Deszant / partraszálló / partraszállító hajók

Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Elsőre nem annyira értettem, hogy mire vagy kíváncsi, de @arbalest hozzászólásából leesett.
Igazság szerint én csak a Marines és a Navy dolgait követem.
Náluk elég bonyolult maga a partraszálló művelet.
Náluk is van többféle dockkal rendelkező (LSD, LPD, és LHA/LHD) és partraszálló hajó (LCAC légpárnás, LCU ) is. Ezen felül meg még ott vannak az önállóan is tengerálló páncélozott kétéltű szállító járművek, mint a láncos AAV, a kerekes LAV, és az őket váltó ACV (Iveco/BAE). Ezen kívül lesz még a kisebb felderítő programjuk is az ACV mellé, az ARV is.
Ha jól gondolom, akkor bármelyik dock hajó alkalmas bármelyik kijuttató hajóval közlekedni, és a dockhajókról a szárazföldi járműveket kijuttatni.
Az LCAC fejlesztése azért volt sürgős, mert a Marines harckocsijai megragadtak a M1A1 szintjén, és nem tudtak komolyabb páncélzatot kapni, mert azt már nem bírta volna el a légpárnás.
Végül mégsem lesz a hasznos teher paraméter ennyire életbevágó, ugyanis a Marines kidobta az összes harckocsiját. Cserében bevásárolt piszkosul HIMARSból. Amiket akár a hajó fedélzetésől is alkalmazhatnak.


Magáról a műveletről itt egy összefoglaló.
A lényeg, hogy a Marines egyre inkább eltolódik a légimozgékony műveletek irányába, habár most is fontos nekik a hagyományos Landing is.
Az új tiltrotoros gépek, már egészen messziről lehetővé teszik, hogy bevessék a könnyűgyalogosokat. Bár drasztikusan csökkentették a számukat az M777-ek még mindig jelen vannak, és a partra általában helikopterre függesztve érkeznek.
A művelet során a TGY Viperjai és Venomjai fedezete alatt és tűztámogatásával helikopteren szállítva már elég jelentős erőt tud kidobni (CH-53K, Osprey). Az Air Assult Task Forcenak a feladata, hogy a kijuttatott könnyű lövészek biztosítsák a partraszállás helyszínét (LZ). Akár a kulcs pozíciók gyors elfoglalásával, akár a kijuttatott M777-esekkel, akár járőröző és felderítő Viperekkel.
De kisebb célpontok (mint a Dél-Kínai tenger mesterséges szigetei) akár egymaga az AA is be tud venni.
Mire a parthoz közel érnek a dock hajók, addigra az AA Teamnek már biztosítania kell a helyszínt.
Először az önerőből is úszóképes járművek és a légpárnások kezdik meg a kipakolást.
Aztán az LCU-k. Ezekkel már jöhet a logisztika is. A légpáránás (LCAC) előnye, hogy piszok gyorsan lehet vele fordulni a dockhajó és a part között. Ráadásul most már igen komoly tömeg is elvisz.
 
A közelmúltból tudtommal csak a BATRAL-osztályú hajók, amiknek az orra nyitható. (Volt, 2017-ben kivonták az utolsót is.)
Batral_saint_barth.JPG
 
A US Navy csökkenti a San Antonio-osztályú partraszálló dokkhajók rendelésszámát. Az eredeti tervek szerint a Flight I és a Flight II alosztályokból is 13-13 darabot rendeltek volna, jelenleg úgy tűnik, hogy utóbbiból csak 3 egység fog elkészülni.

 
A közelmúltból tudtommal csak a BATRAL-osztályú hajók, amiknek az orra nyitható. (Volt, 2017-ben kivonták az utolsót is.)
Batral_saint_barth.JPG
Megtaláltam a Dia-t, már csak digitalizálni kell.
Ilyen hajó volt. Száma L 9031.

Ok, gatya, de annyira picik a miniatűrök. Ha sikerül digitalizálni feltöltöm.
 
