V-22 Osprey (Bell - Boeing,USA)

aM4YZbX_460swp.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Luthero

The U.S. Marine Corps has determined that the crash of a MV-22B Osprey, call sign “Ghost 31”, in Norway on Mar. 18 was due to pilot error...

The mishap aircraft was flown beyond its angle-of-bank limit and hit the ground. Investigators also determined that the aircrew had deviated from the preplanned and authorized flight and entered the Gråtådalen Valley at low-level.

The mission that day calls for the crew to flew south of Bodø. There was no requirement for the flight to navigate through the Gråtådalen Valley at low altitudes.

The aircraft impacted the valley’s eastern side at approximately 4:23 p.m. local time. Data from the flight indicated a left turn at 68 degrees angle-of-bank followed by an overcorrected maneuver with a right turn in excess of 80 degrees. This cost the aircraft to lose altitude and airspeed. It was not known who was at the controls before the crash.
 
Marines, Navy Still Flying Ospreys After Air Force Grounded Its Fleet

The Air Force grounded its fleet of 52 CV-22 Ospreys after a problem was found with the type’s critical clutch system slipping.
Ezt, egy másik forrásból már olvastam. Ott nem volt részletezve a technikai probléma, viszont leírták, hogy a Marines már kidolgozott egy eljárást a kockázat minimalizálásra. Mégpedig azt, hogy felszálláskor egy pár másodperccel tovább lebegtetnek ki földközelben. Így ha a probléma előáll, akkor viszonylag kis magasságból történik a kényszerleszállás. Ebből az is következik, hogy a kuplung probléma eddig kizárólag függeszkedésben fordult elő.
Ezért van az, hogy a USMC nem állította le a gépeket. MEg azért is, mert az ő pilótái jóval tapasztaltabbak már a típus repülésében. Egyszerűen azért, mert ők üzemeltetik a legrégebben.
 
Korai Bell rajzok.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Erről én már értekeztem korábban...
Nem csak a Navy kíváncsi erre a dologra, hanem a Boeing is! A fél világ (minden helikopter hordozós ország, + az angolok) ott fog náluk sorba állni a gépre, ha a VSTOL AVACS-ot össze tudják hozni.
Az igazi megfejtés - szerintem - nem az lesz, ami a grafikán van, hanem egy a gép törzsére (a futóműgondola feletti részre) felerősített 2 oldalra néző AESA lesz a megfejtés . Ezzel ki lehet kerülni a propellerek zavarását, ugyanakkor 2x180 fokos rálátással az Erieye-hoz hasonlóan nagy távolságú felderítést lehet vele végezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
103882204_3715667455126428_4491169189119856869_n.png


"On 30 May 2020, a Twin Otter of Kapowsin Air Sports (N52FW, msn 52) rolled and crashed into a Marine Corps MV-22B Osprey, BuNo 166740/YP-11 of Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) 163 'Evil Eyes', parked on the ramp at Brown Field Municipal Airport (CA) and caused extensive damage to both aircraft."

US Government sues city of San Diego over DHC-6 Twin Otter skydiving plane that hit a parked USMC MV-22 Osprey at Brown Field...

Twin-Otter-Osprey.jpg


The federal government is suing the city of San Diego over an incident in which a skydiving plane rolled and slowly crashed into a parked, unoccupied USMC MV-22 Osprey tiltrotor aircraft at Brown Field in Otay Mesa in 2020.