult érdemes kivárni! :cool:
 
Hoppá. Csak nekem tűnt fel, hogy a Himars AML dupla indítókazettával van megálmodva???
Bele lettem szerelmesedve. Nem is az önvezetősége miatt, hanem a dupla kazetta miatt.

Maróth úr! Ne tessék elkapkodni a beszerzést! Azt az indító modult érdemes kivárni! :cool:
Várjál még még azok se biztos hogy ide érnek. Meg mikor lesz ebböl valami? A lengyelek majd egy évig vártak a kongresszusi engedélyre a wiki szerint.Na meg mit hoz a jövő.Még az is lehet hogy lesznek vissza mondások ezt különösen a nehéz technikára értem halgatva Vadai Mancit Lehet megyünk a sivatagba válogatni de én reménykedem hogy nem így lesz.
 
Várjál még még azok se biztos hogy ide érnek. Meg mikor lesz ebböl valami? A lengyelek majd egy évig vártak a kongresszusi engedélyre a wiki szerint.Na meg mit hoz a jövő.Még az is lehet hogy lesznek vissza mondások ezt különösen a nehéz technikára értem halgatva Vadai Mancit Lehet megyünk a sivatagba válogatni de én reménykedem hogy nem így lesz.
Azt hogy most ilyen a Kelet Európai helyzet nem hiszem sokáig húzzák a döntéssel! Ez most mellettünk játszik! Lehet erre hivatkozni!
 
  • Tetszik
Reactions: K.Attila63
Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
Akkor jó sok kezed van...

A MÁV anno kb 750 darabot gyártatott a típusból. Ennek egy része le lett selejtezve, egy része át lett alakítva eltolható tetejű nehéz tekercsszállító kocsivá, kb. 260 kocsi van most állományban. Azért ez nem kevés. Főleg, ha hozzáveszed, hogy az anyavállalat RCA-nál is van párszáz ilyen kocsi. Ha megnézed a Honvédségi rakodásokat, akkor általában ez a típus szerepel a viedókon.

Honvédségi megrendelésen túl a kocsik általában a nagy acélkereskedő cégeknek (pl. Arcelor Mittal, Mechel, stb.) szállítanak acéllemezeket vonatfordában.

A tengelyterhelés meg egész Európában "a marhaság", mert mindenhol van. Ajánlom a DIUM nézegetését, vagy pl. a DB Netz oldalát. Amiról te beszélsz az enem így működik. Vonatok vannak, menetvonal igénylések, szerelvény fékezettség, vonat össztömeg, mozdony vontatókapacitás, és ez alapján vonat közlekedési sebesség. Tehervonatnál manapság a 80 km/h átlagos sebesség. Más kérdés, hogy amit te mondasz, a tehervonatokat gyakran félreállítják a személyvonatok elsőbbsége miatt, de ennek nem feltétlen a pályasebességhez van köze (a Bzmot sem megy gyorsabban, illetve a vasúti pálya sem tesz mindenhol lehetőséget gyorsabb haladásra...), ennek a menetrend szerinti sebességhez, menetrendhez, és gyorsuláshoz van köze. Ezért közlekedik sok tehervonat éjjel, persze, ha nincs a vonalon "altatás" persze.
 
Akkor jó sok kezed van...

A MÁV anno kb 750 darabot gyártatott a típusból. Ennek egy része le lett selejtezve, egy része át lett alakítva eltolható tetejű nehéz tekercsszállító kocsivá, kb. 260 kocsi van most állományban. Azért ez nem kevés. Főleg, ha hozzáveszed, hogy az anyavállalat RCA-nál is van párszáz ilyen kocsi. Ha megnézed a Honvédségi rakodásokat, akkor általában ez a típus szerepel a viedókon.

Honvédségi megrendelésen túl a kocsik általában a nagy acélkereskedő cégeknek (pl. Arcelor Mittal, Mechel, stb.) szállítanak acéllemezeket vonatfordában.

