Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Én csütörtök este gond nélkül tankoltam egy kőbányai kagylósnál, volt minden, kivéve prémium gázolaj... A mennyiségi korlát miatti félelmemben már 280km után beálltam a kútra, 3/4 tankkal. :D
(Egy pl 20 literes korlátozással jól meg tudnának szivatni, mehetnék 4 kútra egymás után, hogy telitöltsem...)
 
  • Hűha
Reactions: misinator
Ez ahol mérlegelés nélkül el kéne venni a jogsit, de szerintem a kocsit is.
És aztán örülhetne, ha nem verik agyon nyilvánosan.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Elképesztő mi megy az utakon.
 
Az ember előbb egy fedeles hűtőtáskába, majd utána egy nyitott műanyag ládába tankolt benzint.

 
Wat a twist, szakadt bömi... Legalább itt az elkövető döglött meg.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Btw.: ma már sorban állás nélkül tudtam tankolni az omw kúton, szerencsére sok retardált fél évre előre betárazott (utána úgyis rárohad).
Ennek a feszítő vágos részét láttam , amikor láttam a mentők, tűzoltók rendőrök létszámát. Sejtettem hogy nagy a baj. Hajnal 2-kor mentem forgalom nulla, út nem volt nedves csúszós. Hogy a faszba találta meg azt az oszlopot?
 
A Ford Otosan felvásárolta és felvásárolta a Ford Romania-t. Hozzátenném ezt az információt arra az esetre, ha egy nap hasznos lenne valakinek.


 
Ilyen kompok és katamaránok fognak közlekedni 2022-ben a Balatonon

balatoni-hajozasi-zrt-uj-komp-2022-bahart-tihany-szantod-kompmenetrend-hajozas-csodalatosbalaton-768x432.jpg

bahart-balatoni-hajozasi-zrt-uj-katamaran-2022-hajozas-csodalatosbalaton-768x428.jpg


2 db 45 méteres kompot és 2 db 35 méteres katamaránt szerez be a BAHART közel 5,7 milliárd forintból. A beruházás a hajózási társaság 2030-ig tervezett teljes modernizációs folyamatának első üteme.


a7dbf14a5ce5a14e4e94e1f1987882a35a9fa6fb_normal.jpeg


Kár, hogy középen lehagyták a piros, fehér és zöld részt :(
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

… azt egyébként meg tudja valaki mondani, hogy a két bazinagy mikiegér fül az elején milyen célt szolgál (kb. nulla fogalmam van a mozdonyokhoz)?

A vasúttörténeti parkban egyébként szintén van ilyen világháborús német hadimozdony, a pontos típust persze nem tudom megmondani, de olyan nagy, fekete, és tapinthatóan poroszos.
 
… azt egyébként meg tudja valaki mondani, hogy a két bazinagy mikiegér fül az elején milyen célt szolgál (kb. nulla fogalmam van a mozdonyokhoz)?

A vasúttörténeti parkban egyébként szintén van ilyen világháborús német hadimozdony, a pontos típust persze nem tudom megmondani, de olyan nagy, fekete, és tapinthatóan poroszos.
Légterelőidom. Növeli a huzatot a kéménynél és megemeli a kiáramló füstöt, így az nem a vezetőfülke/konyha magasságában esik vissza, ami javítja a látásviszonyokat a személyzet számára. A nagyobb huzat pedig felgyorsítja a kazán működését. Füstterelő nélkül vs. füstterelővel.

A németeknek volt ez a kicsi füles (Wagner vagy Witte) verzió, nálunk inkább a sokkal nagyobb felületű füstterelőt válaszották, ami a lefedett rész miatt még hatásosabb is. Nálunk is tesztelték a kisebb füstterelővel: 1. Csak fülekkel 2. Itt már a kémény mellett is van további légterelő.

----

A fenti gép az nálunk 520-as sorozaton futott (leánykori nevén BR 52), nálunk nincs működőképes verziója. S igen, abból van a lerombolt fűtőház szélén egy darab. Fun fact: ugyan itt, Bosniában látható még egy működőképes 325-ös sorozatú magyar Ganz gép is, amely az utolsó darabja a sorozatnak. Kordina Zsigmond utókornak megmaradt kettő sorozata közül az egyik. A másik a 377-es, amiből egy pédányt nem rég adott el a tulaja.
 
Itt kik fog fizetni kinek?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Sajnos a hátsó koccanó (biztosítója), még ha a szituációért vágső soron más is volt a hibás.

Akkor neki lényegében pereskednie kell a piroson áthajtó ellen, ha pénzt akar a kiváltótól látni?
Nem egészen.
A hátsó autónak nem szabad elismernie a felelősséget.
Rendőrt kell hívni, és le kell helyszineltetni. Ami ki fogja hozni, hogy a balesetet a piroson áthajtó szabálytalansága okozta.
Mivel megvan a piroson áthajtó azonosítása, így a rendőr őt fogja feljelenteni. Onnantól pedig mindkét autó behajthatja rajta (illetve annak biztosítóján ) a kárt.
A piroson áthajtás mindenképpen feljelentést jelent. Nem csak bukja a bónuszt, de egy bírság is kinéz, plusz ugrik pár büntipont.
 
Szerintem a rendőrségi válasz: jöhetett volna mentő is, akkor sem lehet lekoccolni az előtte lévőt. Főleg hogy az csak megállt, nem ütközve állt le.
A rendőrség elég konzervatív, valakit elcsapott az egyirányú utcában fordítva közlekedő és nem az lett a hibás aki fordított irányban közlekedett, mert az egyirányú utcának volt elsősége
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
Szerintem a rendőrségi válasz: jöhetett volna mentő is, akkor sem lehet lekoccolni az előtte lévőt. Főleg hogy az csak megállt, nem ütközve állt le.
A rendőrség elég konzervatív, valakit elcsapott az egyirányú utcában fordítva közlekedő és nem az lett a hibás aki fordított irányban közlekedett, mert az egyirányú utcának volt elsősége
Szerinted a mentő/rendőr/tűzoltó megkülönböztető jelzése miért csak akkor érvényes, ha fény ÉS hangjelzést is ad egy időben? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán