Elsőre nem annyira értettem, hogy mire vagy kíváncsi, de @arbalest hozzászólásából leesett.Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Igazság szerint én csak a Marines és a Navy dolgait követem.
Náluk elég bonyolult maga a partraszálló művelet.
Náluk is van többféle dockkal rendelkező (LSD, LPD, és LHA/LHD) és partraszálló hajó (LCAC légpárnás, LCU ) is. Ezen felül meg még ott vannak az önállóan is tengerálló páncélozott kétéltű szállító járművek, mint a láncos AAV, a kerekes LAV, és az őket váltó ACV (Iveco/BAE). Ezen kívül lesz még a kisebb felderítő programjuk is az ACV mellé, az ARV is.
Ha jól gondolom, akkor bármelyik dock hajó alkalmas bármelyik kijuttató hajóval közlekedni, és a dockhajókról a szárazföldi járműveket kijuttatni.
Az LCAC fejlesztése azért volt sürgős, mert a Marines harckocsijai megragadtak a M1A1 szintjén, és nem tudtak komolyabb páncélzatot kapni, mert azt már nem bírta volna el a légpárnás.
Végül mégsem lesz a hasznos teher paraméter ennyire életbevágó, ugyanis a Marines kidobta az összes harckocsiját. Cserében bevásárolt piszkosul HIMARSból. Amiket akár a hajó fedélzetésől is alkalmazhatnak.
Magáról a műveletről itt egy összefoglaló.
A lényeg, hogy a Marines egyre inkább eltolódik a légimozgékony műveletek irányába, habár most is fontos nekik a hagyományos Landing is.
Az új tiltrotoros gépek, már egészen messziről lehetővé teszik, hogy bevessék a könnyűgyalogosokat. Bár drasztikusan csökkentették a számukat az M777-ek még mindig jelen vannak, és a partra általában helikopterre függesztve érkeznek.
A művelet során a TGY Viperjai és Venomjai fedezete alatt és tűztámogatásával helikopteren szállítva már elég jelentős erőt tud kidobni (CH-53K, Osprey). Az Air Assult Task Forcenak a feladata, hogy a kijuttatott könnyű lövészek biztosítsák a partraszállás helyszínét (LZ). Akár a kulcs pozíciók gyors elfoglalásával, akár a kijuttatott M777-esekkel, akár járőröző és felderítő Viperekkel.
De kisebb célpontok (mint a Dél-Kínai tenger mesterséges szigetei) akár egymaga az AA is be tud venni.
Mire a parthoz közel érnek a dock hajók, addigra az AA Teamnek már biztosítania kell a helyszínt.
Először az önerőből is úszóképes járművek és a légpárnások kezdik meg a kipakolást.
Aztán az LCU-k. Ezekkel már jöhet a logisztika is. A légpáránás (LCAC) előnye, hogy piszok gyorsan lehet vele fordulni a dockhajó és a part között. Ráadásul most már igen komoly tömeg is elvisz.