[HUN] Honvédségi rakétakomplexumok / rakétatüzérség beszerzése

Izraeli MRLS tudjja indítani az Acculart.


A NATO kompatibilitáson és a nagyobb hatótávolságon nem igazán látom előnyét az amerikai rendszernek.
Sokoldalúbb rendszerrel jobban járunk.
Vagy lehetne egy kombinált megoldás 12 HIMARS (PrSM rakétákhoz speciális feladatokra) és 3x ennyi izraeli PULS.
Felújított M270 MLRS-t szereznek be, dupla annyi a kapacitása, mint a HIMARS-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Bizony bizony tengelyterhelés jobb vasútvonalakon 22.5 t amúgy tengely túlterhelt v-max 40km/h

Hattengelyes pőrekocsi is létezik, elvégre a Leopard-ot, és az M1 abrams-et is szállítani kell Európán belül. Még a Magyarországon aktív RCH-nak is van belőle: Sammp hattengelyes pőrekocsi a neve. Teherbírása C vonalosztályon (20 t tengelyterhelés) 84,2 t, az általad említett D vonalosztályon (22,5 t tengelyterhelés) 92 t körüli lehet a kiterhelése (teherbírása). Vonali sebessége: 80 km/h.

 
Hattengelyes pőrekocsi is létezik, elvégre a Leopard-ot, és az M1 abrams-et is szállítani kell Európán belül. Még a Magyarországon aktív RCH-nak is van belőle: Sammp hattengelyes pőrekocsi a neve. Teherbírása C vonalosztályon (20 t tengelyterhelés) 84,2 t, az általad említett D vonalosztályon (22,5 t tengelyterhelés) 92 t körüli lehet a kiterhelése (teherbírása). Vonali sebessége: 80 km/h.

Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
 
Ez egy érdekes kérdés.Elvileg (bár megjegyezném,hogy én nem láttam ténylegesen ilyet egy filmen se.....) a PULS tudja kezelni az MLRS/HIMARS kazettákat.Vagyis lehet olyat csinálni vele,hogy megvesszük a zsidóktol a rendszert,és veszünk hozzá a jenkiktől rakétákat-vagyis mindenkinek adunk valamit,és még mi is jol járunk.Plusz a Puls alapbol képes kezelni a 122milis rakétákat,amik sok helyről beszerezhetők,gyártásuk sem egy megugorhatatlan feladat.
Csak valaki mutasson nekem már egy olyan filmet,ahol tényleg MLRS kazettákat kezeli a PULS.....Meg olyat is olvastam,hogy a Lora rakéta is integrálható bele,de ténylegesen beleintegrált Lorarol még egy kósza fényképet se láttam.
Viszont ha ez mind ténylegesen lehetséges,akkor messze a legrugalmasabb rendszer a PULS.

Én PULS párti vagyok, mert sokoldalúbb és biztos vagyok hogy jobb kondíciókat kapnánk a beszerzéséhez. Várpalotára mehetne a rakétagyár:
Accular 122mm és 160mm verzióit simán gyárthatnánk. Ezek buták mint a tök, de baromi olcsók! (122mm: 35km / 20kg bumm / 18rakéta konténerenként; 160mm: 40km / 35kg bumm / 10rakéta konténerenként )
Robbaóanyag és gyújtó készül majd Várpalotán, kb. a hajtóanyagot kell gyártani vagy venni és meg a testet. Néhány ezer dollárból kijönne darabaja, míg a HIMARS rakéta ennek biztos 10x-ese minimum...

Az okosabb nagyobb rakétákat kellene csak Izraelből venni. Azokbol pedig néhány száz is elég...
Miért akartok mindenáron Izraelből fegyvert venni. Komoly biztonsági kockázat.
Nálunk jó az úthálózat, kis ország vagyunk: kerekes tüzérség jobb nekünk - órák alatt bárhol ott tudnak lenni rakétavetők vagy önjáró lövegek.
Nemá! A d-koreai lenne a legjobb! 8x8, dupla indítóblokk. A HIMARS tüzeléskor majd felborul. A szlovákoktól meg ne vegyünk semmit inkább.
A d-koreait tudnánk gyártani.
 
Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
"Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága" ezt nem értem. Itt mire gondoltál?
 
Na, ezzel csak az a gond, lehet, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hogy az RCH-nak hány 6 tengelyes pőre kocsija van. Meg az egész tengelyterhelés már csak a pályavasútnak a marhasága, ami már csak szinte egész Euróban nálunk létezik. Az ilyen küldemények az állomások mellékvágányain közlekedhetnek, hadd ne mondjam ,milyen állapotban vannak. Végig max 10-15 km/ h, tipusküldeménytől függően.
A CER Cargo-nak nincs ilyen pőre kocsija? Mert ők szállítmányozik haditechnikát..

 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Nemá! A d-koreai lenne a legjobb! 8x8, dupla indítóblokk. A HIMARS tüzeléskor majd felborul. A szlovákoktól meg ne vegyünk semmit inkább.
A d-koreait tudnánk gyártani.
Szerintem ne akarjunk mindent gyártani, mert akkor arra a gatyánkat is ráfizetjük. És valószínűleg nagyon sok mindent nem is fogunk tudni gyártani, mert egyszerűen nem adják el a technológiát. Nem a saját gyártás ellen vagyok, de ésszel kell megválogatni, hogy mit akarunk gyártani.

A saját gyártásnál sokkal fontosabb, hogy a meglevő technikai eszközeinket egy háború esetén biztosan tudjuk üzemeltetni. Legyen elég lőszer, pótalkatrész stb. a raktárakban. Inkább kevesebb eszközünk legyen, de ahhoz legyen minden.