A tengelyterhelés meg egész Európában "a marhaság", mert mindenhol van. Ajánlom a DIUM nézegetését, vagy pl. a DB Netz oldalát. Amiról te beszélsz az enem így működik. Vonatok vannak, menetvonal igénylések, szerelvény fékezettség, vonat össztömeg, mozdony vontatókapacitás, és ez alapján vonat közlekedési sebesség. Tehervonatnál manapság a 80 km/h átlagos sebesség. Más kérdés, hogy amit te mondasz, a tehervonatokat gyakran félreállítják a személyvonatok elsőbbsége miatt, de ennek nem feltétlen a pályasebességhez van köze (a Bzmot sem megy gyorsabban, illetve a vasúti pálya sem tesz mindenhol lehetőséget gyorsabb haladásra...), ennek a menetrend szerinti sebességhez, menetrendhez, és gyorsuláshoz van köze. Ezért közlekedik sok tehervonat éjjel, persze, ha nincs a vonalon "altatás" persze.
Megalike! Ez nagyon korrekt összefoglaló! Mindig öröm, amikor egy igazi szakember érthetően de szakmailag hoz ide be tartalmas információkat.
Köszönjük!
(És ha a jövőben is vannak gondolataid idevágó témákban, kérlek vesd papírra).
 
Megalike! Ez nagyon korrekt összefoglaló! Mindig öröm, amikor egy igazi szakember érthetően de szakmailag hoz ide be tartalmas információkat.
Köszönjük!
(És ha a jövőben is vannak gondolataid idevágó témákban, kérlek vesd papírra).
Kb; dunyhákat, párnákat, kacsatollat, libatollat.... :rolleyes:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hú ez érdekes interjú volt.
Amit én érdekesnek találtam:
  • a fő kiutazási cél a MLRS éleslövészet volt, a Pentagon vezérkari főnökéhez való látogatást csak hozzácsapták. Gondolom, ebben volt némi szervezés, de tényleg - az elmondás alapján - csak informális, illetve protokoll találkozó lehetett.
  • Az MLRS rakéták fejlesztésébe pillanthattak picit bele egy éleslövészettel. Ezt egy kicsit külön is kiemelném.
Ugyanis egy kis kutatómunka után látszik, hogy a Pentagon 2 fő fejlesztési irányban megy el. Az egyik a PrSM, illteve párhuzamosan fejlesztik a GMLRS rendszert is. A PrSM egy 500km-ig skálázható közepes hatósugarú rakéta, míg a GMLRS az a hagyományos buta MLRS rakéta okosított (nagyobb pontosságú) verziója.
A korábbi beszámolókban GMLRS-U éleslövészetről volt szó, ami az Unitary robbanófejre utalhat. Ami egy homogén (nem kazettás) töltet jelent.
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy az új fejlesztés nem elsősorban a sima GMLRS rakétára irányul, hanem az ER-GMLRS, ami már a 70km helyett 135+km-re képes elrepülni. A valódi hatótávolság valahol 135 és 150km között kell legyen, bár röhögnék, ha felmentek volna sutyiban 200km-re (hivatalosan ennyi a módosított cél hatótáv!). Pont ez lehetett az, amiről a lövészeten Maróthékat tájékoztatták.
És ami a kunszt, hogy a fentebb linkelt cikkben elmondják, hogy az új ER-GMLRS rakéta nem lesz lényegesen drágább, mint a mostani GMLRS.
Igazság szerint Maróth erre gondolt, amikor arra célzott, hogy azért nem aktivizáltuk magunkat az ügyben korábban, mert generációváltás van a témában.
Hogy milyen előnyei vannak:
186140-3035e7369dae53a87922f137e4034eee.jpg

Ez pedig a roadmap:
186141-57d3779d66b016bfa4215f69d273d664.jpg

Megjegyzés:
A AW verzió egy 160.000db wolfram darabot tartalmazó robbanófej. A Unitary pedig az azzal megegyező 200 fontos homogén robbanóanyag.

Ebben a pdf-ben pedig össze van foglalva az irány, ami felé haladnak az amerikai fejlesztések.

Bár nagyon HIMARS irányban mutatnak a szálak, de ne feledjük el, hogy az M270-es platform is egy igen komoly fejlesztésen esett át, amit az angolok már meg is rendeltek. Ugyebár nekik erre fog épülni a Deep Strike koncepció.
Cserélték a teljes cockpit-et, vezérlő rendszert. A meghajtást korszerűsítették, valamint kapott egy gumihevedert.
És ne feledjük (amit már az magyar MLRS topicba már betettem), hogy a HIMARS autonom variánsa már a tervek szerint 2 kazettát fog hordozni a hagyományos HIMARS 1 kazettájához képest.
Azért az már elég komoly lenne, ha mondjuk 2 kazeta ER-GMLRS-sel felszerelt 6-8 járműves MLRS üteg 150+km-re tud majd csapást mérni. Az 72-96db hajszálpontos rakétát jelent egyetlen feltöltésre. Mindezt gyakorlatilag kevesebb mint 30 fővel.
Az biztos, hogy ez nem lesz olcsó, de ebben irgalmatlan potenciál van.
Persze, ha ezt még meg lehet támogatni némi német, izraeli, vagy svéd fejlesztésű egyéb rakétával (pl.: 122-160mm-es) az csak hab a tortán...