Akkor a Fort-de-France kikötőjében állomásoztatott Francis Garnier-hez volt szerencséd. 1974-2000 és 2004-2010 között állomásozott a Karib-tengeren. A köztes időszakban mintha kalapáltak volna rajta valamit Brest-ben, meg a Charles de Gaulle kíséreteként az Opération Héraclès részeként járt Afganisztán környékén is.

Info innen:
 
Akkor a Fort-de-France kikötőjében állomásoztatott Francis Garnier-hez volt szerencséd. 1974-2000 és 2004-2010 között állomásozott a Karib-tengeren. A köztes időszakban mintha kalapáltak volna rajta valamit Brest-ben, meg a Charles de Gaulle kíséreteként az Opération Héraclès részeként járt Afganisztán környékén is.

Info innen:
Ha találok megbízható digitalizálót, akkor van kb 400 diám sok kontinensről....Felrakom amim van róla.
Miniatűrön az L 9031 az biztos. 2005 év eleje, talán Március volt.
 
Akkor a Fort-de-France kikötőjében állomásoztatott Francis Garnier-hez volt szerencséd. 1974-2000 és 2004-2010 között állomásozott a Karib-tengeren. A köztes időszakban mintha kalapáltak volna rajta valamit Brest-ben, meg a Charles de Gaulle kíséreteként az Opération Héraclès részeként járt Afganisztán környékén is.

Info innen:
Afgánba repcsivel mentem.
Transall.
Olyan hideg volt benne hogy "jesszusúristen".
 
ezt soha nem értettem miért jó 0 ról terveztetni amikor kismillio ro-ro hajó van a piacon ccivilbe csak ki kellene választani a legalkalmasabbat és militarizálni. egy csomo mindennél már átvvették a civil platformok militarizálását haditengerészeti egységek terén. nem értem hogy itt miért nem ez megy... Amikor korfun nyaraltam akkor nagyon fain kis kompok közlekedtek azon a szakaszon. és mondták hogy baj esetén akár a partra ki tudnának futni nem kellene hozzá kikötő mert alacsony merülésüek hogy egész sekély kikötőket is használni tudják... görögöknek több száz van a szigeteik miatt. (többek között ezek a ro ro hajok is hozzájárulnak ahhoz hogy europa legnagyobb hajóflottával rendelkező országa legyen görögország)
 
A Nigériai Haditengerészet (NN) új partraszállító hajója (LST), az NNS Kada (LST 1314) 2022 május 27-én érkezett meg új kikötőjébe, Apapába, Lagosba.

A Kada-t 2019-ben rendelték meg a Damen Grouptól és az Egyesült Arab Emírségekben található Albwardy Damen hajógyárban építették. A hajót 2019 decemberében fektették le, 2021 júniusában bocsátották vízre, és március 30-án adták át az NN-nek Sharjahban. A hajó április 1-jén indult Nigériába, és a Lagosba való megérkezése előtt öt országban tett megállókat: Angola (Luanda), Gabon (Port Gentil), Kenya (Mombasa), Omán (Duqm kikötője) és Dél-Afrika (Fokváros).

A hajó a Damen LST 100-as konstrukcióján alapul, és számos feladatra használják majd, többek között felszerelések és csapatok stratégiai szállítására, humanitárius segítségnyújtásra és katasztrófaelhárítási műveletekre, valamint a tengeri biztonság megteremtésére a Guineai-öbölben.

damen-shipyards-launches-lst-100-for-nigerian-navy-2.jpg
damen-launches-new-landing-ship-transport-lst-100-for-nigerian-navy.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach
  • Tetszik
Reactions: fishbed
https%3A%2F%2Fvigor.net%2Fassets%2Fprojects%2Fmsv-l-landing.jpg
bsp_46339-jni-19553.jpg

Maneuver Support Vessel (Light) or MSV(L) is the US Army’s replacement for the Landing Craft Mechanized 8 (LCM-8 or “Mike Boat”) that had been in service since 1959...