V-22 Osprey (Bell - Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
329
810
93
aM4YZbX_460swp.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Luthero

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 139
113

The U.S. Marine Corps has determined that the crash of a MV-22B Osprey, call sign “Ghost 31”, in Norway on Mar. 18 was due to pilot error...

The mishap aircraft was flown beyond its angle-of-bank limit and hit the ground. Investigators also determined that the aircrew had deviated from the preplanned and authorized flight and entered the Gråtådalen Valley at low-level.

The mission that day calls for the crew to flew south of Bodø. There was no requirement for the flight to navigate through the Gråtådalen Valley at low altitudes.

The aircraft impacted the valley’s eastern side at approximately 4:23 p.m. local time. Data from the flight indicated a left turn at 68 degrees angle-of-bank followed by an overcorrected maneuver with a right turn in excess of 80 degrees. This cost the aircraft to lose altitude and airspeed. It was not known who was at the controls before the crash.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Marines, Navy Still Flying Ospreys After Air Force Grounded Its Fleet

The Air Force grounded its fleet of 52 CV-22 Ospreys after a problem was found with the type’s critical clutch system slipping.
Ezt, egy másik forrásból már olvastam. Ott nem volt részletezve a technikai probléma, viszont leírták, hogy a Marines már kidolgozott egy eljárást a kockázat minimalizálásra. Mégpedig azt, hogy felszálláskor egy pár másodperccel tovább lebegtetnek ki földközelben. Így ha a probléma előáll, akkor viszonylag kis magasságból történik a kényszerleszállás. Ebből az is következik, hogy a kuplung probléma eddig kizárólag függeszkedésben fordult elő.
Ezért van az, hogy a USMC nem állította le a gépeket. MEg azért is, mert az ő pilótái jóval tapasztaltabbak már a típus repülésében. Egyszerűen azért, mert ők üzemeltetik a legrégebben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Erről én már értekeztem korábban...
Nem csak a Navy kíváncsi erre a dologra, hanem a Boeing is! A fél világ (minden helikopter hordozós ország, + az angolok) ott fog náluk sorba állni a gépre, ha a VSTOL AVACS-ot össze tudják hozni.
Az igazi megfejtés - szerintem - nem az lesz, ami a grafikán van, hanem egy a gép törzsére (a futóműgondola feletti részre) felerősített 2 oldalra néző AESA lesz a megfejtés . Ezzel ki lehet kerülni a propellerek zavarását, ugyanakkor 2x180 fokos rálátással az Erieye-hoz hasonlóan nagy távolságú felderítést lehet vele végezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 139
113
103882204_3715667455126428_4491169189119856869_n.png


"On 30 May 2020, a Twin Otter of Kapowsin Air Sports (N52FW, msn 52) rolled and crashed into a Marine Corps MV-22B Osprey, BuNo 166740/YP-11 of Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) 163 'Evil Eyes', parked on the ramp at Brown Field Municipal Airport (CA) and caused extensive damage to both aircraft."

US Government sues city of San Diego over DHC-6 Twin Otter skydiving plane that hit a parked USMC MV-22 Osprey at Brown Field...

Twin-Otter-Osprey.jpg


The federal government is suing the city of San Diego over an incident in which a skydiving plane rolled and slowly crashed into a parked, unoccupied USMC MV-22 Osprey tiltrotor aircraft at Brown Field in Otay Mesa in 2020.