- és végül a GPS probléma:
Eddig számomra nem nagyon volt ez érthető, de asszem kibogoztam.
A Pentagon állandó beszállítója a GlobalFoundries eladta a Fishkill-i üzemét, ahol ezek a csipek készültek. Emiatt ideiglenesen beszállító nélkül maradtak, mert a vevő nem akar tovább ilyen csipeket ott gyártani. Szóval a Pentagon tavaly novemberben döntött egy utolsó nagy megrendelésről az üzemnek 2Mrd USD összegben, de a tényleges megrendelés csak 858M USD volt pénzügyi okokból. A többit márciusban szeretnék lerendelni.
Ha jól értettem Maróthék ebbe a helyzetbe akarnak beletenyerelni valamilyen hazai gyártóval.
Értem ezalatt, hogy a Pentegonnak felajánlják, hogy diverzifikálja a beszállítói láncát. Ezzel kevésbé lesz kitéve egy stratégiai szegmensben a piaci szereplőknek. Cserébe hozzájutunk a technológiához, illetve részbeszállítói lehetünk a Pentagonnak. Esetleg engedéllyel ki tudunk szolgálni egyéb más országok igényét is.
Gondolom a szituációról Maróth a jelenleg már futó megrendeléseink kapcsán szerzett tudomást, mivel szinte minden eszközbe kell GPS chip, és valószínűleg mindenhol csúszásokat okoz a GPS (és egyéb) chiphiány. És ez nem kevés, mert nem csak olyan darabokról beszélünk, mint egy Lynx IFV, de egy okos tüzérségi lőszerbe is muszáj beletenni. Abból meg Várpalotán lassan majd jó sokat fognak gyártani (reméljük!)
Mivel nálunk is igen komoly gondot jelentett az autóiparban a chiphiány, emiatt idehaza is komoly beruházások indultak a szegmens kiszolgálására. Gondolom most meg próbálják diverzifikálni a itthon a termelést. Szóval nagy királyság lenne, ha mondjuk a hazai gyárban az autóipari chipek mellett a Pentagon GPS chipjeinek egy részét is nálunk készíthetnék.
 
Hú ez érdekes interjú volt.
Amit én érdekesnek találtam:
  • a fő kiutazási cél a MLRS éleslövészet volt, a Pentagon vezérkari főnökéhez való látogatást csak hozzácsapták. Gondolom, ebben volt némi szervezés, de tényleg - az elmondás alapján - csak informális, illetve protokoll találkozó lehetett.
  • Az MLRS rakéták fejlesztésébe pillanthattak picit bele egy éleslövészettel. Ezt egy kicsit külön is kiemelném.
Ugyanis egy kis kutatómunka után látszik, hogy a Pentagon 2 fő fejlesztési irányban megy el. Az egyik a PrSM, illteve párhuzamosan fejlesztik a GMLRS rendszert is. A PrSM egy 500km-ig skálázható közepes hatósugarú rakéta, míg a GMLRS az a hagyományos buta MLRS rakéta okosított (nagyobb pontosságú) verziója.
A korábbi beszámolókban GMLRS-U éleslövészetről volt szó, ami az Unitary robbanófejre utalhat. Ami egy homogén (nem kazettás) töltet jelent.
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy az új fejlesztés nem elsősorban a sima GMLRS rakétára irányul, hanem az ER-GMLRS, ami már a 70km helyett 135+km-re képes elrepülni. A valódi hatótávolság valahol 135 és 150km között kell legyen, bár röhögnék, ha felmentek volna sutyiban 200km-re (hivatalosan ennyi a módosított cél hatótáv!). Pont ez lehetett az, amiről a lövészeten Maróthékat tájékoztatták.
És ami a kunszt, hogy a fentebb linkelt cikkben elmondják, hogy az új ER-GMLRS rakéta nem lesz lényegesen drágább, mint a mostani GMLRS.
Igazság szerint Maróth erre gondolt, amikor arra célzott, hogy azért nem aktivizáltuk magunkat az ügyben korábban, mert generációváltás van a témában.
Hogy milyen előnyei vannak:
186140-3035e7369dae53a87922f137e4034eee.jpg

Ez pedig a roadmap:
186141-57d3779d66b016bfa4215f69d273d664.jpg

Megjegyzés:
A AW verzió egy 160.000db wolfram darabot tartalmazó robbanófej. A Unitary pedig az azzal megegyező 200 fontos homogén robbanóanyag.

Ebben a pdf-ben pedig össze van foglalva az irány, ami felé haladnak az amerikai fejlesztések.

Bár nagyon HIMARS irányban mutatnak a szálak, de ne feledjük el, hogy az M270-es platform is egy igen komoly fejlesztésen esett át, amit az angolok már meg is rendeltek. Ugyebár nekik erre fog épülni a Deep Strike koncepció.
Cserélték a teljes cockpit-et, vezérlő rendszert. A meghajtást korszerűsítették, valamint kapott egy gumihevedert.
És ne feledjük (amit már az magyar MLRS topicba már betettem), hogy a HIMARS autonom variánsa már a tervek szerint 2 kazettát fog hordozni a hagyományos HIMARS 1 kazettájához képest.
Azért az már elég komoly lenne, ha mondjuk 2 kazeta ER-GMLRS-sel felszerelt 6-8 járműves MLRS üteg 150+km-re tud majd csapást mérni. Az 72-96db hajszálpontos rakétát jelent egyetlen feltöltésre. Mindezt gyakorlatilag kevesebb mint 30 fővel.
Az biztos, hogy ez nem lesz olcsó, de ebben irgalmatlan potenciál van.
Persze, ha ezt még meg lehet támogatni némi német, izraeli, vagy svéd fejlesztésű egyéb rakétával (pl.: 122-160mm-es) az csak hab a tortán...

- és végül a GPS probléma:
Eddig számomra nem nagyon volt ez érthető, de asszem kibogoztam.
A Pentagon állandó beszállítója a GlobalFoundries eladta a Fishkill-i üzemét, ahol ezek a csipek készültek. Emiatt ideiglenesen beszállító nélkül maradtak, mert a vevő nem akar tovább ilyen csipeket ott gyártani. Szóval a Pentagon tavaly novemberben döntött egy utolsó nagy megrendelésről az üzemnek 2Mrd USD összegben, de a tényleges megrendelés csak 858M USD volt pénzügyi okokból. A többit márciusban szeretnék lerendelni.
Ha jól értettem Maróthék ebbe a helyzetbe akarnak beletenyerelni valamilyen hazai gyártóval.
Értem ezalatt, hogy a Pentegonnak felajánlják, hogy diverzifikálja a beszállítói láncát. Ezzel kevésbé lesz kitéve egy stratégiai szegmensben a piaci szereplőknek. Cserébe hozzájutunk a technológiához, illetve részbeszállítói lehetünk a Pentagonnak. Esetleg engedéllyel ki tudunk szolgálni egyéb más országok igényét is.
Gondolom a szituációról Maróth a jelenleg már futó megrendeléseink kapcsán szerzett tudomást, mivel szinte minden eszközbe kell GPS chip, és valószínűleg mindenhol csúszásokat okoz a GPS (és egyéb) chiphiány. És ez nem kevés, mert nem csak olyan darabokról beszélünk, mint egy Lynx IFV, de egy okos tüzérségi lőszerbe is muszáj beletenni. Abból meg Várpalotán lassan majd jó sokat fognak gyártani (reméljük!)
Mivel nálunk is igen komoly gondot jelentett az autóiparban a chiphiány, emiatt idehaza is komoly beruházások indultak a szegmens kiszolgálására. Gondolom most meg próbálják diverzifikálni a itthon a termelést. Szóval nagy királyság lenne, ha mondjuk a hazai gyárban az autóipari chipek mellett a Pentagon GPS chipjeinek egy részét is nálunk készíthetnék.
Tehát gyártunk csipszet a jenkiknek és mi esetleg olcsóbban kapjuk a rakétákat? :rolleyes: Mert hogy az rohadt drága ám és jó sok kell belőle!
 
Mondjuk egy ilyen összeurópai rakétagyártást el tudnék viselni itthon meg egy amolyan depót mondjuk! De @pöcshuszár az amcsik semmi pénzért nem fogják adni a technológiájukat!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0